Jødiske flygtninge
Fra : E.Dalgas

Dato : 29-07-11 20:47

WJC Commends Congressional Recognition of Dual Middle East Refugee Problem

Dr. Avi Beker, Secretary General of the World Jewish Congress, commended
Members of the House of Representatives for their leadership to "set the
historic record straight" regarding the issue of Middle East refugees, and
for the introduction of H. Con. Res. 311

Hele artiklen om res.311 :
http://www.imra.org.il/story.php3?id=18704

Palæstinenserne er den eneste gruppe af flygtninge, ud af mere end 100
millioner fordrevne efter 2 Verdenkrig, som har deres eget specielle
agentur i FN. Et agentur som på trods af manglende mandat, fastholder det
palæstinentiske folks tragedie.

Det palæstinentiske krav om "retten til at vende tilbage" forhindre en
fredsaftale med Israel og der kræves en mere objektiv gennemgang af alle
myterne omkring den Arabisk-Israelske konflikt hvis en retfærdig aftale
skal forhandles på plads.

Horfor blev historien om de jødiske flygtninge fra arabiske lande
undertrykt ? Hvordan blev dette et glemt exodus ?

Mens det internationale samfunds og dets FN repræsentanter åbenbart har
glemt de jødiske flygtninge. Er mere end 100 FN resolutioner om
palæstinentiske flygtninge, siden 1948 behandlet af systemet.

Kilde :
http://www.jcpa.org/jpsr/jpsr-beker-f05.htm

Se også :

Jewish exodus from Arab and Muslim countries
http://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_exodus_from_Arab_and_Muslim_countries

Farhud: Baghdad's 1941 Slaughter of the Jews
8:45 vidnesbyrd - baggrund.
http://www.youtube.com/watch?v=wYivzR0ADoc

Farhud memories: Baghdad's 1941 slaughter of the Jews
On 1 June 1941, a Nazi-inspired pogrom erupted in Baghdad, bringing to an
end more than two millennia of peaceful existence for the city's Jewish
minority. Some Jewish children witnessed the bloodshed, and retain vivid
memories 70 years later.
http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-13610702

--

E.D

Fra : Bo Warming

Dato : 29-07-11 21:05

> [...]
>fredsaftale med Israel og der kræves en mere objektiv gennemgang af alle
>myterne omkring den Arabisk-Israelske konflikt hvis en retfærdig aftale

Gale terrorister der masssemyrder i flæng kan da aldrig have optjent
en ret til at VENDE TILBAGE til land som deres ejee osmannerne tabte i
WW1

Fra : E.Dalgas

Dato : 29-07-11 22:15

On Fri, 29 Jul 2011 22:05:23 +0200, Bo Warming wrote:

> Gale terrorister der masssemyrder i flæng kan da aldrig have optjent
> en ret til at VENDE TILBAGE til land som deres ejee osmannerne tabte i
> WW1

Nu er spørgsmålet i denne tråd, mere om de jødiske flygtninge og hvilken
betydning de har i en evt. løsning af konflikten ?

--

E.D

Fra : Bo Warming

Dato : 30-07-11 03:30

On Fri, 29 Jul 2011 23:14:41 +0200, "E.Dalgas" <e.b.d@live.dk> wrote:

>Nu er spørgsmålet i denne tråd, mere om de jødiske flygtninge og hvilken
>betydning de har i en evt. løsning af konflikten ?

konflikten løses aldrig for Israel ka lide krig og de har ret

SaudiArabien har jord til palæerne og råd til a vande den, men
araberne vil hellere høste hvor andre har sået

Araberne vil erore dvs adlyde koranen - de vl ikke fred

Fra : E.Dalgas

Dato : 30-07-11 09:50

On Sat, 30 Jul 2011 04:29:31 +0200, Bo Warming wrote:

> [...]
> araberne vil hellere høste hvor andre har sået
>
> Araberne vil erore dvs adlyde koranen - de vl ikke fred

Indtil nu har FN, det internationale samfund forsøgt at gennemtvinge freden
ved at pege på Israel som problemet.

Jeg spørger, kunne freden gennemtvinges hvis dobbeltmoralen, som f.eks
kommer til udtryk i flygtninge spørgsmålet, erstattes af et objektivt
initiativ som tvinger palæstinenserne til at forhandle på et mere
retfærdigt grundlag ?

Hvad ville der ske hvis FN "tvang" freden igennem, med det hoved argument
at palæstinensernes krav om ret til at vende tilbage gøres ugyldigt. Altså,
i henhold til et nyt retfærdigheds begreb i konflikten, opstillet af FN,
der ser på krigens øvrige ofre, herunder de jødiske ?

Er det en mulighed ?

Ville det medføre en omfattende krig ?

--

E.D

Fra : Bo Warming

Dato : 30-07-11 14:17

On Sat, 30 Jul 2011 10:49:59 +0200, "E.Dalgas" <e.b.d@live.dk> wrote:

> [...]
>i henhold til et nyt retfærdigheds begreb i konflikten, opstillet af FN,
>der ser på krigens øvrige ofre, herunder de jødiske ?

Ja lad FN være regering for Gaza og Vestbred og indgå fred med Israel!

Fra : Isachsen

Dato : 30-07-11 11:11

Bo Warming wrote:

> Gale terrorister der masssemyrder i flæng kan da aldrig have optjent
> en ret til at VENDE TILBAGE til land som deres ejer osmannerne tabte i
> WW1

Osmannerne eide vel ikke landet i anden forstand enn at de var
koloniherrer der. Når koloniherrene av en eller annen grunn forlater
området, så skjer ett av følgende:
a. Det kommer nye koloniherrer
b. De koloniserte overtar selv.

Om noen i kolonitiden hadde måtte søke tilflukt annensteds, er det vel
ikke urimelig, at de så vender tilbake.

Isachsen

Fra : E.Dalgas

Dato : 30-07-11 13:41

On Sat, 30 Jul 2011 12:10:34 +0200, Isachsen wrote:

> [...]
> a. Det kommer nye koloniherrer
> b. De koloniserte overtar selv.
>
> Om noen i kolonitiden hadde måtte søke tilflukt annensteds, er det vel

Så enkelt er det ikke.

På grund af det palæstinentiske agentur i FN er flygtninge problemet
fastholdt. Se på de jødiske flygtninge fra de arabiske lande, de er glemt,
så hvorfor kunne samme moral ikke gælde for palæstinenserne ?

Det *urimelige* er at et krav som bygger på en dobbeltmoral i forhold til 2
verdenskrigs mange andre flygtninge, skal have lov til at forpeste enhver
forhandling om fred.

Ligenu er det virkeligheden i FN regi, så det er ikke enkelt. FN burde
reformeres så der kommer mere balance i tingene.

--

E.D

Fra : Patruljen

Dato : 10-08-11 07:49

On 30 Jul., 14:41, "E.Dalgas" <e....@live.dk> wrote:

> S enkelt er det ikke.
>
> P grund af det pal stinentiske agentur i FN er flygtninge problemet
> fastholdt.

Nå - ja. Ifølge E.Dalgas forsvinder de palæstinensiske flygtninge fra
jordens overflade, såsnart UNRWA nedlægges.

:)

Israel ignorerer at palæstinenserne, som måtte flygte fra massakrer
under operation Dalet har ret tid at vende tilbage. UNRWA oprettedes
med henblik på at eksistere i en begrænset perioden. Men fordi Israel
ignorerer international lovgivning eksisterer UNRWA nu på 63. år -

Israel skal utvivlsomt presses som alle andre lovbrydende stater med
sanktioner eventuelt en militær-kooalitations styrke - No fly zones
osv.osv. før de indretter sig efter verdens juridiske konsensus.

> Se p de j diske flygtninge fra de arabiske lande, de er glemt,
> s hvorfor kunne samme moral ikke g lde for pal stinenserne ?

Hvor er de jødiske flygtningelejre?

Er der arabiske stater, som forhindrer de jødiske flygtninge i at
vende tilbage?

Fra : E.Dalgas

Dato : 10-08-11 22:01

On Wed, 10 Aug 2011 06:48:42 -0700 (PDT), Patruljen wrote:

> Nå - ja. Ifølge E.Dalgas forsvinder de palæstinensiske flygtninge fra
> jordens overflade, såsnart UNRWA nedlægges.
>
> :)

Nej, de forsvinder ikke men livet går videre.

