Cyklister vil have farten ned i byerne
Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 30-07-11 10:21

Af hvilken årsag ? For mange ulykker ?

Hvis cyklisterne ellers gjorde sig den ulejlighed at overholde færdselsloven
100 % ville der ikke ske så mange ulykker. Måske man skulle indføre et
kørekort for cyklister i stedet for, som de kan miste (og dermed miste
retten til at køre på cykel), hvis de ikke overholder færdselsloven. Der
skal så gælde samme regler for at cykle uden kørekort (de samme bødetakster)
som der skal for bilister Jeg garanterer at det vil få ulykkes-frekvensen
for cyklister alvorligt ned.

Samtidig skal den utålelige 50 km/t grænse i byerne ikke sættes yderligere
ned.

Men jeg har bare sådan en skrækkelig mistanke om at det hele bare handler om
at chikanere bilister mest muligt i et rasende had fra de rådne cyklisters
side.

http://www.b.dk/nationalt/cyklister-vil-have-farten-ned-i-byerne

Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 30-07-11 11:01

"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com> skrev
i en meddelelse news:M1QYp.53351$wK7.41261@newsfe13.ams2...
> [...]
> (de samme bødetakster) som der skal for bilister Jeg garanterer at det vil
> få ulykkes-frekvensen for cyklister alvorligt ned.

Hvem andre end en taxachauffør ville skrive ovenstående smøre.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 30-07-11 12:32

On Sat, 30 Jul 2011 11:20:45 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> [...]
> kørekort for cyklister i stedet for, som de kan miste (og dermed miste
> retten til at køre på cykel), hvis de ikke overholder færdselsloven.

Du er sgu for langt ude. Du vil måske også have et gå-kort, så fodgængere
der ikke overhonder færdselsloven, mister retten til at gå.? ))

> [...]
> for cyklister alvorligt ned.
>
> Samtidig skal den utålelige 50 km/t grænse i byerne ikke sættes yderligere

Typisk kommentar fra en egoistisk bilist, der skider på alle andre, bare
HAN kan komme hurtigt frem.

> Men jeg har bare sådan en skrækkelig mistanke om at det hele bare handler om
> at chikanere bilister mest muligt i et rasende had fra de rådne cyklisters
> side.

LOL. Nu er cyklister "rådne", bare fordi de siger noget som DU ikke kan
lide. )))

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 30-07-11 13:57

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Du er sgu for langt ude. Du vil måske også have et gå-kort, så
> fodgængere der ikke overhonder færdselsloven, mister retten til at
> gå.? ))

OK, du har endelig formået nye lavder i en diskussion.

Lad os få fartgrænsen op på 60 km/t i byerne.

> Typisk kommentar fra en egoistisk bilist, der skider på alle andre,
> bare HAN kan komme hurtigt frem.

> LOL. Nu er cyklister "rådne", bare fordi de siger noget som DU ikke
> kan lide. )))

Jeg har heller ikke meget fidus til dig, chatnar...

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 30-07-11 14:05

On Sat, 30 Jul 2011 14:57:09 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> OK, du har endelig formået nye lavder i en diskussion.

Jeg kom bare ned på dit niveau.

> Lad os få fartgrænsen op på 60 km/t i byerne.

Hvorfor.? Har du set forskellen på en fodgænger der er kørt ned med 50km/t
og 60km/t.?

> Jeg har heller ikke meget fidus til dig, chatnar...

Selvfølgelig har du ikke det, for så skulle du jo erkende din manglende
forståelse af virkeligheden.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 30-07-11 14:14

> Jeg kom bare ned på dit niveau.

Du mener vel snarere at du aldrig kommer op på.

> Hvorfor.? Har du set forskellen på en fodgænger der er kørt ned med
> 50km/t og 60km/t.?

Vedkommende kunne jo for eksempel prøve at gå over for grønt i lysregulerede
fodgængerovergange og i øvrigt se sig for når vedkommende krydser en vej.
Det er virkeligt at anbefale. Jeg foreslår jo ikke fri hastighed i byerne...

> Selvfølgelig har du ikke det, for så skulle du jo erkende din
> manglende forståelse af virkeligheden.

Jeg har ikke fidus til dine løgnehistorier, chatnar.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 30-07-11 14:35

On Sat, 30 Jul 2011 15:13:57 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> Du mener vel snarere at du aldrig kommer op på.

Hvad var der ved ordet "NED" som du ikke forstod.?

> Vedkommende kunne jo for eksempel prøve at gå over for grønt i lysregulerede
> fodgængerovergange og i øvrigt se sig for når vedkommende krydser en vej.

