|
| København/London? Fra : RK |
Dato : 20-08-11 18:24 |
|
Nogen her der kender en økonomisk måde at, inkl. rejse, tilbringe en 3-4
dage i London hvis man ikke ønsker at flyve?
| |
Preben (20-08-2011)
| Kommentar Fra : Preben |
Dato : 20-08-11 18:30 |
| | |
Armand (21-08-2011)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 21-08-11 22:54 |
|
Den 20-08-2011 19:29, Preben skrev:
> Den 20.08.2011 kl. 19:23 skrev RK <flemming.j@mail.tele.dk>:
>
>> Nogen her der kender en økonomisk måde at, inkl. rejse, tilbringe en
>> 3-4 dage i London hvis man ikke ønsker at flyve?
>
>
>
> http://www.dfdsseaways.dk/cruise_med_din_partner/minicruise/esbjerg-harwich/minisvip_til_england#.Tk_u9G_jFI4
>
>
DFDS fra Esbjerg ér det eneste alternativ til at flyve, men minicruises
er næsten kun transport, derved at der blot er 4 timers shoppingophold i
Colchester (og derved ikke London) inden returrejse
Jeg mener at kunne huske at en kombi-billet for en bil med fire
passagerer er den billigste måde at komme over vandet på.
Derudover er der kun kanalfærgerne og ditto tunnel som alternativer, men
dét kommer til at koste kassen i togbilletter fra KBH, hvis ikke at egen
transport er en mulighed!
--
Armand.
| |
Bjarne S Nielsen (22-08-2011)
| Kommentar Fra : Bjarne S Nielsen |
Dato : 22-08-11 10:22 |
|
Den 21-08-2011 23:53, Armand skrev:
> DFDS fra Esbjerg ér det eneste alternativ til at flyve, men minicruises
> er næsten kun transport, derved at der blot er 4 timers shoppingophold i
> Colchester (og derved ikke London) inden returrejse
> Jeg mener at kunne huske at en kombi-billet for en bil med fire
> passagerer er den billigste måde at komme over vandet på.
>
> Derudover er der kun kanalfærgerne og ditto tunnel som alternativer, men
> dét kommer til at koste kassen i togbilletter fra KBH, hvis ikke at egen
> transport er en mulighed!
>
Naturligvis kan man køre i tog til London.
Det er normalt dyrere at flyve, men slet ikke så håbløst som du gør det
til, og det er langt den mest spændende og komfortable måde at rejse på.
For nogle år siden tog vi fra London med tog via Paris. Det gav en
enestående oplevelse af kontrasten mellem London og Paris, da vi kørte
fra den ene til den anden på nogle timer.
Med andre ord: sjælen når at følge med på rejsen.
Og vi foretrækker så afgjort London
Ellers er det generelt sådan, at det gælder om at komme til Bruxelles og
derfra med Eurostar til London.
F.eks. med natekspressen fra København over Odense til Köln og derfra
med Thalys og Eurostar. Fra København 18:50 og i London St. Pancras
10:56. Da er man faktisk midt i London og 5 min. fra den skønneste
indiske mad.
Ud over at bestille f.eks. hos DSB tror jeg også, man kan bestille de
tre tog individuelt via internæbbet og finde de billigste dage.
God tur
Bjarne
| |
Armand (22-08-2011)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 22-08-11 10:45 |
|
Den 22-08-2011 11:21, Bjarne S Nielsen skrev:
> Den 21-08-2011 23:53, Armand skrev:
>
>> DFDS fra Esbjerg ér det eneste alternativ til at flyve, men minicruises
>> er næsten kun transport, derved at der blot er 4 timers shoppingophold i
>> Colchester (og derved ikke London) inden returrejse
>> Jeg mener at kunne huske at en kombi-billet for en bil med fire
>> passagerer er den billigste måde at komme over vandet på.
>>
>> Derudover er der kun kanalfærgerne og ditto tunnel som alternativer, men
>> dét kommer til at koste kassen i togbilletter fra KBH, hvis ikke at egen
>> transport er en mulighed!
>>
>
> Naturligvis kan man køre i tog til London.
