internet problemer i linux
Fra : Michael Birkmose

Dato : 02-01-01 17:25

Hej Gruppe,
Jeg er den lykkelige ejer af en 1 Mbit stofa flexrate forbindelse.
JEg har do et problem. I windows kører mit netværkt dejligt hurtigt med
download hastigheder op til 100 kb/sek.
Men i linux kører det rigtigt ustabilt - med download hastigheder (fra
sunsite) ned til 1 kb/sek. Og den giver sig tit til at stalle.
Jeg har fået et hint om, at det kunne være nameserver problemer, men det
tror jeg ikke rigtigt? Det ville væl heller ikke forklare hvorfor den
staller på en stor fil?

Er der nogen der har nogle ideer?

--
Michael Birkmose

Fra : Heine Laursen

Dato : 02-01-01 17:31

On Tue, 2 Jan 2001, Michael Birkmose wrote:

> Jeg har fået et hint om, at det kunne være nameserver problemer, men det
> tror jeg ikke rigtigt? Det ville væl heller ikke forklare hvorfor den
> staller på en stor fil?

hvis du kan få forbindelse til sunsite.auc.dk så er det ikke et nameserver
problem.

i /etc/resolve.conf skulde der gerne stå tin ISP's 2 nameserver ip
nummere.

Heine Laursen

Replace @Linux.dk with @pokerface.dk to mail

Fra : Michael Birkmose

Dato : 02-01-01 18:00

> i /etc/resolve.conf skulde der gerne stå tin ISP's 2 nameserver ip
> nummere.

cat /etc/resolv.conf

namesever 212.10.24.252
nameserver 212.10.10.4
nameserver 212.10.10.5
search localdomain

Problemet er ikke at mit internet ikke dur, men at det ofte går meget
langsomt i linux, men altid hurtigt i windows.
Men nu sider jeg i linux og det er begyndt at køre hurtigt igen. Det ser
ud til at være en generel tendens at det går hurtigere om aftenen i
linux, men det giver ikke nogen mening? Jeg kunne forstå det hvis det
også nogle gange gik langsomt i windows.

Og med langsom mener jeg ikke langosmt men meget langsotm, og problemer
med at jeg mister forbindelsen

Fra : Michael Birkmose

Dato : 02-01-01 18:16

> hvis du kan få forbindelse til sunsite.auc.dk så er det ikke et
> nameserver problem.
>
> i /etc/resolve.conf skulde der gerne stå tin ISP's 2 nameserver ip
> nummere.

Beklager hvis denne besked blev postet to gange (Mit program
drillede)

cat /etc/resolve.cong

nameserver 212.10.24.252
nameserver 212.10.10.4
nameserver 212.10.10.5
search localdomain

Problemer er ikke at jeg ikke kan få forbindelse til nettet, men næremere
at forbindelsen er meget ustabil i linux og iikke i windows. Underligt
nok er der dog en tendens til at den bliver stabil om aftenen ?

Fra : N/A

Dato : 02-01-01 18:43

Fra : Michael Birkmose

Dato : 02-01-01 18:43

> Hvad bruger du til at downloade?
>
> Hvis det er Netscape, så tjek at der ikke er angivet nogen proxy. Prøv
> at se om download med "wget" og "lynx" kører bedre? Hvad er ping-tiden

JEg prøvede også med lynx, hvilket ikke blev bedre. Mine ssh terminaler
hakkede også helt vildt. Men senere på dagens (som der er en tendens til)
blev det hele godt igen?

> til sunsite i linux/win når det går godt/dårligt? Er der fejl i nogen
> log-filer, /var/log/messages osv.?

Nogen ideer til hvad man kan lede efter?

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 02-01-01 20:47

"Michael Birkmose" <michael@birkmose.dk> wrote in message

> [...]
> blev det hele godt igen?

> Nogen ideer til hvad man kan lede efter?

Sæt et større TCP/IP recieve vindue op, måske?

mvh Steffen