Økseskaft.?

Tror du virkelig at det KUN er "fumlegængere" der bliver kørt ned.?

> Det er virkeligt at anbefale. Jeg foreslår jo ikke fri hastighed i byerne...

Der er INGEN reel grund til at hæve hastigheden i byzone. Hvis du har
travlt, så må du sgu starte lidt tidligere.

Den største fare i trafikken, er bilister der overvurderer deres egne evner
bag rattet.

> Jeg har ikke fidus til dine løgnehistorier, chatnar.

Hvilke "løgnehistorier".?

Husk på, at noget ikke er "løgn", bare fordi DU ikke tror på det.

Fra : Volger Garfield

Dato : 31-07-11 15:11

eller Datemas.de\)" <kl2607@gmail.com> wrote:

>OK, du har endelig formået nye lavder i en diskussion.

Du vil måske hellere have at man mister sit bus-kort, hvis man
springer foran i køen??

>Lad os få fartgrænsen op på 60 km/t i byerne.

Ja, Så de kan komme UD i en fart..

>Jeg har heller ikke meget fidus til dig, chatnar...

10 mod 1 på, at (også) han er "ret ligeglad".

Volger

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 31-07-11 15:25

On Sun, 31 Jul 2011 16:10:58 +0200, Volger Garfield  wrote:

<snip>

> 10 mod 1 på, at (også) han er "ret ligeglad".

Og vi har en vinder.

Fra : kk

Dato : 30-07-11 16:33

Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de) har bragt dette til
os:
> [...]
> at chikanere bilister mest muligt i et rasende had fra de rådne cyklisters

Jeg tror, at du farer for hårdt frem. Jeg tror også at forebyggelse og
propaganda for hensynstagen i trafikken er vejen frem - for vi kommer
nok ikke uden om, at vi ofte er nogle rethaveriske bøller i trafikken,
både du, jeg og alle de andre!
Hvem har, forresten, set en politipatrulje, til fods, i byen,
fornylig??
mvh
kk :/

Fra : Andreas Andersen

Dato : 31-07-11 15:23

Den 30-07-2011 11:20, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)
skrev:
> [...]
> at chikanere bilister mest muligt i et rasende had fra de rådne cyklisters

Som cyklist i København irriterer det mig også grusomt, at så mange af
mine medcyklister kører så fuldstændig grotesk rædselsfuldt. Der er en
fuldstændig mangel på respekt for røde lys, striber på vejen og bare
almindelig sund fornuft. Det er lidt en skam, fordi det gør det svært
troværdigt at kritisere bilisterne, som også kunne være meget bedre -
hvis man som cyklist skulle holde på sin ret, hverken mere eller mindre,
ville man meget hurtigt være død ved en eller anden egoistbilists
manglende opmærksomhed.

Sænkning af fartgrænserne tjener intet andet formål end at forværre
krigen imellem cyklister og bilister. Hvordan man får fjernet egoismen
fra trafikken ved jeg ikke, men overdrevent restriktive regler er næppe
vejen frem.

--
Andreas

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 31-07-11 22:00

"Andreas Andersen" <andreas2411@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> krigen imellem cyklister og bilister. Hvordan man får fjernet egoismen
> fra trafikken ved jeg ikke, men overdrevent restriktive regler er

HELT ENIG !!!

Fra : Hans Joergensen

Dato : 01-08-11 14:43

Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de) wrote:
> Af hvilken årsag ? For mange ulykker ?

Det er fordi cyklistforbundet åbentbart ikke bevæger sig meget væk
fra midtbyen i København.

Det er totalt vanvid at de vil sætte den nationale grænse på 50km/t
ned til 40km/t, og det vil blot betyde at endnu flere vil køre for
hurtigt i byen (ja, fordi folk i forvejen ikke sætter farten ned til
50km/t når de på en landevej skal køre igennem en mennesketom by ude
på landet).

> [...]
> som der skal for bilister Jeg garanterer at det vil få ulykkes-frekvensen

De fleste kører skam pænt nok.. De fleste dødsulykker er nok mere
relateret til cyklister der roder rundt i deres cykelkurv eller ikke
overhoved tænker over at højresvingende lastvogne ikke kan se dem og
derfor ikke holder tilbage.

Men, tror du ikke bare at det handler om at cyklistforbundet prøver
at gøre lidt opmærksom på sig selv.. lige som da fodgængerforbundet
ville have at der kom en indsats mod cyklister i fælledparken.

// Hans, cyklist, motorcyklist og bilist.