Linux - Mandrake
Fra : Ricky

Dato : 03-01-01 18:09

Hej Gruppe

Jeg har efterfølgende fra tråden længer nede < Red Hat 7.0 ? >
Hentet og installeret Linux - Mandrake 7.2

Jeg er stødt på nogle mærkelige ting og håber at i kan belyse emnerne:

Oplysning jeg kører kun KDE2(rc3)

Hvis jeg vælger at køre et spil < amusement - arcade - spacecup > så fryser
maskinen og der er kun kold restart tilbage som mulighed.

Hvis jeg vælger en mp3 og højeklikker, vælger Xmms, sker der intet.

Hvis jeg vælger en mp3 og vælger en given application, i dette tilfælde
Xmms og vil have maskinen til hver gang jeg vælger en mp3 at bruge Xmms, så
virker det ikke. Den starter istedet KDE Media player.

Den har kun ganske få drivere til lydkort. Jeg har et temmelig almindeligt
et < creative SB 128 >. Men mellem de forskellige lyddrivere er et fra
creative, SB live.
Dette finder jeg lidt mækeligt idet min installation fylder 1.7 Gb.
Dog virker min lyd tilnærmelsesvis med en driver fra
Ensonic ES1371[AudioPCI- 97], dvs at jeg kun får lyd i en af mine højtalere
og signalet er meget lavt, men det virker !

Hilsen den fortvivlede, der troede at det skulle være fedt at få linux i
stedet for win. Ricky

Fra : N/A

Dato : 03-01-01 19:06

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 03-01-01 19:06

Jesper> On Wed, 3 Jan 2001 18:08:39 +0100, Ricky <ricky@rickym.dk>
Jesper> wrote:
> [...]

Jesper> Hej, es1371 driveren er den der hører til SB PCI 128 kortet
Jesper> og du skal holde dig fra SB Live driveren til det kort. Og
Jesper> prøv så igen med lydprogrammerne.

Dog skal du også være opmærksom på at der kan være skruet meget ned
for volumen, så det kan være at du skal prøve at checke med mixer'en
og se efter... Jeg har selv tidligere brugt et SB128 med es1371
driveren, og det har altid virket perfekt... (bruger Debian) Har dog
været nødt til at skifte grundet manglen på optisk udgang.

/Thomas

--
"To alcohol! The cause of - and solution to - all of life's problems!"
-- Homer Simpson

Fra : N/A

Dato : 03-01-01 22:41

Fra : Ricky

Dato : 03-01-01 22:41

Thomas Overgaard wrote:

> Højreklik vælg "Edit file type" marker XMMS og klik "Move Up", herefter
> Apply og Ok, så skulle det virke.

God ide, men det virkede desværre ikke. Det er OK, jeg må vel bare vende
mig til en anden genvej.

> Gå ind i Multimedia undermenuen og vælg "Sound Mixer" her kan du
> indstille både volume og balance. Når du har fundet den rette
> indstilling så vælg "File" og "Save current volumes as default".

Dette her gik godt, jeg fik skruet op for mit udgangssignal, men jeg får
stadig kun leveret noget i den ene højtaler, den bliver svær at leve med !

> Det er fedt, det tager bare lidt tid inden det er helt fedt.

Jeg er en tålmodig mand, men troede at sådanne småting burde fungerer...

Ellers tak for alle de hint jeg har modtaget indtil nu. Ricky

Fra : Mr. Funny

Dato : 03-01-01 23:56

On Wed, 3 Jan 2001 22:41:05 +0100, Ricky <ricky@rickym.dk> wrote:

>Dette her gik godt, jeg fik skruet op for mit udgangssignal, men jeg får
>stadig kun leveret noget i den ene højtaler, den bliver svær at leve med !

Har du checket alle kabler for løse forbindelser?
Prøvet med andre højtalerer?

Det kunne jo være det var det det var galt med.

- Chano Andersen

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 04-01-01 19:37

Ricky wrote:

> Dette her gik godt, jeg fik skruet op for mit udgangssignal, men jeg
> får stadig kun leveret noget i den ene højtaler, den bliver svær at
> leve med !

Du så vel den vandrette balance-knap?

> Jeg er en tålmodig mand, men troede at sådanne småting burde
> fungerer...

De der prækompilerede versioner af KDE-2.* har altså de underligste
tendenser. Enten mangler datten ellers også funker ditten ikke.

--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.