EU vil ikke rejse grænsesag mod Danmark
Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 20-07-11 14:56

Det var nok også meget klogt af EU. Men det giver mig stadig argumenter for
at vi skal ud af EU hellere i går end i morgen. Vi skal igen have en
situation hvor vi bestemmer i vores eget land. Det kan ikke være rigtig at
vi skal have ballade med EU om at vi stiller vores egne myndighedspersoner
op ved grænsen. Om vi så hyrede 500 toldere mere, satte en masse politi op
ved grænsen, så er det ikke noget som rager EU efter min mening.

Schengen-aftalen er noget af det værste lort EU nogensinde har fostret.
Danmark skulle aldrig nogensinde have tiltrådt aftalen når den betyder
pivåbne grænser som Danmark ikke lovligt igen kan bevogte på betryggende
vis. Og det kan vi stadig ikke, for det at alle indrejsende ikke bliver
kontrolleret af toldere og politi er ikke betryggende i min optik. Den
aftale Dansk Folkeparti har lavet er en lorteaftale og det er at stikke
deres vælgere en løgnehistorie hvis de påstår at det hjælper særligt meget
med den smule toldere og stikprøvekontrol.

http://www.bt.dk/politik/eu-vil-ikke-rejse-graensesag-mod-danmark

Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-11 15:54

"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com> skrev
i meddelelsen news:L7BVp.60838$J65.25338@newsfe14.ams2...
> [...]
> deres vælgere en løgnehistorie hvis de påstår at det hjælper særligt meget
> med den smule toldere og stikprøvekontrol.

Kom nu da ud af den mytiske tro på, at de kommer snigende og tager al magt
fra os/dig.
Vi har været medlem af EF/EU i 38 år nu, og aldrig tidligere har vi været
mere frie og kunne rejse og handle frit, hvor vi vil inden for EU.

Du fortrækker måske Visaregler indført mellem Danmark og alle andre lande,
så ingen kan komme hverken ud eller ind?

Hvad tror du det vil gøre for priserne på din mælk, dit brød og dine
luksusgenstande, hvis Danmark ikke længere var en smidig del af et stort
konkurrencepræget marked.?
Bare lige for at sammenligne! I 2004 kostede et Nikon D70 digitalt
spejlrefleks kamera 11.500 kr i Danmark og ca 8000 kr i Tyskland.
Idag er der højest 2-300 kr forskel på priserne i Tyskland og i Danmark på
tilsvarende!

Schengen er da det mest geniale i EU's historie. Frihed til at bevæge sig
rundt i Europa for alle medlemmer.
Vågn nu op og lugt engang til kaffen.
Vi blir ikke mindre danske af at være en del af et forenet Europa. Til
gengæld gør vi Europa mere dansk!
Et alene Danmark står ikke mange chancer i et globaliseret samfund.

Den der Kjærsgaards-nationalisme, der er så fremherskende i øjeblikket er
simpethen så ækel og direkte ødelæggende for dansk integritet og ære.
Den tegner et billede af et Danmark som en sur forurettiget midaldrende
odskabsfuld og usympatisk kælling.

Det har vi slet slet ikke nødvendigt!

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 20-07-11 16:23

"Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Du fortrækker måske Visaregler indført mellem Danmark og alle andre
> lande, så ingen kan komme hverken ud eller ind?

Jo ud kan alle sagtens komme men ind kommer ikke alle og enhver. Ja jeg
ønsker i høj grad visum-regler indført overfor lande hvis indbyggere vi
traditionelt har en del ballade med når de huserer i vores land.

> Schengen er da det mest geniale i EU's historie. Frihed til at bevæge
> sig rundt i Europa for alle medlemmer.

Schengen-aftalen er en katastrofe. Jeg har tidligere været EU-tilhænger
(desværre) men jeg har altid været imod de pivåbne grænser som blev
konsekvensen af Schengen-aftalen. Det skal laves fuldstændigt om. Og det
skal EU slet slet ikke blande sig i. Det kan vi allerbedst ordne ved at
Danmark udtræder af EU hurtigst muligt og bliver "herre i eget hus" igen.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 20-07-11 16:28

On Wed, 20 Jul 2011 17:23:14 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> [...]
> skal EU slet slet ikke blande sig i. Det kan vi allerbedst ordne ved at
> Danmark udtræder af EU hurtigst muligt og bliver "herre i eget hus" igen.

Det er fandeme uhyggeligt, men jeg er 100% enig.

Fra : DADK

Dato : 20-07-11 16:52

On 20-07-2011 17:27, S.A.Thomsen wrote:

> Det er fandeme uhyggeligt, men jeg er 100% enig.

Ja, Kim kan blive helt fornuftig at høre på når talen kommer på EU og
forebyggelse af grænseoverskridende kriminalitet.

Fra : @

Dato : 20-07-11 16:35

On Wed, 20 Jul 2011 16:53:38 +0200, "Frodo Nifinger"
<jnisnabelatdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>i meddelelsen news:L7BVp.60838$J65.25338@newsfe14.ams2...

>Kom nu da ud af den mytiske tro på, at de kommer snigende og tager al magt

kommer sningende -!!!!!

nej de kommer lyvende og bedragende -

i 1970 hed det sig at EF intet havde med politik at gøre - det drejede
sig udelukkende om at kunne få nogle ordentlige priser for danske
landbrugsprodukter -

det var en løgn

senere var unionen stendød

det er også en løgn

>Vi har været medlem af EF/EU i 38 år nu, og aldrig tidligere har vi været
>mere frie og kunne rejse og handle frit, hvor vi vil inden for EU.

prøv lige virkeligheden bare 10 minutter og bliv klogere -

EU prøver af al magt at bestemme ALT, lige fra hvilke stoffer vi må
forbyde at proppe i madvarer til hvor mange fisk vi må fange i havet

>Hvad tror du det vil gøre for priserne på din mælk, dit brød og dine
>luksusgenstande, hvis Danmark ikke længere var en smidig del af et stort
>konkurrencepræget marked.?

Fri Handel ville gøre varene biligere -

og gavne de U-lande som EU via toldregler forhindrer i at sælge deres
produkter i EU

>Schengen er da det mest geniale i EU's historie. Frihed til at bevæge sig
>rundt i Europa for alle medlemmer.

hvor genialt synes du selv det er at kriminelle fra den tidligere
østblok nu frit kan krydse grænser og udfolde deres kriminelle
aktiviteter over alt i hele EU?

Fra : DADK

Dato : 20-07-11 16:44

On 20-07-2011 16:53, Frodo Nifinger wrote:

> Kom nu da ud af den mytiske tro på, at de kommer snigende og tager al
> magt fra os/dig.

Kom nu ud af dit kontrafaktiske selvbedrag omkring EU ikke forringer og
udhuler det danske demokrati.

> Vi har været medlem af EF/EU i 38 år nu, og aldrig tidligere har vi
> været mere frie og kunne rejse og handle frit, hvor vi vil inden for EU.

Og hvad gør det, hvis vi ikke er frie i vores eget land, ikke kan
bestemme over vores egen sundhed, skolevæsen, sociale udgifter osv?
Forleden hævede ECB renten, yeah, det er VIRKELIG hvad Grækenland,
Irland og Portugal har brug for. Not. Men man hæver renten fordi den
tyske økonomi kører for godt. Hvad skal et Danmark i et sådan scenarie?
Så kan alle de arbejdsløse i Nakskov stå og grine med deres devaluerede
kroner eller teuro medens ECB trækker pengene til Tyskland. Hvis ikke
man kan føre en rentepolitik der tilgodeser 4 lande der bogstavlig talt
er ved at gå konkurs, hvordan skulle Danmark så kunne få indflydelse
selv hvis det går godt, i en Euro-sammenhæng?

> Du fortrækker måske Visaregler indført mellem Danmark og alle andre
> lande, så ingen kan komme hverken ud eller ind?

Det er absurd at stille den slags sort-hvide scenarier op blot fordi der
kommer 4 tykke toldere til Kruså. Det er ufatteligt at modstanderne ikke
forstår, at overdrivelserne og fordømmelserne af Danmark blot har gavnet DF

Hvad tror du det vil gøre for priserne på din mælk, dit brød og dine
> luksusgenstande, hvis Danmark ikke længere var en smidig del af et stort
> konkurrencepræget marked.?

Hahahaha. Samme retorik som fra 1972 op til euroafstemningen 2000.
Frygt-argumentet, at en agurk vil koste 35 kroner osv. Tror du folk er
dumme?

> [...]
> spejlrefleks kamera 11.500 kr i Danmark og ca 8000 kr i Tyskland.
> Idag er der højest 2-300 kr forskel på priserne i Tyskland og i Danmark

Men i både Kina og USA, ja selv Krotatien er et Nikon D70 stadig
billigere. Så nu er det kun /mindre/ dyrt indenfor EU end hvis du købte
det professionelt, hvad alle jo gør.

Schengen er da det mest geniale i EU's historie. Frihed til at bevæge
> sig rundt i Europa for alle medlemmer.

Ja, men frihed er - som altid - noget der skal administreres under
ansvar. Tyskland vil ikke håndhæve deres grænse til Danmark, så må
danskerne gøre det selv. Det eneste tyskerne har bidraget med er at
eksportere deres rocker og sigøjnerproblem til Sønderjylland.

> Vågn nu op og lugt engang til kaffen.
> Vi blir ikke mindre danske af at være en del af et forenet Europa. Til
> gengæld gør vi Europa mere dansk!

