Er der nogen grund til at retsvæsenet går ~
Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 16-08-11 13:51

Ganske vist er reglerne for transport af våben blevet overtrådt men at
skuddet gik af var et uheld og ikke tilsigtet. Det er der vel ingen grund
til at fængsle en 76-årig mand for.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-42645913%3askud-n%C3%A6r-fly-kan-blive-dyrt.html

Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : kk

Dato : 16-08-11 14:03

Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de) forklarede den
8/16/2011:
> [...]
> skuddet gik af var et uheld og ikke tilsigtet. Det er der vel ingen grund til

Enhver jæger, og sådan en må han antages at være, vil medgå at han har
begået en utilgivelig fejl ved at aflevere sit våben til forsendelse i
ladt tilstand.
Men, hvad det skal koste, kan jeg ikke vurdere.
mvh
kk

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 16-08-11 14:37

"kk" <kru@nospammail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ladt tilstand.
> Men, hvad det skal koste, kan jeg ikke vurdere.

Vi er helt enige om at det er en kapital-brøler af rang men at fængsle
manden er efter min mening en overreaktion fra de danske myndigheders side.
Der er ingen grund til at vi skal optræde lige så sindssygt som amerikanske
myndigheder blot fordi manden kommer fra USA. Nu kom jo ingen alvorligt til
skade så et eller andet sted kan han vel nok tilgives selv om han
selvfølgelig skal have at vide hvor afsindig farlige hans forsømmelser har
været i forbindelse med våbentransporten.

Fra : kk

Dato : 16-08-11 16:28

> [...]
> selvfølgelig skal have at vide hvor afsindig farlige hans forsømmelser har
> været i forbindelse med våbentransporten.

Uden at have juridisk viden, vil jeg mene at en mærkbar bøde vil være
passende, måske, henset til mandens alder, inddragelse af jagttegn, og
dermed våbentilladelse.
mvh
kk

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 16-08-11 18:34

> [...]
>
> Uden at have juridisk viden, vil jeg mene at en mærkbar bøde vil være
> passende, måske, henset til mandens alder, inddragelse af jagttegn, og

Enig.

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-11 10:50

> [...]

> Uden at have juridisk viden, vil jeg mene at en mærkbar bøde vil være
> passende, måske, henset til mandens alder, inddragelse af jagttegn, og

En dansk domstol kan ikke fradømme en USAmerikansk statsborgers
forfatningsgivne ret til at bære våben i USA.

Den kan heller ikke dømme noget som helst om jagttegn udstedt i andre
jurisdiktioner.

Den betingede dom han har modtaget er jo det rene ingenting for den ret
alvorlige forseelse han har begået.

Fra : kk

Dato : 17-08-11 11:26

Carl Alex Friis Nielsen sendte dette med sin computer:
> [...]
> jurisdiktioner.
>
> Den betingede dom han har modtaget er jo det rene ingenting for den ret

Jeg var af den opfattelse, at manden vendte HJEM fra en jagt/ferie.
mvh
kk

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 17-08-11 12:10

> Carl Alex Friis Nielsen sendte dette med sin computer:

> Jeg var af den opfattelse, at manden vendte HJEM fra en jagt/ferie.

Nej sådan er det ikke min opfattelse at det er, det er derfor at
anklagemyndigheden gik efter en straksdom, det ville man aldrig gøre over
for en dansk statsborger. Straksdomme bruger man typisk kun i forbindelse
med udlændinge, og det gør man jo selvfølgelig for at undgå bøvlet med at få
vedkommende udleveret til en dansk retssag, såfremt at vedkommende ikke
ønsker at møde op til en retssag i Danmark.

Fra : kk

Dato : 17-08-11 15:26

Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de) har bragt dette til
verden:
> [...]
> vedkommende udleveret til en dansk retssag, såfremt at vedkommende ikke
> ønsker at møde op til en retssag i Danmark.

Jamen, den oplysning manglede i min uddannelse, undskyld!
mvh
kk

Fra : Bo Warming

Dato : 18-08-11 00:43

On Wed, 17 Aug 2011 11:49:46 +0200, "Carl Alex Friis Nielsen"
<cafn*mail.dk> wrote:

> [...]
>jurisdiktioner.
>
>Den betingede dom han har modtaget er jo det rene ingenting for den ret

De kan vedr fremtiden forlange at våben kun medbringes hvis der vises
10 foto af hvordan de er pakket og at kopi af foto er sendt dem ti
dage før afrejse!

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 16-08-11 16:39

On Tue, 16 Aug 2011 15:37:05 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> [...]
> selvfølgelig skal have at vide hvor afsindig farlige hans forsømmelser har
> været i forbindelse med våbentransporten.

Har du overhovedet nogen ide om hvad der kunne være sket, hvis skudet var
gået af, mens flyet var i luften.? I værste tilfælde var flyet styrtet ned
og en masse mennesker dræbt.

Det er sgu da ingen undskyldning at kuglen "kun" sårede en. Og mandens
alder er da IKKE noget argument, snarere tværtimod, for en mand i den alder
kan ikke undskylde sig med "ungdommelig uvidenhed".

Fra : Carsten Riis

Dato : 17-08-11 07:07

Steen A. Thomsen skrev den 16-08-2011 17:38:

> [...]
> alder er da IKKE noget argument, snarere tværtimod, for en mand i den alder
> kan ikke undskylde sig med "ungdommelig uvidenhed".