>
> Det er normalt dyrere at flyve, men slet ikke så håbløst som du gør det
> til, og det er langt den mest spændende og komfortable måde at rejse på.
>
> For nogle år siden tog vi ......................
>
Fin tur, men du glemte at nævne prisen!
Grunden til at der er så pisse mange biler på gaderne, er at det i
sidste ende er langt den billigste transportform allerede når man blot
er et par mand i bilen. Er der fire mand der tager afsted decimeres den
enkeltes del-udgift til et ganske udholdeligt beløb.
Personligt er jeg imponeret over at man fra KBH; Odense og Kolding kan
hoppe på Deutsche Bahns nattog til München og komme afgsted for blot 30
Euroner pr enkeltbillet.
Men ikke desto mindre bliver det samlede beløb t/r for to mand 120 Euro,
og for det beløb kan min dieselbil køre strækningen Kolding München t/r,
hvorved at to personer er 'break-even' i den sammenligning!
Det er ærgeligt med den flyskræk, eller hvad der nu er grunden til at
fravælge flyvning, for i den sidste ende ér flyvning måden at komme
rundt på.
--
Armand.
| |
Elmer Fjort (22-08-2011)
| Kommentar Fra : Elmer Fjort |
Dato : 22-08-11 12:52 |
|
"Armand" skrev i meddelelsen
news:4e522501$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
Den 22-08-2011 11:21, Bjarne S Nielsen skrev:
> Den 21-08-2011 23:53, Armand skrev:
Fin tur, men du glemte at nævne prisen!
Grunden til at der er så pisse mange biler på gaderne, er at det i
sidste ende er langt den billigste transportform allerede når man blot
er et par mand i bilen. Er der fire mand der tager afsted decimeres den
enkeltes del-udgift til et ganske udholdeligt beløb.
Personligt er jeg imponeret over at man fra KBH; Odense og Kolding kan
hoppe på Deutsche Bahns nattog til München og komme afgsted for blot 30
Euroner pr enkeltbillet.
Men ikke desto mindre bliver det samlede beløb t/r for to mand 120 Euro,
og for det beløb kan min dieselbil køre strækningen Kolding München t/r,
hvorved at to personer er 'break-even' i den sammenligning!
Det må da godt nok være en sparegris af format du triller rundt i.
http://www.viamichelin.com/
Angiver at det koster 71 Euro pr. tur fra Kolding og 116 Euro fra Købanhavn
via Storebælt.
Så man skal op og være 4 i bilen fra København for at svare udgiften til
toget
Der er jo så også lige det fakta, at man er dødtræt ved ankomsten til
München efter at have rumlet rundt i en bil en hel nat.
elmer
| |
Armand (24-08-2011)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 24-08-11 20:20 |
|
> Den 22-08-2011 13:52, Elmer Fjort skrev:
>>
>> "Armand" skrev i meddelelsen
>> news:4e522501$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> Den 22-08-2011 11:21, Bjarne S Nielsen skrev:
>>> Den 21-08-2011 23:53, Armand skrev:
>>
>> Fin tur, men du glemte at nævne prisen!
>>
>> Grunden til at der er så pisse mange biler på gaderne, er at det i
>> sidste ende er langt den billigste transportform allerede når man blot
>> er et par mand i bilen.
>> Personligt er jeg imponeret over at man fra KBH; Odense og Kolding kan
>> hoppe på Deutsche Bahns nattog til München og komme afgsted for blot 30
>> Euroner pr enkeltbillet.
>> Men ikke desto mindre bliver det samlede beløb t/r for to mand 120 Euro,
>> og for det beløb kan min dieselbil køre strækningen Kolding München t/r,
>> hvorved at to personer er 'break-even' i den sammenligning!
>>
> Det må da godt nok være en sparegris af format du triller rundt i.
> http://www.viamichelin.com/
> Angiver at det koster 71 Euro pr. tur fra Kolding og 116 Euro fra
> Købanhavn via Storebælt.
> Så man skal op og være 4 i bilen fra København for at svare udgiften til
> toget
>
Nu var velvalgt at jeg brugte Kolding som udgangspunkt. Dels fordi dét
ville være hvor jég skulle stå på og dels for ikke at blande Storebælt
ind i beregningen.