Du mener, ved at påtvinge danske børnehaver phtalater og ødelægge den
danske skibsindustri der engang var verdensførende? Hvad har EU bidraget
positivt med? Det eneste jeg kan komme på er den 65 mio dyre redning af
snæblen i de sønderjyske/nordtyske åer.

> Et alene Danmark står ikke mange chancer i et globaliseret samfund.

Et Danmark der kun regnes som udpost i økonomisk sammenhæng har ingen
chance for at blive hørt i Europa, hverken politisk eller økonomisk. Vi
kan bytte vores manglende "plads ved bordet" ud med en betydningsløs
plads ved bordet.

> [...]
> er simpethen så ækel og direkte ødelæggende for dansk integritet og ære.
> Den tegner et billede af et Danmark som en sur forurettiget midaldrende

Hellere det end Danmark som en fiselette der bøjer sig forover og lader
sig skampule i røven af en "partner" der kun har én ting i hovedet :
Tilfredstillelse baseret på tvang, ingen gensidig overenskomst. Du er
glad for at du kan ræse ned gennem Europa uden at vise pas, altså
lejlighedsvist, vi der gør det aktivt og i praksis ved der skal vises
pas rundt omkring, så fordømmelsen af Danmark er hyklerisk og usaglig -
og du er parat til at sælge denne lille "fordel" for en total
uselvstændiggørelse af Danmark som selvstændig nation, som land. Kaste
vort demokrati der har fungeret i 150 år ud med badevandet, så
italienske dommere, bulgarske kommunister og irske nationalister skal
have mere indflydelse på udviklingen i Danmark end den stemmeberettigede
Fru Jørgensen. Et Danmark der irettesættes som et barn der ikke har
lyttet efter i timen. Det er skammeligt. Du er skammelig.

Fra : Martin Larsen

Dato : 20-07-11 17:01

On 20/07/11 16:53, Frodo Nifinger wrote:

> [...]
>
> Du fortrækker måske Visaregler indført mellem Danmark og alle andre
> lande, så ingen kan komme hverken ud eller ind?

Dit forbandede DF-hade-ævl har ingen forbindelse til de reelle og
historiske forhold.

Du skal have pas med hvis du rejser i EU, der er intet nyt der, udover
en helvedes masse regler man skal sætte sig ind i som bilist...

Jeg har før EF og EU-unionen passeret flere grænser i EU uden at se en
tolder, så på det område er der heller intet nyt.

Østblokkens fald har EU og typer som dig vist ingen andel i - vel
snarere tværtimod!

Mvh
Martin

Fra : DADK

Dato : 20-07-11 17:24

On 20-07-2011 18:01, Martin Larsen wrote:

> [...]
>
> Du skal have pas med hvis du rejser i EU, der er intet nyt der, udover
> en helvedes masse regler man skal sætte sig ind i som bilist...

Har prøvet i snart 2 måneder at fortælle folk, at sådan er
virkeligheden. Men de "troende" bliver ved med deres "Danmark vender
Europa ryggen", Danmark "tænder nationalismens ild" osv. Tror de mest
forargede er dem der rejser mindst, der er i hvert fald ikke mange af
dem der påstår man kan ræse igennem hele Europa uden pas der har været
en tur over sundet, nede i Tyskland endsige på ferie andre steder i EU
for nylig. Forleden blev én af mine bekendte stoppet ved tolden i Polen,
og fordi han ikke havde pas med, fik han besked om at rejse tilbage. Han
skulle have hentet et læs gulvbrædder i Litauen.

Men det er jo nok fordi de vender Europa ryggen og er nogle farlige
nationalister, dem dernede i Polen, tolderne altså.

> Jeg har før EF og EU-unionen passeret flere grænser i EU uden at se en
> tolder, så på det område er der heller intet nyt.

Præcis. Det KUNNE jo sagtens lade sig gøre i praksis før Schengen også,
bare man ramte tidspunkterne hvor tolderne ikke var på arbejde.

Fra : @

Dato : 20-07-11 17:29

On Wed, 20 Jul 2011 18:01:22 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>tolder, så på det område er der heller intet nyt.
>
>Østblokkens fald har EU og typer som dig vist ingen andel i - vel

nogle tåber prøver at fremstille tingene som om det var en umulighed
at rejse i Vesteuropa før Danmark blev medlem af EF(EU) og Schengen-
samarbejdet

gad vide om de selv tror på deres eget vrøvl?

Jeg var med på en biltur til Malaga og retur i 1969 -

de eneste myndigheder der henvendte sig til mig(os i bilen) var de
danske toldere i Kruså

Fra : Bo Warming

Dato : 20-07-11 17:41

<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
Udstedelse af visum behøver ikke tage 5 min
Det sikrer at farlige personer holdes ude

Det der "ingen" er en utilgivelig grov overdrivelse

> [...]
>tolder, så på det område er der heller intet nyt.
>
>Østblokkens fald har EU og typer som dig vist ingen andel i - vel

Gorbatjov og hans folk har næsten al æren

EU-pamperne har nul ære for det

Fra : Bo Warming

Dato : 20-07-11 17:37

> [...]

>simpethen så ækel og direkte ødelæggende for dansk integritet og ære.
>Den tegner et billede af et Danmark som en sur forurettiget midaldrende

Altså en kvinde som ikke vil forære sine medborgeres land til
hjemmerøvere og muslimer

Hun er nødvendig

Globalisering behøver ingen gøre noget for.
LAv told og skat er alt der behøves

De med job kommer hurtigt over grænsen         oe

Fra : J. Nielsen

Dato : 20-07-11 18:25

> [...]

>Vi har været medlem af EF/EU i 38 år nu, og aldrig tidligere har vi været
>mere frie og kunne rejse og handle frit, hvor vi vil inden for EU.

Det er nemlig rigtigt! Før 1972 var der ingen danskere der rejste
udenlands, endsige handlede i udlandet.

>Du fortrækker måske Visaregler indført mellem Danmark og alle andre lande,
>så ingen kan komme hverken ud eller ind?

Stråmand...

>Hvad tror du det vil gøre for priserne på din mælk, dit brød og dine
>luksusgenstande, hvis Danmark ikke længere var en smidig del af et stort
>konkurrencepræget marked.?

Hvor meget af besparelsen har vi inddirekte betalt via
landbrugsstøtten? Du ved - den landbrugsstøtte som vores politikere nok
skulle få afskaffet i løbet af få år.

> [...]
>spejlrefleks kamera 11.500 kr i Danmark og ca 8000 kr i Tyskland.
>Idag er der højest 2-300 kr forskel på priserne i Tyskland og i Danmark på

Kan du sige "internettet"? I knew you could...

> [...]
>gengæld gør vi Europa mere dansk!
>Et alene Danmark står ikke mange chancer i et globaliseret samfund.

Du lyder nøjagtig som EF propagandaen fra '72. Jeg er gammel nok til at
kunne huske den. Det er du tydeligvis ikke.

> [...]
>simpethen så ækel og direkte ødelæggende for dansk integritet og ære.
>Den tegner et billede af et Danmark som en sur forurettiget midaldrende

Det er så ikke det billede 78% af tyskerne har af os. Prøv nu at få lidt
realistiske proportioner i din retorik.

--

-JN-

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-11 20:29

"J. Nielsen" <morgan@post8.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Hvor meget af besparelsen har vi inddirekte betalt via
> landbrugsstøtten? Du ved - den landbrugsstøtte som vores politikere nok
> skulle få afskaffet i løbet af få år.

Hvorfor tror du det vlle ske?
Stort hele vort landbrug ville kollapse. Landbruget er så hårdt belånt, at
det ikke kan eksistere uden landbrugsstøtte og på verdensmarkedsvilkår.
Det massive antal af konkurser vil true vores banksektor og det ville tage
adskillige år, førend markedet vil genvinde fodfæstet igen. I mellemtiden
vil danske landbrugsprodukter blive udkonkurreret af støttede vare fra andre
lande.

> Kan du sige "internettet"? I knew you could...

Ja, fordi du kan handle på den anden side af grænsen eller i England.
Hvis konkurrencen kun fandt sted indenrigs, ville priserne have et helt
andet niveau.

> Du lyder nøjagtig som EF propagandaen fra '72. Jeg er gammel nok til at
> kunne huske den. Det er du tydeligvis ikke.

Jeg var 7 år dengang. men jeg kan sagtens læse mig til det

Ikke desto mindre er der ikke gået den mindste smule danskhed af os.
Modsat har vi sat store fingeraftryk på europæisk politik.
Bare tag Bisphenol A!
Danmark har fået gennemtrumfet et totalt forbud mod stoffet i produktion og
salg af babyflasker i hele EU til trods for at eksperternes jury stadig er
ude mht til grænseværdier.
Vore værdier om dyrevelfærd smitter også af på naboeren længere mod syd,
stille og roligt.
Vore politikker om brugen af pinicilin smitter også stille og roligt af.
Og det er fandme vigtigt!

Hvor meget indflydelse, tror du, Danmark ville ha på det øvrige Europa, hvis
vi stod udenfor med sure miner og krydsede arme?
Det jeg forstår ved danskhed har vi tabt i tonsvis - ikke til EU, men til
nationalpopulismen - Det mest udanske og i mine øjne mest ulækre, der
findes.
Etikløst og frygtskabende.

> Det er så ikke det billede 78% af tyskerne har af os. Prøv nu at få lidt
> realistiske proportioner i din retorik.

Det skal desværre nok komme. Bare gi det fem år mere med den kurs, vi holder
nu!
Så skal du bare se.
Nationalpopulismen fremstiller os som selvretfærdige, selvtilstrækkelige,
usympatiske og selvfede.
Det er sq da ikke den bedste markedsføring i udlandet.
Vi kan ikke være os selv nok i en globaliseret verden.

