Den globale opvarming tordner derudaf
Fra : Jens Bruun

Dato : 15-08-11 11:57

Danmark har haft de to varmeste vintre i umindelige tider de sidste par år,
ligesom de efterfølgende somre også har været rekordtropesaunavarme. Men det
er ikke kun i vor del af verden, vi for alvor mærker Den Globale
Opvarming[tm]:

http://jp.dk/jptv/nyheder/udland/article2514278.ece

Hvad skal det dog ikke ende med?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 15-08-11 12:26

> [...]
> rekordtropesaunavarme. Men det er ikke kun i vor del af verden, vi
> for alvor mærker Den Globale Opvarming[tm]:

Betonslum-bumsen glemmer så belejligt, i hans sædvanlige enfoldighed og
stupiditet, at den globale temperatur er langsomt stigende år for år. Det så
går ud over nogle andre lande end Danmark hvoraf en del af dem ikke er skyld
i den globale opvarmning som vi danskere er medskyldige. I Danmark mærker vi
ikke rigtig den globale opvarmning andet end at vi får mere og mere ekstremt
vejr som sætter vores vandafledning i byer under et pres som det ikke kan
honorere. Allerede i år har vi haft to skybrud som lukker Lyngbyvejen på
Østerbro i København og det skybrud som vi så den 2. juli i år har jeg kun
set i lande hvis klima er subtropisk så som middelhavslande og USA, jeg har
aldrig oplevet noget tilsvarende i Danmark før, ikke så kraftigt. Den 3.
december 1999 havde vi den værste orkan som Danmark nogensinde har oplevet
med massive ødelæggelser til følge og der er helt sikkert mere på vej af den
slags med stigende vindhastigheder på de orkaner vi kan vente os.

Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 15-08-11 12:30

"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com>
skrev i en meddelelse news:bn72q.129867$J65.47031@newsfe14.ams2

> [...]
> der er helt sikkert mere på vej af den slags med stigende
> vindhastigheder på de orkaner vi kan vente os.

Her er lidt læsestof til betonslum-bumsen inde på Hvidovrevej (håber ikke at
lix-tallet er for højt til skvadderhovedet) :

http://www.bt.dk/danmark/derfor-regner-det-saa-meget

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 15-08-11 12:35

On Mon, 15 Aug 2011 13:30:09 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> Her er lidt læsestof til betonslum-bumsen inde på Hvidovrevej (håber ikke at
> lix-tallet er for højt til skvadderhovedet) :
>
> http://www.bt.dk/danmark/derfor-regner-det-saa-meget

Det er ALDRIG påvist at mennesket skulle have nogen relevant indflydelse på
Jordens klima.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 15-08-11 12:38

"Steen A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Det er ALDRIG påvist at mennesket skulle have nogen relevant
> indflydelse på Jordens klima.

At du ikke accepterer beviserne er ikke ensbetydende med at de ikke
eksisterer.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 15-08-11 12:45

On Mon, 15 Aug 2011 13:37:38 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> "Steen A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> At du ikke accepterer beviserne er ikke ensbetydende med at de ikke
> eksisterer.

HVILKE beviser.?

Der er INGEN beviser på at mennesket skulle have indflydelse på Jordens
klima.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 15-08-11 12:46

> HVILKE beviser.?
>
> Der er INGEN beviser på at mennesket skulle have indflydelse på
> Jordens klima.

Ring til DMI og bliv klogere.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 15-08-11 12:52

On Mon, 15 Aug 2011 13:46:01 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> Ring til DMI og bliv klogere.

Det er IKKE mig der skal dokumentere noget, da det ikke er mig der påstår
at mennesket har indflydelse på Jordens klima.

Dit "omvendt bevisbyrde" (at mangel på bevis = bevis for det modsatte), kan
du godt glemme.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 15-08-11 12:59

> Det er IKKE mig der skal dokumentere noget,

Surprise ! Det skal jeg sørme heller ikke.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 15-08-11 13:10

On Mon, 15 Aug 2011 13:59:20 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> Surprise ! Det skal jeg sørme heller ikke.

Det må du da selv om, men så er din påstand bare..... en løs påstand.

Fra : P.N.

Dato : 15-08-11 14:47

> [...]
> Datemas.de) wrote:
> >
> Det er ALDRIG påvist at mennesket skulle have nogen relevant indflydelse

Kunne du dog ikke lade være at blande dig i alt og så lad være med forstyrre
når de voksne snakker.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 15-08-11 16:02

On Mon, 15 Aug 2011 15:46:38 +0200, P.N. wrote:

> Kunne du dog ikke lade være at blande dig i alt og så lad være med forstyrre
> når de voksne snakker.

