Danskerne er nogle miljøsvin
Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 11-07-11 09:55

Især en del af rygerne har nogle ganske alvorlige personlige problemer. Her
er et citat fra B.T.-online:

Det tager naturen op til fem år at nedbryde et enkelt henkastet cigaretskod,
og dem er der mange af. Hver evig eneste dag smider danskerne omkring
9.000.000 skodder på gaden. På årsbasis bliver det til skræmmende
3.285.000.000 cigaretstumper i det offentlige rum.

http://www.bt.dk/danmark/et-skodproblem

Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 11-07-11 10:15

On Mon, 11 Jul 2011 10:54:46 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> [...]
> 9.000.000 skodder på gaden. På årsbasis bliver det til skræmmende
> 3.285.000.000 cigaretstumper i det offentlige rum.

Endnu en løgn som du æder råt.

Ifølge Danmarks Statistik er forbruget af cigaretter, cigarillios mv. ca. 8
mia stk om året i Danmark.

http://www.dst.dk/aarbogstabel/219

Så at der skulle ende 40% (3285 mio / 8089 mio * 100%) af ALLE skodderne på
gaden, kan alle da godt se er noget fordrukkent sludder.

Undersøg dine oplysninger FØR du dummer dig med ukritisk at bringe dem
videre. Det kunne spare dig for at blive til grin en hel del gange.

PS: Desuden er det ikke cigaret-skoddet der er problemet, men filteret.

Fra : Kert Rats

Dato : 11-07-11 11:58

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> videre. Det kunne spare dig for at blive til grin en hel del gange.
>
> PS: Desuden er det ikke cigaret-skoddet der er problemet, men filteret.

Danmark går en grum tid i møde, hvor vi drukner i cigaretfiltre.
Skrækkeligt!

Venligst

Kert Rats

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 11-07-11 15:21

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse
> "S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Danmark går en grum tid i møde, hvor vi drukner i cigaretfiltre.
> [...]

Det er allerede sket, Stefanowitch.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 11-07-11 15:20

> [...]
> videre. Det kunne spare dig for at blive til grin en hel del gange.
>

> PS: Desuden er det ikke cigaret-skoddet der er problemet, men

Det er da fløjtende totalt kanon-hamrende ligegyldigt, chatnar. Det ændrer
da ikke en tøddel ved at danskerne er nogle forpulede miljøsvin.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 11-07-11 15:31

On Mon, 11 Jul 2011 16:19:48 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> Det er da fløjtende totalt kanon-hamrende ligegyldigt, chatnar.

Hvorfor laver du så en trådstart om det, Fjotte Fæhovede.?

> Det ændrer
> da ikke en tøddel ved at danskerne er nogle forpulede miljøsvin.

LOL. Du kommer med en forkert påstand og når din påstand bliver modbevist,
så siger du bare at du har ret alligevel. ))))))))

Du er sgu lige så narssicistisk som Wilstrup.

Fra : Kert Rats

Dato : 11-07-11 16:45

> [...]
> så siger du bare at du har ret alligevel. ))))))))
>
> Du er sgu lige så narssicistisk som Wilstrup.

Kim Larsen ved åbenbart ikke, at et cigaretskod uden filter, altså kun papir
og tobak, har en levetid, der strækker sig frem til førstkommende regnvejr,
hvorefter skoddet er afgået ved døden, dvs. opløst og skyllet væk. Papir og
tobak vil forrådne på kort tid.

Venligst

Kert Rats

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 11-07-11 17:40

On Mon, 11 Jul 2011 17:45:29 +0200, Kert Rats wrote:

> [...]
> hvorefter skoddet er afgået ved døden, dvs. opløst og skyllet væk. Papir og

Præcis. Han checker aldrig påstande, men tror de er sande hvis de støtter
hans egne fordomme.

Min første tanke da jeg så hans påstand om 3.3 mia cigaret-skodder:

"Det var godt nok mange. Kan det nu også være rigtigt."

Kritisk sans, er åbenbart ikke Kims stærke side.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 11-07-11 21:00

> [...]
> førstkommende regnvejr, hvorefter skoddet er afgået ved døden, dvs.
> opløst og skyllet væk. Papir og tobak vil forrådne på kort tid.

Derfor er det da stadig noget svineri. Hvorfor fanden skal i rende svine
rundt med jeres lort. Vi skal have sat prisen på de cigaretter op til 200
kr. for 10 stk., så vi kan komme helt af med rygernes uvaner.