Dertil kommer at jeg måske nok rundede pænt rundt på tallene: Med de
aktuelle diesel-priser på over en 10'er kan jeg ikke længere holde mig
på 50 øre/km og da slet ikke på motorvej. Det faktuelle tal er 58 ø/km
og med mere end 1000 km til München (1015 i flg. viamichelin) er
dieselforbruget på lige under 600,-kr.
Men en Euro-værdi på 7,45kr, giver det så 2,6 person ved break even!
> Der er jo så også lige det fakta, at man er dødtræt ved ankomsten til
> München efter at have rumlet rundt i en bil en hel nat.
>
Jup!
For mit vedkommende 'knækker' al transport mig alligevel ved ankomsten,
men det er en helt anden sag.
--
Armand.
| |
Bjarne S Nielsen (24-08-2011)
| Kommentar Fra : Bjarne S Nielsen |
Dato : 24-08-11 21:12 |
|
Den 24-08-2011 21:20, Armand skrev:
> Dertil kommer at jeg måske nok rundede pænt rundt på tallene: Med de
> aktuelle diesel-priser på over en 10'er kan jeg ikke længere holde mig
> på 50 øre/km og da slet ikke på motorvej. Det faktuelle tal er 58 ø/km
> og med mere end 1000 km til München (1015 i flg. viamichelin) er
> dieselforbruget på lige under 600,-kr.
> Men en Euro-værdi på 7,45kr, giver det så 2,6 person ved break even!
>
>> Der er jo så også lige det fakta, at man er dødtræt ved ankomsten til
>> München efter at have rumlet rundt i en bil en hel nat.
>>
> Jup!
> For mit vedkommende 'knækker' al transport mig alligevel ved ankomsten,
> men det er en helt anden sag.
>
Det er svært at forholde sig til tallene, når de kun indeholder en del
af virkeligheden.
Transportbudgettet indeholder en række omkostninger, som du ikke kan
beregne, fordi det er gennemsnitstal.
Men hvis du kører turen 1000 gange, vil der vise sig større slid på
forskellige dele, flere omkostninger til service, reparation, nedbrud,
uheld, tyverier end hvis du tager toget og lader bilen stå i garagen.
Og bilens værdi forringes.
Jeg har set tal fra et par kroner per km og opefter. Det nøjagtige tal
kan diskuteres, men dit tal er ikke den fulde sandhed
Bjarne
| |
Armand (25-08-2011)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 25-08-11 10:25 |
|
Den 24-08-2011 22:12, Bjarne S Nielsen skrev:
> Den 24-08-2011 21:20, Armand skrev:
>
>> Dertil kommer at jeg måske nok rundede pænt rundt på tallene: Med de
>> aktuelle diesel-priser på over en 10'er kan jeg ikke længere holde mig
>> på 50 øre/km og da slet ikke på motorvej. Det faktuelle tal er 58 ø/km
>> og med mere end 1000 km til München (1015 i flg. viamichelin) er
>> dieselforbruget på lige under 600,-kr.
>> Men en Euro-værdi på 7,45kr, giver det så 2,6 person ved break even!
>>
> Det er svært at forholde sig til tallene, når de kun indeholder en del
> af virkeligheden.
>
> Transportbudgettet indeholder en række omkostninger, som du ikke kan
> beregne, fordi det er gennemsnitstal.
>
> Men hvis du kører turen 1000 gange, vil der vise sig større slid på
> forskellige dele, flere omkostninger til service, reparation, nedbrud,
> uheld, tyverier end hvis du tager toget og lader bilen stå i garagen.
> Og bilens værdi forringes.
>
> Jeg har set tal fra et par kroner per km og opefter. Det nøjagtige tal
> kan diskuteres, men dit tal er ikke den fulde sandhed
>
Det er både rigtigt og ej!
Sat på spidsen, som med de tusinde ture, er det klart, men når jeg som
privatperson i forvejen har valgt at have en bil stående i baghaven
regner jeg de faste omkostninger derved for at være "købt og betalt".