Voksne.??? Hvem.???

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 15-08-11 12:32

On Mon, 15 Aug 2011 13:25:54 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> [...]
> går ud over nogle andre lande end Danmark hvoraf en del af dem ikke er skyld
> i den globale opvarmning som vi danskere er medskyldige.

Du må gerne lige bevise at mennesket er årsagen til, eller medskyldig i,
den globale opvarmning.

> [...]
> med massive ødelæggelser til følge og der er helt sikkert mere på vej af den
> slags med stigende vindhastigheder på de orkaner vi kan vente os.

Jordens klima ændrer sig, som det har gjort i millioner af år. Intet nyt i
det.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 15-08-11 12:36

> Du må gerne lige bevise at mennesket er årsagen til, eller medskyldig
> i, den globale opvarmning.

Ring til DMI, de har formentlig en masse materiale som beviser det eller kan
henvise til kilder som beskriver de menneskeskabte klimaforandringer.

> Jordens klima ændrer sig, som det har gjort i millioner af år. Intet
> nyt i det.

Det sker normalt bare ikke så hurtigt. Jeg er ikke i tvivl om at jeg er
medskyldig i klimaforandringerne men jeg ved godt at du, ligesom de fleste
andre højreorienterede aberøve, har det bedst med at løbe fra ansvaret.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 15-08-11 12:49

On Mon, 15 Aug 2011 13:36:21 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> Ring til DMI, de har formentlig en masse materiale som beviser det eller kan
> henvise til kilder som beskriver de menneskeskabte klimaforandringer.

Det er ikke mig der påstår at mennesket skulle have indflydelse på Jordens
klima.

> Det sker normalt bare ikke så hurtigt.

Det er før sket MEGET hurtigere.

> Jeg er ikke i tvivl om at jeg er
> medskyldig i klimaforandringerne men jeg ved godt at du, ligesom de fleste
> andre højreorienterede aberøve, har det bedst med at løbe fra ansvaret.

At du lider af "selvhad", og føler at du er "medskyldig" i mange ting, er
irrelevant.

At mennesket ikke bør svine Jorden så meget til, er en helt anden sag, men
at det skulle have indflydelse på det globale klima, er der INGEN beviser
på.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 15-08-11 13:02

> Det er ikke mig der påstår at mennesket skulle have indflydelse på
> Jordens klima.

> Det er før sket MEGET hurtigere.

Men det er ikke normalt.

> At du lider af "selvhad",

Næ mere et had til højrerabiate aberøve.

> og føler at du er "medskyldig" i mange
> ting,

Jeg føler mig ikke medskyldig i at du er så dum som du er. Det ansvar ligger
alene på dine forældres skuldre.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 15-08-11 13:13

On Mon, 15 Aug 2011 14:02:05 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> Men det er ikke normalt.

Hvad er da "normalt" mht. klimaændringer.?

> Næ mere et had til højrerabiate aberøve.

LOL. Du er selv højrerabiat, så deeeet...........

> Jeg føler mig ikke medskyldig i at du er så dum som du er. Det ansvar ligger
> alene på dine forældres skuldre.

Nu er det jo bare sådan at jeg IKKE er dum, men tværtimod "særdeles
velbegavet", som jeg kan dokumentere.

At det piner dig, kan jeg kun grine af. ))))))))

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 15-08-11 13:14

> Hvad er da "normalt" mht. klimaændringer.?

> LOL. Du er selv højrerabiat, så deeeet...........

> Nu er det jo bare sådan at jeg IKKE er dum, men tværtimod "særdeles
> velbegavet", som jeg kan dokumentere.

Er det din IK på 14,5 som du snakker om ?

LOL

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 15-08-11 13:50

On Mon, 15 Aug 2011 14:14:09 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> Er det din IK på 14,5 som du snakker om ?

Det piner dig voldsomt kan jeg se. Desuden forveksler du også holdninger
med intelligens, hvilket ikke er usædvanligt på rød stue.

PS: Min IQ er omkring 145, uanset om du kan lide det eller ej.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 15-08-11 14:57

> Det piner dig voldsomt kan jeg se. Desuden forveksler du også
> holdninger med intelligens, hvilket ikke er usædvanligt på rød stue.
>
> PS: Min IQ er omkring 145, uanset om du kan lide det eller ej.

