Putin: USA er en parasit!
Fra : Jens Erik Bech

Dato : 01-08-11 21:44

USA opfører sig som en "parasit" i verdensøkonomien ved at samle sig så
meget gæld, at de globale finansmarkeder vakler.

Den bryske melding kommer fra Ruslands premierminister, Vladimir Putin,
i en tale til russiske unge.

- Landet lever i gæld. Det lever ikke efter evne, men sender ansvaret
videre til andre lande på en måde, som ligner en parasit, lyder hans
vurdering samme dag, som USA's kongres skal stemme om at hæve nationens
gældsloft.

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/08/01/191027.htm?rss=true

Jeg vil sige at de aspirerer til vestens dårligste moral.

MvH
Jens

Fra : Peter Nicolaysen

Dato : 01-08-11 22:53

"Jens Erik Bech" <jenserikbech@gmail.com> skrev i meddelelsen news:4e371022$0$305$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
>
> http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/08/01/191027.htm?rss=true
>
> Jeg vil sige at de aspirerer til vestens dårligste moral.

Jeg saa den paa xinhuanet.com men de har sat forkert dato paa, jeg syntes det virkede
lidt som bedrageri at skrive om det, nu naar jeg lige har skrevet om flyve aal kvante mekanik
osv.!

Desuden vil det skabe forvirring, men der er ingen tvivl om at "Put in" syntes at det ihvertfald,
er noget svineri det kvante mekanik en gang imellem, og ikke vil risikere noget hvilket er en fornuftig holdning!

Men der sidder noget dybt derinde, og beskytter de folkevalgte, jeg selv lavede for mange aar siden,
det er simpelthen det at vokse op i et Demokrati der har gjort det!

Der skal langt mere til, end andre, og saadan et navn som det der er ikke en fordel for ham!

De maa have et eller andet der kan naa´s af en sejil 2 istedet for

Sane Peter

Fra : Peter Nicolaysen

Dato : 01-08-11 23:21

"Peter Nicolaysen" <peternicolaysen@gmail.com> skrev i meddelelsen news:4e37209f$0$314$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]

De maa have et eller andet der kan naa´s af en sejil 2 istedet for

De kunne fint have saadan et put in sted til deres flaade, var de ikke ved at goere noget
i Syrien, det nok det bedste!

Folk de syre med C-Vitaminer og flaekker det svineri, fordi det er naesten ligesaa syrligt som mavesyre!
Eller maa han bare ryge en cigaret om dagen!

Jo her :
http://en.rian.ru/russia/20100802/160041427.html

-------------------------Quote-----------------
Russia's naval supply and maintenance site near Syria's Mediterranean port of Tartus will be modernized
to accommodate heavy warships after 2012, the Russian Navy chief said on Monday.

Kvante mekanik paavirker tingene en del!

Sane Peter

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 02-08-11 08:52

Den 02/08/11 00.20, Peter Nicolaysen skrev:

> [...]
> lidt som bedrageri at skrive om det, nu naar jeg lige har skrevet om flyve aal kvante mekanik

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Hvis du vil skrue dig op til at være en "Sane Peter" altså en rask og
fornuftig mand, så må du ud af den psykotiske snak og ind i
realiteternes verden!
Få din psykose behandlet ved en indlæggelse og en medicinering. Så kan
vi snakke sammen.
Din psykosesnak gider jeg ikke blande mig i.

MvH
Jens

Fra : Martin Larsen

Dato : 02-08-11 09:58

On 02/08/11 09:51, Jens Erik Bech wrote:

> [...]
> realiteternes verden!
> Få din psykose behandlet ved en indlæggelse og en medicinering.

Ondskabsfuldt ignorantråd - Den medicin findes ikke.

Fra : Bo Warming

Dato : 02-08-11 12:00

On Tue, 02 Aug 2011 10:57:51 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]

Martin har dog givet mig ret i at psykiatri er fup, så....
Symptombehandling er hvad de kan - kemisk spændetrøje og sådant har
ingen på dk.politik brug for - de er jo top-modne mennesker der evner
ORD istf vold

Fra : Bo Warming

Dato : 02-08-11 12:02

On Tue, 02 Aug 2011 09:51:39 +0200, Jens Erik Bech
<jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
>vi snakke sammen.
>Din psykosesnak gider jeg ikke blande mig i.

Når diagnoser er bodegaskældsord så er det klogt at ignoreren

Fra : E.Dalgas

Dato : 02-08-11 00:08

On Mon, 01 Aug 2011 22:44:18 +0200, Jens Erik Bech wrote:

> [...]
>
> http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/08/01/191027.htm?rss=true
>
> Jeg vil sige at de aspirerer til vestens dårligste moral.

Siden hvornår har god moral og mange penge gået hånd i hånd ?

Rusland kæmper selv med en inflation 3 gange så høj som USA`s, Kina har
også begyndende problemer og må dæmpe væksten, de har netop åbnet et marked
for EU banker og har vi ikke set EU vedtage en hjælpepakke 1 og 2 på ialt
220 milliarder euro til Grækenland ?

