pause og resume en process?
Fra : Thomas Albech

Dato : 02-01-01 17:01

Hvor kan man 'pause' og 'resume' en process?

/thomas

Fra : Peter Dalgaard BSA

Dato : 02-01-01 17:24

"Thomas Albech" <thomas@albech.dk> writes:

> Hvor kan man 'pause' og 'resume' en process?

Hvis ellers processen vil lege med:

kill -STOP 7913
kill -CONT 7913

med den relevante process ID, selvfølgelig.

--
O__ ---- Peter Dalgaard Blegdamsvej 3
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics 2200 Cph. N

Fra : N/A

Dato : 05-01-01 11:14

Fra : Peter Dalgaard BSA

Dato : 05-01-01 11:14

bjensen@nospam.dk (Byrial Jensen) writes:

> Du behøver ikke at forbehold for om processen er samarbejdsvillig
> da SIGSTOP kan hverken fanges eller ignoreres, men altid udføres
> umiddelbart (ligesom SIGKILL).

Oho. Tak for oplysningen.

Fra : Peter Makholm

Dato : 02-01-01 17:17

"Thomas Albech" <thomas@albech.dk> writes:

> Hvor kan man 'pause' og 'resume' en process?

Mener du hvordan?

Man sender den henholdsvis en SIGSTOP og en SIGCONT. Se "man kill" og
"man 7 signal".

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 02-01-01 17:28

Thomas A skrev:

> Hvor kan man 'pause' og 'resume' en process?

De fleste kommandolinieprogrammer kan pauses ved at taste ^Z mens de
kører. Man bringer programmet frem til forgrunden igen ved at taste
"fg".

Hvis du bruger bash så læs "help jobs", "help fg" og "help bg", samt
afsnittet "JOB CONTROL" i bash(1).

// Klaus

Fra : Ian Johannesen

Dato : 02-01-01 17:23

Hvis du mener at logge ud og så logge ind og resume den igen - så skal du
vælge at installere screen, hent det via freshmeat.net

Hvis du ikke logger ud og du bare vil lave 'task swapping' så læs op på
fg(1)
bg(1)
jobs(1)
og lære at bemande ctrl-z

/Ian

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 02-01-01 17:45

Ian J skrev:

> og lære at bemande ctrl-z

Bemande?

// Klaus

Fra : Jens Kristian Søgaar~

Dato : 02-01-01 18:09

klaus@seistrup.dk (Klaus Alexander Seistrup) writes:

> Bemande?

Hvis man har et af de her gamle IBM støbejernstastaturer, så er det
nødvendigt med en 3-4 muskuløse mænd til at trykke på tasterne.

--
Jens Kristian Søgaard,
jk@soegaard.net -- http://www.jksoegaard.dk/

Fra : N/A

Dato : 05-01-01 01:58

Fra : N/A

Dato : 05-01-01 01:58

Fra : Torben Simonsen

Dato : 05-01-01 01:58

bjensen@nospam.dk (Byrial Jensen) writes:

> Niks, suspendtegnet sender et SIGTSTP.

Du har ret. Jeg havde glemt denne forskel. Tak for korrektionen.

--
-- Torben.