Mit årlige kørselsbehov har stort set altid ligget på 15-18.000km
hvorved at selv pludseligt besluttede bilture (som f.eks. en tredages
hit'n run tur på 2000km til bilmuseet i Mulhouse forrige juleferie) ikke
har haft synderlig effekt på års-kmopgørelsen for mit vedkommende.
Derfor ser jeg ingen relevans i at medindregne drifts og slid -omkostniger.
Bilblade og andres afskrivnngs-beregninger er i min optik også skudt
helt over målet og er formodentligt bedst egnet til erhvervslivets brug :-/
Oftest ser man at biler regnes for blot at have ca. halv værdi efter
sølle tre år, og dét er ihvertfald læst i en sløret krystalkugle :-|
Derfor fastholder jeg at jeg i næste uge vil kunne køre tre personer
billigere til München t/r end DB's ellers latterligt lave pris med nattoget!
Forøvrigt er omtalte nattog en ganske overset mulighed for at komme
"gratis" til München en hel dag, ved at ankomme med nattoget kl. 09 og
returnere samme aften ved 19-tiden (svjh), ikke mindst for Sjællændere
der ofte ser Storebælt som et jerntæppe.
--
Armand.
| |
Bjarne S Nielsen (25-08-2011)
| Kommentar Fra : Bjarne S Nielsen |
Dato : 25-08-11 12:53 |
|
Den 25-08-2011 11:25, Armand skrev:
>> Jeg har set tal fra et par kroner per km og opefter. Det nøjagtige tal
>> kan diskuteres, men dit tal er ikke den fulde sandhed
>>
> Det er både rigtigt og ej!
> Sat på spidsen, som med de tusinde ture, er det klart, men når jeg som
> privatperson i forvejen har valgt at have en bil stående i baghaven
> regner jeg de faste omkostninger derved for at være "købt og betalt".
> Mit årlige kørselsbehov har stort set altid ligget på 15-18.000km
> hvorved at selv pludseligt besluttede bilture (som f.eks. en tredages
> hit'n run tur på 2000km til bilmuseet i Mulhouse forrige juleferie) ikke
> har haft synderlig effekt på års-kmopgørelsen for mit vedkommende.
> Derfor ser jeg ingen relevans i at medindregne drifts og slid -omkostniger.
At du ikke kan beregne dem, betyder ikke, at de ikke hører med i
feriebudgettet.
Selvom der ikke optræder omkostninger på din konkrete tur til München
lige nu, er den en del af det slid, som i løbet af de næste år betyder,
at du skal have nye bremseskiver, ny generator, nye støddæmpere, nye
dæk, justeret ventiler, skiftet pærer, olier, find selv på mere, du ved
nok mere om din dieselbil.
>
> Bilblade og andres afskrivnngs-beregninger er i min optik også skudt
> helt over målet og er formodentligt bedst egnet til erhvervslivets brug :-/
> Oftest ser man at biler regnes for blot at have ca. halv værdi efter
> sølle tre år, og dét er ihvertfald læst i en sløret krystalkugle :-|
Det burde være muligt at tjekke ret præcist. Smut forbi en forhandler og
spørg, hvad han vil give for den brugte bil, der har kørt 250.000 km på
3 år.
>
> Derfor fastholder jeg at jeg i næste uge vil kunne køre tre personer
> billigere til München t/r end DB's ellers latterligt lave pris med
> nattoget!
>
> Forøvrigt er omtalte nattog en ganske overset mulighed for at komme
> "gratis" til München en hel dag, ved at ankomme med nattoget kl. 09 og
> returnere samme aften ved 19-tiden (svjh), ikke mindst for Sjællændere
> der ofte ser Storebælt som et jerntæppe.
>
Det er på grund af prisen. Jerntæppet ligger ved Lillebælt, og det er
her grænsen kommer til at forløbe, når Tyskland overtager Jylland.
Euro er jo allerede delvist indført som betalingsmiddel der.
Ellers enig.
Bjarne
| |
Armand (25-08-2011)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 25-08-11 19:22 |
|
Den 25-08-2011 13:52, Bjarne S Nielsen skrev:
> Den 25-08-2011 11:25, Armand skrev:
>
>>> Jeg har set tal fra et par kroner per km og opefter. Det nøjagtige tal
>>> kan diskuteres, men dit tal er ikke den fulde sandhed
>>>
>> Det er både rigtigt og ej!