> [...]
> med henblik på at eksistere i en begrænset perioden. Men fordi Israel
> ignorerer international lovgivning eksisterer UNRWA nu på 63. år -

Enhver med lidt kendskab til det her ved at for Israel er det slut med en
jødisk nation hvis millioner af arabere bliver placeret i Israel. UNRWA
kunne istedet melde rent ud og kræve at Israel opløser sig selv som
selvstændig jødisk nation, for det er sandheden om kravet de stiller.

> Israel skal utvivlsomt presses som alle andre lovbrydende stater med
> sanktioner eventuelt en militær-kooalitations styrke - No fly zones
> osv.osv. før de indretter sig efter verdens juridiske konsensus.

Utvivlsomt.

> Hvor er de jødiske flygtningelejre?

Jøderne forstod det arabiske budskab, så lejre var helt unødvendigt.

> Er der arabiske stater, som forhindrer de jødiske flygtninge i at
> vende tilbage?

Ja, igennem islam ideologi.

Nazi-propaganda for den arabiske verden
http://da.danielpipes.org/8360/nazi-propaganda-for-den-arabiske-verden

De ideer, som nazisterne udbredte i Mellemøsten, har efterladt sig en
varig, tvefoldig arv. For det første bygger de, ligesom i Europa, på
allerede eksisterende fordomme imod jøder blot for at omdanne disse
fordomme til noget langt mere paranoidt, aggressivt og morderisk. En
amerikansk efterretningsrapport fra 1944 anslog, at anti-jødisk materiale
udgjorde i hvert fald halvdelen af den tyske propaganda beregnet for
Mellemøsten. Nazisterne så praktisk taget alle foreteelser i regionen
gennem den jødiske linse og eksporterede denne besættelse.

Frugterne af disse bestræbelser ses ikke kun i form af årtiers rasende
muslimsk anti-zionisme, personificeret i Arafat og Ahmadinejad, men også i
form af forfølgelse af ældgamle jødiske samfund i lande som Egypten og
Irak, samfund som nu er skrumpet ind til noget nær udslettelse, plus
ansættelse af nazister så som Johann van Leers og Aloïs Brunner i vigtige
regeringsstillinger. Således har den nazistiske arv også undertrykt jøder i
Mellemøsten efter 1945.

For det andet antog islamismen en nazistisk karakter. Som en, der har
kritiseret betegnelsen islamofascisme med den begrundelse, at den unødigt
indarbejder to forskellige fænomener i hinanden, må jeg sige, at Herfs
beviser i dag leder mig til en erkendelse af en dybtgående, fascistisk
indflydelse på islam. Dette omfatter det islamistiske had til demokrati og
liberalisme og dets foragt for mange politiske partier, dets forkærlighed
for enhed frem for deling, dets ungdomskult og militarisme, dets autoritære
moralisme, kulturelle undertrykkelse og illiberale økonomi.

Det er helt afgjort, at denne indflydelse udtrykker det, som Herf kalder
for en "evne til at introducere et radikalt budskab på en måde, som vækker
genklang, omend dybere og mere radikaliseret, i allerede eksisterende
følelser." Selvom Herf er en europæisk trænet akademiker, har hans
detektivarbejde i de amerikanske arkiver åbnet for et nyt syn på den
arabisk-israelske konflikt og på islamismen, samt ydet et milepælsbidrag
mere bredt til en forståelse af det moderne Mellemøsten.

Fra : Patruljen

Dato : 11-08-11 01:10

On 10 Aug., 23:01, "E.Dalgas" <e....@live.dk> wrote:

> Nej, de forsvinder ikke men livet går videre.

Livet går videre :)

Flygtningene har brug for hjælp. Sådan er det som regel med
flygtninge, der er koncentreret i lejre. Det er kun rabiate
ekstremister som dig, der kan ignorere mennesker i nød.

> [...]
> kunne istedet melde rent ud og kræve at Israel opløser sig selv som
> selvstændig jødisk nation, for det er sandheden om kravet de stiller.

Det er ikke UNRWA som stiller kravet. Det var sikkerhedsrådets krav.

Budskabet er iøvrigt også indeholdt i Balfourdeklarationen, idet det
blev formuleret klart at det kommende jødiske nationale hjem ikke
måtte gøre skade på de tilstedeværende lokale arabiske samfund.

> Utvivlsomt.

> Jøderne forstod det arabiske budskab, så lejre var helt unødvendigt..

> Ja, igennem islam ideologi.

Du svarer ikke. Den israelske stat forbyder de palæstinensiske
flygtninge at vende tilbage. Har de arabiske stater et tilsvarende
forbud?

> Nazi-propaganda for den arabiske verdenhttp://da.danielpipes.org/8360/nazi-propaganda-for-den-arabiske-verden

Hvorfor bor der mere end 25.000 jøder i Iran, når du mener at araberne
helst gasser jøderne i gaskamre?

Fra : E.Dalgas

Dato : 11-08-11 09:15

On Thu, 11 Aug 2011 00:09:49 -0700 (PDT), Patruljen wrote:

> Livet går videre :)

Ja, ligesom for millioner af andre flygtning i 40erne går livet videre også
for palæstinenserne.

> Flygtningene har brug for hjælp. Sådan er det som regel med
> flygtninge, der er koncentreret i lejre. Det er kun rabiate
> ekstremister som dig, der kan ignorere mennesker i nød.

Vi er fuldstændig enig om at flygtninge har brug for hjælp. Men hvor mange
i Gaza er reelt flygtninge ?

De har *status* af flygtninge fordi man i FN regi fastholder denne status
og det er et stort problem for fredsforhandlingerne.

Jeg ignorere ikke mennesker i nød, men den status skal ikke misbruges og
det er hvad jeg mener den bliver.

Hvornår kommer det tidspunkt hvor palæstinenserne hjælper sig selv ?

> [...]
> blev formuleret klart at det kommende jødiske nationale hjem ikke
> måtte gøre skade på de tilstedeværende lokale arabiske samfund.

Mener du at jødernes indvending imod millioner af arabere skal placeres
indenfor Israels grænser er useriøse ?

De ser det som enden for den jødiske nation og det var ikke Balfour
erklæringens hensigt, tværtimod !

> Du svarer ikke. Den israelske stat forbyder de palæstinensiske
> flygtninge at vende tilbage. Har de arabiske stater et tilsvarende
> forbud?

Nej, men der har såvidt jeg ved heller ikke været rejst noget krav om en
jødisk tilbagevenden.

> Hvorfor bor der mere end 25.000 jøder i Iran, når du mener at araberne
> helst gasser jøderne i gaskamre?

Ja hvorfor mon ?

Islamisternes jødehad er velkendt og det ved du udemærket godt.

E.D

Fra : Patruljen

Dato : 11-08-11 05:57

On 11 Aug., 10:15, "E.Dalgas" <e....@live.dk> wrote:

> [...]
>
> De har *status* af flygtninge fordi man i FN regi fastholder denne status
> og det er et stort problem for fredsforhandlingerne.

De bliver hverken mere eller indre flygtninge af, at du ikke
anerkenderes deres status som flygtninge. Og formentlig også modsætter
dig at de får deres land tilbage efter 64 års okkupation.

> Jeg ignorere ikke mennesker i nød, men den status skal ikke misbruges og
> det er hvad jeg mener den bliver.
>
> Hvornår kommer det tidspunkt hvor palæstinenserne hjælper sig selv ?

De gør skam hvad de kan. Endnu engang glimrer du med din manglende
viden om helt faktuelle forhold. Du har ikke været der. Og du sætter
dig ikke ind i noget som ikke har en zionistisk adresse klistret på
sig.

I år 2010 brændte bosættere mere end 3000 palæstinensiske oliventræer
af. Man brændte marker af osv.osv. Overgrebene i 2010 eskalerede i
2010 ifølge både bT`selem og UN.

Man nægter palæstinenserne drikkevand - mange steder må man klare sig
med omkring 20 liter pr.person. Samtidig forbruger israelerne selv
henved 300 liter pr.person i døgnet. Også fordi enhver mark dernede er
afhængig at tilførelser af H2O. Fiskeriet er begrænset til omtrent kun
at kunne forgå langs kysterne.

I Gaza er der samelt henved 1.5 millioner mennesker på et område der
ligner Langeland. Der er omgivet af mure og man har restriktioner på
hvilke råmaterialer der må indføres. Som så betyder, at
palæstinenserne ikke har mulighed for at have produktion af varer der
kan sælges.
Arbejdsløsheden er på mere end 45 % af samme grund.

