Pas på hvad du vedtager!
Fra : Lyrik

Dato : 18-08-11 07:58

Når du vedtager en EURO, så kører toget imod en union.

Du har valget. Enten mister du mønten igen fordi landene administrerer
den forskelligt, eller også laver du en union med central styring af mønten.
Så kan du overføre kapital fra for eksempel Tyskland til et hungrende
Italien og Spanien.

Men opnår du det, så bliver tyskerne sure over at finansiere italienerne!
Så opstår selvstændighedsbevægelser der vil have tysk økonomi på tyske
hænder.
Så må du have hærene under central kontrol til at forhindre oprør! Du må
hele tiden styrke centralmagten på landenes bekostning.
For at aflede befolkningernes fokus må du skabe storslåede planer de kan
samles omkring.
Rumfartsbedrifter! Kendt fra filmen "Gattaca". Eller bygge et tårn der
går til Homlen. Kendt fra virkelighedens Babylon!
Så opgives Babylon! Så går vi hver til sit og skaber ydmyge små
nationalstater.

Og så spørger du dig selv:"Hvorfor skal vi den mølle igennem?"

MvH
Jens

Fra : Ivannof

Dato : 18-08-11 05:50

On 18 Aug., 08:57, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:
> [...]
> nationalstater.
>
> Og så spørger du dig selv:"Hvorfor skal vi den mølle igennem?"

Det må du sgu nok sige.

Hvis man har en fælles mønt må man også have fælles politik. Over/
underskud på statsbudget og betalingsbalance gør landenes finanser
forskellige.

Det er pænt af Tyskland at betale andre landes underskud - meeen, det
kan vel ikke blive ved!?

Summa Sumarum. Enten er vi ydmyge små nationalstater, eller også er vi
undersåtter i nationalstaten Europa. Vi ender ved én af de to.

Hilsen Ivan

Fra : Lyrik

Dato : 19-08-11 06:19

Den 18/08/11 13.50, Ivannof skrev:

> [...]
>
> Summa Sumarum. Enten er vi ydmyge små nationalstater, eller også er vi
> undersåtter i nationalstaten Europa. Vi ender ved én af de to.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Kunne man så ikke konkludere at det ikke er os der styrer
begivenhederne, men begivenhederne der styrer os?

At hver lille idé vi får afføder konsekvenser som vi ikke kan overskue?
Idéerne affødes af akademikerne.
Akademikerne er nogle "Mærkelige snegle" med sære kæpheste! Kæphestene
er deres vildeste idéer som fremkommer når de er ophedede af
diskussionslyst.
Så sprudler de over med sære tanker der danner grobund for politik hvis
konsekvenser styrter verden ud i krige og konflikter.

Vi har brug for en Gud til at lede os af rette veje og ikke lede os i
fristelser.
Vi har brug for overordnet vejledning. Redskaber vi kan sigte med på
vores fælles vandring igennem tiden.
Vi Kains-sønner har brug for kærlighed så vi ikke dræber vores bror!

MvH
Jens

Fra : Ivannof

Dato : 19-08-11 01:46

On 19 Aug., 07:19, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>
> Kunne man så ikke konkludere at det ikke er os der styrer
> begivenhederne, men begivenhederne der styrer os?

Nej, tværtimod.

> [...]
> Så sprudler de over med sære tanker der danner grobund for politik hvis
> konsekvenser styrter verden ud i krige og konflikter.

Ja, det er en del af demokratiet. Disse akademikere skal derpå
overbevise "os" om at det er en god idé de har.

Det er så nok dér hvor vi er uenige. Gud er muligvis nok ikke
akademiker, men jeg synes ikke det er en god idé at udskifte én
autoritet med en anden, når det er "os" som vælgere, der er
autoriteten og bør tage vores ansvar på os.
Det er vælgerne, der bør bestemme hvad der skal ske i et demokrati.
Men så må de også påtage sig ansvaret for at være informeret og tage
stilling, så man ikke kan konkludere at det ikke er os der styrer
begivenhederne, men begivenhederne der styrer os?

> Vi har brug for en Gud til at lede os af rette veje og ikke lede os i
> fristelser.

Hvis det hjælper dig på valgdagen.

> Vi har brug for overordnet vejledning. Redskaber vi kan sigte med på
> vores fælles vandring igennem tiden.

Gud taler jo ikke til os direkte. Vil du have at vi skal udlede guds
ord fra bøger, der er tusinder af år gamle eller få biskoppen til at
afgøre om det er en god idé at bygge en tunnel til Tyskland? Eller
forsætte EU-medlemskabet?
Du taler farlige ting, dér. Der kunne komme et nyt Iran ud af dét.

> Vi Kains-sønner har brug for kærlighed så vi ikke dræber vores bror!

Lyder som en kommentar til begivenhederne i Norge