Fra : kk

Dato : 11-07-11 16:56

Den 7/11/2011, skrev Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de):
> "S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Det er da fløjtende totalt kanon-hamrende ligegyldigt, chatnar. Det ændrer da
> ikke en tøddel ved at danskerne er nogle forpulede miljøsvin.

Vil du ikke være så venlig, at føre et ordentligt sprog, - også selv om
du er vred?
mvh
kk

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 11-07-11 17:41

On Mon, 11 Jul 2011 17:55:45 +0200, kk wrote:

> Vil du ikke være så venlig, at føre et ordentligt sprog, - også selv om
> du er vred?

Han er bare sur, fordi han er blevet afsløret i at dumme sig. IGEN.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 11-07-11 21:06

> Han er bare sur, fordi han er blevet afsløret i at dumme sig. IGEN.

Jeg tager slet ikke stilling til tallene, jeg videregiver et citat fra en
artikel som peger på et alvorligt problem, jeg er da skideligeglad med om
antallet er det ene eller andet, det er alt alt for højt. Dine ynkelige
forsøg på at afspore debatten viser bare med al ønskelig tydelighed hvilken
latterlig indholdsløs chatnar du er.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 11-07-11 21:28

On Mon, 11 Jul 2011 22:05:32 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> "S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Jeg tager slet ikke stilling til tallene,

Hvorfor i alverden bruger du dem så som argument.? )))

> jeg videregiver et citat fra en
> artikel som peger på et alvorligt problem, jeg er da skideligeglad med om
> antallet er det ene eller andet, det er alt alt for højt.

Altså: Du aner ikke hvad tallet er, men VED at det er "alt alt for højt".

> Dine ynkelige
> forsøg på at afspore debatten viser bare med al ønskelig tydelighed hvilken
> latterlig indholdsløs chatnar du er.

LOL. Indrøm dog bare at du dummede dig, ved at vidrebringe en
løgnehistorie, i stedet for alle dine bortforklaringer. )))

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 11-07-11 21:52

> [...]
>
> LOL. Indrøm dog bare at du dummede dig, ved at vidrebringe en
> løgnehistorie, i stedet for alle dine bortforklaringer. )))

Jeg indrømmer at DU kvajede dig ved at afspore trådsstarteren.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 11-07-11 22:50

On Mon, 11 Jul 2011 22:51:49 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> Jeg indrømmer at DU kvajede dig ved at afspore trådsstarteren.

LOL. Er det afsporing at påpege en fatal fejl af trådstarteren.? ))

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 12-07-11 01:04

> LOL. Er det afsporing at påpege en fatal fejl af trådstarteren.?
> ))

Ja for det var ikke substansen i trådsstarteren og jeg vil skide højt og
flot på de tal. Sagen er at millioner af cigaretskod hober sig op fordi folk
er nogle forpulede svin. DET var substansen og ikke alt dit ligegyldige
rablende åndsforsnottede bavl, chatnar.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 12-07-11 01:59

On Tue, 12 Jul 2011 02:04:12 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> "S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Ja for det var ikke substansen i trådsstarteren og jeg vil skide højt og
> flot på de tal.

De fyldte da ellers 3 ud af 4 linier.

> Sagen er at millioner af cigaretskod hober sig op fordi folk
> er nogle forpulede svin. DET var substansen og ikke alt dit ligegyldige
> rablende åndsforsnottede bavl, chatnar.

LOL. Det gør rigtig ondt på dig, at du blev afsløret i endnu en dumhed.

Det gør det sjovere at drille dig med det.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 15-07-11 10:56

> De fyldte da ellers 3 ud af 4 linier.

> LOL. Det gør rigtig ondt på dig, at du blev afsløret i endnu en
> dumhed.
>
> Det gør det sjovere at drille dig med det.

Du evner ikke at forholde dig til emnet, chatnar.

Fra : @

Dato : 15-07-11 15:33

On Fri, 15 Jul 2011 11:55:32 +0200, "Kim Larsen \(på AltBinaries.com
eller Datemas.de\)" <kl2607@gmail.com> wrote:

>Du evner ikke at forholde dig til emnet, chatnar.

det er han vist ikke ene om

<<<<<<<<<
Intet kan efterhånden overraske i den tåkrummende farce som er DK's
asylpolitik.