Aktivister arbejder på at ændre på forholdene bl.andet i en
organisation der hedder Trade - not aid. Man ønsker til tilføre
råvarer til forarbejdning og importere dem til EU. Forventningen er at
israelerne vil blokere for tilførelserne af råvarer. Som er i strid
med forskellige handelsaftaler, som israelerne selv lever højt på.
Udover naturligvis deres daglige bidrag på omkring 7 millioner dollars
fra USA.

Det er tankevækkende at mens børnedødeligheden i Gaza er på højde med
de talt der kan findes i krigszoner - og israelernes tal for
børnedødelighed er på samme niveau som europæiske tal. Er Israel den
største modtager af Ulandshjælp fra USA -

> Mener du at jødernes indvending imod millioner af arabere skal placeres
> indenfor Israels grænser er useriøse ?

De er illigitime. Men israelerne mener det utvivlsomt seriøst. De
siddende israelske regeringer har aldrig generet sig for at optræde i
strid med international lovgivning.

> De ser det som enden for den jødiske nation og det var ikke Balfour
> erklæringens hensigt, tværtimod !

Hvad paranoide mennesker ser - og hvad der er realiteten er som oftes
ikke det samme. Israel, som er verdens 5. største nukleare våbenmagt
mener helt alvorligt at palæstinenserne, udstyret med håndvåben - uden
flyvevåben - kanoner, tanks osv.osv. kan udslette Israel og at de
derfor må okkuperede deres områder. Det er ikke en forestilling, der
hører hjemme i virkelighedens verden. End ikke nabolandene kan
udslette Israel, selvom de prøver - sammen.

Balfour deklarationen nævner utrykkeligt at de arabiske lokalsamfund
ikke må generes eller ydes overlast.

> Nej, men der har såvidt jeg ved heller ikke været rejst noget krav om en
> jødisk tilbagevenden.

Nemlig. Så - hvilket problem er det egentlig du henviser til?

> Ja hvorfor mon ?

Jeg spørger dig. Du påstår både at araberne vil udrydde civile jøder,
mens der opholder sig eksempelvis mindst 25.000 i Iran. Hvordan får du
din ligning til at gå op?

> Islamisternes jødehad er velkendt og det ved du udemærket godt.

Og du kan også finde jødiske religiøse fanatikere, som helst ser at
araberne omformuleres til gødning. Du kan for så vidt blot gå på
Facebook og kikke på forskellige pro-israelske grupper.

Fra : E.Dalgas

Dato : 11-08-11 17:52

On Thu, 11 Aug 2011 04:57:03 -0700 (PDT), Patruljen wrote:

> De bliver hverken mere eller indre flygtninge af, at du ikke
> anerkenderes deres status som flygtninge. Og formentlig også modsætter
> dig at de får deres land tilbage efter 64 års okkupation.

Vi taler om tæt 5 millioner, plus et antal som ingen kender, der idag lever
udenfor de såkaldte flygtningelejre i Palæstina.

Det finder du for en retfærdig løsning ?

Kan du garantere for israels sikkerhed, eller rettere hvad har du
forstillet dig der skulle ske på den front ?

> [...]
> viden om helt faktuelle forhold. Du har ikke været der. Og du sætter
> dig ikke ind i noget som ikke har en zionistisk adresse klistret på

De gør hvad de kan siger du....hvad indebære det ?

Har de en plan ? Et program ? Et eller andet ?

Fortæl hvad de gør for at komme ud af deres fastlåste og helt urimelige
livsvilkår som "flygtninge" og "statsløse".

> [...]
> børnedødelighed er på samme niveau som europæiske tal. Er Israel den
> største modtager af Ulandshjælp fra USA -

De kan få fred og egen stat hvis de vil have det, men indtil nu er alle
forslag afvist....af dem selv !

Det koster at føre en terrorkrig, men det skal åbenbart ikke gælde for
palæstinensere.

Og mht palæstinensernes armod, så bebrejder jeg mere de omkringliggende
arabstater for den humanitære udvikling end jeg bebrejder Israel.

Næsten en million jøder flygtede fra arabiske lande i 40erne, de fleste
fandt nye hjem og en ny tilværelse i Israel, mens andre rejste til f.eks
USA

Hvad gjorde de arabiske lande for de arabiske flygtninge ?

Du vil måske bilde mig ind at det er Israel som har oprettet
flygtningelejrene ?

> De er illigitime. Men israelerne mener det utvivlsomt seriøst. De
> siddende israelske regeringer har aldrig generet sig for at optræde i
> strid med international lovgivning.

Alternetivet er at opløse den jødiske stat, hvad syntes du de skal vælge ?

> [...]
> hører hjemme i virkelighedens verden. End ikke nabolandene kan
> udslette Israel, selvom de prøver - sammen.

Hvis jøderne pludselig kommer i mindretal i selve Israel, hvad tror du så
der vil ske ? Giv et bud.

> Balfour deklarationen nævner utrykkeligt at de arabiske lokalsamfund
> ikke må generes eller ydes overlast.

Men de israelske nybyggere skal bare have grovfilen, ikke ?

> Nemlig. SÃ¥ - hvilket problem er det egentlig du henviser til?

Et moralsk problem, samt et problem i forhold til et retfærdighedsprincip
man burde indføre i forhandlingerne.

> Jeg spørger dig. Du påstår både at araberne vil udrydde civile jøder,
> mens der opholder sig eksempelvis mindst 25.000 i Iran. Hvordan får du
> din ligning til at gå op?

De 25000 bliver kontroleret og overgået og bare et positivt ord om zionisme
i Iran udtalt af en jøde vil betyde fængsling, mishandling og måske
dødsstraf for "zionistisk spionage".

At jøderne stadig er der skyldes deres lange historie i Persien, de har
tilpasset sig og opnået rettigheder, trods alt. Irans officielle holdning
til staten Israel er ekstrem fjendtlig så helt trykke er jøderne i Iran
næppe.

Men det er meget let at påvise islams jødehad også i Iran.

Islamic Republic (since 1979)

At the time of the establishment of the State of Israel in 1948, there were
approximately 140,000–150,000 Jews living in Iran, the historical center of
Persian Jewry. Over 85% have since migrated to either Israel or the United
States, with the migration accelerating after the 1979 Islamic Revolution,
when the population dropped from 100,000 to about 40,000.[24] On March 16,
1979, Habib Elghanian, the honorary leader of the Jewish community, was
arrested on charges of "corruption", "contacts with Israel and Zionism",
"friendship with the enemies of God", "warring with God and his
emissaries", and "economic imperialism". He was tried by an Islamic
revolutionary tribunal, sentenced to death, and executed on May 8,[21][25]
one of 17 Iranian Jews executed as spies since the revolution.[26]

History of the Jews in Iran
http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_Jews_in_Iran

> Og du kan også finde jødiske religiøse fanatikere, som helst ser at
> araberne omformuleres til gødning. Du kan for så vidt blot gå på
> Facebook og kikke på forskellige pro-israelske grupper.

Og hvilken relevans har det for vores diskussion ?

--

E.D

Fra : Tom L

Dato : 12-08-11 13:04

Patruljen <Patruljen@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> børnedødelighed er på samme niveau som europæiske tal. Er Israel den
> største modtager af Ulandshjælp fra USA -

Israels urimelige politik og handlinger i de besatte områder har intet at
gøre med palæstinenseres ret til at "vende hjem" til det,der nu er selve
Israel. Det krav må tages af bordet, før der kan være bare spinkelt håb om
en fredsløsning.

> De er illigitime.

Synes du sikkert.

> [...]
> mener helt alvorligt at palæstinenserne, udstyret med håndvåben - uden
> flyvevåben - kanoner, tanks osv.osv. kan udslette Israel

Fuldstændig irrelevant i sammenhængen. Tre-fire-fem millioner
palæstinensere, der vender "hjem" til det, der nu er israel betyder
utvivlsomt enden på Israel.
Iøvrigt er det absurd at tale om hejmvenden, når langt, langt de flest af
de pågældende er født udenfor Israel.

Fra : Nicky

Dato : 13-08-11 10:47

"Tom L" <tl_dp@roadrunner.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> Israel. Det krav må tages af bordet, før der kan være bare spinkelt håb om

Enig. Det er en absurd diskussion, og i tråd med "anti-zionisternes"
ihærdige forsøg på at sætte den jødiske stats eksistensberettigelse på
dagsordenen.

I øvrigt er der intet at udsætte på Israels politik og handlinger i Judea og
Samaria og at tale om urimelig i den sammenhæng er skudt helt ved siden af.
Hvor henter du dine informationer fra? New York Times? Barack Hussein Obama?

> Synes du sikkert.