Jf. Mythbusters, så er det berømte "film-trick" med et lille hul i
skroget udløst af skud lig med kæmpe hul en myte.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 17-08-11 07:32

On Wed, 17 Aug 2011 08:07:05 +0200, Carsten Riis wrote:

> Jf. Mythbusters, så er det berømte "film-trick" med et lille hul i
> skroget udløst af skud lig med kæmpe hul en myte.

Det ved jeg godt, men det er jo heller ikke tilfældet her.

Han ville jo ikke sidde med et ladt gevær i kabinen. Geværet ville ligge i
lastrummet, og et skud her kunne ramme et eller andet vitalt på flyet
(hydraulik, elektronik, eller noget andet). Godt nok er risikoen ikke ret
stor, men............

Fra : Bo Warming

Dato : 18-08-11 00:39

On Wed, 17 Aug 2011 08:32:17 +0200, "Steen A. Thomsen"
<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

> [...]
>lastrummet, og et skud her kunne ramme et eller andet vitalt på flyet
>(hydraulik, elektronik, eller noget andet). Godt nok er risikoen ikke ret

Flyselskabet bør meddele at en så destruktivt ubetænksom person vil de
aldrig igen flyve for. Det kan de gøre vedr alle og skal intet
forklare om nationalitet

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 16-08-11 20:56

Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de) <kl2607@gmail.com>
wrote:

> Ganske vist er reglerne for transport af våben blevet overtrådt men at
> skuddet gik af var et uheld og ikke tilsigtet. Det er der vel ingen grund
> [...]

Jeg tror ikke rigtigt du er klar over sagens alvor: Der var en
lufthavnsmedarbejder der blev ramt af skud. Det var tæt på at manden
havde gjort sig skyldig i uagtsomt manddrab. Der var et fly der blev
ramt, det har været ude af drift for at blive repareret, det bliver
rigtigt dyrt! Det er helt klart, at manden ikke havde checket efter at
våbenet var afladt før han sendte det op og flyve. Manden skulle
allerede sidste gang han var på jagt med våbenet have afladt det og
checket at det var afladt efter jagten, det er helt grundlæggende
sikkerhedsregler som alle jægere kender og følger. Det er et
ualmindeligt sløseri. Efter min mening slap han billige med 4 måneders
betinget fængsel. Hvis jeg havde været domsmand i den sag ville jeg have
stemt for mindst 6 md ubetinget.
--
Jesper
Hvad udad tabes skal indad vindes.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 16-08-11 21:19

""Jesper Ørsted"" <shefan@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ualmindeligt sløseri. Efter min mening slap han billige med 4 måneders
> betinget fængsel. Hvis jeg havde været domsmand i den sag ville jeg

Er der allerede faldet dom ??? Det må da siges at være lynhurtigt. Hvis han
har fået 6 måneders betinget fængsel synes jeg det er helt fint. Og jo jeg
er fuldt ud klar over sagens alvor. Men det var et _uheld_ forårsaget af
sløseri.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 16-08-11 21:24

skrev i en meddelelse news:8hA2q.1533$xD5.1248@newsfe17.ams2
> [...]
> Hvis han har fået 6 måneders betinget fængsel synes jeg det er helt
> fint. Og jo jeg er fuldt ud klar over sagens alvor. Men det var et

Ja der er sørme faldet dom i sagen:

http://www.bt.dk/krimi/lyn-dom-til-76-aarig-efter-skud-i-lufthavnen

Perfekt dom.

Fra : Bo Warming

Dato : 18-08-11 00:58

On Tue, 16 Aug 2011 22:23:42 +0200, "Kim Larsen \(på AltBinaries.com
eller Datemas.de\)" <kl2607@gmail.com> wrote:

>Ja der er sørme faldet dom i sagen:
>
>http://www.bt.dk/krimi/lyn-dom-til-76-aarig-efter-skud-i-lufthavnen
>
>Perfekt dom.

Et privat firma må have lov at se uheld som forsætlige og nægte
fremtidig service til den senile

I fremtiden kan de forlange depositum på 1 mio kr for at forsende
våben

Fra : Bo Warming

Dato : 17-08-11 01:06

On Tue, 16 Aug 2011 21:56:17 +0200, shefan@hotmail.com (Jesper Ørsted)
wrote:

> [...]
>ualmindeligt sløseri. Efter min mening slap han billige med 4 måneders
>betinget fængsel. Hvis jeg havde været domsmand i den sag ville jeg have

Hvilken bøde vil du give for at bære sjusket nederdel på fortov?

"At tie sandhed, er at begrave guld.      Danske Ordsprog
"   Den sætning, som på mere sædelige mennesker virker så
afskrækkende: At intet menneskeligt er os fremmed- er for mig
kulturens lyse mål      Poul Henningsen
"Lad sandheden åbenbares, om så livet skal gå under. Nietzsche
Lad os tale om det, I viseste, hvor slemt det end er. At tie er værre;
alle fortiede sandheder bliver giftige.Nietzsche
Alle rigtige kvinder er skamfulde ved videnskaben. De får det, som om
man dermed vil kigge dem under huden - nej, endnu værre! Under kjolen
og pynten. Nietzsche