>> Sat på spidsen, som med de tusinde ture, er det klart, men når jeg som
>> privatperson i forvejen har valgt at have en bil stående i baghaven
>> regner jeg de faste omkostninger derved for at være "købt og betalt".
>> Mit årlige kørselsbehov har stort set altid ligget på 15-18.000km
>> hvorved at selv pludseligt besluttede bilture (som f.eks. en tredages
>> hit'n run tur på 2000km til bilmuseet i Mulhouse forrige juleferie) ikke
>> har haft synderlig effekt på års-kmopgørelsen for mit vedkommende.
>> Derfor ser jeg ingen relevans i at medindregne drifts og slid
>> -omkostniger.
>
> At du ikke kan beregne dem, betyder ikke, at de ikke hører med i
> feriebudgettet.
> Selvom der ikke optræder omkostninger på din konkrete tur til München
> lige nu, er den en del af det slid, som i løbet af de næste år betyder,
> at du skal have nye bremseskiver, ny generator, nye støddæmpere, nye
> dæk, justeret ventiler, skiftet pærer, olier, find selv på mere, du ved
> nok mere om din dieselbil.
>
Jovist. Men eftersom at mit km-forbrug er relativt jævnt regner jeg
enhver kørsel/tur for at være betalt afskrivnings; slitage og service
-mæssigt.
Bilen kører endvidere op til 30.000 på et service, men skal alligevel
have det årligt hvis denne ramme ikke udnyttes. Så der bliver ikke tale
om mer-servicering. Og jeg kører på 7. år stadig på de originale dæk
hhv. vinterhjul, så dér gør et par tusinde mer-km heller ikke megen forskel!
Og deri ligger at jeg forlængst har opgivet at sætte tal på hver en
meter og istedet udnytte den bil jeg nu engang har valgt at have stående!!
--
Armand.
| |
Bjarne S Nielsen (25-08-2011)
| Kommentar Fra : Bjarne S Nielsen |
Dato : 25-08-11 21:00 |
|
Den 25-08-2011 20:21, Armand skrev:
> Jovist. Men eftersom at mit km-forbrug er relativt jævnt regner jeg
> enhver kørsel/tur for at være betalt afskrivnings; slitage og service
> -mæssigt.
> Bilen kører endvidere op til 30.000 på et service, men skal alligevel
> have det årligt hvis denne ramme ikke udnyttes. Så der bliver ikke tale
> om mer-servicering. Og jeg kører på 7. år stadig på de originale dæk
> hhv. vinterhjul, så dér gør et par tusinde mer-km heller ikke megen
> forskel!
> Og deri ligger at jeg forlængst har opgivet at sætte tal på hver en
> meter og istedet udnytte den bil jeg nu engang har valgt at have stående!!
>
Det er nok også umuligt at sætte tal på din bil.
Du ved, hvad der har være af udgifter.
Men interessant er, hvad der kommer i fremtiden
Bjarne
| |
Armand (26-08-2011)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 26-08-11 12:25 |
|
Den 25-08-2011 21:59, Bjarne S Nielsen skrev:
> Den 25-08-2011 20:21, Armand skrev:
>
>> Og deri ligger at jeg forlængst har opgivet at sætte tal på hver en
>> meter og istedet udnytte den bil jeg nu engang har valgt at have
>> stående!!
>>
> Det er nok også umuligt at sætte tal på din bil.
> Du ved, hvad der har være af udgifter.
> Men interessant er, hvad der kommer i fremtiden
>
Jamen, jeg véd da fra mine tidligere biler at de ender med at blive
slidt ned af mig - Dét ville rigtigtnok ikke ske hvis jeg lod den stå og
tog cyklen hver gang
--
Armand.
| |
Peter T. (27-08-2011)
| Kommentar Fra : Peter T. |
Dato : 27-08-11 13:00 |
|
Den 25-08-2011 11:25, Armand skrev:
> ikke mindst for Sjællændere der ofte ser Storebælt som et jerntæppe.
Det er ikke storebæltsbroen, der er problemet. Det er den helt
afsindigt kedelige og stærkt trafikerede motorvej over Fyn, der er den
virkelige bremse. ;)
--
Peter T.