Siden jeg var lille og helt frem til for 5-7 år siden var jeg stolt over at
være dansker og lod det altid skinne igennem, hvorend jeg kom frem i verden.
Vi var kendt i verden for vort retsind, ansvarlighed og vilje og mod til
samarbejde.
I dag bukker jeg hovedet og holder lav profil. Der er ikke længere noget at
være stolt af. Og det blir værre og værre.
Pænt tak, fru Kjærsgaard! Nobel gave, du forlener folket med.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : DADK

Dato : 20-07-11 22:04

On 20-07-2011 21:28, Frodo Nifinger wrote:

> [...]
> at det ikke kan eksistere uden landbrugsstøtte og på verdensmarkedsvilkår.

Sikke noget sludder. Danmark producerer en helt enorm mængde byg og
hvede, i den allerbedste kvalitet, deriblandt såsæd, og producerer
derudover noget af det bedste svinekød i verden, for mange, mange mia om
året. Det vil kun være til fordel for Danmark hvis
landbrugssubsiditets-cirkusset, der jo primært har til hensigt at holde
priserne oppe for ringere producenter i bla. Frankrig - fuldkommen
forsvandt.

Men det er bare et andet træls og gennemtærsket klassisk
trusselsscanerie. Du disker op med alle klicheerne fra EU-lærebogen. Tru
med at det danske landbrug forsvinder hvis EU går bort. Helt klassisk.
Reality check : Det danske landbrug lever på TRODS af EU, ikke PÅ GRUND
af EU, og vi har det mest kultiverede landskab af alle lande i hele
verden. Danmark er et landbrugsland. Danmark behøver ikke EU-støtte, som
det er i dag, for at producere MINDRE for at holde priserne OPPE.
Virkeligheden er, at EU holder danske landmænd fra at prodicere al det
de kan, for at holde priserne oppe hos mindre effektive producenter i
andre EU lande.

Danmark producerer fødevarer til ca en mia mennesker. Uden
landbrugsstøtte fra EU kunne dette tal hæves til måske 1½ mia eller hele
2 mia mennesker.

> [...]
> tage adskillige år, førend markedet vil genvinde fodfæstet igen. I
> mellemtiden vil danske landbrugsprodukter blive udkonkurreret af

Hvilke lande? Hvem kan producere bedre lurpak, bedre mælk, bedre korn og
bedre bacon?

Grækenland? Japan? Puerto Rico?

> Ja, fordi du kan handle på den anden side af grænsen eller i England.
> Hvis konkurrencen kun fandt sted indenrigs, ville priserne have et helt
> andet niveau.

EU's landbrugsstøtte handler om at holde priser kunstigt oppe for at
støtte urentable landbrug, især i Franrkig. Alle med blot en lille flair
for prisudvikling og konkurrence vil sige, eller kan se, at det skader
Danmark. Hvis den danske produktion og prissætning blev sat fri kunne vi
ikke blot få et helt andet og større produktionsniveau, vi kunne også
tjene mia. Fødevarer er fremtidens olie, Danmark sidder på guldet, men
må ikke producere fordi vi ellers så ville kunne "konkurrere" for meget
med vores ringe producerende "partnere"

> Jeg var 7 år dengang. men jeg kan sagtens læse mig til det

Det er lidt utroligt du ikke har reageret på snart 40 års slendrian.
Helt ærligt. Man skal jo være nærmest idiot for ikke at kunne se EU er
en joke og hele samarbejdet naturligvis var en fin og velment plan, men
desværre kørte af sporet i midtfirserne. Jeg får ofte skudt den i
hovedet med "fred" og "krig" - "vi har ingen krige pga EU", som det
ultimative argument, når man nu ikke kan finde på andre argumenter.
Hallooo. Danmark bomber i Libyen, dagligt, og har 1.000 soldater i
Afghanistan. Er det fred? Det danske militærbudget har aldrig været
større end i dag, NATO presser alle EU-landene til at øge deres
militærbudgetter med PROCENTER!!

Er det fred? Er det ikke-krig? Hvis du ser på EU's budgetter og
sammenlligner dem med WWWII er vi tæt på full scale war.

> Ikke desto mindre er der ikke gået den mindste smule danskhed af os.
> Modsat har vi sat store fingeraftryk på europæisk politik.

Hvilke?

> Bare tag Bisphenol A!

Åh, den jeg nævnte for dig

> Danmark har fået gennemtrumfet et totalt forbud mod stoffet i produktion
> og salg af babyflasker i hele EU til trods for at eksperternes jury
> stadig er ude mht til grænseværdier.

Nej, det har vi jo netop ikke. Det er jo hele pointen at Danmark ikke
fik det forbud igennem, fordi der sad nogle viskelæderfrabrikanter i
Belgien der var vigtigere end EU-borgernes sundhed

> Vore værdier om dyrevelfærd smitter også af på naboeren længere mod syd,
> stille og roligt.

Hvordan? Jeg synes ikke det er en dansk værdi at have kødtransporter på
2.000 km, tremmekalve og at grise behandles, nåja, som svin på de
europæiske landeveje. I 20 år har INTET ændret sig

> Vore politikker om brugen af pinicilin smitter også stille og roligt af.
> Og det er fandme vigtigt!

Ja, det er vigtigt, men det er jo ikke fordi danske værdier har rykket
ved EU, men fordi de udenlandske markeder blev trætte af det
overmedicinerede kød fra EU som muligvis hos de spisende mennesker i
Asien førte til død pga imunnitet ift nogle bestemte sygdomme. Igen, det
var ikke borgerne, dyrene eller sund fornuft der var drivkraften - det
var markedet, kapitalen, pengeinteresserne. Og da slet ikke Danmarks skyld.

> Hvor meget indflydelse, tror du, Danmark ville ha på det øvrige Europa,
> hvis vi stod udenfor med sure miner og krydsede arme?

Selv 0.000000001 er større end nul. Frodo Nifinger, du har allerede set
det. Hvor meget betyder det at en enkelt tegner tegner en tegning med en
person med turban der ligner en bombe? Hvad kan det betyde? Nej vel,
alle europæiske aviser bør bringe sådan nogle tegninger, og EU bør lave
nogle specifikationer om hvor stor turbanen må være, og EU skal
naturligvis nok sørge for at tegningerne bringes i lige mange aviser på
samme tidspunkt, så konkurrencen om at blive forhadt ikke bliver for hård.

Danmark har ENORM indflydelse på hele verden. Med 5.5 mio indbyggere er
det ret utroligt man hører Danmark nævnt næsten dagligt i alle seriøse
medier. Danmark har verdens bedste kok, verdens bedste restaurant,
verdens bedste kagebygger. Det er blot mad. I min egen verden er jeg
stolt over Google Chrome, der i høj grad er udviklet i Danmark, man har
fuldkommen genudviklet javascriptenginen, der er dansk islæt på Skype,
det er i høj grad dansk programmel der vil drive Microsofts
transformation fra massemarkedet til en SAP-lignende enhed, det er dansk
software der styrer GPS-sattelitter og meget mere. I sportsverdenen har
Danmark pt verdens bedste kvindelige tennissspiller, Danmark har et hold
med veed verdens førende cykelløb, danske badmintinspillere er de eneste
der kan med asiaterne, og vi er jo nærmest skuffede hvis ikke det danske
fodboldlandshold kvalificerer sig til de sidste 16 bedste i verden.
Nærmest arrogant. men vi har noget at have arrogancen i.

Der er næsten ingen ende på hvor successfuld Danmark er som nation, som
folk. Og det vil du kaste bort for at kunne køre ned til Sevillla "uden
afbrydelser". Du vil hellere sælge hele Danmark end tage risikoen for at
blive fanget i en motorvejdskø?

Jeg er glad for at se, at jeg ikke er den eneste der prioriterer anderledes.

> Det jeg forstår ved danskhed har vi tabt i tonsvis - ikke til EU, men
> til nationalpopulismen - Det mest udanske og i mine øjne mest ulækre,
> der findes.
> Etikløst og frygtskabende.

Udover du helt øjensynligt er historieløs, eftersom du kan påstå
"nationalpopulismen" er slem (jeg kan fortælle det var den der fik
demokratiet indført) så kunne det være interessant at høre hvad du mener
er dansk og "lækkert". Hvad går en type som dig og forbinder med det danske?

> Det skal desværre nok komme. Bare gi det fem år mere med den kurs, vi
> holder nu!

Ja, og med fin propagandahjælp fra typer som Marlene Wind, så er der
ingen tvivl om at der nok vil findes personer i udlandet der ser skævt
til Danmark. Og?

> Så skal du bare se.
> Nationalpopulismen fremstiller os som selvretfærdige,
> selvtilstrækkelige, usympatiske og selvfede.

Og hvad er der i vejen med det? Hvornår er det nu pludselig blevet
forkert. Du er selv selretfærdig, selvfed, selvtilstrækkelig og
usympatisk. Du må håbe på at blive slået til ridder af Dannebrog.

> Det er sq da ikke den bedste markedsføring i udlandet.

Det er da genial markedsføring

> Vi kan ikke være os selv nok i en globaliseret verden.

Hvorfor kan vi ikke det? Det går jo helt fint, som jeg har dokumenteret,
bare EU ikke blander sig

> [...]
> I dag bukker jeg hovedet og holder lav profil. Der er ikke længere noget
> at være stolt af. Og det blir værre og værre.