> Fuldstændig irrelevant i sammenhængen. Tre-fire-fem millioner
> palæstinensere, der vender "hjem" til det, der nu er israel betyder
> utvivlsomt enden på Israel.

Nemlig og med hensyn til hjem, så drejer hovedparten sig om børnebørn og
oldebørn til de oprindelige palæstinensiske flygtninge.

Fra : P.N.

Dato : 13-08-11 13:11

"Nicky" <notvalid@hotnotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> af.
> Hvor henter du dine informationer fra? New York Times? Barack Hussein

Er det jødisk ejede N.Y.T. og USAs præsident nu ikke længere gode kilder til
information om MØ konflikten. Tak for kaffe siger jeg bare.

Fra : Nicky

Dato : 14-08-11 09:40

"P.N." <235@mail.dk> skrev i meddelelsen

> "Nicky" <notvalid@hotnotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er det jødisk ejede N.Y.T. og USAs præsident nu ikke længere gode kilder
> til information om MØ konflikten. Tak for kaffe siger jeg bare.

You're welcome, men kaffen er for egen regning.

Kender ikke ejerkredsen hos NYT. Jødisk? So what? Det samme er Haaretz og
dens anti-israelske, pro-palæstinensiske redaktionelle linie er som taget ud
af NYT.

Fra : Patruljen

Dato : 12-08-11 11:53

On 12 Aug., 14:03, Tom L <tl...@roadrunner.com> wrote:

> [...]
> Israel. Det krav må tages af bordet, før der kan være bare spinkelt håb om

Israel må indordne sig under international juridisk konsensus. Man kan
ikke kontinuerligt positionere sig selv som en lovbrydende stat.

> Synes du sikkert.

Det er ikke mit private synspunkt. Jeg respekterer international
lovgivning - herunder menneskerettighederne.
Det gør I ikke og det er nok den største forskel mellem mig og - jer.

Der er ikke meget at diskutere. Formuleringerne er klar tale.

1.Reaffirms the inalienable rights of the Palestinian people in
Palestine, including: 1.(a) The right to self-determination without
external interference;
2.(b) The right to national independence and sovereignty;

2.Reaffirms also the inalienable right of the Palestinians to return
to their homes and property from which they have been displaced and
uprooted, and calls for their return;
3.Emphasizes that full respect for and the realization of these
inalienable rights of the Palestinian people are indispensable for the
solution of the question of Palestine;
4.Recognizes that the Palestinian people is a principal party in the
establishment of a just and lasting peace in the Middle East;
5.Further recognizes the right of the Palestinian people to regain
its rights by all means in accordance with the purposes and principles
of the Charter of the United Nations;
6.Appeals to all States and international organizations to extend
their support to the Palestinian people in its struggle to restore its
rights, in accordance with the Charter;
7.Requests the Secretary-General to establish contacts with the
Palestine Liberation Organization on all matters concerning the
question of Palestine;
8.Requests the Secretary-General to report to the General Assembly at
its thirtieth session on the implementation of the present resolution;
9.Decides to include the item entitled "Question of Palestine" in the
provisional agenda of its thirtieth session.

Official Records of the General Assembly, Twenty-ninth Session,
Plenary Meetings, 2282nd meeting, para. 3-83.
http/www.UN.org.
http://daccess-ods.un.org/access.nsf/Get?Open&DS=A/RES/3232(XXIX)&Lang=E&Area=RESOLUTION

> [...]
> utvivlsomt enden på Israel.
> Iøvrigt er det absurd at tale om hejmvenden, når langt, langt de flest af

Nej. UN General Assembly Resolution 3236, passed on 22 November 1974
declared the right of return to be an "inalienable right".[15]

During the Palestinian exodus, Israeli leaders decided against the
return of the refugees. During her visit at Haïfa on May 1, 1948,
Golda Meir declared: "The Jews should treat the remaining Arabs 'with
civil and human equality', but 'it is not our job to worry about the
return [of those who have fled]".[34] A group consisting of "local
authorities, the kibbutz movements, the settlement departments of the
National institutions, Haganah commanders and influential figures such
as Yosef Weitz and Ezra Danin started lobbying against repatriation.
[35] A Transfer Committee and a policy of faits accomplis were set up
to prevent a refugee return.[36] In July, it had become an official
policy:[37] "Absentees' property" was managed by Israeli government
and numerous Palestinian villages were leveled.

A parallel has been drawn by some commentators between the state and
private restitutions made from Germany to Israel over Holocaust thefts
and the compensation due to Palestinians evicted in the formation of
Israel.[38] Others have compared Palestinians' claims for compensation
to the claims of ethnic Germans who were expelled from eastern Europe
in the aftermath of the Holocaust and World War II.

In 1945, of 26.4 million dunams of land in Mandate Palestine, 12.8
million was owned by Arabs, 1.5 million by Jews, 1.5 million was
public land and 10.6 millions constituted the desertic Beersheba
district (Negev).[39][40] By 1949, Israel controlled 20.5 million
dunams (approx. 20 500 km²) or 78% of lands in what had been Mandate
Palestine: 8% (approx. 1,650 km²) were privately controlled by Jews,
6% (approx. 1,300 km²) by Arabs, with the remaining 86% was public
land.[41] http://en.wikipedia.org/wiki/Palestinian_right_of_return

Fra : Tom L

Dato : 13-08-11 19:33

Patruljen <Patruljen@yahoo.dk> wrote:

> Israel må indordne sig under international juridisk konsensus. Man kan
> ikke kontinuerligt positionere sig selv som en lovbrydende stat.

Der er ikke "international juridisk konsensus", at 5 millioner
palæstinensere har ret til flytte til Israel.

> [...]
> Det gør I ikke og det er nok den største forskel mellem mig og - jer.
>
> Der er ikke meget at diskutere. Formuleringerne er klar tale.

[snip]
> Official Records of the General Assembly, Twenty-ninth Session,

Generalforsamlingsresolutioner har ingen bindende, juridisk effekt.

> [...]
>
> Nej. UN General Assembly Resolution 3236, passed on 22 November 1974
> declared the right of return to be an "inalienable right".[15]

Irrelevant.

Forresten er de fleste slet ikke født i Israel og har aldrig boet der, så
"vende hjem" er noget vrøvl.

Fra : Patruljen

Dato : 13-08-11 12:06

On 13 Aug., 14:10, "P.N." <2...@mail.dk> wrote:

> Er det jødisk ejede N.Y.T. og USAs præsident nu ikke længere gode kilder til
> information om MØ konflikten. Tak for kaffe siger jeg bare.

:)

Ja -

Man afviser redelige kilder og linker derefter til - israel online -
det israelske udenrigsministerie - plus en slem omgang benægtersider
ud i ekstrem zionisme. Det er ikke værd at beskæftige sig med. Prøv at
kik på E. Dalgas sidste kildevalg, som så skal kunne afvise verdens
juridiske konsensus? Det er en joke -

Fra : E.Dalgas

Dato : 13-08-11 22:25

On Sat, 13 Aug 2011 11:06:23 -0700 (PDT), Patruljen wrote:

> [...]
> ud i ekstrem zionisme. Det er ikke værd at beskæftige sig med. Prøv at
> kik på E. Dalgas sidste kildevalg, som så skal kunne afvise verdens

Menneskerettigheder indenfor rammerne af FN

I to nøgleartikler i charteret forpligtiger alle medlemslande sig til at
«tage fælles og national aktion i samarbejde med FN», for at sikre
opfyldelsen af disse og andre målsætninger. Det bør dog bemærkes, at et
forslag om sikre beskyttelsen og respekten for menneskerettighederne
eksplicit blev forkastet på San Francisco konferencen, hvor charteret
endelig blev udformet og FN oprettet. Charteret er også meget præcist når
det fastslår, at der ikke findes noget i det der «autoriserer FN til at
gribe ind i forhold, der ligger indenfor staternes egen jurisdiktion».
Undtagelsen er hvis Sikkerhedsrådet slår fast, at der er tale om en
«trussel mod freden eller en aggressionshandling». Selv om det er typisk
ved oprettelsen af organisationer, så er charteret bevidst holdt i
generelle og vage vendinger - bl.a. på spørgsmålet om menneskerettigheder.
Det er derfor ikke overraskende, at sammenstødet mellem charterets
menneskerettighedsopfattelse, dets tilblivelseshistorie og formuleringen om
«national jurisdiktion» har givet anledning til juridisk og politisk debat.

kilde
http://www.leksikon.org/art.php?n=1718

Det er FN som er en joke med deres umoralske og dobbeltmoralske Israel
agenda og ikke israelske juridiske eksperter som kun følger koncensus
indenfor fagkundskaben i dette spørgsmål.

