Israel godkender 900 nye illegale bosætter~
Fra : Patruljen

Dato : 14-08-11 14:23

Denne gang sker offentliggørelsen af nye bosætterboliger samme dag som
USA's præsident, Barack Obama, fejrer sin 50-års fødselsdag.

Godkendelsen af de 900 nye bosætterboliger i Østjerusalen sker på
trods af pres fra ikke mindst Israels betydeligste allierede, USA. I
Washington ønsker man, at den israelske regering skal indstille
udvidelsen af bosættelser.

I marts sidste år skabte det en krise mellem Israel og USA, da den
israelske regering valgte at offentliggøre planer om nye
bosætterboliger i Østjerusalen netop som den amerikanske
vicepræsident, Joe Biden, besøgte landet.

Israels bosættelsespolitik er en af de væsentligste hæmsko for videre
forhandlinger om en fred i Mellemøsten.

Forhandlinger mellem Israel og palæstinenserne har været lagt på is
siden september sidste år. Det skyldes, at den israelske regering kort
forinden havde afvist at forlænge dens delvise stop for opførelser af
nye bosætterboliger.

Palæstinenserne siger, at de ikke vil føre forhandlinger med Israel så
længe landet bygger på besatte områder, de ønsker skal indgå i en
kommende palæstinensisk stat.
http://politiken.dk/udland/ECE1352858/israel-godkender-900-nye-bosaetterboliger/

Fra : Lyrik

Dato : 14-08-11 21:57

Den 14/08/11 22.22, Patruljen skrev:

> [...]
>
> Palæstinenserne siger, at de ikke vil føre forhandlinger med Israel så
> længe landet bygger på besatte områder, de ønsker skal indgå i en
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Israel bygger boliger fordi folk må bo i telte af boligmangel.
Mon ikke Obama har nok at snage i på den hjemlige scene?
Fred i mellemøsten? kan nogen sige det uden at trække på smilebåndet?
Filistinenserne har aldrig spurgt om hvor de må bosætte sig.
Hvorfor skulle Israelerne spørge om det?

jens

Fra : Bo Warming

Dato : 15-08-11 07:58

On Sun, 14 Aug 2011 22:57:26 +0200, Lyrik <jenserikbech@gmail.com>
wrote:

> [...]
>Filistinenserne har aldrig spurgt om hvor de må bosætte sig.
>Hvorfor skulle Israelerne spørge om det?

Mon ikke vi får en TeaParty præsident som er så bibelsk at hun gir
jøderne lov til ALT. Det håber jeg. Men det redder ikke DKs nedtur
eller at Kina snart har alle jobs. Men det kan give håb at frakende
muslimer menneskerettigheder for dem fortjener de ikke . det er et
godt signal om bedre retfærdighed pr Columbusæg

Fra : Patruljen

Dato : 14-08-11 15:02

On 14 Aug., 22:57, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:

> [...]
> Filistinenserne har aldrig spurgt om hvor de må bosætte sig.
> Hvorfor skulle Israelerne spørge om det?

Der er ingen som forbyder israelerne at bygge i deres eget land, hvis
de mangler boliger -
Det er tilgengæld illegalt at bygge civile boliger til sine borgere i
et området man holder ulovligt besat.

Fra : @

Dato : 15-08-11 07:45

On Sun, 14 Aug 2011 14:01:54 -0700 (PDT), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Det er tilgengæld illegalt at bygge civile boliger til sine borgere i
>et området man holder ulovligt besat.

hvornår er det hos andre end antisemittiske tåber blevet ulovligt at
besætte fjendtligt territorium under en krig?

Fra : Bo Warming

Dato : 15-08-11 09:03

On Mon, 15 Aug 2011 08:45:15 +0200, "@" <Snabel@snabel.net> wrote:

>hvornår er det hos andre end antisemittiske tåber blevet ulovligt at
>besætte fjendtligt territorium under en krig?

Intet er ulovligt under en krig
og Hamas erklærer krig hvergang de affyrer en raket

Fra : P.N.

Dato : 15-08-11 09:43

"@" <Snabel@snabel.net> skrev i en meddelelse

> hvornår er det hos andre end antisemittiske tåber blevet ulovligt at
> besætte fjendtligt territorium under en krig?

Her er en der stiller for mange spørgsmål. I filteret med ham.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 15-08-11 09:52

On Mon, 15 Aug 2011 10:42:31 +0200, P.N. wrote:

> Her er en der stiller for mange spørgsmål. I filteret med ham.

Ja, ubehagelige spørgsmål kræver tåberne filtreret væk.

Fra : Bo Warming

Dato : 15-08-11 08:07

<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Der er ingen som forbyder israelerne at bygge i deres eget land, hvis
>de mangler boliger -
>Det er tilgengæld illegalt at bygge civile boliger til sine borgere i
>et området man holder ulovligt besat.