US Inflation Rate Forecast
http://forecastchart.com/forecast-inflation-rate.html

Inflationen stiger markant i Rusland
http://borsen.dk/nyheder/oekonomi/artikel/1/198660/inflationen_stiger_markant_i_rusland.html

Inflationen i Kina accelererer
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/07/09/073837.htm

hjælpepakke til Grækenland på 812 milliarder kroner.
http://www.bt.dk/udland/eu-lande-enige-om-ny-hjaelpepakke-til-graekenland

Ingen medlemmer af eliten i de store lande, bør undre sig, være forarget
eller have ondt af sig selv pga USA`s gældsloft hæves. Slet ikke Putin som
udemærket godt ved at dem som reelt styre økonomien ikke er politikkere men
derimod såkaldte central banker med finans fyrster i spidsen, hvis
pengetanke blot bliver større hvergang et udlån på nationalt plan
foretages. Putins problem er bare at Ruslands centralbank ikke har de samme
økonomiske kræfter som Federal Reserve i USA.

Det her stopper ikke før et tilfredsstillende grundlag for en ny
verdensvaluta er skabt. Det kunne meget vel gå hårdt ud over Rusland og
Kina hvis centalbanker, i forhold til de helt store pengetanke i USA og EU
ikke kan konkurere på kapital og udlån og dermed må de til at optage store
lån i fremmed valuta, hvis deres vækst ikke skal stagnere. Måske lån i en
ny world dollar, hvem ved.

Hvis alle illusioner ønskes fjernet :

How our Corrupt Monetary System Works

Del 1 - 9:51
http://www.youtube.com/watch?v=pt2Lo786zLk&feature=related

Del 2 - 8:34
http://www.youtube.com/watch?v=eggJwj52j0Q&feature=related

--

E.D

Fra : Bo Warming

Dato : 02-08-11 06:44

ddOn Tue, 2 Aug 2011 01:07:33 +0200, "E.Dalgas" <e.b.d@live.dk> wrote:

> [...]
>lån i fremmed valuta, hvis deres vækst ikke skal stagnere. Måske lån i en

Hvorfor er ingen konkret?
Hvis DK vil vise vejen med den tiltrængte sparsommelighed - skal vi
udskyde Femø-bro og halvere dagpenge eller ?

Fra : NoTrabajo

Dato : 02-08-11 07:39

> [...]
> Hvis DK vil vise vejen med den tiltrængte sparsommelighed - skal vi
> udskyde Femø-bro og halvere dagpenge eller ?

Femø-bro: Hvornår har der været tale om en sådan?
--
NoTrabajo

Fra : Bo Warming

Dato : 02-08-11 10:02

On Tue, 2 Aug 2011 08:38:42 +0200, "NoTrabajo" <notrabajo@gmail.com>
wrote:

>"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i en meddelelse

>Femø-bro: Hvornår har der været tale om en sådan?
Måske er det Fehmern det hedder, dyrt og til Tyskland, sorry

Fra : E.Dalgas

Dato : 02-08-11 10:59

On Tue, 02 Aug 2011 07:44:09 +0200, Bo Warming wrote:

> Hvorfor er ingen konkret?

Hvad mener du med konkret ?

> Hvis DK vil vise vejen med den tiltrængte sparsommelighed - skal vi
> udskyde Femø-bro og halvere dagpenge eller ?

Danmark forholder sig afventende. Strategien er åbenbart at fastfryse vækst
og inflation indtil den internationale krise er til at overskue. Det siger
sig selv at i en tid med stor usikkerhed er det farligt at skrue op for
væksten for en lille økonomi som Danmark. Vi er meget sårbare overfor
internationale påvirkninger og det kan derfor betyde stor gældssætning at
satse offensivt. Men samtidigt risikere Danmark også at komme langt bagud
på centrale områder som har betydning for landets fremtidige konkurence
evne. Vi må heller ikke glemme de mange som er i økonomisk uvejr pga den
hårde opbremsning af væksten i Danmark.

--

E.D

Fra : Bo Warming

Dato : 02-08-11 11:57

On Tue, 2 Aug 2011 11:58:38 +0200, "E.Dalgas" <e.b.d@live.dk> wrote:

>Hvad mener du med konkret ?

Udpegning af lovbestemte udgifter der kan nedsættes med X %

> [...]
>på centrale områder som har betydning for landets fremtidige konkurence
>evne. Vi må heller ikke glemme de mange som er i økonomisk uvejr pga den

Tak for de rigtigt lydende og meget forsigtige udsagn
Jeg er helt klar over, at foreslår man, at vi sparer, taber man valget

Men har DK ikke råd til at være et godt eksempel?
Noget bør spares på - HVAD ?

Fra : E.Dalgas

Dato : 02-08-11 13:29

On Tue, 02 Aug 2011 12:57:14 +0200, Bo Warming wrote:

> Udpegning af lovbestemte udgifter der kan nedsættes med X %

Ikke noget jeg ønsker at beskæftige mig med i detaljer. De offentlige
budgeter er oplagte emner for besparelser, fordi det er der statens store
udgifter er.