De 3 voldelige asylansøgere der har været installeret i et
luksussommerhus i Nordjylland til ugentlig leje på 13000 siden den 26.
juni er fra henholdsvis Afghanistan, Syrien og Iran.

http://jp.dk/indland/article2490189.ece
<<<<<<<<

<<<<<
Kim larsens svar:
Har du skrevet til ministeren om problemet som plager dig så meget ?
Måske
hun kan hjælpe dig videre i systemet...
<<<<

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 11-07-11 21:02

"kk" <kru@nospammail.dk> skrev i en meddelelse

> Vil du ikke være så venlig, at føre et ordentligt sprog, - også selv
> om du er vred?
> mvh
> kk

Jeg er ikke vred men chatnaren hæfter sig ved nogle tal, som uanset hvad der
er korrekt, er alt for høje. Bare en enkelt skoddet cigaret i naturen eller
på gaden er en cigaret for meget.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 11-07-11 21:31

On Mon, 11 Jul 2011 22:02:24 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> Jeg er ikke vred men chatnaren hæfter sig ved nogle tal, som uanset hvad der
> er korrekt, er alt for høje.

Hvordan kan du påstå at et tal er for høje, når du ikke aner hvad tallet
er.???

> Bare en enkelt skoddet cigaret i naturen eller
> på gaden er en cigaret for meget.

Bare et enkelt rødfjols i naturen eller på gaden er et rødfjols for
meget.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 11-07-11 21:56

> Hvordan kan du påstå at et tal er for høje, når du ikke aner hvad
> tallet er.???

> Bare et enkelt rødfjols i naturen eller på gaden er et rødfjols for
> meget.

Et cigaretskod i naturen og på gaden er et cigaretskod for meget, længere er
den ikke. Jeg vil egentlig gætte på et langt højere tal men det er da
fuldstændigt underordnet. Artiklen bringer et alvorligt problem på banen og
næste gang undersøger jeg skam heller ikke om tallene er korrekte ved mindre
at det er meget vigtigt at tallene er korrekte, den slags flueknepperi gider
jeg ikke bruge min tid på.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 11-07-11 22:51

On Mon, 11 Jul 2011 22:56:16 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> næste gang undersøger jeg skam heller ikke om tallene er korrekte.....

> den slags flueknepperi gider jeg ikke bruge min tid på.

I rest my case. ))))))

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 12-07-11 01:01

> I rest my case. ))))))

Det var også det jeg håbede, chatnar, kan du ikke gøre det på samtlige
områder på ubestemt tid ?

LOL

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 12-07-11 02:00

On Tue, 12 Jul 2011 02:01:09 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> Det var også det jeg håbede, chatnar, kan du ikke gøre det på samtlige
> områder på ubestemt tid ?
>
> LOL

Jeg behøver ikke engang at påpege din idioti. Det klarer du fint selv.

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-07-11 13:16

S.A.Thomsen <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i meddelelsen
183ehasv29xr9$.idmeepybyxfz.dlg@40tude.net:

> Jeg behøver ikke engang at påpege din idioti. Det klarer du fint
> selv.

Du ved simpelthen ikke, hvad "I rest my case" betyder, chatnar? Det giver
mening. Du aner jo heller ikke, hvad "EOD" og "plonk" betyder. Er det
derfor, du ikke kan varetage et lønarbejde? At du simpelthen er for dum? Dét
giver også mening.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Carsten Riis

Dato : 11-07-11 17:43

S.A.Thomsen skrev den 11-07-2011 11:14:

> PS: Desuden er det ikke cigaret-skoddet der er problemet, men filteret.

Og forskellen?

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Kert Rats

Dato : 11-07-11 17:45

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Og forskellen?

Hej Carsten

Læs mit indlæg højere oppe i tråden.

Venligst

Kert Rats

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 11-07-11 17:58

On Mon, 11 Jul 2011 18:42:32 +0200, Carsten Riis wrote:

> Og forskellen?

Forskellen er at et skod UDEN filter, forsvinder efter få dage/uger,
hvorimod et filter tager meget længere tid om at blive nedbrudt.

Fra : Carsten Riis

Dato : 11-07-11 19:07

S.A.Thomsen skrev den 11-07-2011 18:58:

> Forskellen er at et skod UDEN filter, forsvinder efter få dage/uger,
> hvorimod et filter tager meget længere tid om at blive nedbrudt.

Hvad mon der findes mest af over tid?

hvorfor skulle man dog også dele cigaretskadder op i dem med og dem
uden filter?