Med moralsk retfærdighed vandt Israel 6dages krig og derfor er det
ikke kun den stærkestes ret der gir bosætterne lov at bygge hvor dovne
muslimer intet kan og vil

Både moralens og den stærkestes lov gør dine ord "illegalt" og
"ulovlig besat" til vanvid. Muslimer stjal jorden i århundredet efter
profetens død og stjal Tyrkiet og har ingen ret

Kik ind Bjelkes Alle 46

Fra : Bo Warming

Dato : 15-08-11 07:53

On Sun, 14 Aug 2011 13:22:58 -0700 (PDT), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>
>Palæstinenserne siger, at de ikke vil føre forhandlinger med Israel så
>længe landet bygger på besatte områder, de ønsker skal indgå i en

Det er ikke vold at opføre bosættelser på jord som palæerne er for
dovne til at dyrke
Men Hamas dræber vildt så snart de kan

Så Israel har både den moralskes ret og den stærkestes ret til hvad de
gør

Fra : Patruljen

Dato : 15-08-11 03:36

On 15 Aug., 10:51, "Steen A. Thomsen" <s_a_thom...@yahoo.com> wrote:

> Ja, ubehagelige spørgsmål kræver tåberne filtreret væk.

Sådan kan man se på tingene -
Man kan også bare sige, at nogle få opslag kan afklare spørgsmålene og
at de derfor er aldeles uinteressante. Når sætningerne derudover
tilsættes nogle usmagelige bebrejdelser - diskvalificerer man ganske
enkelt sig selv.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 15-08-11 11:28

On Mon, 15 Aug 2011 02:35:47 -0700 (PDT), Patruljen wrote:

> [...]
> at de derfor er aldeles uinteressante. Når sætningerne derudover
> tilsættes nogle usmagelige bebrejdelser - diskvalificerer man ganske

Sandheden kan være ubehagelig, specielt for dem der lever i deres eget
lille lyserøde univers.

Fra : @

Dato : 15-08-11 11:50

<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>at de derfor er aldeles uinteressante. Når sætningerne derudover
>tilsættes nogle usmagelige bebrejdelser - diskvalificerer man ganske

og indtil videre har to personer kun haft fnidder -
og intet svar

Fra : Patruljen

Dato : 15-08-11 05:08

On 15 Aug., 12:28, "Steen A. Thomsen" <s_a_thom...@yahoo.com> wrote:

> Sandheden kan være ubehagelig, specielt for dem der lever i deres eget
> lille lyserøde univers.

Det er 44 år siden Israel blev bedt om at forlade de okkuperede
områder af FN´s sikkerhedsråd.
http://www.twnside.org.sg/title/2411.htm

Det er sandheden - og ja - det er ikke en behagelig sandhed.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 15-08-11 12:28

On Mon, 15 Aug 2011 04:08:14 -0700 (PDT), Patruljen wrote:

> Det er 44 år siden Israel blev bedt om at forlade de okkuperede
> områder af FN´s sikkerhedsråd.
> http://www.twnside.org.sg/title/2411.htm

Jeg kan ikke tage dit link til en hjemmestrikket side seriøst.

Du kan jo finde den relevante resolution her:

http://www.un.org/documents/scres.htm

> Det er sandheden - og ja - det er ikke en behagelig sandhed.

Det har altid været sådan, at vinderen af en krig "overtager" landområde
fra taberne. Araberne angreb Israel og tabte. Intet specielt i det.

Fra : @

Dato : 15-08-11 12:33

On Mon, 15 Aug 2011 13:27:53 +0200, "Steen A. Thomsen"
<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

> [...]
>
>Det har altid været sådan, at vinderen af en krig "overtager" landområde
>fra taberne. Araberne angreb Israel og tabte. Intet specielt i det.

det specielle er kun at antisemitterne benytter enhver lejlighed til
at lufte deres afskyelige holdninger -

muhamedanere af gammel arabisk herkomst holder enorme områder besat og
har gjort det i århundreder -

gad vide hvorfor der kun stilles krav til jøder?

Fra : @

Dato : 15-08-11 12:31

<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Det er 44 år siden Israel blev bedt om at forlade de okkuperede
>områder af FN´s sikkerhedsråd.
>http://www.twnside.org.sg/title/2411.htm
>
>Det er sandheden - og ja - det er ikke en behagelig sandhed.

det er kun den del af sandheden du helt bevisdst vælger at fokusere på
-

det er 63 år siden FN bad Israels fjender om at ophøre med deres
fjendligheder - det er ikke sket endnu -

så indtil videre ligger bolden hos araberne -

vil de freden?

Fra : Bo Warming

Dato : 15-08-11 23:43

>Det er 44 år siden Israel blev bedt om at forlade de okkuperede
>områder af FN´s sikkerhedsråd.