Det er jo bare det der komma som du overså i din test.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 15-08-11 16:03

On Mon, 15 Aug 2011 15:57:18 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> Det er jo bare det der komma som du overså i din test.

Det er ur-komisk som du vrider dig, for at undgå at se virkeligheden i
øjnene. )))))

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-08-11 16:04

Steen A. Thomsen <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i meddelelsen
1pt2bhufsrwkb.yi3bixkcx7j9.dlg@40tude.net:

> Det er ur-komisk som du vrider dig, for at undgå at se virkeligheden i
> øjnene. )))))

Det er alt andet end urkomisk at læse dine evindelige og desperate
skriblerier, chatnar.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Vidal

Dato : 15-08-11 15:08

Den 15-08-2011 14:50, Steen A. Thomsen skrev:

> Det piner dig voldsomt kan jeg se. Desuden forveksler du også holdninger
> med intelligens, hvilket ikke er usædvanligt på rød stue.
>
> PS: Min IQ er omkring 145, uanset om du kan lide det eller ej.

Ja, lidt højere end Einsteins, ikke?

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 15-08-11 15:08

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 15-08-11 16:13

On Mon, 15 Aug 2011 16:08:06 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> LOL

Vidal ved åbenbart ikke at 200 er HØJERE end 145.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 15-08-11 16:19

> Vidal ved åbenbart ikke at 200 er HØJERE end 145.

200 er også højere end din IK på 14,5.

LOL

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 15-08-11 16:25

On Mon, 15 Aug 2011 17:18:48 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> 200 er også højere end din IK på 14,5.
>
> LOL

Jeg morer mig kosteligt over at virkeligheden piner dig SÅ meget. ))))

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 16-08-11 13:57

> Jeg morer mig kosteligt over at virkeligheden piner dig SÅ meget.
> ))))

Husk det nu, du har ikke en IK 145 men 14,5.

LOL

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 16-08-11 14:15

On Tue, 16 Aug 2011 14:56:36 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> "Steen A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Husk det nu, du har ikke en IK 145 men 14,5.
>
> LOL

Og jeg morer mig videre over at det piner dig så meget. )))))

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 15-08-11 16:13

On Mon, 15 Aug 2011 16:07:53 +0200, Vidal wrote:

> Ja, lidt højere end Einsteins, ikke?

Nej. Einsteins IQ var på samme skala, omkring 200. (der er flere
forskellige skalaer, men Cattell, som jeg bruger, er den mest brugte).

Man skal for øvrigt op på 150 for at kunne blive medlem af mensa
(klogeklubben), men så højt er jeg ikke.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 16-08-11 13:57

> [...]
>
> Man skal for øvrigt op på 150 for at kunne blive medlem af mensa
> (klogeklubben), men så højt er jeg ikke.

Nej det er du bestemt ikke med de 14,5.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 16-08-11 14:16

On Tue, 16 Aug 2011 14:57:13 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> "Steen A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Nej det er du bestemt ikke med de 14,5.

Det er altså ikke DIN mentale alder vi snakker om. )))))

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 16-08-11 21:25

> Det er altså ikke DIN mentale alder vi snakker om. )))))

Nej det er din IK på 14,5.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 16-08-11 21:35

On Tue, 16 Aug 2011 22:25:06 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> "Steen A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Nej det er din IK på 14,5.

ROTFLMAO. Du ærger dig stadig gul og grøn, over at din IQ er lavere end en
højreorienteret. ))))))

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 16-08-11 22:13

> ROTFLMAO. Du ærger dig stadig gul og grøn, over at din IQ er lavere
> end en højreorienteret. ))))))

Den er langt højere end din IK på 14,5.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 17-08-11 05:16

On Tue, 16 Aug 2011 23:13:28 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> "Steen A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Den er langt højere end din IK på 14,5.

HAHAHAHAHAHAHAHA. Du bliver VED. )))))

Eller måske er du bare "en kælling der vil have det sidste ord". ))))))

Fra : nbdk.dk

Dato : 17-08-11 06:43

On 17-08-2011 06:15, Steen A. Thomsen wrote:

> HAHAHAHAHAHAHAHA. Du bliver VED. )))))
>
> Eller måske er du bare "en kælling der vil have det sidste ord". ))))))

Hvis din IQ er SÅ høj, så undrer det mig du ikke kan se at du ikke er
bedre en Kim L, I lyder begge som 2 der går i en børnehave.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 17-08-11 07:02

On Wed, 17 Aug 2011 07:42:42 +0200, nbdk.dk wrote:

> Hvis din IQ er SÅ høj, så undrer det mig du ikke kan se at du ikke er
> bedre en Kim L, I lyder begge som 2 der går i en børnehave.