Det er dem der er med filter som er problemet, da det er dem som forbliver.

Det er vist kun rygerne som går op i om et cigaretskod har et filter
eller ej.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 11-07-11 19:27

On Mon, 11 Jul 2011 20:06:42 +0200, Carsten Riis wrote:

> Hvad mon der findes mest af over tid?

Filter, da de ikke forsvinder "med det samme".

> hvorfor skulle man dog også dele cigaretskadder op i dem med og dem
> uden filter?

Fordi Kim's oprindelige påstand var: "Det tager naturen op til fem år at
nedbryde et enkelt henkastet cigaretskod". Hvilket IKKE er tilfældet for
skodder uden filter.

> Det er dem der er med filter som er problemet, da det er dem som forbliver.

Korrekt.

> Det er vist kun rygerne som går op i om et cigaretskod har et filter
> eller ej.

Jeg ryger ikke.

Fra : Carsten Riis

Dato : 11-07-11 20:41

S.A.Thomsen skrev den 11-07-2011 20:27:
> Fordi Kim's oprindelige påstand var: "Det tager naturen op til fem år at
> nedbryde et enkelt henkastet cigaretskod". Hvilket IKKE er tilfældet for
> skodder uden filter.

dvs. du er godt klar over, at når man taler om cigaretskodder som ikke
forgår for let....så taler man om dem med filter?

Kan du så forklare mig hvorfor man skulle gå op i om et skod har filter
eller ej?

Om det er skodder med eller uden filter er for så vidt totalt
underordnet....et svineri er det under alle omstændigheder....at et
svineri er mindre fordi der ikke er filter.....det gør det
tilbageværende svineri altså ikke bedre.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 11-07-11 20:55

On Mon, 11 Jul 2011 21:41:12 +0200, Carsten Riis wrote:

> dvs. du er godt klar over, at når man taler om cigaretskodder som ikke
> forgår for let....så taler man om dem med filter?

Et cigaretskod er et cigaretskod, uanset om det er med filter eller ej.

Hvad DU mener/tror det betyder, er irrelevant.

> Kan du så forklare mig hvorfor man skulle gå op i om et skod har filter
> eller ej?

Dit udgangspunkt er forkert.

> [...]
> svineri er mindre fordi der ikke er filter.....det gør det
> tilbageværende svineri altså ikke bedre.

Hvad i alverden tåger du rundt i.???

Vi taler jo ikke om det er svineri, for det er alle vel enige i.

Jeg påpegede bare at Kim ukritisk vidrebragte en løgnehistorie.

Det virker som om du KUN blander dig, for at fluekneppe.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 11-07-11 21:14

> [...]
>
> Jeg påpegede bare at Kim ukritisk vidrebragte en løgnehistorie.
>
> Det virker som om du KUN blander dig, for at fluekneppe.

Nej han har helt ret og det er da kun dig som flueknepper. I artiklen
fremgår det at det tager OP til fem at nedbryde et cigaretskod. Og det er jo
rigtigt. At der så er nogen af dem som nedbrydes hurtigere er da sagen
fuldkommen ligegyldig, det er noget forbandet svineri under alle
omstændigheder. Og jo yngre folk er, desto større miljøsvin er de typisk,
det er rimeligt bekymrende fordi de formentlig ikke forbedrer sig med
alderen. Lærer folk ikke at opføre sig ordentligt hjemmefra, så lærer de det
formentlig aldrig.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 11-07-11 21:38

On Mon, 11 Jul 2011 22:13:50 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> [...]
> fremgår det at det tager OP til fem at nedbryde et cigaretskod. Og det er jo

Hvilket jeg jo også er enig i (filtre tager lang tid at nedbryde).

> At der så er nogen af dem som nedbrydes hurtigere er da sagen
> fuldkommen ligegyldig, det er noget forbandet svineri under alle
> omstændigheder.

DET jeg kritiserer ar at du ukritisk vidrebringer en løgn (antallet af
skodder), selvom du umiddelbart BURDE kunne se at tallet er helt hen i
vejret. (Selv JEG kunne straks se det).

> Og jo yngre folk er, desto større miljøsvin er de typisk,
> det er rimeligt bekymrende fordi de formentlig ikke forbedrer sig med
> alderen.

Det var da ellers noget af en løs og udokumenteret påstand (der for øvrigt
modsiger sig selv).

