Had mod diktatorer er vor morgenmad
Fra : Bo Warming

Dato : 15-08-11 13:34

Had mod diktatorer er vor morgenmad
Radioavisen var i min barndom hadefuld mod diktator Vervoerd i
SydAfrika så min far forbød min mor at købe vor yndlingsmarmalade,
Koo, fra det grimme apartheid land
Lyrik har fået store doser had mod Gadafi, som han ville straffe med
en ildhu der ikke matcher hans hetz mod min følelseskulde
Alle er vi farisæere, der bliver høje af at se ned på skurke
Men vi forstår ikke de fremmede lande der alle har snese af skurke,
men om de er værre end vore fagforeningsledere, kan ingen vurdere
Jeg besøgte 1972-74 elleve afrikanske lande alle styret af diktatorer
Det var klart, at folk var lykkeligst i netop det land, som min far
lokkedes til at hade af DR.

Miliband, britisk socialdemokrat har igår forsvaret plyndrene i London
Han forsvarede dem med at det er lige så slemt at hacke mobiltelefoner
og afsløre hemmligheder fra privatlivet , som medier gjorde vedr News
of the World sladderavisen
Alt flyder når mord og fattiggørelse gøres mindre slem end lidt
indiskretion om telefonerede ORD
Medierne har brug for at _alt flyder_ for så kan de udpege skurke i
flæng og ikke stå til ansvar for manglende præcision i deres anklager