Jeg keder mig, og det er sjovt at drille ham.

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-08-11 08:07

Steen A. Thomsen <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i meddelelsen
zie7czdihnu1$.qze56gsvz3m2$.dlg@40tude.net:

> Jeg keder mig, og det er sjovt at drille ham.

Du keder os andre, chatnar. Få dig et meningsfuldt arbejde, og hold en
laaaaaang usenet-pause.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : E.Dalgas

Dato : 15-08-11 13:34

Datemas.de) wrote:

> "Steen A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Ring til DMI, de har formentlig en masse materiale som beviser det eller kan
> henvise til kilder som beskriver de menneskeskabte klimaforandringer.

The globe is warming, but is it really all our fault? And is it true the
debate is over? No. What you think you know may not be so.

Give Me a Break: Global Warming 8:08
http://www.youtube.com/watch?v=kHCJ-UhZFT4

--

E.D

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 15-08-11 14:59

"E.Dalgas" <e.b.d@live.dk> skrev i en meddelelse

> The globe is warming, but is it really all our fault? And is it true
> the debate is over? No. What you think you know may not be so.
>
> Give Me a Break: Global Warming 8:08
> http://www.youtube.com/watch?v=kHCJ-UhZFT4

Dette her er en dansk-sproget nyhedsgruppe.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 15-08-11 16:16

On Mon, 15 Aug 2011 15:58:47 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> Dette her er en dansk-sproget nyhedsgruppe.

Det er kun noget du har bildt dig selv ind, for det står der intet om i
fundatsen.

Der står at det er en dansk gruppe, IKKE en dansk-SPROGET gruppe.

PS: Hvis du har problemer med at forstå engelsk, skal du bare sige til.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 15-08-11 19:46

> [...]
>
> Der står at det er en dansk gruppe, IKKE en dansk-SPROGET gruppe.
>
> PS: Hvis du har problemer med at forstå engelsk, skal du bare sige

Engelsk-sprogede indlæg har intet at gøre i en dansk nyhedsgruppe. Der er
til gengæld masser af engelsk-sprogede nyhedsgrupper hvor man kan poste den
slags.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 15-08-11 20:22

On Mon, 15 Aug 2011 20:46:15 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> "Steen A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Engelsk-sprogede indlæg har intet at gøre i en dansk nyhedsgruppe.

Det bestemmer DU da ikke.

> Der er
> til gengæld masser af engelsk-sprogede nyhedsgrupper hvor man kan poste den
> slags.

Hvis du ikke kan/vil læse engelsk, så spring det dog over, i stedet for at
spamme tråden med dit brokkeri.

Fra : E.Dalgas

Dato : 15-08-11 21:21

Datemas.de) wrote:

> "E.Dalgas" <e.b.d@live.dk> skrev i en meddelelse

> Dette her er en dansk-sproget nyhedsgruppe.

Underlig reaktion, har du en gældende fundats at henvise til ?

Men så får du da bare en dansk version af beviset for sol-aktivitetens magt
når det kommer til klima forandringer på jorden.

TV2 aflyser den globale opvarming 2:27
http://www.youtube.com/watch?v=R6atI0RmrW4

Som du kan se og høre, nu på godt dansk, er det måske global nedkøling du
skal til at bekymre dig for.

--

E.D

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 16-08-11 13:59

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=R6atI0RmrW4
>
> Som du kan se og høre, nu på godt dansk, er det måske global
> nedkøling du skal til at bekymre dig for.

En global nedkøling ville ikke give ekstremt vejr af den type som vi ser det
nu over store dele af kloden.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 16-08-11 14:17

On Tue, 16 Aug 2011 14:58:35 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> En global nedkøling ville ikke give ekstremt vejr af den type som vi ser det
> nu over store dele af kloden.

Det aner du da ikke en hujende fis om. )))

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 16-08-11 21:24

> Det aner du da ikke en hujende fis om. )))

Jo det gør jeg.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 16-08-11 21:36

http://www.netpsykiater.dk/htmsgd/narcissistisk.htm

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 21-08-11 15:29

> http://www.netpsykiater.dk/htmsgd/narcissistisk.htm

Ja det beskriver dig meget godt som deldiagnose.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 21-08-11 15:54

On Sun, 21 Aug 2011 16:29:06 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> Ja det beskriver dig meget godt som deldiagnose.