> Lærer folk ikke at opføre sig ordentligt hjemmefra, så lærer de det
> formentlig aldrig.

Er det derfor at du ofte bruger ukvemsord om andre debattører.?

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 12-07-11 00:40

> Det var da ellers noget af en løs og udokumenteret påstand (der for
> øvrigt modsiger sig selv).

Det gør det da ikke, i fremtiden vil der være rigtig mange miljøsvin i alle
aldre nogenlunde lige slemme. Lige nu er det værst jo yngre folk er. Vi som
opfører os som om vi aldrig havde været i det område vi forlod, altså tager
alle efterladenskaber med os, vi er en uddøende race. Fremtidens
generationer lærer ikke den slags mere, de sviner hvor det passer dem. Det
som før var fælles værdier smuldrer bort i amoralsk opførsel. Voksne
mennesker gider i større og større udstrækning ikke at opdrage deres unger
mere. Sammenhængskraften i vores samfund vil så godt som ikke eksistere om
100 år. Det er min forudsigelse. Der skal ske noget helt radikalt før at
dette ikke vil gå i opfyldelse. Og jeg håber voldsomt at jeg tager fejl (for
en gangs skyld) i mine forudsigelser.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 11-07-11 21:08

> Jeg ryger ikke.

Nej men han har helt ret.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 11-07-11 21:41

On Mon, 11 Jul 2011 22:08:00 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> "S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Nej men han har helt ret.

Nej, det har han IKKE. Det er DIG der går meget op i om et skod har filter
eller ej, for du ser ikke skodder uden filter ligge ret længe, før de er
opløst og forsvundet og derfor ikke længere generer dit "udsyn".

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 11-07-11 21:07

> Forskellen er at et skod UDEN filter, forsvinder efter få dage/uger,
> hvorimod et filter tager meget længere tid om at blive nedbrudt.

Og hvad så ? Det er da noget svineri under alle omstændigheder uanset om
der er filter på eller ej. Jeg render da ikke rundt og efterlader en
svinesti bag mig.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 11-07-11 21:42

On Mon, 11 Jul 2011 22:06:47 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> Og hvad så ? Det er da noget svineri under alle omstændigheder uanset om
> der er filter på eller ej. Jeg render da ikke rundt og efterlader en
> svinesti bag mig.

Vi diskuterer IKKE om det er svineri eller ej, for det er vi enige i at det
er.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 11-07-11 21:57

> Vi diskuterer IKKE om det er svineri eller ej, for det er vi enige i
> at det er.

Jeg lærer aldrig at forstå dit underlige krøllede sind, chatnar.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 11-07-11 22:54

On Mon, 11 Jul 2011 22:57:11 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> Jeg lærer aldrig at forstå dit underlige krøllede sind, chatnar.

LOL. Det er IKKE det eneste du aldrig lærer. ))))

Jeg kan i flæng nævne: Kildekritik, ordentlig opførsel, indrømme dine egne
fejl........ osv. osv. osv.

Fra : sluppermand

Dato : 11-07-11 17:37

On 11 Jul., 22:00, "Kim Larsen \(p AltBinaries.com eller Datemas.de
\)" <kl2...@gmail.com> wrote:

> Derfor er det da stadig noget svineri. Hvorfor fanden skal i rende svine
> rundt med jeres lort. Vi skal have sat prisen p de cigaretter op til 200
> kr. for 10 stk., s vi kan komme helt af med rygernes uvaner.

Hvad skal væske på dåse/plast/glas og is med pind så koste? De havner
jo også i rigeligt omfang i naturen? Måske ikke i samme
størrelsesorden som cigaretskod, men alligevel i en ret betragtelig
mængde. Eller er det ligegyldigt for dit korstog?

/Kent.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 12-07-11 01:00

"sluppermand" <wuk@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> størrelsesorden som cigaretskod, men alligevel i en ret betragtelig
> mængde. Eller er det ligegyldigt for dit korstog?

Jeg ser da gerne pant på dåser og flasker forhøjet markant således at folk
husker den slags. Vigtigst af alt, så handler det om at folk begynder at
opdrage på deres børn, så de får ind med modermælken at miljøsvineri er et
"no go". Men først og fremmest skal vi af med tobakken, det er noget gammelt
utidssvarende bras. Danmark halter voldsomt bagefter i forhold til andre
lande med hensyn til at få bragt antallet af rygere ned. Tobak er åbenbart
alt for billigt i Danmark.