Både blå og rød blok har udgivet planer for økonomien og jeg tror de har
været hele vejen rundt om spørgmålet.

For mig er politik "kun" ideologisk og jeg er for et stærkt fælleskab som
har til formål at sikre alle borgere i landet et værdigt liv. Men hvem er
ikke det ?

> Tak for de rigtigt lydende og meget forsigtige udsagn
> Jeg er helt klar over, at foreslår man, at vi sparer, taber man valget

Det er ikke sikkert. Formår blå blok at formidle en spareplan med vækst i
lavt tempo, altså vi spare men skruer langsomt op for væksten på et
kontrolbart grundlag, er der muligheder for et godt valg om det er nok ved
jeg ikke.

Meget afhænger jo også af det valg DF får.

> Men har DK ikke råd til at være et godt eksempel?

Ja, samfundet mangler ikke penge, slet ikke. Det er modet som svigter tror
jeg. Du ved jo sikkert at penge er dette lands uofficielle religion og
ingen har lyst til at spotte deres gud ved at optræde uansvarligt.

> Noget bør spares på - HVAD ?

Godt spørgsmål.

Men hvorfor vælge sparsommelighed som eneste udvej ?

--

E.D

Fra : Bo Warming

Dato : 02-08-11 18:20

On Tue, 2 Aug 2011 14:29:17 +0200, "E.Dalgas" <e.b.d@live.dk> wrote:

> [...]
>
>Godt spørgsmål.
>
>Men hvorfor vælge sparsommelighed som eneste udvej ?

Fordi i ikke har Kinas evner til at producere os ud af kriser
op noget skal gøres

Fra : Bo Warming

Dato : 03-08-11 04:34

> [...]
>
>Godt spørgsmål.
>
>Men hvorfor vælge sparsommelighed som eneste udvej ?

Vi stinker af at være USAs lydige slave hvis vi ikke viser lidt oprør
mod FORGÆLD DIGTIL KINA politikken

Vi er kun en virkelig USA-ven hvis vi tør bruge vort pengeoverskud til
noget modigt, dyrt, trendsættende

Fra : E.Dalgas

Dato : 03-08-11 11:21

On Wed, 03 Aug 2011 05:34:07 +0200, Bo Warming wrote:

> Vi stinker af at være USAs lydige slave hvis vi ikke viser lidt oprør
> mod FORGÆLD DIGTIL KINA politikken

Det man er optaget af er reformer. Men udsigt til underskud på de
offentlige finanser i de kommende mange år, er politikkerens fokus at
nedbringe omkostningerne, fremfor at invistere i den berømte danske
velfærdsmodel.

> Vi er kun en virkelig USA-ven hvis vi tør bruge vort pengeoverskud til
> noget modigt, dyrt, trendsættende

Penge overskudet i Danmark er ikke statens, så selvom overskudet på
betalingsbalancen er solidt må politikkere afvente nye vinde internationalt
og sætte sejl på det rigtige tidspunkt.

Solidt overskud på betalingsbalancen
http://borsen.dk/nyheder/oekonomi/artikel/1/210922/solidt_overskud_paa_betalingsbalancen.html

For at blive i billedet er blå blok igang med at renovere skibet og gøre
det mere sødygtigt, mens rød blok mener at hvis den gamle skude har holdt
før, gør den det også nu. Den skal bare have lidt ny maling og en frisk
besætning.

Der findes altså i rød blok, en mere optimistisk tilgang til dette, men
spørgsmålet er hvor meget gæld et land som Danmark kan tåle ? Staten kunne
måske godt bringe flere penge i omløb selv, ved devaluere kronen en anelse,
men konsekvenserne af den løsning påvirker jo også inflationen negativt. De
kloge hovder kalder det en effektiv, men kortsigtigt løsning og henviser
til 70erne hvor Anker Jørgnsen forsøgte det samme. Men man kunne jo så
indvende at vi lever i 2011, hvor konkurenceevne er alfa og omega.

De store omvæltninger tror jeg ikke du skal forvente fra dansk side,
inflation er det rene gift for et land som i forvejen har høje
leveomkostninger, så statens gæld må holdes i kort snor og det begrænser
initiativerne til omlægninger på skat og arbejdsmarked.

Jeg er ikke inde i detaljerne for hverken rød eller blå bloks planer, så
dem må du undersøge selv.

--

E.D

Fra : Bo Warming

Dato : 02-08-11 04:08

> [...]

>http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/08/01/191027.htm?rss=true
>
>Jeg vil sige at de aspirerer til vestens dårligste moral.

Putin ogJens har ret. Fordi USA vandt WW2 kan de tillade sig alt og er
reservevalta og forbruger mere end de producerer

Kina er smart - de ved at når man leverer bliver man klog og overlegen
og den der ler sidst, ler bedst

Vi bliver dovne tabere som Kina en dag kan presse til alt, uden at
være uetisk

DK har malet sig op ad USA - hvad kan vi gøre - forhindrer vor
dovenskab al fornuft?