resolve.conf
Fra : Heine Laursen

Dato : 02-01-01 20:49

Hvergang jeg køre ifup ppp0 så bliver min /etc/resolve.conf oversvrevet,
med min isp's dns servere. Jeg ønsker imdleritid at bruge min egen cahce
dns server. Hvordan får jeg ifup ppp0 til at lade være med at ændre
/etc/resolve.conf

Heine Laursen

Replace @Linux.dk with @pokerface.dk to mail

Fra : seg.dantaet@get2net.~

Dato : 03-01-01 02:58

Heine Laursen wrote:

> [...]
> med min isp's dns servere. Jeg ønsker imdleritid at bruge min egen cahce
> dns server. Hvordan får jeg ifup ppp0 til at lade være med at ændre

Fortæl ifconfig at der ikke skal benyttes ISP's nameservers
ved initialisering af ppp0. F.eks. i RH6.1 foregår dette i
/etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-ppp0
hvor man retter linien
PEERDNS="yes"
til
PEERDNS="no"

--
Svend

Fra : Heine Laursen

Dato : 03-01-01 21:25

On Wed, 3 Jan 2001 seg.dantaet@get2net.dk wrote:

> [...]
> ved initialisering af ppp0. F.eks. i RH6.1 foregår dette i
> /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-ppp0

Det virkede.
Mange tak.