Human Rights Just a Joke At the U.N.

The U.N. Human Rights Council was created in 2006 on the grounds that the
60-year-old Commission had a “credibility deficit,” as former
Secretary-General Kofi Annan finally admitted. One of the main pieces of
evidence contributing to the demise of the Commission’s moral authority was
the 2003 election of Libya as its chairperson. It took the Council – said
to be Annan’s crowning reform achievement – only four years to reach the
Libyan credibility deficit.

Hele artiklen :
http://www.foxnews.com/opinion/2010/05/11/anne-bayefsky-iran-united-nations-human-rights-council-libya/

FN og demokratiet (statsløse palæstinensere)

"For det andet har FN-konventioner heller intet med demokrati at gøre. FN
har alle dage været en forsamling domineret af antidemokratiske kræfter. I
de første mange år var det Sovjetunionen og dens nyttige idioter; nutildags
er det de muslimske stater"

"At kalde beslutningen om statsborgerskab til palæstinenserne demokrati
tyder på en farlig og forkvaklet demokratiopfattelse. Og på en i bedste
fald dybt naiv tro på, at FN har noget med demokrati at gøre."

Kilde :
http://www.b.dk/kommentarer/fn-og-demokratiet

Danmark har også oplevet FN kritik og den danske regerings reaktion var
ikke til at misforstå.

Venstre blæser på FN-kritik
http://avisen.dk/venstre-blaeser-paa-fn-kritik_141218.aspx

Søren Pind: FN er meningsløs organisation
http://politiken.dk/politik/ECE780653/soeren-pind-fn-er-meningsloes-organisation/

--

E.D

Fra : Patruljen

Dato : 14-08-11 03:36

On 14 Aug., 10:40, "Nicky" <notva...@hotnotmail.com> wrote:

> [...]
> dens anti-israelske, pro-palæstinensiske redaktionelle linie er som taget ud

Uha - ja. Alle redelige kilder som ikke regelmæssigt må bringe nogle
halve sandheder og hele løgne; kan kun være; anit-israelsk, pro-
palæstinensisk arabisk propaganda. Det er klart.

Resten er flue-knepperi.

Fra : Patruljen

Dato : 11-08-11 14:01

On 11 Aug., 18:51, "E.Dalgas" <e....@live.dk> wrote:

> Vi taler om tæt 5 millioner, plus et antal som ingen kender, der idag lever
> udenfor de såkaldte flygtningelejre i Palæstina.

Er der tale om 5 millioner flygtninge?
Jeg kender ikke antallet på palæstinensiske flygtninge med ret til at
vende hjem.

> Det finder du for en retfærdig løsning ?

Hvis det er antallet af flygtninge på nuværende tidspunkt - så er det
antallet af flygtninge på nuværende tidspunkt.

> Kan du garantere for israels sikkerhed, eller rettere hvad har du
> forstillet dig der skulle ske på den front ?

Jeg fortiller mig, at international lovgivning gælder for andre end
Gadaffi.

> De gør hvad de kan siger du....hvad indebære det ?

Det har jeg netop beskrevet.

> Har de en plan ? Et program ? Et eller andet ?

Planen er at overleve - det tror jeg roligt vi kan se i øjnene.

> Fortæl hvad de gør for at komme ud af deres fastlåste og helt urimelige
> livsvilkår som "flygtninge" og "statsløse".

Jeg kender nogle tiltag, men ikke alle. Eksempelvis har de en plan om
at søge anerkendelse i FN - som en palæstinensisk stat. Som vi
naturligvis bør imødekomme. Vi har adskillige statsløse
palæstinensiske flygtninge i Danmark, som derefter ikke mere er
statsløse. På den måde angår problemet også os.

> De kan få fred og egen stat hvis de vil have det, men indtil nu er alle
> forslag afvist....af dem selv !

Fordi de er blevet tilbudt illegitime vilkår. Eksempelvis er Jerusalem
ikke en del af Israel. Derudover findes der illegitime bosættelser på
snart sagt alle højdedrag på Vestbredden og israelske veje,hvor
palæstinenserne ikke må færdes. Deres lan er splittet op i et omfang,
der umuliggør anstændige vilkår - adgang til vand osv.osv.

> [...]
>
> Og mht palæstinensernes armod, så bebrejder jeg mere de omkringliggende
> arabstater for den humanitære udvikling end jeg bebrejder Israel.

Der er ikke de omkringliggende lande, som laver ulovlige bosættelser -
blokerer for adgang til vand - brænder deres afgrøder af eller bygger
mure omkring deres områder for at forhindre almindelig transport til
og fra - destruerer deres hjem osv.

> Næsten en million jøder flygtede fra arabiske lande i 40erne, de fleste
> fandt nye hjem og en ny tilværelse i Israel, mens andre rejste til f.eks
> USA

Og derfor er de ikke flygtninge mere. Derudover kan de vende tilbage,
hvis de ønsker det.

> Hvad gjorde de arabiske lande for de arabiske flygtninge ?

De har store mængder flygtninge i deres lande. De medvirker til at
holde palæstinenserne i live, så de kan vende tilbage - hvilket er
deres ret.

> Du vil måske bilde mig ind at det er Israel som har oprettet
> flygtningelejrene ?

Nej. Men det er Israel som har fyldt lejrene med flygtninge. Man er
flygtet fra massakrer, og house-demolitions. Der er smadret mere end
500 palæstinensiske landsbyer.

> Alternetivet er at opløse den jødiske stat, hvad syntes du de skal vælge ?

Jeg syntes de skal indordne sig under international juridisk
konsensus. Og det kommer de til -

> Hvis jøderne pludselig kommer i mindretal i selve Israel, hvad tror du så
> der vil ske ? Giv et bud.

Set i det lys var det måske ikke så kløgtigt at lave krigsforbrydelser
mod civile palæstinensere.
Det er aldrig værdigt at bryde loven for at klynke når hammeren
falder. Som I; "If you can do the crime - you can do the time."
De må hellere komme igang med at lave nogle fredelige bestræbelser.
Deres storebror har ikke midlerne til at støtte dem uafladeligt.
Korthuset risikerer at falde samme - og i den situation bør man sørge
for at få noget medvilje - fremfor at gøre verden til sin modstander.

> Men de israelske nybyggere skal bare have grovfilen, ikke ?

Det stod der ingenting om i Balfour-deklarationen.

> Et moralsk problem, samt et problem i forhold til et retfærdighedsprincip
> man burde indføre i forhandlingerne.

Man skal tage hensyn til nogle jødiske flygtninge som ikke eksisterer?

Lol -

> De 25000 bliver kontroleret og overgået og bare et positivt ord om zionisme
> i Iran udtalt af en jøde vil betyde fængsling, mishandling og måske
> dødsstraf for "zionistisk spionage".

Dokumentation?

> [...]
> tilpasset sig og opnået rettigheder, trods alt. Irans officielle holdning
> til staten Israel er ekstrem fjendtlig så helt trykke er jøderne i Iran

Præcist som Israels holdning til Iran er ekstremt fjendtlig. Måske
skal man finde diplomatiet frem inden Iran får nukleare sprænghoveder
- de kan sætte på deres missiler?
Hizbollah har så mange raketter, at de kan sende en regn indover
Israel, der kan hagle i måneder. Der skulle helst ikke også være atom-
sprænghoveder imellem dem.

> [...]
> revolutionary tribunal, sentenced to death, and executed on May 8,[21][25]
> one of 17 Iranian Jews executed as spies since the revolution.[26]

USA har dels henrettet jøder for at udlevere hemmeligheder til USSR -
dertil fængslet indtil flere spioner fra Israel. Fremfor at klageover
- antisemitisme kunne man have undladt at udøve spionage.

> Og hvilken relevans har det for vores diskussion ?

Jeg kan spørge om det samme -

Fra : E.Dalgas

Dato : 12-08-11 16:29

On Thu, 11 Aug 2011 13:00:35 -0700 (PDT), Patruljen wrote:

> Er der tale om 5 millioner flygtninge?
> Jeg kender ikke antallet på palæstinensiske flygtninge med ret til at
> vende hjem.

FN tallene er 4.4 millioner, men den anden dag hørte jeg i en dansk nyheds
udsendelse, Irans præsident tale om 5 millioner.

Dertil kommer et antal som ikke lever i de såkaldte flygtninge lejre, som
ingen kender, så det kan ende med både 6 og 7 millioner hvis araberne får
deres vilje.

Med et ultimativt krav som det her, må det stå klart at palæstinenserne
ikke ønsker fred, så de bære hoved ansvaret for deres eget folks
elendighed.