LOL. Det er dit evige og barnlige det-kan-du-selv-være ikke-svar, HVER GANG
du bliver klædt af. ))

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 21-08-11 16:03

> LOL. Det er dit evige og barnlige det-kan-du-selv-være ikke-svar,
> HVER GANG du bliver klædt af. ))

Du er for nem, Thomsen, ganske enkelt bare for nem.

LOL LOL LOL

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 21-08-11 16:09

On Sun, 21 Aug 2011 17:02:41 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> "Steen A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Du er for nem, Thomsen, ganske enkelt bare for nem.
>
> LOL LOL LOL

Gad vide hvilket univers du befinder dig i.

Du bliver afsløret i at udtale dig om noget du ikke aner en hujende fis om,
og så er det alle andre der er dumme.?????

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 11-09-11 21:19

"Steen A. Thomsen" skrev i meddelelsen

>http://www.netpsykiater.dk/htmsgd/narcissistisk.htm

Det er vældig interessant, chatnar - du himler i tide og utide om hvem der
kaster med mudder i denne gruppe, men ved at følge din diskussion et stykke
tid kan man konstatere at dine udfald mod Kim L er en stor gang
mudderkastning - så måske du skulle holde inde med dine evindelige suk og
sure smileys fremover, nu du er blevet afsløret som en idiot,
kontanthjælpsbums.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 11-09-11 21:38

On Sun, 11 Sep 2011 22:18:59 +0200, Arne H. Wilstrup wrote:

> [...]
> mudderkastning - så måske du skulle holde inde med dine evindelige suk og
> sure smileys fremover, nu du er blevet afsløret som en idiot,

Det er sgu da IKKE mudderkast, at sige at påstanden "En global nedkøling
ville ikke give ekstremt vejr af den type som vi ser det nu over store dele
af kloden." er det pure nonsens.

ALLE ændringer i den globale temperatur, har sgu da stor indflydelse på
vejret.

Så bare flet næbbet, spade. Smut du hellere i seng, så du kan fordumme
nogle flere elever i morgen.

Fra : Bo Warming

Dato : 18-08-11 06:27

On Mon, 15 Aug 2011 22:20:51 +0200, "E.Dalgas" <e.b.d@live.dk> wrote:

>Underlig reaktion, har du en gældende fundats at henvise til ?
>
>Men så får du da bare en dansk version af beviset for sol-aktivitetens magt
>når det kommer til klima forandringer på jorden.

Solpletter påvirker klima og har altid gjort det
Men intet menneskeligt påvirker solplette

Moden skifter om vi varme eller kulde straffes

Fra : P.N.

Dato : 15-08-11 14:43

> Danmark har haft de to varmeste vintre i umindelige tider de sidste par
> år,
>>
> Hvad skal det dog ikke ende med?
>
> --
> -Jens B.

De sidste 2 år har været de koldeste vintre jeg kan huske, ikke at der ikke
været værre vejr, men jeg kan ikke huske, en af mine venner vil emigrere til
Thailand med sin Thailandske kone, de kan ikke holde flere isvintre ud og om
jeg tror at de kolde vintre har noget med opvarmningen at gøre ja det gør
jeg, dermed ikke sagt at jeg har ret men det er hvad jeg tror på.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 15-08-11 16:19

On Mon, 15 Aug 2011 15:43:02 +0200, P.N. wrote:

> [...]
> jeg tror at de kolde vintre har noget med opvarmningen at gøre ja det gør
> jeg, dermed ikke sagt at jeg har ret men det er hvad jeg tror på.

Din hukommelse er yderst mangelfuld (eller også er du ikke ret gammel).
Vinteren 1995-96 var så kold at fyn var "landfast" med Sjælland, og
storebæltsfærgerne kunne ikke sejle pga. is.

Fra : @

Dato : 15-08-11 16:33

On Mon, 15 Aug 2011 17:18:55 +0200, "Steen A. Thomsen"
<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

>Din hukommelse er yderst mangelfuld (eller også er du ikke ret gammel).
>Vinteren 1995-96 var så kold at fyn var "landfast" med Sjælland, og
>storebæltsfærgerne kunne ikke sejle pga. is.

vinteren 1981-1982

frosten satte hårdt ind allerede først i december

8. januar 1982 kulderekord
http://vejret.tv2.dk/artikel/id-10338310:isvintrene-i-80erne.html