Fra : Patruljen

Dato : 12-07-11 06:27

On 12 Jul., 14:15, "Jens Bruun" <bruun_j...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> derfor, du ikke kan varetage et lønarbejde? At du simpelthen er for dum? Dét

Jens Bruun pynter sandelig heller ikke på miljøet -

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 15-07-11 10:57

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Jens Bruun pynter sandelig heller ikke på miljøet -

Nej en lortebunke har nu aldrig pyntet nogen som helst steder.

Fra : Bo Warming

Dato : 11-07-11 23:58

> [...]

>9.000.000 skodder på gaden. På årsbasis bliver det til skræmmende
>3.285.000.000 cigaretstumper i det offentlige rum.

Som spejder - sidste tur før jeg droppede de politik drejede pjat -
gik vi ad Skodsborgvejen fra Nærum til kysten og opsamlede
"skovsvinenes" efterladenskaber med fornem mediedækning, år 1961

Heldigvis undlod vi de smukke gule cigaretfiltre som lå i en stribe og
lyste op som gule anemoner med evighedsblomstring - smukt

Hvormange kender du der er blevet syge af efterladte cigaretfiltre -
nul!

Hvormange kender du der er blevet syge af miljøsvineri uden at være
ansat i lukket rum i aparte industri - NUL tror jeg?

Ærgerligt at smukke skod i bøgeskov synker ned og skjules af tørre
bøgebladeEt "tigerbarn" som Mozart var i dag blevet tvangsfjernet af
de sociale myndigheder.
I 1700-tallet da Mozart og Goethe blev født, havde staten nogle få
skod-skoler til storby-børn og andre måtte lære fra forældre,
læreplads eller private enelærere.
Det fik dygtige lærere til at forbedre skolerne, så
klasseundervisningen næsten kunne konkurere med de enelærere, som
rige forældre ansatte og som bl.a. gjorde Goethe til et vidunderbarn.
I USA i dag kaldes sådanne børn "tigerbørn" efter at kinesisk-jødiske
børn blev virtuose klassisk-spillende berømtheder, og moderen udgav
bestseller-bogen "Kampråb fra en tigermor"
Dengang var der ikke noget med at "det som ikke alle kan lære, skal
ingen lære" - konkurrence og misundelse var skarp, og socialisme var
minimal. Da der indførtes skolepligt i DK i 1814, var der slet ikke
skoleadgang til alle, og på landet klemtes to klasser med forskellig
aldersniveau ofte ind i samme klasseværelse samtidigt.
Allerede i det gamle Grækenland hetzede man mod hybris(overmod) dvs
man påbød "Du skal ikke tro du er noget", dvs man leflede for
massernes misundelse mod eliten. Litteratur og myter truede, at
overmodige blærerøve ville af guderne blive straffet med "nemesis" fx
at flyvemaskineopfindelse gav døds-fald.
Men man kunne ikke få bugt med vidunderbørnene, når forældre havde
fremragende evner til at lære fra sig, og det havde komponisten
Leopold Mozart vedr både en datter og sønnen Wolfgang Amadeus Mozart.
Faderen var den første som udgav en "violinskole" dvs øvelsessstykker
i nodebogform, og sønnen optrådte som 6-årig ved snese af Europas
fyrstehoffer og komponerede en opera som 11-årig
De blev pæset, og når man ser hetzen mod de, der sender deres børn på
balletskole, må man antage, at i dag ville folk vende sig mod den
pression, der brugtes mod WA Mozart for at gøre ham til operakomponist
som 11-årig, og imod hvordan faderen detailstyrede sin søns optræden
op til høj alder.Det var ikke gået i dag, og han var blevet
tvangsfjernet og normaliseret og sådan kommunal emsighed er måske
årsag til, at meget kunst er gået i stå i dag.
Mange børn har efter vidunderbarn-karriere oplevet forfærdelig
nedtur, når medierne pludselig var ligeglade med dem, og at deres
optur efterfulgtes af uundgåelig nedtur, er blevet kaldt et offer for
menneskehedens sensations-trang. Nogle er blevet syge og døde i lavere
alder end Mozarts dødsalder, 35 år.
Vedr kinesiske og japanske børn har tragedier været undgået ved, at
selvtillid på et felt overførtes til andre felter, så de kunne få
succes i et mere normalt job, efter de var kulmineret som berømte
medie-stars. Klæbehjerne hos autister er derimod hos vesterlændinge
blevet kaldt sygdom, "idiot savant", og behandlere har forsømt
omskoling.

