Nedværdigende samfund
Fra : N.B.DK

Dato : 13-07-11 23:44

Her er en historie om en 25 årig dygtig ung pige, der i den grad forstår
hvad et socialt sikkerhedsnet er.

http://avisen.dk/ni-maaneder-uden-indtaegt-blev-helvede-for-mig_144441.aspx

Tænk at få nej til kontanthjælp når man faktisk har penge??? :O det hører da
ingen steder hjemme, selvfølgelig skal man da have penge at staten bare
fordi man ikke har et arbejde, tænk hvor bittert det må være at vinde i
lotto, og så skulle bruge nogle af pengene på at forsørge sig selv f.eks?
det må da være en menneskeret at blive forsørget af staten, ligemeget hvad
man måtte have af formue, det er også den der pokkers lyserøde regering der
er SÅ diskriminerende, hun burde have lagt sag an mod staten for at være så
tarvelige.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 13-07-11 23:59

"N.B.DK" <N.B_DK@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> også den der pokkers lyserøde regering der er SÅ diskriminerende, hun
> burde have lagt sag an mod staten for at være så tarvelige.

Hvor må det dog være slemt at have så ondt i røven, No_Brain...

Skal du ikke snart til Australien, eller har de givet dig det endelige
afslag som konsekvens af scanningen af dit grødhoved ?

Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : wilstrup

Dato : 14-07-11 00:25

"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)"
<kl2607@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Skal du ikke snart til Australien, eller har de givet dig det
> endelige afslag som konsekvens af scanningen af dit grødhoved ?

Det uhyggelige er her at en hel del unge er så dårligt klædt på
omkring deres viden om hvordan samfundet fungerer. De finder
eventuelle oplysninger om det som værende dem uvedkommende og
kedeligt, og når nogle af de unge har en tilværelse hvor far og
mor tilsyneladende har penge nok, så er det ikke noget der
bekymrer dem. Jeg vil tro at det især er pigerne der har et
sådant overfladisk kendskab til reglerne - samfundsfag, som de
dog har haft gennem deres skoleliv - interesserer dem ikke, for
det handler jo om "politik" og det gider de ikke beskæftige sig
med. Når man har haft unge på 14-15 år i faget "samfundsfag" i
folkeskole og forsøgt at forklare dem hvordan arbejdsmarkedet
fungerer- også på det område -så er det kun de allerkvikkeste der
interesserer sig for det. De er interesserede i at få et arbejde
og en uddannelse, men den bliver som regel målet i sig selv, især
hvor mange penge de kan tjene, og de har svært ved at forholde
sig til begreber som arbejdsløshed, og manglende job efter
drømmeuddannelsen. Nogle af dem luller sig desværre ind i den
opfattelse at samfundet træder til, for de kan jo altid få
kontanthjælp, synes de at mene.
Når en pige der er så gammel - som beskrevet i artiklen -er så
uvidende om disse ting, så er det en barsk opvågnen til
virkeligheden. Jeg synes ikke man skal pege fingre ad disse unge,
men måske forsøge at gøre en ekstra indsats - både fra
uddannelsessystemet og familien - for at gøre de unge opmærksomme
på realiteterne, men det kan godt være vanskeligt. Og
ungdomsarbejdsløsheden har desværre bidt sig fast.

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-11 11:59

"wilstrup"
> Det uhyggelige er her at en hel del unge er så dårligt klædt på omkring
> deres viden om hvordan samfundet fungerer. .........

Og hvem har skylden for det, hvis ikke folkeskolen og en helt
urimelig lav standard hos lærerne!!!

Mvh Eyvind

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 14-07-11 00:28

On Thu, 14 Jul 2011 00:59:05 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> [...]
>
> Skal du ikke snart til Australien, eller har de givet dig det endelige
> afslag som konsekvens af scanningen af dit grødhoved ?

Kan du ikke bare holde dig til emnet, eller klappe i.?

Kontanthjælp er IKKE "folkeløn", men er for dem der ikke har andet.

For øvrigt giver historien ingen mening. Der står at hun var uden indtægt i
9 måneder, men først gik til kommunen efter 6 måneder og fik afslag fordi
hun havde 20.000kr i banken.

De 20.000kr rækker ikke til de 3 måneder, hun påstår at være uden indtægt,
efter at hun havde henvendt sig til kommunen.

Hele historien virker som en "and". Bl.a. Hvorfor hemvendte hun sig først
til kommunen efter 6 måneder uden indtægt.? Hvorfor brugte hun ikke sine
20.000kr i stedet for at "nasse" på sin familie.?

Jeg tror at hele historien er en stor løgn.

Fra : Bo Warming

Dato : 14-07-11 06:09

On Thu, 14 Jul 2011 00:44:28 +0200, "N.B.DK" <N.B_DK@gmail.com> wrote:

> [...]
>er SÅ diskriminerende, hun burde have lagt sag an mod staten for at være så

Staten bør spare og dette ser ud til at være et oplagt tilfælde

Men der kan være komplicerede tlfælde hvor langmodighed til en dansk
25 årig pige er OK, og vor ødselhed til muslimfamilier er langt værre