> [...]
> antallet af flygtninge på nuværende tidspunkt.

> Jeg fortiller mig, at international lovgivning gælder for andre end

Mao, du så gerne at Nato fly bombede Israel ?

> Det har jeg netop beskrevet.

Nå, det blev jeg ikke meget klogere af. Jeg svare selv : De gør ikke noget
særligt.

> Planen er at overleve - det tror jeg roligt vi kan se i øjnene.

Så går det jo helt efter planen.

> Jeg kender nogle tiltag, men ikke alle. Eksempelvis har de en plan om
> at søge anerkendelse i FN - som en palæstinensisk stat.

Ja, den plan kender vi, den viser at Palæstineserne ikke ønsker en fredelig
afslutning på konflikten. Men hvis de kan afvise "fredsforhandlingerne"
igennem sådan en plan, hvorfor kan Israel så ikke gøre det samme ?

> Som vi
> naturligvis bør imødekomme. Vi har adskillige statsløse
> palæstinensiske flygtninge i Danmark, som derefter ikke mere er
> statsløse. På den måde angår problemet også os.

Og du ønsker heller ikke en fredelig løsning, naturligvis.

> [...]
> palæstinenserne ikke må færdes. Deres lan er splittet op i et omfang,
> der umuliggør anstændige vilkår - adgang til vand osv.osv.

Mao...løbet ser ud til at være kørt for palæstinenserne. Jødernes
tålmodighed er måske opbrugt efter 80 hadefulde år med krig og terror fra
arabisk side.

> [...]
> blokerer for adgang til vand - brænder deres afgrøder af eller bygger
> mure omkring deres områder for at forhindre almindelig transport til

Bosættelserne er ulovlige siger du, ved hvilken lov ?

De omkringlæggende arab stater har et kæmpe ansvar for palæstinensernes
situation. Krige og terrorkamp har aldrig alene været palæstinensernes
værk. Disse nabo lande er dybt involveret i konfliktens udvikling.

Israels sikkerhedsbarriere er effektiv så den bliver sikkert stående.
Desuden byger Iran og Saudierne jo selv på sådanne projekter så helt
fremmed for arabiske moralbegreber er det ikke.

> Og derfor er de ikke flygtninge mere. Derudover kan de vende tilbage,
> hvis de ønsker det.

Du er dygtig, flygtninge som flygtede er ikke længere flygtninge. En helt
gal og ulogisk tankegang.

> De har store mængder flygtninge i deres lande. De medvirker til at
> holde palæstinenserne i live, så de kan vende tilbage - hvilket er
> deres ret.

SÃ¥ det er helt naturligt for dig at modtagerlandenes eneste forpligtigelse
er at holde "flygtningene i live" ?

Kan du ikke selv se at den er helt gal med din logik ?

> Nej. Men det er Israel som har fyldt lejrene med flygtninge. Man er
> flygtet fra massakrer, og house-demolitions. Der er smadret mere end
> 500 palæstinensiske landsbyer.

Se det på denne måde : Visse dele af Vestbreden er nu Israel !

Og hvorfor ikke ?

Jordan tog Vestbreden uden at nogen invendte noget særligt på
internationalt plan, de fik ovenikøbet accept fra Israel igennem en
fredstraktat. Den brød de som bekendt i forbindelse med 6 dages krigen så
Vestbreden blev tilgængelig for Israel, meget retfærdigt når nu
palæstinenserne ikke ønsker området uden at få en bonus, nemlig israels
opløsning, med i overtagelsen

> Jeg syntes de skal indordne sig under international juridisk
> konsensus. Og det kommer de til -

Ikke uden sværdslag.

> Set i det lys var det måske ikke så kløgtigt at lave krigsforbrydelser
> mod civile palæstinensere.

Du svare ikke på spørgsmålet. Men jeg forstår dit svar som et udtryk for at
du medgiver en fatal konsekvens set fra jødisk perspektiv.

> [...]
> Korthuset risikerer at falde samme - og i den situation bør man sørge
> for at få noget medvilje - fremfor at gøre verden til sin modstander.

Jeg tror ikke der er nogen tvivl om at korthuset falder sammen. Israel har
ikke noget andet valg end at opgive den jødiske suværenitet i egen stat
eller kæmpe.

> Det stod der ingenting om i Balfour-deklarationen.

Der står heller ikke noget om at araberne frit og gentagne gange, kunne
forsøge at tage hele mandat området for dem selv, vel ?

> Man skal tage hensyn til nogle jødiske flygtninge som ikke eksisterer?
>
> Lol -

Flygtninge er flygtninge, men de jødiske har ikke status af flygtninge i
FN, hvorfor ikke ?

Dobbeltmoral ?

Hvilken FN logik er det jeg skal forstå i dette faktum ?

Lol du bare, samtidig afsløre du så lige et væsentlig argument fra
palæstinensernes og arabstaternes side, om hvorfor det er vigtigt at
fastholde palæstinenserne som flygtninge.

Palæstinensernes Flygtninge status i FN er et politisk våben og det er
moralsk forkasteligt at Arabstaterne og de palæstinentiske ledere (hvis man
kan kalde dem det) på denne måde bidrager til at fasholde så mange
mennesker i en håbløs situation.

> Dokumentation?

Den har du egentlig fået i det wikipedia link jeg gav om Islams jødehad. 17
Iranske jøder er henrettet for spionage siden 1979.

Er du i tvivl om Irans dæmoniserende syn på zionisme ?

Er du i tvivl om Irans brutalitet imod fanger ?

Er du i tvivl om at der er dødsstraf i Iran ?

> Præcist som Israels holdning til Iran er ekstremt fjendtlig.

At Israel betragter Iran som fjendtlig er ikke underligt overhovdet. Men
grunden til at Iran betragter Israel som fjendtlig er et studie i had og
løgn.

> [...]
> Hizbollah har så mange raketter, at de kan sende en regn indover
> Israel, der kan hagle i måneder. Der skulle helst ikke også være atom-

Befriende at du melder rent ud.

Jeg tror at Israel går planken ud og kæmper til sidste mand, frem for endnu
engang at opgive jødisk frihed i egen nation.

> USA har dels henrettet jøder for at udlevere hemmeligheder til USSR -
> dertil fængslet indtil flere spioner fra Israel. Fremfor at klageover
> - antisemitisme kunne man have undladt at udøve spionage.

SÃ¥ nu forsvare du Iran ?

Og du kalder andre i dk.politik for rabiate ekstremister.

Jeg tror det vil være fornuftigt hvis du satte dig lidt ind i det du
forsvare her. Det er jo nærmest pinligt.

> Jeg kan spørge om det samme -

Så kan jeg jo gentage at Islams jødehad udelukker at de jødiske flygtninge
kan vende tilbage, bare tanken er udelukket tror jeg....ren logik

--

E.D

Fra : Patruljen

Dato : 12-08-11 12:21

On 12 Aug., 17:29, "E.Dalgas" <e....@live.dk> wrote:

> FN tallene er 4.4 millioner, men den anden dag hørte jeg i en dansk nyheds
> udsendelse, Irans præsident tale om 5 millioner.

Wikipedia angiver omkring 4 millioner på baggrund af denne kilde;
http://www.usatoday.com/news/world/2003-05-07-mideast_x.htm

> [...]
>
> Med et ultimativt krav som det her, må det stå klart at palæstinenserne
> ikke ønsker fred, så de bære hoved ansvaret for deres eget folks

Pudsigt. Hvis man holder fast i international lovgivning og
menneskerettigheder - så ønsker man ikke fred. Mens man naturligvis
gerne vil freden - når man er en lovbrydende nation. Der mangler
ganske enkelt logik og rationale i din argumentation.

> Mao, du så gerne at Nato fly bombede Israel ?

Nej. Jeg så gerne at Israel overholdt international lovgivning
herunder Geneve-konventionen og menneskerettighederne.

> Nå, det blev jeg ikke meget klogere af. Jeg svare selv : De gør ikke noget
> særligt.

De gør det som er muligt under en illegal okkupation - og pålagt
illegale bosættelser.

> Så går det jo helt efter planen.

Ja - i det omfang at eksempelvis børnedødeligheden i Gaza kun kan
sammenlignes med regulære krigszoner.

> Ja, den plan kender vi, den viser at Palæstineserne ikke ønsker en fredelig
> afslutning på konflikten. Men hvis de kan afvise "fredsforhandlingerne"
> igennem sådan en plan, hvorfor kan Israel så ikke gøre det samme ?