Jeg skilter heller ikke ligefrem med at være i slægt med en decideret
tåbe der kalder sig selv Frodo Nifinger.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 21-07-11 03:42

"DADK" <DADK@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> holder danske landmænd fra at prodicere al det de kan, for at holde
> priserne oppe hos mindre effektive producenter i andre EU lande.

Hvis priserne falder på verdensmarkedet, taber danske producenter penge på
produktionen!
Det koster mere at lave svinekød, end de kan tjene på det, hvis ikke prisen
holdes oppe.
Du kan da bare høre svineproducenterne jamre sig, når noteringen går ret
meget under 10 kr/kg svinekød. Og det er med støtte! Lige nu ligger den på
9,20 kr/kg.

> Danmark producerer fødevarer til ca en mia mennesker. Uden landbrugsstøtte
> fra EU kunne dette tal hæves til måske 1½ mia eller hele 2 mia mennesker.

Jeg tror liige, du skulle få styr på fakta.

Der slagtes 21 millioner svin i Danmark årligt
Det gir 2,1 mia kg pr år.
Vi producerer 4,7 mia kg mælk.årligt
Vi importerer mere oksekød, end vi eksporterer.
136.000 tons oksekød m ben, blev der produceret.
Størstedelen af vores kornproduktion bliver brugt til opfedning af dyr.
Vi eksporter ikke meget korn til udlandet.

Hvordan du lige kan brødføde 1 milliard mennesker på den produktion, ku jeg
godt lide at vide.
2,1 kg svinekød årligt incl ben, skin og røvhul, 5 liter mælk og fløde. Det
kan et menneske nok klare sig med i et år

Jeg håber sandelig, at du er bedre til at programmere end at regne.

> Hvilke lande? Hvem kan producere bedre lurpak, bedre mælk, bedre korn og
> bedre bacon?

Tyskerne laver nøjagtigt lige så godt smør, mælk, korn og bacon. Hollænderne
kan det samme.
Jeg har også smagt tjekkisk smør. Det dyre smør dernede er lige så godt som
vort.
Tyskerne laver endda bedre "billigt pålæg" end vore lokale fabrikanter. Tjek
bare varene i LIDL og Aldi.

Vi importerer faktisk størstedelen af vort brødkorn! og Byggen til øl kommer
mestendels også fra udlandet.
Størstedelen af voreas kornproduktion går til dyrefoder!

og køre du i Tysland og hører radio, kan du nøjagtigt som i Danmark høre om
udenlandske æg med salmonella og slet skjulte køb-tysk kampagner. nøjagtigt
som herhjemme. Jeg oplevede det i påsken, hvor jeg var på bilferie i Berlin
og Prag.

> Grækenland? Japan? Puerto Rico?

Grækenland laver bedre Feta, end vi gør og dyrker bedre oliven. Japan
producerer bedre soya og ris. Puerto Rico laver bedre sukker end vi gør.

> [...]
> ikke producere fordi vi ellers så ville kunne "konkurrere" for meget med

Det handlede ikke om landbrugsstøtte, Det handlede om, at det danske marked
tager overpriser for varer, når der ikke er konkurrence fra udlandet.
Det er fakta!
3/4 dele af mit fotoudstyr er købt i Tyskland via nettet. Kun det nyere
udstyr købt de sidste tre år er købt i Danmark, fordi priserne nu er
konkurrencedygtige.

Fødevarer er ikke en mangelvare, for dem, der kan betale den. Overhovedet
ikke. Bare kig på menneskene på gaden her og overalt i den vestlige verden.
40 % af dem er mere end et halvt år bagude med at skide.
Vi smider fødevarer ud i tonsvis hver dag.
Vi kunne spare så meget på fødevarer, hvis vi tillod bestråling af
vakuumpakkede kødvarer, men nej så hellere lade folk blvie syge, fordi de
kommer til at spist noget inficeret kød, og må kassere varer i tonsvis.
Hvorfor? Fordi omsætningen skal holdes oppe!
At der er folk der sulter, skider vi på, for de kan ikke betale for varerne.

Kom ikke med den gamle traver, at Danmark skal være verdens
fødevareproducent. For kan landmanden tjene en tier mere pr. hektar ved at
dyreke raps til Bioetanol, så gør han det. Det er geopolitik i en nøddeskal.
Danmarks indsøer, fjorde, stræder og bælter tåler ikke større
næringsstofbelastning end den, vi hælder i i forvejen. Tværtimod.!

> [...]
> fred? Det danske militærbudget har aldrig været større end i dag, NATO
> presser alle EU-landene til at øge deres militærbudgetter med PROCENTER!!

Skal jeg erindre dig om, at det er et enigt folketing, der vedtog at bombe i
Libyen!
Det har intet at gøre med EU.
Danmark stillede selv op i Afganistan fra dag et. EU har intet med
aktiviteterne i Afganistan at gøre.

NATO presser alle deres medlemslande til ikke at lade deres militære
budgetter falde. Det gælder også medlemslande uden for EU. EU har ikke noget
at gøre med det!

> Er det fred? Er det ikke-krig? Hvis du ser på EU's budgetter og
> sammenlligner dem med WWWII er vi tæt på full scale war.

EU har intet med de forskellige krigsaktiviteter at gøre. Vi har selv valgt
at gå ind i dem og har valgt at gøre det via NATO.
NATO og EU er ikke det samme.

> [...]
> det forbud igennem, fordi der sad nogle viskelæderfrabrikanter i Belgien
> der var vigtigere end EU-borgernes sundhed

Jo, vi har!

Du udstiller din uvidenhed. Du aner jo ikke, hvad du snakker om!
EU har indført forbud mod Bisphenol A i produktionen og salg af babyflasker
i hele EU, nøjagtigt som Danmark ønskede, til trods for, at eksperter ikke
kunne understøtte ønsket med data. Fra og med i sidste måned kunne du ikke
finde een babyflaske i hele EU indeholdende stoffet.

Viskelæderet indeholder phalater! Det er en helt anden ting, og advarslen
byggede ikke på en fuldgyldig undersøgelse, men test, der afslørede, at
forskellige Phalater bliver brugt i produktionen af viskelæder. Advarslen
bygger på, at børn og unge ofte sutter på eller bider i viskelæder på toppen
af blyanter. Der lå ingen dybdegående undersøgelser til grund for advarslen.

> Hvordan? Jeg synes ikke det er en dansk værdi at have kødtransporter på
> 2.000 km, tremmekalve og at grise behandles, nåja, som svin på de
> europæiske landeveje. I 20 år har INTET ændret sig

Er det ikke danske landmænd, der sætter dyrene op i vognene?
Gør de det ikke for at kunne tjene flere penge?
Fakta er, at de er pisseligeglade. De kastrerer også ornegrise med en
hobbykniv uden bedøvelse
Så sent som i forrige uge kiggede jeg ind i en moderne fuldautomatisk
svinestald, hvor dyrene var oversået med bidesår.
Den moderne landmand ejer ikke dyreetik, hvis det koster ham så meget som en
krone.
Selvfølgelig er der landmænd, der er idealister, men de er ikke
storproducenter.
Dyreetik skal komme ovenfra som lovkrav. For landmændene implementerer det
ikke, hvis ikke det koster dem at lade være.

> [...]
> dyrene eller sund fornuft der var drivkraften - det var markedet,
> kapitalen, pengeinteresserne. Og da slet ikke Danmarks skyld.

Jeg snakker om medicinering af mennesker. Penicilin har i mange år været
håndkøb sydpå, hvilket har betydet misbrug i stor stil.
Medicinering af svinebesætninger sker af økonomiske grunde og kun i
storbedrifter, der ikke kan undvære det. Dyrene lever alt for tæt til, at
sygdom ellers kan holdes nede. Det er typisk dansk og hollandsk problem.

> [...]
> sørge for at tegningerne bringes i lige mange aviser på samme tidspunkt,
> så konkurrencen om at blive forhadt ikke bliver for hård.

bla bla bla.

> [...]
> grad dansk programmel der vil drive Microsofts transformation fra
> massemarkedet til en SAP-lignende enhed, det er dansk software der styrer

Vi har masser af dygtige programmører og vi har gode udddannelser, og en
fornuftig tilgang til uddannelse.
Desværre skyder iværksætteren at sælge sin virksomhed, så snart den har
succes til en amrikansk koncern.
Maden har vi lidt svært ved at tage æren for. Det er enkeltstående
individer, der vil noget med deres håndværk.

Ingen af delene giver os indflydelse på andre landes opfattelse af os

Men det er fandme ikke nationapopulisternes skyld.

> [...]
> fodboldlandshold kvalificerer sig til de sidste 16 bedste i verden.
> Nærmest arrogant. men vi har noget at have arrogancen i.

Hvilken indflydelse har sportsverdenen på resten af verden?
et arrogant svin er et arrogant svin og må forvente at få en behandling som
et arrogant svin.
Der er intet positivt i at være et arrogant svin.

> [...]
> folk. Og det vil du kaste bort for at kunne køre ned til Sevillla "uden
> afbrydelser". Du vil hellere sælge hele Danmark end tage risikoen for at

Jeg sælger intet som helst. Slet ikke min integritet. Det lader jeg dig om.
Der går intet fra mig ved at samarbejde med andre lande.
Danmark er stadig en nationalstat selv i EU. De små problemer, der må opstå
hen af vejen kan vi sagtens håndtere uden at gå til yderligheder. En
håndfuld bulgarske tyveknægte, en håndfuld romaer og et par polakker, der
heller ikke helt er klar over, hvad tihører hvem, får ikke mig til at ryste
på hånden, dem ku vi sagten håndtere inden for de regler, der allerede
eksisterer. Med lethed! Og langt billigere. Det er kun et spørgsmål om
vilje.