Ved emailkontakt - fjern de kunstige pløkker fra min emailadresse :)
| |
Armand (27-08-2011)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 27-08-11 15:03 |
|
Den 27-08-2011 13:59, Peter T. skrev:
> Den 25-08-2011 11:25, Armand skrev:
>
>> ikke mindst for Sjællændere der ofte ser Storebælt som et jerntæppe.
>
> Det er ikke storebæltsbroen, der er problemet. Det er den helt afsindigt
> kedelige og stærkt trafikerede motorvej over Fyn, der er den virkelige
> bremse. ;)
>
Jeg valgte mine ord med omhu: 'Storebælt' og ikke -broen!
Som østjyde har jeg i mange år observeret at færger tilsyneladende var
den store hindring for sjællænderes udfarenhed, og det virker stadig som
Storebælt bibeholder denne jerntæppe-effekt selv efter at der er kommet
en broforbindelse
--
Armand.
| |
Bjarne S Nielsen (31-08-2011)
| Kommentar Fra : Bjarne S Nielsen |
Dato : 31-08-11 10:09 |
|
Den 27-08-2011 16:02, Armand skrev:
>>> ikke mindst for Sjællændere der ofte ser Storebælt som et jerntæppe.
>>
>> Det er ikke storebæltsbroen, der er problemet. Det er den helt afsindigt
>> kedelige og stærkt trafikerede motorvej over Fyn, der er den virkelige
>> bremse. ;)
>>
> Jeg valgte mine ord med omhu: 'Storebælt' og ikke -broen!
>
> Som østjyde har jeg i mange år observeret at færger tilsyneladende var
> den store hindring for sjællænderes udfarenhed, og det virker stadig som
> Storebælt bibeholder denne jerntæppe-effekt selv efter at der er kommet
> en broforbindelse
>
Det er nok på den ene side en kombination af brotakster og den helt
afsindigt kedelige og stærkt trafikerede motorvej over Fyn
og nu er det jo heller ikke alle, der har noget behov overhovedet for at
køre til lige netop Jylland, med mindre man kender nogen, der bor der?
Måske vil det ændre sig lidt, når Jylland bliver Freistaat Jutland og
synger Deutschland über Alles. Euro og tyske turister har de jo allerede.
Da flytter grænsesupermarkederne til Snoghøj og bliver nemmere at nå fra
den danske side.
Bjarne
| |
Bjarne S Nielsen (22-08-2011)
| Kommentar Fra : Bjarne S Nielsen |
Dato : 22-08-11 13:28 |
|
Den 22-08-2011 11:45, Armand skrev:
> Fin tur, men du glemte at nævne prisen!
Den afhænger af, hvornår man rejser.
Som sagt er det normalt dyrere end at flyve, men det er også en helt
anden rejseoplevelse, man får for pengene.
>
> Grunden til at der er så pisse mange biler på gaderne, er at det i
> sidste ende er langt den billigste transportform allerede når man blot
> er et par mand i bilen. Er der fire mand der tager afsted decimeres den
> enkeltes del-udgift til et ganske udholdeligt beløb.
>
> Personligt er jeg imponeret over at man fra KBH; Odense og Kolding kan
> hoppe på Deutsche Bahns nattog til München og komme afgsted for blot 30
> Euroner pr enkeltbillet.
> Men ikke desto mindre bliver det samlede beløb t/r for to mand 120 Euro,
> og for det beløb kan min dieselbil køre strækningen Kolding München t/r,
> hvorved at to personer er 'break-even' i den sammenligning!
>
> Det er ærgeligt med den flyskræk, eller hvad der nu er grunden til at
> fravælge flyvning, for i den sidste ende ér flyvning måden at komme
> rundt på.
>
Selvom du elsker at flyve findes der heldigvis gode alternativer og
flyskræk er ikke eneste grund til at foretrække noget andet
Når bilister lovpriser, hvor billigt de kører i deres bil, medregner i
aldrig andet end de marginale udgifter til benzin/olie.