Det viser, at palæstinenserne ikke ønsker en fredelig afslutning på
konflikten at de ønsker deres egen nation?

> Og du ønsker heller ikke en fredelig løsning, naturligvis.

Prøv at dæmp dine telepatiske ambitioner. Dine færdigheder er
alligevel elendige.

> Mao...løbet ser ud til at være kørt for palæstinenserne. Jødernes
> tålmodighed er måske opbrugt efter 80 hadefulde år med krig og terror fra
> arabisk side.

Israelerne er ikke uskyldigheder, selvom du helst ser verden i sort og
hvide farver. Og iøvrigt ikke har plads til nuancerne der imellem -

> Bosættelserne er ulovlige siger du, ved hvilken lov ?

Du forlanger gratis special-undervisning?
Jeg troede egentlig at mennesker som gerne vil debatere palæstina-
konflikten har sat sig ind i den type banaliteter.

Resolution 446.
United Nations Security Council Resolution 446, adopted on March 22,
1979, concerned the issue of Israeli settlements in the "Arab
territories occupied by Israel since 1967, including Jerusalem".[1]
This refers to the Palestinian territories of the West Bank, East
Jerusalem and the Gaza Strip as well as the Syrian Golan Heights.

In the Resolution, the Security Council determined: "that the policy
and practices of Israel in establishing settlements in the Palestinian
and other Arab territories occupied since 1967 have no legal validity
and constitute a serious obstruction to achieving a comprehensive,
just and lasting peace in the Middle East"
http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_446

Der findes kildeangivelser i wikipedias tekst. Herunder referencer til
http/www.UN.org.

Bosættelserne er illegale. Israelerne fortsatte udbygningen af
bosættelser under fredsforhandlingerne. Og du undrer dig over
palæstinensernes reaktion -
Den israelske regering har netop givet tilladelser til endnu 1600
israelske boliger i det besatte Øst-Jerusalem. 2700 yderligere ventes
indenfor kort tid. Endnu et klart lovbrud.

Endnu et klart modtræk mod fred. Israel er en lovbrydende nation.

Israel gives final approval for the controversial building of 1,600
settler homes in occupied East Jerusalem.
http://www.bbc.co.uk/news/worl​d-middle-east-14488066

> [...]
> Desuden byger Iran og Saudierne jo selv på sådanne projekter så helt
> fremmed for arabiske moralbegreber er det ikke.

Blokaden af Gaza er illegal.

U.N. Human Rights Chief: Israel's Blockade of Gaza Strip Is Illegal
Read more: http://www.foxnews.com/story/0,2933,539363,00.html#ixzz1Uq894170

> Du er dygtig, flygtninge som flygtede er ikke længere flygtninge. En helt
> gal og ulogisk tankegang.

Det der er for så vidt den retorik du selv anvender. Flygtningene
forsvinder fra jordens overflade, i det øjeblik UNRWA nedlægges. Er
det ikke sådan du skriver?
Det var ikke det jeg skrev -

De jødiske flygtninge er ikke hindret af arabiske nationers forbud mod
at vende tilbage. Derudover har de fået den stat eller den nation, som
du gerne vil forhindre de palæstinensiske flygtninge i at få.

Du er dum som en dørlås - der er blokeret via en knækket nøgle. Du vil
ikke have at flygtningene får deres eget land. Og du vil samtidig
nedlægge deres status som flygtninge.
Skal de hoppe i havet og drukne sig?

Du kan ikke din historie. Du benægter historiske facts. Du har intet
kendskab til en redelig historie-metode. Jeg kan ikke have din
ubegavede tilgang overhovedet.

> SÃ¥ det er helt naturligt for dig at modtagerlandenes eneste forpligtigelse
> er at holde "flygtningene i live" ?
>
> Kan du ikke selv se at den er helt gal med din logik ?

Det var ikke det jeg skrev - eller du citerer mig lige?

Fra : E.Dalgas

Dato : 13-08-11 00:00

On Fri, 12 Aug 2011 11:21:21 -0700 (PDT), Patruljen wrote:

> [...]
> gerne vil freden - når man er en lovbrydende nation. Der mangler
> ganske enkelt logik og rationale i din argumentation.

Logikken er ellers tydelig : "Kravet om millioner af arabiske flygtninges
ret til at bosætte sig indefor Israels grænser vil betyde enden på den
jødiske stat".

Set i det lys er palæstinensernes krav kun udtryk for en ting "At afvikle
staten Israel og oprette et stor Palæstina under arabisk ledelse"

> Nej. Jeg så gerne at Israel overholdt international lovgivning
> herunder Geneve-konventionen og menneskerettighederne.

"In fact, it appears that no State has ever formally applied the IVth
Geneva Convention to territory under its control."

Men Israel skal naturligvis tvinges til det som ingen andre lande har
gjort.

"The closest to formal application of the IV Geneva Convention has been
Israel, which undertook to apply the "humanitarian provisions" of the
Convention to the West Bank and Gaza. The Israeli position was based on the
premise that ever since the eclipse of the Ottoman Empire, the territories
of the West Bank and Gaza Strip had not been recognized as the sovereign
territory of any state. Israel argued that although Jordan acted after 1948
as sovereign in the territories of the West Bank, Jordanian control ended
in the 1967 Six-Day War."

Kilde :
http://jurist.law.pitt.edu/forum/forumnew120.php

> [...]
>

> Det viser, at palæstinenserne ikke ønsker en fredelig afslutning på
> konflikten at de ønsker deres egen nation?

De ønsker at gennemtvinge en stat og ikke at forhandle sig til en stat.
Palæstinensernes forsøg på at tvinge en statsdannelse igennem er derfor et
klart bevis på at de ikke ønsker en fredelig løsning med Israel.

> [...]
>
> Israelerne er ikke uskyldigheder, selvom du helst ser verden i sort og
> hvide farver. Og iøvrigt ikke har plads til nuancerne der imellem -

Der findes israelere som ikke er uskyldige og som ønsker et stor israel af
bibelske dimensioner. Men det er ikke dem som styre politikken i Israel,
tiden er slet ikke inde for at realisere sådanne tanker i Israel. Hvis det
var tilfældet diskuterede vi ikke det her nu. Fundamentalistisk Islam
derimod, står meget stærkt i den arabiske verden og denne muslimske
ideologi er ikke adskilt fra staten på samme måde som Israel adskiller
religion og stat.

> Du forlanger gratis special-undervisning?
> Jeg troede egentlig at mennesker som gerne vil debatere palæstina-
> konflikten har sat sig ind i den type banaliteter.

Det har jeg også, jeg skulle bare se om DU har læst på lektien og det har
du så ikke.

The authority of the Security Council is established by the UN Charter. The
Security Council has the authority under Chapter VII of the UN Charter to
pass binding resolutions requiring action by member states as well as
permitting actions (like military strikes) by states that would otherwise
be illegal. The Security Council also has the authority under Chapter VI to
make non-binding recommendations. The Security Council indicates that it
intends a resolution to be binding by invoking Chapter VII in the
resolution; otherwise , the resolution is non-binding and under authority
of Chapter VI. Resolution 446 is adopted under authority of Chapter VI and
therefore is not binding. Incidentally, even if it had been adopted by
authority of Chapter VII, it might very well have been invalid anyway as
the Security Council does not have judicial authority to make judicial
resolutions of legal disputes, and the resolution was therefore probably
ultra vires. Security Council resolutions do not create international law.
They may, under certain circumstances create binding legal obligations, but
Resolution 446 is not one of those cases.

Kilde :
http://www.globallawforum.org/ViewAnswer.aspx?ArticleId=148

Altså er FN`s resolutioner i dette spørgsmål ikke bindende international
lov. Med dette faktum i tankerne er det for mig naturligt at spørge hvorfor
Israel skulle rette sig efter en organisation (FN) som i årevis, pga en
arabisk/komunistisk flertals koalition af medlemslande, helt ensidigt og
udelukkende med arabisk perspektiv for øje behandler en så vigtig sag som
det her er for Israel ?

Understanding UN Bias Against Israel

3:56
http://www.youtube.com/watch?v=j7Mupoo1At8

"The United Nations has made the democratic State of Israel the target of
incessant condemnation while neglecting its mandate in challenging the
oppressive regimes around the world."

> [...]
> and constitute a serious obstruction to achieving a comprehensive,
> just and lasting peace in the Middle East"

FN taler som om staten Palæstina er en realitet og altid har været. Det er
Palæstina ikke og har *aldrig været det* men derimod er staten Israel en
realitet og så længe det er fakta har Israel al mulig grund til at bygge på
Vestbreden.