> [...]
> demokratiet indført) så kunne det være interessant at høre hvad du mener
> er dansk og "lækkert". Hvad går en type som dig og forbinder med det

Nøjagtigt det modsatte af nationalpopulismen.
Etik, respekt, vilje, kunnen, hjælp til selvhjælp, handlekraft,
tryghedskabende og med mandsmod.
Modsat nationalpopulismens frygtskabende etik og respektløse argumenter og
handlemåde.

Det var nationalisme, der samlede folkene i staterne, der tidligere var
domænestater. Derfor har nationalisme del i dannelsen af demokratiet. Men
nationalismen har skyld i de værste krige set i Europa og resten af verden.
Det er ikke mere end 70 år siden nationalpopulisme demonstrede sig fra sin
værste side overhovedet. Tyskerne forstod at tage det til ekstremer

> Ja, og med fin propagandahjælp fra typer som Marlene Wind, så er der ingen
> tvivl om at der nok vil findes personer i udlandet der ser skævt til
> Danmark. Og?

Ja netop OG! Det er kernen!

> [...]
> forkert. Du er selv selretfærdig, selvfed, selvtilstrækkelig og
> usympatisk. Du må håbe på at blive slået til ridder af Dannebrog.

Tak for kaffe!
Vist godt du ikke sidder i marketing.
Så var dit firma sq på røven i ekspressfart.
Du finder heller ingen virksomhedsorganisation, der vil have Danmark ud af
EU!
Tværtimod er de utilfredse med de nationalpopulistiske tiltag, der netop er
gennemført.

> Hvorfor kan vi ikke det? Det går jo helt fint, som jeg har dokumenteret,
> bare EU ikke blander sig.

Og det gør de jo heller ikke!
Du har endnu til gode at vise, hvor EU har hindret dansk erhvervsliv i noget
som helst, vi ikke selv ville have hindret dem i?
Det er tværtimod! EU har gjort det nemmere at handle med udlandet.
alle de succeser, du beskriver, er sket i et europæisk orienteret Danmark

> Jeg skilter heller ikke ligefrem med at være i slægt med en decideret tåbe
> der kalder sig selv Frodo Nifinger.

Ja, du er dygtig!
Vi standser bare vores pissekonkurrence her!
Jeg holder mig for god til nogensinde at skifte holdning, og du er uvillig
til at søge tilstrækkelig indsigt om fakta, så du kan danne dig en fornuftig
mening, Du har valgt at sætte din indre svinehund yderst på huden og er
tilmed stolt af det
Jeg finder det yderst usympatisk og meget lidt intelligent.
Så dig vil jeg skide på, og fistrer ind på en radikal hjemmeside og nakker
rejekællingen med en sko!
Det er sq go humor!

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : DADK

Dato : 22-08-11 02:22

On 21-07-2011 04:41, Frodo Nifinger wrote:

> "DADK" <DADK@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Hvis priserne falder på verdensmarkedet, taber danske producenter penge
> på produktionen!

Ikke nødvendigvis - det afhænger af hvad de producerer.

> Det koster mere at lave svinekød, end de kan tjene på det, hvis ikke
> prisen holdes oppe.

Det er rigtigt, men så længe man kan holde det over 5 kr kiloet i
produktionspris går det godt

> Du kan da bare høre svineproducenterne jamre sig, når noteringen går ret
> meget under 10 kr/kg svinekød. Og det er med støtte! Lige nu ligger den
> på 9,20 kr/kg.

Jeg forstår ikke du opfatter svinekødsproduktionen som en fjende. De
betaler din SU

Jeg mener det tal er overdrevet, men så længe vi har eksport af bacon,
hvede, majs, byg og havre, og det betaler vores velfærd, så er jeg
villig til at købe en hvilken som helst historrie.
..

> Jeg tror liige, du skulle få styr på fakta.
>
> Der slagtes 21 millioner svin i Danmark årligt

Som dyreven freaker det mig ud. Som ekspert i økonomi giver det ro i
sjælen. Jeg har det rigtig dårligt med at min rigdom og min velfærd er
baseret på at vi opdrætter 20 mio svin om året til den visse død. Grise
er intelligente dyr du kan blive venner med. Men vil jeg opgive min
velfærd for grisenes skyld? Det er sgu et godt spørgsmål.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 23-08-11 00:39

> Ikke nødvendigvis - det afhænger af hvad de producerer.

Nu er det sådan, at størstedelen af det korn vi producerer er hvede, som
også er den mestproducerede kornsort i den vestlige verden.
Men det er kun nicheproduktion.

> Det er rigtigt, men så længe man kan holde det over 5 kr kiloet i
> produktionspris går det godt

Hvem har fortalt dig det?
Du har ikke begreb om landbrugsproduktion, så du bør nok afholde dig fra at
diskutere emnet.

I 2008 tabte landmanden i gennemsnit 2,35 kr kg svinekød, i 2009 tabte han
78 øre pr kg. svinekød, i 2010 tabte han 24 øre pr. kg svinekød. I 2011
forventer man et tab på 1,46 kr pr kg svinekød, Og man forventer et tab på
92 øre i 2012. pr kg

Afregningsprisen i 2008 var 9,91 kr/kg, i 2009 var den 9,37 kr/kg, i 2010
var den 9,87 kr/kg, i 2011 forventer man 10,38 kr/kg og i 2012 forventer man
10,79
Alle tal er med efterbetaling.

Det koster penge at producere svin i Danmark. og det har det gjort de sidste
4 år og det ser ud til at fortsætte.

http://vsp.lf.dk/Publikationer/Kilder/notater/2011/1117.aspx?full=1

> Jeg forstår ikke du opfatter svinekødsproduktionen som en fjende. De
> betaler din SU

Det er sq godt nok længe siden jeg har været SUberettiget.
Og jeg er ikke fjende af svideproduktion - Hvad for dig til at tro det?

Problemet med landbruget er, at det er ved at konkurrere sig selv ihjel,
samtidigt med at den voldsomme ekspansion i produktionen siden 1975 ikke er
foregået med miljøet i baghovedet. Før 1975 stank landet aldrig af gylle
gennem hele foråret.
Det har det gjort lige siden. Det er først nu, der arbejdes på at lave
tiltag, der løser denne problemstilling.

Det er dig, der slynger fantasital ud i verdenen. Jeg fisker bare fakta
frem.

> Jeg mener det tal er overdrevet, men så længe vi har eksport af bacon,
> hvede, majs, byg og havre, og det betaler vores velfærd, så er jeg villig
> til at købe en hvilken som helst historrie.

Det var dig selv, der kom med de tal.
Vi eksporterer stort set ikke hvede og andre kornsorter. Vi er
nettoimportører af korn.
og det betaler ikke længere for vores velfærd. - Beklager!

Dansk landbrug producerer mad til ca. 15 millioner mennesker.

Selv antallet af følgejobs i forbindelse med landbruget er raslet ned.
Landmændene sender i høj grad svinene ud af landet til slagtning i jagten på
lidt profit.
Næsten en trediedel af alle danske svin køres til Tyskland for at blive
slagtet.
Sammen med effektiviseringer betyder det, at antallet slagteriarbejdere er
faldet med ca 50% siden 2005.

Det samme gælder andre brancher i forbindelse med landbruget.

> [...]
> intelligente dyr du kan blive venner med. Men vil jeg opgive min velfærd
> for grisenes skyld? Det er sgu et godt spørgsmål.

Det er altså længe siden, at der var penge i svin.
Den eneste grund til at man bliver ved, er at der ikke er noget alternativ
for landmanden.
Produktionsanlægget er specialiseret, og kan ikke navendes til andet.
En svinestald er ikke egnet til andet, og de faste omkostninger gør, at man
ville tabe endnu mere ved ikke at producere.

Fakta er, at uden EUstøtten går landmanden fallit.
Han kan ikke klare sig uden hektarstøtten.

Dansk landbrug står for alvor i en ret uoverskuelig men selvvalgt krise.
Renten kan ikke blive lavere, og alligevel kan de ikke lave penge på
produktionen, fordi produktionen af svinekød er større end efterspørgslen.
De har levet af stigende jordpriser gennem de sidste 10 år, og nu, hvor
priserne er raslet ned på landbrugsjord, står mange teknisk insolvente,
fordi de skylder mere, end jorden er værd. Hektarpriser på over 300.000 kr
gir absolut heller ingen mening, fordi afkastet af afgrøderne kan ikke kan
forrente lånene. En hektar genererer ca 10.000 kr årlligt i omsætning med
afgrøder alene, og lidt mere ved at bruge afgrøderne til foder. Men det
generer altså samtidigt underskud.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : DADK

Dato : 24-08-11 22:17

On 23-08-2011 01:39, Frodo Nifinger wrote:

> "DADK" <DADK@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Nu er det sådan, at størstedelen af det korn vi producerer er hvede, som
> også er den mestproducerede kornsort i den vestlige verden.
> Men det er kun nicheproduktion.

Kan du begrunde den med, at det kun er en "nicheproduktion" ift det
samlede regnskab? Men der er jo stadig gode priser på dansk hvede fordi
den er af så god kvalitet. Man kan jo ikke bare dyrke hvede overalt, og
der er stor forskel på hvad hveden kan bruges til. Det er derfor det er
en eksportvare til bla Mellemøsten og Asien. Og det er jo ikke blevet
mindre luktrativt efter Rusland indførte deres eksportforbud efter
sidste sommers store brande.