Det tyder på at alle er ligeglade siden man bliver ved og intet er
sket

Fra : Patruljen

Dato : 15-08-11 08:31

On 15 Aug., 13:27, "Steen A. Thomsen" <s_a_thom...@yahoo.com> wrote:

> Jeg kan ikke tage dit link til en hjemmestrikket side seriøst.

Nå - ja. Det er den slags du konstant kan se optræde, når Israels
lovbrud skal forsvares.

> Du kan jo finde den relevante resolution her:
>
> http://www.un.org/documents/scres.htm

Ja. Lige nøjagtigt. Formuleringen er tydelig.

> Det har altid været sådan, at vinderen af en krig "overtager" landområde
> fra taberne. Araberne angreb Israel og tabte. Intet specielt i det.

Sikkerhedsrådet er ikke enig. Men du agiterer altså for en verden,
hvor den der har de største kanoner får ret. Og ikke for at der findes
en international jura -

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 15-08-11 16:23

On Mon, 15 Aug 2011 07:30:59 -0700 (PDT), Patruljen wrote:

> Nå - ja. Det er den slags du konstant kan se optræde, når Israels
> lovbrud skal forsvares.

> Ja. Lige nøjagtigt. Formuleringen er tydelig.

HVILKEN resolution.?

> Sikkerhedsrådet er ikke enig. Men du agiterer altså for en verden,
> hvor den der har de største kanoner får ret.

Sådan er virkeligheden, uanset om du kan lide det eller ej.

> Og ikke for at der findes
> en international jura -

Der er ingen kompetente domstole der har dømt Israels "besættelse" for
ulovlig.

Bolden ligger 100% på arabernes banehalvdel. De kan få fred og en
selvstændig palæstinensisk stat i morgen hvis de vil. De skal bare sænke
deres krav fra 100% til 97% og annerkende staten Israel.

Fra : Patruljen

Dato : 15-08-11 12:17

On 15 Aug., 17:23, "Steen A. Thomsen" <s_a_thom...@yahoo.com> wrote:

> HVILKEN resolution.?

Du har netop selv bragt resolution 242. Og nu ved du pludselig ikke
hvilken resolution der er tale om ?

Lol -

> Sådan er virkeligheden, uanset om du kan lide det eller ej.

Nej - sådan er virkeligheden ikke. Eksempelvis smed FN via en
koalitions-styrke Irak ud af Kuwait for nogle år siden.
Verden venter på, at USA ikke nedlægger det ene veto efter det andet
imod intervention mod Israels tilsidesættelser af international
lovgivning.

> Der er ingen kompetente domstole der har dømt Israels "besættelse" for
> ulovlig.

De er blevet bedt om at forlade de okkuperede områder for 44 år siden.
Formuleringen er klar og tydelig.

> Bolden ligger 100% på arabernes banehalvdel. De kan få fred og en
> selvstændig palæstinensisk stat i morgen hvis de vil. De skal bare sænke
> deres krav fra 100% til 97% og annerkende staten Israel.

De sædvanlige sange. Det er forkert og du ved det. PLO anerkendte
Israel for mange år siden. Det betød ikke at Israel rømmede de besatte
områder. Tværtimod fortsætter man med at udbygge de illegale
bosættelser.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 15-08-11 19:46

On Mon, 15 Aug 2011 11:16:31 -0700 (PDT), Patruljen wrote:

> Du har netop selv bragt resolution 242. Og nu ved du pludselig ikke
> hvilken resolution der er tale om ?

Du bringer KUN den ene side af sagen.

Der står også at ALLE lande i området har ret til at leve i fred og fri for
trusler". Palæstinenserne kunne jo starte med at annerkende staten Israel

> Nej - sådan er virkeligheden ikke.

Jo.

> Eksempelvis smed FN via en
> koalitions-styrke Irak ud af Kuwait for nogle år siden.

Så var Irak jo heller ikke vinderen af krigen.

> Verden venter på, at USA ikke nedlægger det ene veto efter det andet
> imod intervention mod Israels tilsidesættelser af international
> lovgivning.

HVILKEN lovgivning.? HVILKEN kompetent domstol har erklæret Israels
"besættelse" for ulovlig.?

> De er blevet bedt om at forlade de okkuperede områder for 44 år siden.

Jeg kan da også bede dig om at tie stille, men det er du da ikke forpligtet
til at gøre, bare fordi jeg siger det.

> Formuleringen er klar og tydelig.

Og hvad så. Det var jo IKKE juridisk bindende for nogen.

> De sædvanlige sange. Det er forkert og du ved det.

Det er IKKE forkert.

> PLO anerkendte
> Israel for mange år siden. Det betød ikke at Israel rømmede de besatte
> områder.

Palæstinenserne fortsatte da med at beskyde Israel med tusindvis af
raketter, hvilket er direkte i strid med din resolution 242.

> Tværtimod fortsætter man med at udbygge de illegale
> bosættelser.

INGEN kompetent domstol har dømt dem illegale.