At det meste af verden finder det forkasteligt er korrekt, men Israel må jo
have en plan med det her, hvis overordnede mål vejer tungere end det
internationale pres de handler under.

> [...]
> indenfor kort tid. Endnu et klart lovbrud.
>
> Endnu et klart modtræk mod fred. Israel er en lovbrydende nation.

The settlements are not "illegal" as sometimes charged. The Fourth Geneva
Convention does not apply to settlements even though you will often hear
the claim that it does. Israel took over the land in a defensive war in
1967 from rulers (Jordan, Egypt) who themselves had recently acquired
control of the land by aggressive war. The only internationally recognized
agreements are those of the Oslo process which do not in any sentence
prohibit settlements. At some points in time Israel has voluntarily agreed
to a temporary halt to new settlements in anticipation of negotiating
breakthroughs. But the repeated reversion to terrorism by the Palestinian
Arabs has ended such restraint. The endlessly repeated refrain about
"occupied territories" is propaganda, since a) the territories never
belonged to Palestinian Arabs, b) the Palestinian Authority was given
control of the areas, and c) the only reason Israel continues to exert
control is in reaction to Palestinian Arab violence.

Kilde: afsnit - Aren't the Settlements Illegal?
http://208.84.118.121/pf_current_settlements.php

> Israel gives final approval for the controversial building of 1,600
> settler homes in occupied East Jerusalem.
> http://www.bbc.co.uk/news/worl​d-middle-east-14488066

Palæstinenserne kunne have stoppet det (Camp David) ved at acceptere en
fredelig løsning og indgå et kompromis som ville have givet dem 97% af
Vestbreden. De sagde nej, så Vestbreden kontroleres lige nu af Israel som
erobrede området i en selvforsvars krig i 1967.

> Blokaden af Gaza er illegal.
>
> U.N. Human Rights Chief: Israel's Blockade of Gaza Strip Is Illegal
> Read more: http://www.foxnews.com/story/0,2933,539363,00.html#ixzz1Uq894170

Terror imod civile israelere er også ulovligt, så palæstinenserne har lagt
op til noget drastisk fra israels side meget længe.

Barriere og blokade er effektivt imod palæstinentiske terror grupper og det
vejer lige nu tungt på vægtskålen i Israel.

> Det der er for så vidt den retorik du selv anvender. Flygtningene
> forsvinder fra jordens overflade, i det øjeblik UNRWA nedlægges. Er
> det ikke sådan du skriver?
> Det var ikke det jeg skrev -

Nej, flygtninge er flygtninge, derfor, 64 år efter hovedbegivenheden som
skabte problemet, finder jeg det dobbeltmoralsk at araberne har status af
flygtninge mens jøderne ikke har den status.

Samtidigt argumentere jeg for at grunden til denne dobbeltmoral skal findes
i den hurtige integration af jøderne som flygtede fra den arabiske verden
og den modvilje eller manglende vilje fra de arabiske lande til at gøre det
samme for de palæstina arabere som flygtede pga krigshandlingerne 1948.
Araberne misbrugte deres "brødre" fra palæstina i en politisk kamp imod
Israel og dette er hoved årsagen til problemet.

Mordechai Ben Porat, who in 1983 served as Chairman of the Israeli
Ministers Committee for the Rehabilitation of the Palestinian Refugees,
said in 2007:

"The Arab countries made no effort on behalf of the refugees. They did
everything possible to keep them in camps. When rehabilitation programs
were suggested, they objected to them. They preferred to leave the refugee
camps as is and the refugees as is, in order to present their suffering
before the entire world."

Mahmoud Abbas (Abu Mazen) wrote an article in March 1976 in Falastin
al-Thawra, the official journal of the PLO in Beirut:

"The Arab armies entered Palestine to protect the Palestinians from the
Zionist tyranny, but instead they abandoned them, forced them to emigrate
and to leave their homeland, imposed upon them a political and ideological
blockade and threw them into prisons similar to the ghettos in which the
Jews used to live in Eastern Europe."

Ralph Garroway, former director of UNRWA, said in 1958:

"The Arab States do not want to solve the refugee problem. They want to
keep it as an open sore, as an affront to the United Nations and as a
weapon against Israel. Arab leaders don’t give a damn whether the refugees
live or die."

Kilde :
http://www.hayozma.org/rewr-true/language-en_us/Principle-28/Father-108/PrinciplesSub.aspx

> De jødiske flygtninge er ikke hindret af arabiske nationers forbud mod
> at vende tilbage. Derudover har de fået den stat eller den nation, som
> du gerne vil forhindre de palæstinensiske flygtninge i at få.

Jeg har ikke nægtet Palæstina araberne en stat. Jeg finder det bare ikke
for den bedste løsning for palæstinenserne som i mine øjne ville være bedre
tjent med at blive integreret i Jordan og Egypten.

> Du er dum som en dørlås - der er blokeret via en knækket nøgle. Du vil
> ikke have at flygtningene får deres eget land. Og du vil samtidig
> nedlægge deres status som flygtninge.
> Skal de hoppe i havet og drukne sig?

Jeg vil have at Verden, særligt den arabiske del påtager sig et ansvar for
denne ulykke istedet for at fortætte konflikten med Israel og misbruge alt
og alle i deres store drøm om at knuse den jødiske stat. Det er TYDELIGT
hvad islamiske kræfter ønsker som endemål og det internationale samfund
holder jeg ansvarlige for at støtte en sag som er både umenneskelig og dybt
umoralsk.

> Du kan ikke din historie. Du benægter historiske facts. Du har intet
> kendskab til en redelig historie-metode. Jeg kan ikke have din
> ubegavede tilgang overhovedet.

Så knækkede filmen igen, igen.

> Det var ikke det jeg skrev - eller du citerer mig lige?

Er det iorden at arabiske modtagerlande kan nøjes med bare at "holde
flygtninge i live" ?

--

E.D

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 30-07-11 08:46

"E.Dalgas" <e.b.d@live.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> glemt de jødiske flygtninge. Er mere end 100 FN resolutioner om
> palæstinentiske flygtninge, siden 1948 behandlet af systemet.

Jødedom er en religion der intet har at gøre med en stribe land i MØ. Derfor
har den såkaldte stat Israel været en fejltagelse lige fra starten. Sjh så
har jøderne deres egen delstat i Rusland, her kan der ingen skade ske. Men
når det er sagt så er jeg sikker på at hvis tolerancen på jødernes side steg
betydeligt, så ville en fredsløsning være mulig.

Fra : E.Dalgas

Dato : 30-07-11 09:32

On Sat, 30 Jul 2011 09:45:37 +0200, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) wrote:

> [...]
> når det er sagt så er jeg sikker på at hvis tolerancen på jødernes side steg
> betydeligt, så ville en fredsløsning være mulig.

Så du syntes ikke at det glemte jødiske exodus fra arabiske lande er udtryk
for en dobbeltmoral og at denne dobbeltmoral er et problem for løsningen ?

Ang landet. så opstod muligheden for et nationalt hjem pga det brittiske
mandat over området. At zionister købte land og arbejdede hårdt for at
skabe en jødisk nation er vel legitimeret i FN`s delingforslag. Hvis landet
var erhvervet på ulovlig vis, ville FN vel ikke have vedtaget en
godkendelse af den jødiske stats oprettelse.

--

E.D

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 30-07-11 10:05

On Sat, 30 Jul 2011 09:45:37 +0200, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) wrote:

> "E.Dalgas" <e.b.d@live.dk> skrev i en meddelelse

> Jødedom er en religion der intet har at gøre med en stribe land i MØ.

Du er da KOMPLET historieløs.

http://da.wikipedia.org/wiki/J%C3%B8dedom

> Derfor
> har den såkaldte stat Israel været en fejltagelse lige fra starten.

Da dit udgangspunkt er 100% forkert, så er Israel IKKE en fejltagelse.

> Sjh så
> har jøderne deres egen delstat i Rusland, her kan der ingen skade ske.

Hvor ligger den.? )))))

> Men
> når det er sagt så er jeg sikker på at hvis tolerancen på jødernes side steg
> betydeligt, så ville en fredsløsning være mulig.

IGEN vender du det hele på hovedet. Palæstinenserne kunne få fred og deres
egen stat i morgen, hvis de ville acceptere 97% af deres krav blev opfyldt,
i stedet for 100%.

Hamas og Hizbollah er overhovedet ikke interesseret i fred, for så
forsvinder deres eksistensberettigelse.

Dit jødehad ville gøre enhver nazist stolt.