> Hvem har fortalt dig det?

Google

> Du har ikke begreb om landbrugsproduktion, så du bør nok afholde dig fra
> at diskutere emnet.

Jeg har tabt tråden lidt, men jeg arbejdede da som korøgter som ung i et
par år. Dvs malke køer, muge ud, pleje køerne og kende til dyrenes psyke
og hvordan man driver en stald. Så jeg kender da om nogen noget til
produktionen, men naturligvis ikke så meget til det makroøkonomiske
perspektiv anno 2011 ift hvor Danmark får flest indtægter fra eksport
som følge af landbrugsproduktion.

> [...]
> han 78 øre pr kg. svinekød, i 2010 tabte han 24 øre pr. kg svinekød. I
> 2011 forventer man et tab på 1,46 kr pr kg svinekød, Og man forventer et

OK, jeg tror dig på dit ord. Om svinekød er en god eller dårlig
forretning har nærmest altid været på øreniveau, så du har sikkert ret.

> Afregningsprisen i 2008 var 9,91 kr/kg, i 2009 var den 9,37 kr/kg, i
> 2010 var den 9,87 kr/kg, i 2011 forventer man 10,38 kr/kg og i 2012
> forventer man 10,79
> Alle tal er med efterbetaling.

Altså, din pointe er, at "up-front" er det billigere for f.eks de store
distributører/supermarkedkæder? Jeg forstår ikke helt pointen med den
bemærkning. Men prisen er åbenbart gået op, det må da gavne landmændene.
Med de 5 kr tænkte jeg på break-even, men det er sikkert forkert.

> Det koster penge at producere svin i Danmark. og det har det gjort de
> sidste 4 år og det ser ud til at fortsætte.
>
> http://vsp.lf.dk/Publikationer/Kilder/notater/2011/1117.aspx?full=1

Jeg synes det lyder som dårlige perspektiver. Hvad er årsagen? Kunne man
forestille sig at det havde betydning at f.eks Aarhus kommune ikke
længere serverer grisekød på institutioner? Altså i overført betydning -
Ikke fordi Aarhus alene jo kan have indflydelse på prisen, men fordi
grisekød generelt bliver mere og mere usælgeligt, mindre populært, selv
i "hjemlandet"? Der er for meget kød til for få aftagere? I så fald må
man vel arbejde for at landmændene begynder at opdrætte struds, eller
kobe-kvæg osv i stedet.

> Det er sq godt nok længe siden jeg har været SUberettiget.
> Og jeg er ikke fjende af svideproduktion - Hvad for dig til at tro det?

Jeg overdramatiserede naturligvis også.

> [...]
> tiltag, der løser denne problemstilling.
>
> Det er dig, der slynger fantasital ud i verdenen. Jeg fisker bare fakta

OK

> Det var dig selv, der kom med de tal.
> Vi eksporterer stort set ikke hvede og andre kornsorter. Vi er
> nettoimportører af korn.
> og det betaler ikke længere for vores velfærd. - Beklager!

Jeg har ledt og ledt, men kan ikke finde nogle eksakte tal for hvor
meget hvede Danmark eksporterer, til eksempel. Har du et link, og det
ville være rigtig fint med et link der viste produktionen og mængden af
eksport tilsvarende over en årrække. Også gerne med gris må du gerne
gøre det.

Det virker som om du for en sjælden gang skyld kunne korrigere mit
sikkert fastfrosne billede af noget jeg uden belæg har bildt mig selv
ind i en årrække som en falsk "sandhed".

> Dansk landbrug producerer mad til ca. 15 millioner mennesker.

Ja, noget i den stil. I hvert fald mere end vi kan spise, og det er jo
bla det vi lever af. Altså eksport af gode fødevarer. Men det kan være
fokus har flyttet sig fra den guldrandende gris og baconeksporten til
commonwealth f.eks, som jeg slavisk har bildt mig selv ind.

> Selv antallet af følgejobs i forbindelse med landbruget er raslet ned.
> Landmændene sender i høj grad svinene ud af landet til slagtning i
> jagten på lidt profit.

Trist for grisene. Som gammel "landbrugsmand" har jeg et forhold til
vore slagtedyr. Godt nok fodrer vi dem op og spiser dem, men de er
levende væsener med tanker og bevidsthed. Det er synd man bare putter
dem i kasser og transporterer dem over lange afstande. Det kan måske
virke mærkeligt, men jeg synes det er bedre at slagte dem "on site". Men
der er megen "ondskab" eller uretfærdighed i kødproduktionen. Jeg
glemmer sent min egen tid i branchen. Malkekvæget blev sat op på en
piedestal, de var bondemandens yndlinge, det var noget kulturelt
bestemt/traditionelt, men vi havde også en hal med ungtyre der gik på
tremmer og levede i mørke. Det var, og det er ikke for sjov jeg skriver
det, bondenmandens "cashcow". De levede fuldkommen i mørke fraset lys
der kom fra nogle vinduer højt oppe dækket til af fluer. Undtagen når
jeg kom og fodrede dem og tændte lyset stod de i mørke. Jeg HADEDE den
opgave, men den skulle gøres. Det var så synd så synd. Og det er nok det
vi køber som "kalvekød" eller sligt den dag i dag.

> Næsten en trediedel af alle danske svin køres til Tyskland for at blive
> slagtet.
> Sammen med effektiviseringer betyder det, at antallet slagteriarbejdere
> er faldet med ca 50% siden 2005.

Ja, det er vist rigtigt.

> Det samme gælder andre brancher i forbindelse med landbruget.

Ja, det er 100% rigtigt. Der var jo en masse følgenicher som jeg forstår
nærmest er helt væk i dag.

> Det er altså længe siden, at der var penge i svin.
> Den eneste grund til at man bliver ved, er at der ikke er noget
> alternativ for landmanden.

Hmm, du har muligvis ret.

> Produktionsanlægget er specialiseret, og kan ikke navendes til andet.
> En svinestald er ikke egnet til andet, og de faste omkostninger gør, at
> man ville tabe endnu mere ved ikke at producere.

Det er i hvert fald rigtigt. Allerede i 80'erne oplevede jeg at
landmænds eneste mulighed for at undgå konkurs var at låne flere penge
og gøre produktionen større. Jeg var ung og forstod ikke alt, men man
talte om det. Det var også på den tid det virkelig blev accelereret at
de gamle familielandbrug opkøbte hinanden, og det er givetvis det der er
endt med de rene kødfabrikker vi ser i dag, hvor man f.eks sender
slagtesvin ud af landet fordi det kan betale sig økonomisk, som du omtaler.

> Fakta er, at uden EUstøtten går landmanden fallit.
> Han kan ikke klare sig uden hektarstøtten.

Jamen, løsenet er da åbenbart. Fjern støtten og gør kød til en
luksusvare. Så kan dyrene sikkert også blive behandlet bedre. Én ko
svarer så vidt jeg husker til 85 bilers udledning af CO2. Man kan bare
argumentere med "klima", så får du sikkert nogle af de mere "tunge" røde
med på ideen.

> Dansk landbrug står for alvor i en ret uoverskuelig men selvvalgt krise.
> Renten kan ikke blive lavere,

Nej, det er ret svært, med mindre man ligefrem skal få penge for at låne.

> [...]
> De har levet af stigende jordpriser gennem de sidste 10 år, og nu, hvor
> priserne er raslet ned på landbrugsjord, står mange teknisk insolvente,

Du har temmelig sikkert ret

> [...]
> omsætning med afgrøder alene, og lidt mere ved at bruge afgrøderne til
> foder. Men det generer altså samtidigt underskud.

Det er også et problem, mener jeg, at man importerer foder istedet for
at producere det selv. Det kan åbenbart bedre betale sig at rydde noget
jungle i Sydamerika og plante soya man kan fragte herop på skibe til
svinefoder, end f.eks at give svinene den hvede du omtaler ikke er noget
værd.

Du har nok ret i, at det overhovedet ikke hænger sammen.

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-11 01:25

> [...]
> luktrativt efter Rusland indførte deres eksportforbud efter sidste sommers

Nej det er en fejl.
En tekstbid, jeg ikke fik redigeret væk., inden jeg sendte.

"Men det er kun nicheproduktion." skulle have været slettet.
Hvede er vores største afgrøde.
Efter det, byg og trificale.

Meget lidt dansk byg bruges i ølproduktion, da det generelt indehollder for
lidt stivelse.

Langt den største del af vores kornproduktion bruges til dyrefoder.

> [...]
> bemærkning. Men prisen er åbenbart gået op, det må da gavne landmændene.
> Med de 5 kr tænkte jeg på break-even, men det er sikkert forkert.

Nej, der ikke break even med 5 kr. Det er der ikke engang med 10!
Breakeven ligger omkring de 12 kr, og det bølger lidt op og ned afhængigt af
kornpriser.

> [...]
> "hjemlandet"? Der er for meget kød til for få aftagere? I så fald må man
> vel arbejde for at landmændene begynder at opdrætte struds, eller

Svineproduktion er simpel! Svin er altædende og vokser godt i forhold til
andre dyr.
Problemet er, at i tider med gode priser på svin starter en masse
svineproduktioner op, og presser prisen ned, fordi efterspørgslen falder.

Andre dyreenheder er langt vanskelige at opdrætte, og der skal naturligvis
også være et marked for det.
Struds, emu kvæg og andre dyr kræver andre produktionsmetoder, og en
svinestald kan ikke anvendes.

Det er jo ikke fordi, der ikke er sultne mennesker nok. De kan bare ikke
betale for varen.