En rejse til London retur i personbil omfatter bl.a.:
- Benzin/olie
- Transport med bro/tog/færge
- Parkering og andre gebyrer i nærheden i London
- Evt. motorvejsafgifter
- Mad/drikke undervejs
- Gennemsnitlig slitage på sliddele og skader på bil
En rejse med fly er normalt hurtigst og billigst, men glem ikke, at hvis
en vulkan slår en bøvs igen, så er du strandet.
Hvad angår flyskræk, så er det statistisk ret sikkert, men flyet sidder
ikke fast i himlen med en sikkerhedssele. Een lille fejl og der er frit
fald over 3.000 etager.
En alvorlig bilulykke er ofte fatal. En alvorlig flyulykke har sjældent
overlevende. Ved den alvorligste togulykke overlever det store flertal
af passagerer altid.
Når talen er om rejse til London er priseksempler til München lidt af et
sidespor.
Bjarne
| |
Pernille Højgaard (22-08-2011)
| Kommentar Fra : Pernille Højgaard |
Dato : 22-08-11 11:47 |
|
"Preben" skrev i meddelelsen
news .v0iv7tn8qz68nt@preben-pc.flatrate.dk...
Den 20.08.2011 kl. 19:23 skrev RK <flemming.j@mail.tele.dk>:
> Nogen her der kender en økonomisk måde at, inkl. rejse, tilbringe en 3-4
> dage i London hvis man ikke ønsker at flyve?
http://www.dfdsseaways.dk/cruise_med_din_partner/minicruise/esbjerg-harwich/minisvip_til_england#.Tk_u9G_jFI4
--
mvh/Preben
Jeg har været på sådan et "Minisvip" til London. Vi gav vist 1500 kr pr
næse, hvilket inkluderede overnatning i 2 personers udvendig kahyt, tog til
London, ophold 2 nætter på Columbia Hotel, som er et udemærket tourist
hotel. Og så tog tilbage til Harwish og igen ophold i udvending kahyt hjem.
VH Pernille
| |
Ulvir (22-08-2011)
| Kommentar Fra : Ulvir |
Dato : 22-08-11 17:12 |
|
>"RK" wrote in message
>news:4e4fedbe$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>Nogen her der kender en økonomisk måde at, inkl. rejse, tilbringe en 3-4
>dage i London hvis man ikke ønsker at flyve?
Ja! Kør med Eurolines Scandinavia. F. eks. En billett fra København til
London, d. 19.10 koster kr. 759,- en vej. Se:
http://www.eurolines.dk/Koereplaner-Priser.1891.0.html
Velbekomme!
| |
Bjarne S Nielsen (23-08-2011)
| Kommentar Fra : Bjarne S Nielsen |
Dato : 23-08-11 09:30 |
|
Den 20-08-2011 19:23, RK skrev:
> Nogen her der kender en økonomisk måde at, inkl. rejse, tilbringe en 3-4
> dage i London hvis man ikke ønsker at flyve?
Desværre blev det vist en lidt negativ diskussion om transportmidler,
men det er synd for London, så nu vil jeg bidrage med nogle få positive ord:
For det første er det normalt ganske nemt at flyve med Easyjet og tage
lufthavnstog ind til centrum.
At køre i bus til London lyder rædselsfuldt, men er åbenbart en mulighed.
Hvis jeg ikke turde flyve til London, så ville jeg arrangere turen sådan:
1)
Nattog til Köln. Videre med Thalys og Eurostar.
Finde de billigste priser enten hos DSB, DB eller ved at bestille
direkte hos de tre selskaber via internæbbet. Nogle gange er der vist
tilbudspriser.
2)
Hotel via www.expedia.dk (Det har vi haft held med 12 - 15 gange)
Hoteller er altid dyre i London, men der er mange prisklasser, og det er
vigtigt at læse så mange anmeldelser af hotellet som muligt. Hvis man
bare skal sove der, kan der findes noget billigt hostel-agtigt.
Alternativt kan man vælge at bo i Croydon tæt på London med tog, men
billigere.
3)
Mad er også dyrt i London, men kan være både skønt og rimeligt på mange
indiske restauranter. Et alternativ er at gå i Sainsbury's og købe nogle
af deres mange lækre færdige retter.
Go tur
Bjarne
| |
|
|