Gandhis intelligente "spontan-godhed" Og p~
Fra : Bo Warming

Dato : 16-08-11 07:55

Gandhis intelligente "spontan-godhed"
Som dygtig jurist fra London med tyveårig advokaterfaring i
menneskerettigheder fra Sydafrika kom Gandhi til Indien og anlagde en
intelligent ny grimasse, som halvnøgen fakir der symboliserede
IndienVisdom i 1000 år og målgruppen britiske intellektuelle hoppede
på den og gjorde ham medie-guru som politikerne adlød - delvis fordi
USA samtidig beordrede afkolonisering 1947
Hans udstråling af u-egoisme gjorde hans opofrenhed i
ikke-voldskampagner til en sællert. Men stripper vi
følelsesscenarierne rock-bottom så var han skuespiller der i medierne
viste en godhed uden bagtanker - gå efter synden, ikke efter
synderen
Og hans lyst til at hævne britiske massakrer på inderne fx Amritsar
pakkedes ind i Jesuagtig tilgivelse ; Øje for øje gør verden blind.
Men godheden i hans frigørelsesbevægelse var en godhed der ser ned på
gavemodtagerne og ynker dem ydmygende og det motiv skabte en stærk
bevægelse

Status-godhed dræbte den mor-gode Gandhi
"Indiens frigører"Mohatma Gandhi gav den som god-som-en-mor da han
ædelt ville skabe respekt om det gamle vise Indien og få kolonibånd
løst.
Sultende fattige sku hjælpes så uegoistisk, som en mor løfter
spædbarnet til sit bryst.
Hans medkæmpere omfattede muslimer som ønskede et stort muslimsk
Pakistan
Deres godhed var om at opnå status, der ku sikre magt og Gandhi blev
brugt af de snu muslimer, så af frygt for at hinduer ville få en for
lille del af det nødvendigvis delte ny fri Indien, måtte hinduen Gosse
dræbe Gandhi førend hans mor-godhed blev trukket for Islams vogn og
skabte et uhinduistisk Indien
Der var vistnok redningsbåds moral i dette mord - som når 3 sultne
søfolk i én båd dræber een for at æde ham, så to kan leve og
værst-tænkelig-scenariet(alles død) undgås må målstregen
Havde den tossegode naive Gandhi fået lov at løbe linen ud med sine
indrømmelser til muslimerne , var Indien-Pakistan krigene blevet
værre, helt som et Kina uden Maos folkemord kunne være blevet regeret
af en USA-marionet, der havde hindret nuværende kinesiske
arbejdsglæde-mirakel med selvhjulpent landbrug og selvforsyning.

En analog til denne ædelgodhedens langtidssejr opstod på mit fortov
2010-11 Statusligeglade mig solede mig i nederdel.
Borgerdyr i kvarteret opdigtede lovbrud i at være så mor-ædel og
statusligeglad som mig og anmeldte for blufærdighedskrænkelse og
politiet hoppede på den løgn i 3½ mdr. Min konsekvens førte til at
trods anholdelse , DNA-fingeraftryk, detention og bødeforlæg, fik jeg
opnået en ny bevismæssig situation hvor politifoto afslørede
penisusynlighed og politiadvokaturet måtte trække den berammede
retssag og ynkeligt droppe den planlagte justitsmord-bødestraf.

"Konsekvensen" bestod i at jeg ikke ændrede adfærd og det gav ny
anmeldelse og omsider var jeg heldig at betjente - nu kvindelige -
indså at objektive beviser var der råd til, og den fotografering af
mig som jeg havde tryglet om ved forrige 8 udkørende politibesøg til
mit kvarter, tillod man omsider, og sandheden satte mig fri.
Mit nederdelsarrangement var ikke statusgavnligt, snarere så sjusket
at det var komisk. Men jeg så konsekvent på at loven siger intet m
æstetik. Da KjoleOle fik dom for at det var 266b-lovbrud hvis han ikke
måtte handle i butiker i dametøj, så var han murbrækker for mit
frigørelses-projekt oghan slap fra det ved at dametøjet var
velsoigneret.
Jeg var usoigneret og slap alligevel fra at jokke på den
borgerdyrsanstændighed jeg vil fratage respekt. Sagen blev om beviser
og jeg vandt. I en 6 år tidligere sag fik jeg dom for
blufærdighedskrænkelse fordi jeg var bevisløs og en voksen kvinde
vidnede med overbevisende skuespilskunst så politiets magt-er-ret plot
lykkedes for dem incl ved landsretten.

Spædbarnsmødre hjælper til barnets overlevelse pr instinkt - ikke for
at opnå status.
De beundres og får magt så mænd vil søge samme magt ved gode
gerninger der ikke er spontane. Fx blive fagforeningsfolk
Med status eller pamper-godhed giver de dagpenge for skattestjålne
midler og nyder at føle sig hævet over de arbejdsløse i deres
fagforening, som forguder dem som givere. Hvad de jo er, fordi de
administrerer hvem skal have dagpenge, og hvem ikke.

Mohandas Gandhi 1860-1948
Du må selv være den forandring du ønsker at se i verden. Gandhi
Hate the sin and love the sinner.Mohandas Gandhi
Øje for øje gør verden blnd
It is better to be violent, if there is violence in our hearts, than
to put on the cloak of non-violence to cover impotence.Gandhi
   All humanity is one undivided and indivisible family, and each
one of us is responsible for the misdeeds of all the others. I cannot
detach myself from the wickedest soul. can grow up, if they succeed in
loving the distance between them which makes it possible for each to
see the other whole and against a wide sky. ssible for each to see
the other whole<and against a wide skyGandhi (1869-1948) Indian
Political Leader.
Morality is contraband in war. Mohandas Gandhi
For us, patriotism is the same as the love of humanity.Mohandas Gandhi
War is an unmitigated evil, but it certainly does one good thing, it
drives away fear and brings bravery to the surface. Mohandas Gandhi
An unjust law is itself a species of violence. Arrest for its breach
is more so.Mohandas K. Gandhi
En ting, der bliver opnået med vold, kan man kun beholde med vold."
Mahatma Gandhi