> [...]
> rigtig fint med et link der viste produktionen og mængden af eksport
> tilsvarende over en årrække. Også gerne med gris må du gerne gøre det.

Du skal søge på landbrugsministeriets sider.
og på dansk statestik.

Korneksport er stort set ikkeeksisterende.

> [...]
> husker til 85 bilers udledning af CO2. Man kan bare argumentere med
> "klima", så får du sikkert nogle af de mere "tunge" røde med på ideen.

Hvis du skaber en kraftig stigning i fødevarepriserne, tager du midlerne fra
andre produkter.

Altså, hvis mad bliver så dyrt, at du kun har råd til at spise, så køber du
ingen skumbananer, iPhones, biler, møbler eller andre ting.
Dvs. markedet skrumper ind til ingenting, og tusinder bliver arbejdsløse. og
så går det først galt, for så har de slet ingen penge.

Det er faktisk en EU-ting.
Før EF blev skabt, var der underskud af fødevarer i Europa. Der blev
produceret mindre end vi skulle bruge, og USA var storeksportør af hvede,
majs og andre afgrøder.
EF skabte det moderne landbrug med tilskudsordninger ved at gøre det
attraktivt at producere mere. Fordi vi ville have lavere priser på
fødevarer!

Der skulle være overskud for den enkelte familie til at købe andre ting.
Det har gjort, at du i dag har en computer, smartphone, smarte klær, råd til
at bo i eget hus osv.

Det har drevet udviklingen indenfor en lang vifte af produkter - Dvs
markedet har drevet udviklingen - efterspørgslen!
Tidligere var det militæret - dvs. US Military, der stod for stort set al
udvikling. I dag er meget store dele af udviklingen skubbet ud på private
hænder. For nu er det rentabelt at udvikle nye produkter, fordi markedet er
der til at købe varen.

> [...]
> værd.
>
> Du har nok ret i, at det overhovedet ikke hænger sammen.

Vi bruger stort set alt det korn, vi kan producere på at fodre grise med.
Stort set al vores brødkorn kommer udenlands fra.
Vi producerer flere grise, end vore jorder kan opfodre.
Så vi er nettoimportører af korn. Vi eksporteer stort set ingenting andet
end nicheprodukter som rapgræs og grøntsager.
Og en masse svin og kyllinger og en anelse kvægkød.

Så desværre ja.
Rigtigt mange bønder overlever på, at bankerne ikke tør tage den afskrivning
på tab, de skal tage, når de hiver tæppet væk under bonden.

Hvis man har lånt 300.000 kr til en hektar jord, så er man på den i dag.
Med en rente på 3% er renten 9000 kr årligt, uden at regne på renters rente.
Godt nok man man trække renten fra i skat, men alligvel.
Såsæd, planteværn, traktordiesel, traktorer, mejetærsker, plov, harve,
gyllevogn og alt det der skal også betales.

Og ud af alt det der kan du i heldigste fald få 10.000 kr for høsten af den
ene hektar pr år.

Det kræver ikke raketvidenskab at se, at det vist ikke går op.
Jord må ikke koste over 150.000 kr/Ha, hvis det skal være økonomisk
bæredygtigt.

Den højeste pris jeg har hørt om var 330.000 kr/ha. Tudetosset!

Der er kun to mulige løsninger på problemet.
Skab vækst i den del af verden, der ikke har råd til at købe vore svin, så
de får råd, og markedet kan vokse.

Eller at en række af landbrug må lukke deres svineproduktion, så resten kan
lave af produktionen.
Problemet er, at det er let at starte en svineproduktion, men stort set
umuligt at lukke den igen, fordi bygningerne ikke kan bruges til andet.

Og landet som sådan er slet ikke interesseret i højere fødevarepriser.

Så vi er nok anvist til at give bønderne støtte via EU, for vi vil ikke have
højere fødevarepriser.

Og sådan går det hele i ring.

Vi er faktisk nødt til at være en del af EU, for vi er ikke store nok selv
til at kunne beskytte vore bønder mod markedskræfterne ude fra. Og vi er
nødt til at have et reguleret marked at afsætte i, fordi fødevarepriserne
skal holdes lave, så al anden produktion kan holdes igang.

I dag lever vi af andre ting end landbrugsproduktion. Vi er blevet
industrialiserede og ITficerede. Vi udvikler og producerer varer og
servicceydelser og software mm. i langt større omfang end tidligere.
Den udvikling, ønsker vi jo ikke, skal gå baglæns.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : DADK

Dato : 25-08-11 02:17

On 25-08-2011 02:25, Frodo Nifinger wrote:

Svineproduktion er simpel!

Og du kalder mig dum? Jfr tidligere kontroverser. Bare glem det

Svin er altædende og vokser godt i forhold
> til andre dyr.

ja

> Problemet er, at i tider med gode priser på svin starter en masse
> svineproduktioner op, og presser prisen ned, fordi efterspørgslen falder.

Korrekt

> [...]
> naturligvis også være et marked for det.

Korrekt

> Struds, emu kvæg og andre dyr kræver andre produktionsmetoder, og en

Nej, men for den driftige businessmand kan de nu godt.

> Det er jo ikke fordi, der ikke er sultne mennesker nok. De kan bare ikke
> betale for varen.

Netop. Og løsningen er endnu mere simpel.

Du må meget gerne få ret i resten, og derfor cutter jeg det af

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-11 03:31

"DADK" <DADK@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
> On 25-08-2011 02:25, Frodo Nifinger wrote:
>
> Svineproduktion er simpel!
>
> Og du kalder mig dum? Jfr tidligere kontroverser. Bare glem det

Hvad mener du.
Jeg har ikke kaldt dig dum.

Og griseproduktion er simpel i forhold til andre former for dyrehold.
Grise vil æde det foder, de bliver budt uanset, hvilke forhold, du byder
dem.
Stort set ingen andre dyr ville kunne trives under de forhold, vi byder
svin.
Selvfølgelig ligger der megen opfindsomhed i forædling osv.

Men hos den enkelte bonde er svineproduktion relativ enkel.

Produktionen er i dag i høj grad automatiseret, og bonden bruger kun ganske
få timer om ugen på at passe mange hundrede dyreenheder.
Grisene går på tremmeguulve, så der ikke skal muges, og fodringen er
automatisk.
Der er tilsyn, medicinering, kastraktion og klipning af hjørnetænder
tilbage.

> Svin er altædende og vokser godt i forhold
>
> ja

> Korrekt

> Korrekt

> Nej, men for den driftige businessmand kan de nu godt.

Du får aldrig en struds til at trives på et spaltegulv i en lukket mørk
svinestald.
Den skal have store udearealer.
Køer er også for tunge til at kunne klare at gå på spaltegulvet i en
grisestald.
Kyllingeproduktion er nok det, der bedst kan flyttes ind i en grisestald. ,
hvis man dækker spalterne.
Men deres tilvækst er dårlig i forhold til grise, og den produktion kan
heller ikke tåle for mange udbydere.

> Netop. Og løsningen er endnu mere simpel.

Og den er?
Gi maden til de fattige? Det tjener bonden jo ingen penge på.
Sænke prisen, så de har råd? Bonden taber i forvejen penge på produktionen.
Lægge store dele af produktionen om til biobrændstof?
Går heller ikke. - Da USA for 5 år siden annoncerede, at man satse på
biobrændstof for at få styr på ollieprisen, gik fødevaremarkedet amok.
Risprisen steg til sindsyge højder, fordi der blev spekuleret i det.
Kornpriserne røg i vejret. Resultatet var, at et franskbrød i Dk steg fra
14-15 kr til 25 kr på få måneder. Kornprisen kom ned igen, men brødprisen
blev deroppe. Der er andre, der skimmer fløden nu

Dengang fik man pludselligt travlt med at nedtone det igen. Det var en
betragtelig medvirkende årsag til den nuværende krise sammen med det
amerikanske boligmarked

Jeg ser ingen nemme løsninger.

> Du må meget gerne få ret i resten, og derfor cutter jeg det af

Mange tak!

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : DADK

Dato : 25-08-11 06:20

On 25-08-2011 04:31, Frodo Nifinger wrote:

> "DADK" <DADK@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad mener du.
> Jeg har ikke kaldt dig dum.

Tak. Jeg føler mig ellers dum lige nu.

> Og griseproduktion er simpel i forhold til andre former for dyrehold.

Det var sådan cirka det jeg mente. Grise passer sig selv, og kan klare
sig selv. Du kan fodre en gris med alt. Køer er mere skrøbelige i
produktionsmiljøet. Har du kigget en gris i øjnene, der udlever og
realiserer sig selv som gris, spiser du i øvrigt aldrig mere svinekød.
Jeg kan pt svinge mig op på at købe bacon i tern. Køer er mere godmodige
og dumme, men de er stadig bevidste og kloge dyr.

Jeg elsker kød, men det er nærmest for hver bid et dilemma. Jeg har
valgt at forsvare det på den måde, at jeg er designet til at spise kød,
og at hvis jeg ikke spiser bøffen er der en anden der gør det. Men det
er en åndssvag og falsk logik. Det er dybt godnat man transporterer de
stakkels dyr 1.000 km blot for at blive slagtet, blot fordi slagteren
tager 30 kroner mindre i timen i Polen.

> Grise vil æde det foder, de bliver budt uanset, hvilke forhold, du byder
> dem.

Ja, men de har jo heller ikke noget valg. Grise er ligesom mennesker
"optimister" udi fødevarevalg, men det er jo ikke det samme som at de
har det godt uanset hvad man byder dem. Men det er jo klart at de spiser
det de får serrveret - det ville du og jeg også gøre.

