Reaktioner på Oslo-terroren fra Al Qaed
Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 28-07-11 13:09

Det kan måske forekomme mange læsere herinde direkte usmageligt
overhovedet at rejse spørgsmålet, men alligevel må vi altså - ligesom
norsk PST gør idag - kigge fremad og forholde os til den stadig latente
trussel fra islamiske terrororganisationer som bla. Al Qaeda:

De må - håber jeg da, den uhyggelige norske tragedies ellers til himlene
skrigende meningsløshed taget i betragtning! - være temmeligt
pisseforvirrede mht. om de mon åbenlyst skal gnide sig i hænderne over
tilsvarende radikalisering fra en overpåståelig, ærkesindssyg
"anti-islamist" eller måske tværtimod ligefrem forsøge at trække deres
egen hidsige krigsretorik tilbage til fordel for "bløde
sympati-tilkendegivelser" af at selv DE synes, Breivik er temmelig
f*cked up i hovedet ved således "at slagte sine egne"?

Nånej, der HAR de jo altså paradoksalt nok et vist påfaldende absurd
"ideologifællesskab", hvis ellers man skal se nærmere på, hvordan de
tilsyneladende mener at føre "nådesløs selvjustits" blandt "frafaldne"
og/eller "vestmagtssamarbejdende" muslimer gennem "intern" terror...

Lad det være sagt med det samme: Jeg mener ikke på nogen måde at den
morderiske fanatiker Breivik er et eksempel til efterfølgelse, og jeg
kan ikke som ellers nok så villet kristent menneske tilgive ham så
massiv en meningsløs nedslagtning af medmennesker.

Dog kan jeg alligevel ikke lade være med at tænke på følgende berømte
slutscene fra een af Verdens nok bedste krigsfilm - "Apocalypse Now" fra
1979 - hvor "Colonel Kurtz", spillet af Marlon Brando, gør sine
uhyggelige betragtninger over noget så skingrende glidebane-ideologisk
farligt som begrebet "offervilje":

http://www.youtube.com/watch?v=V9oBiD7-kAM&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=rDK9MDklzFo&feature=related

Kan denne form for rent ud sagt afgrundsdybe diabolske vanvidstankegang,
som denne film så smukt og mesterligt beskriver i al sin groteske gru,
mon have spillet direkte ind på Breiviks klamme "metodik-valg"?

At vi lige nu ser nedslagtede norske børn fra en ungdomspartilejr, hvor
filmens traumatiseret-psykotiske Kurtz - som Breivik måske OGSÅ
identificerer sig med? - mener at kunne skue en uhyrlig "perfekt,
krystalklar genialitet og styrke" i en stabel afhuggede børnearme?

"The horror..."

Anders Peter Johnsen

Fra : Bo Warming

Dato : 28-07-11 14:29

On Thu, 28 Jul 2011 14:09:17 +0200, Anders Peter Johnsen
<anderspj@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>sympati-tilkendegivelser" af at selv DE synes, Breivik er temmelig
>f*cked up i hovedet ved således "at slagte sine egne"?

I hans øjne "landsforræddere"

Lad od håbe at ineffektive Al Queda ikke blir copycats

Islam har aflivet flere vantro end
antal mennesker som ABB har aflivet, så HVIS han opnår wake up call er
cost benefit måske OK

Som prestige fange håber jeg han nyttiggøres i fængslet og 30 år er
aceptabelt minimum

Palle Sørensen var ufarlig da man lod ham fri

Han bør ikke gives fri taletid i medier, men lad forskere finde ud af
hvad skee i hans sind.
Og lad ham overfor medfanger hjælpe med hotline - men brug ham til
pilotstudy om nul samvær med medfanger.

Havde man fanget Hitler levende og låst ham fast i pølsebod i Berlin
så ku folk blive klogere ved at interviewe ham
Men kun fodring hvis han sælger pølser effektivt

Muslimer bekymrer mig mere end den nu tandløse UBB

Fra : Martin Larsen

Dato : 28-07-11 14:48

On 28/07/11 15:29, Bo Warming wrote:

> Havde man fanget Hitler levende og låst ham fast i pølsebod i Berlin
> så ku folk blive klogere ved at interviewe ham
> Men kun fodring hvis han sælger pølser effektivt

Han kunne måske være endt som sosser ligesom Poulsgaard..

Mvh
Martin

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 28-07-11 15:26

> On 28/07/11 15:29, Bo Warming wrote:
>>

> Han kunne måske være endt som sosser ligesom Poulsgaard..
>
> Mvh
> Martin

Ja er det ikke vidunderligt at tænke på.

Fra : Bo Warming

Dato : 28-07-11 15:45

On Thu, 28 Jul 2011 15:47:39 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Han kunne måske være endt som sosser ligesom Poulsgaard..

   "Een Poulsgaard opvejer kvalitativt - men ikke kvantitativt -
hele
seminaristflokken, som skæmmer Christiansborg med deres
skidtvigtigheder. sagde Glistrup klogt, da P stillede gode
Z-lovforslag og havde forladt kommunistpartiet, hvor han var medlem
som sømand indtil 1971

Hvilke MF er har været mere charmerende og folkelige end de to?

Fra : Martin Larsen

Dato : 28-07-11 17:41

On 28/07/11 16:45, Bo Warming wrote:

> [...]
> som sømand indtil 1971
>

> Hvilke MF er har været mere charmerende og folkelige end de to?

Godt spørgsmål. Og nu er den misantropiske PN også faldet for den
joviale pølsemands jordnære kækhed og charme, tror jeg. Måske
Poulsgaards revy-talent var udslagsgivende?

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 28-07-11 19:47

On Thu, 28 Jul 2011 18:41:13 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Godt spørgsmål. Og nu er den misantropiske PN også faldet for den
>joviale pølsemands jordnære kækhed og charme, tror jeg. Måske
>Poulsgaards revy-talent var udslagsgivende?

"Jeg har min hest jeg har min lasso" sunget i kvindetøj var et scoop
og ikke så plat om "Opad brøndens klare vand, hiver jeg min tissemand"
af nformations Bjørnkjær-skolebogsforfatter

Ved ethverf foredrag i lokale vælgerforeninger som min kunne han
forklare alt med henvisninger til MortenKorckfilm og andre danske film
som alle kendte fx DirchPasssers "Et døgn uden løgn"