Fra : Vidal

Dato : 12-07-11 06:40

Den 12-07-2011 00:58, Bo Warming skrev:

> Ærgerligt at smukke skod i bøgeskov synker ned og skjules af tørre
> bøgeblade

Du har uendeligt ret. Jeg ville ønske, jeg havde skod nok
til at bruge som belægning i min indkørsel, så jeg og mine
naboer kunne nyde deres skønhed og duft.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : Bo Warming

Dato : 12-07-11 10:00

On Tue, 12 Jul 2011 07:40:13 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Du har uendeligt ret. Jeg ville ønske, jeg havde skod nok
>til at bruge som belægning i min indkørsel, så jeg og mine
>naboer kunne nyde deres skønhed og duft.

Ironiserer du, så lad os vædde om nogen kan fornemme lugt fra filtre
som er det eneste der ikke lynhurtigt rådner væk

Selvom røg har passeret filteret skumgummi så kan det ikke binde lugt
i mange dage

Det er ikke en skønhedsåben baring men er gule anemoner ikke bare
farveklatter, når ikke man bukker sig ned?

Fra : Vidal

Dato : 12-07-11 11:40

Den 12-07-2011 11:00, Bo Warming skrev:

> Ironiserer du, så lad os vædde om nogen kan fornemme lugt fra filtre
> som er det eneste der ikke lynhurtigt rådner væk

Det gør jeg ikke, man kan snart få kvalme af den overvældende
mængde at politisk rette synspunkter.

Yes, keep it simple.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : Bo Warming

Dato : 12-07-11 15:20

On Tue, 12 Jul 2011 12:39:33 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Det gør jeg ikke, man kan snart få kvalme af den overvældende
>mængde at politisk rette synspunkter.

>Yes, keep it simple.

Jeg ville nu ikke strø filtre på indkørslen - de blæser væk i tørvejr

Men langs bilvej hvor vi opsamlede cigaretPAKKER mm lå filtrene som
smukt gult bælte 1 m fra kørebanen

Fra : Patruljen

Dato : 12-07-11 16:28

On 12 Jul., 16:20, Bo Warming <b...@bwng.dk> wrote:

> Jeg ville nu ikke strø filtre på indkørslen - de blæser væk i tørvejr
>
> Men langs bilvej hvor vi opsamlede cigaretPAKKER mm lå filtrene som
> smukt gult bælte 1 m fra kørebanen

Det er ikke en kilde til alvorlig forurening. Det er ikke kønt, men
det er ikke en grund til alvorlig bekymring.

Fra : Bo Warming

Dato : 13-07-11 04:35

On Tue, 12 Jul 2011 15:28:19 -0700 (PDT), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Det er ikke en kilde til alvorlig forurening.
ENIG

> Det er ikke kønt, men
DIN ULÆKRE SMAGSDOMMER, hvis jeg synes det er KØNT FOR MIG,
MIG OM DET
Du kan glo på din smukke motorcykel og jeg er tolerant nok til at
kalde den køn MEN SMAG OG BEHAG EF FORSKELLIG

>det er ikke en grund til alvorlig bekymring.
ENIG

"   Enhver generation finder forældrenes smag rædselsfuld.
Frithiof Brandt
"   Mode er for kvinder uden smag, etikette for mennesker uden
opdragelse.    Maria af Rumænien
   Vi har kun afsmag for andres forfængelighed, når vor egen
forfængelighed har afsmag for den. Nietzsche
"   Alle mennesker er lidt mærkelige, undtagen du og jeg, og selv
du er lidt mærkelig. Robert Owen
"   In Boston they ask, How much does he know? In New York, How
much is he worth? In Philadelphia, Who were his parents?Mark Twain

"   Kunstværker inddeler jeg i to kategorier: dem, som jeg kan
lide, og dem, som jeg ikke kan lide. Jeg kender ikke andre kriterier.
Anton Checkov

Men han har jo ikke tøj på sagde drengen om Kejserens Ny Klær og
Patruljen om lysende rene orange cigaretfiltre

Mon ikke Niels Beck går op i pris?
skod er billige men ikke grimme, ligesom glasdiamanterne som PH roser:

"Similismykker er blevet moderne. Folk foretrækker øjensynligt nu det
ægte, glansen, fremfor det forlorne, prisen. " Poul Henningsen