> Stort set ingen andre dyr ville kunne trives under de forhold, vi byder
> svin.

Mennesker kunne temmelig sikkert godt også. Og edderkopper. Men du har
ret. Da jeg var ung og rød og naiv kaldte jeg det "grisenes holocaust".
Jeg var oprørt over de forhold svinene levede under, at man dræbte 20
mio intelligente væsener alene i Danmark om året - og at de levede
kummerlige liv, inden de blev henrettet det var jo bare endnu værre. Men
sådan er det stadig. Det eneste der har ændret sig er, at jeg må
acceptere at sådan er det bare åbenbart. Alle kølediaskene i Netto med
pølse og skinke og bacon eksemplificerer alle en død gris der havde
tanker og føelser. Som at spise et menneske. Og så må det være op til
den enkelte om de vil spise ud af "tilbuddet"

> [...]
> automatisk.
> Der er tilsyn, medicinering, kastraktion og klipning af hjørnetænder

Det er det jeg mener. Du skal ikke passe en gris. Du kan bare lade den
gå og rode rundt i jorden. En ko skal passes på en helt anden måde. Og
alle heste er jo nærmest psykiatriske tilfælde

Noget der er syret er får. Altså ægte får med uld. De er nogle væsneer
jeg aldrig har kunne regne ud. Får er, undskyld mig, dumme som snot.
Eller blødt pap. Men det lykkes dem alligevel at udvælge en intelligent
leder altid. en leder der gør dem smarte. Og det som er utroligt at du
kan blive ved og ved med at tage "lederne" ud af fåreflokken, de har
åbenbart alle ledergenet. Det har fået mig til at tro at det er
"kultur". Jeg tror et enligt får er ensom, men når der er to får opstår
der en flok. Det er meget interessant, for det er ligesom mennesker
agerer. Der vil også altid være en leder i en menneskeflok og så fremdeles.

> Du får aldrig en struds til at trives på et spaltegulv i en lukket mørk
> svinestald.

Det får du heller ikke en ko til. Men der er da allerede nu
strudsefarme på Lolland så vidt jeg ved. Det var bare et eksempel, jeg
kunne lige så godt have nævnt vinbergsnegle eller slanger.

> Den skal have store udearealer.

Og de er vist meget territoriale. Men alligevel ykkes det. Jeg har i
hvert fald spist struds nede på Marienlyst af "egen avl".

> Køer er også for tunge til at kunne klare at gå på spaltegulvet i en
> grisestald.

Nu bliver du for teknisk tror jeg. Ja, en stald er designet til en
bestemt form for dyr. Jeg husker f.eks vi lagde tremmer over en å så
køerne ikke turde springe over, men hvis det havde været grise var de da
bare gået over. Det handler om at kende dyrenes psyke eller væsen. Køer
tør ikke med deres klove gå henover et gitter, men grise er ligeglade.
Forskellen skal naturligvis findes i, at det er nemt med grisenes 2 tæer
at gå over tremmer, medens køer vil falde igennem med deres klove. Så de
ved godt hvad de magter.

> Kyllingeproduktion er nok det, der bedst kan flyttes ind i en
> grisestald. , hvis man dækker spalterne.
> Men deres tilvækst er dårlig i forhold til grise, og den produktion kan
> heller ikke tåle for mange udbydere.

Jeg må indrømme at jeg allerede havde holdt op med at spise "kylling"
netop fordi jeg kendte til forholdene på kyllingefarme. Men efter jeg
havde læst "om at spise dyr" holdt jeg også op med at spise kalkun.

Det var ellers et dejligt indslag i min månedlige menu. Kalkuynbryst med
kartofler og og hollandiasse. Men hvad kan man gøre imod virkeligheden?

> Og den er?
> Gi maden til de fattige?

Det ville jo være absurd. Og det ville ikke hjælpe. Man kan sende
100.000.000 ton nødhjælp ned til ørkenen, det vil stadig ikke føre til
at ørkenen kan brødføde befolkningen. Der er kun to løsninger på den
sult vi ser nu : 1) flytte folk hen et sted hvor de kan få mad 2) lade
dem dø

Da jeg går ud fra at vi ikke ønsker disse sultende menneasker skal dø må
vi flytte dem hen et sted hvor de kan blive selvforsørgende.

> [...]
>
> Dengang fik man pludselligt travlt med at nedtone det igen. Det var en
> betragtelig medvirkende årsag til den nuværende krise sammen med det

Når du har nået månen kan du sende mig en SMS

> Mange tak!

Du har ret i det meste og argumenterer bedre end de fleste.

Fra : J. Nielsen

Dato : 25-08-11 20:11

On Wed, 24 Aug 2011 23:17:28 +0200, DADK <DADK@webspeed.dk> wrote:

>Du har nok ret i, at det overhovedet ikke hænger sammen.

Frodos glimrende indlæg kommer godt rundt om problemstillingen med dansk
landbrug og svineavl i særdeleshed. Jeg kender mange landmænd, og kun få
af dem kører med overskud - og for dem der gør, gælder det, at de alle
er planteavlere og investerede før jordpriserne startede deres
vanvittige himmelflugt. Svinebønderne har for manges vedkommende
overlevet på bankens nåde og barmhjertighed - nu er det for manges
vedkommende slut... sikkert også for flere af bankerne.

Jeg indrømmer gerne, at jeg vil græde tørre tårer hvis det danske
svineeventyr skulle slutte endegyldigt. De milijømæssige omkostninger
har på få årtier vokset os over hovedet - og stadigvæk fabler man om
endnu større svinefarme for at gøre erhvervet rentabelt. Utopi!
--

-JN-

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-11 20:38

"J. Nielsen" <morgan@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> har på få årtier vokset os over hovedet - og stadigvæk fabler man om
> endnu større svinefarme for at gøre erhvervet rentabelt. Utopi!

Svinene bliver så bare produceret på polske svinefabrikker under endnu være
forhold.

Landmændene vil ALTID producere varene på den måde forbrugerne forlanger
det - BILLIGT.

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-11 20:29

"DADK" <DADK@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Kan du begrunde den med, at det kun er en "nicheproduktion" ift det
> samlede regnskab? Men der er jo stadig gode priser på dansk hvede fordi
> den er af så god kvalitet. Man kan jo ikke bare dyrke hvede overalt, og

Øh ?

Dansk hvede er mig bekendt så dårlig at kun ca. 10% kan anvendes til
menneskeføde - resten har så ringe et proteinindhold at det er uanvendeligt
til brødbagning.

> Jeg har tabt tråden lidt, men jeg arbejdede da som korøgter som ung i et
> par år. Dvs malke køer, muge ud, pleje køerne og kende til dyrenes psyke
> og hvordan man driver en stald. Så jeg kender da om nogen noget til

Du ved godt at jobbet overtages af robotter ikke ?

> [...]
> de rene kødfabrikker vi ser i dag, hvor man f.eks sender slagtesvin ud af
> landet fordi det kan betale sig økonomisk, som du omtaler.

Det hænger simpelhen sammen med at for at kunne opnå samme lønudvikling i
landbruget, som i andre erhverv har landbruget været tvunget til at
effektivisere produktionen lige så meget. Det er iøvrigt også derfor vi har
set den store butiksdød - der skal simpelthen sørre og større omsætning til
for at kunne betale en fornuftig løn til den handlende.

> svinefoder, end f.eks at give svinene den hvede du omtaler ikke er noget
> værd.

De 90% af hveden som ikke kan bruges til brød anvendes til dyrefodder.

Fra : Ivannof

Dato : 21-07-11 03:17

On 20 Jul., 16:53, "Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> wrote:
> [...]
> simpethen så ækel og direkte ødelæggende for dansk integritet og ære.
> Den tegner et billede af et Danmark som en sur forurettiget midaldrende

75 % af al lovgivning i DK kommer fra EU. Vi er en europæisk delstat,
og dermed vil det også være let at rejse idet alt i EU er "indenrigs".
Din lovprisning af Schengen og EU er affødt af at du prøver at dække
over at Danmark er solgt til EU. Men på én eller anden måde skal vi
som danskere stadig bibringes idéen om at vi stadig er Danmark.
Retorik er ved at være det eneste argument, der er tilbage. Alle fakta
peger på at DK er en EU delstat.

Men det er politik. Hvis man ønsker Danmark som et lille element i en
europæisk superstat a la USA, så er ens politik ved at være godt i vej
og man kan glæde sig over at der ikke er langt igen. Det er i den
forbindese meget interessant at nogle få toldere ved grænsen kan
afstedkomme så store reaktioner over hele Europa fra tilhængere af EU-
tanken. Det MÅ være fordi man ikke tåler at retningen i EU samarbejdet
går i retning af at de enkelte lande gerne vil forblive lande og ikke
blive til EU-områder.

Hilsen Ivan

Fra : DADK

Dato : 22-08-11 02:26

On 21-07-2011 11:17, Ivannof wrote:

> [...]
> over at Danmark er solgt til EU. Men på én eller anden måde skal vi
> som danskere stadig bibringes idéen om at vi stadig er Danmark.

Ja, fuldkommen hul i hovedet.

Er der nogen her, der er i tvivl om at den multikulturelle ide fejler?

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 20-07-11 23:25

Den 20/07/11 15.55, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de) skrev:
> [...]
> deres vælgere en løgnehistorie hvis de påstår at det hjælper særligt meget
> med den smule toldere og stikprøvekontrol.

Du har ganske ret. Helt og aldeles og uden forbehold.

mvh.
Kim Frederiksen