Nedluknings-problem!(VIGTIGT!)
Fra : Hans Christian Johan~

Dato : 11-08-01 23:29

Hej! Jeg har af og til et problem som går ud på, at computeren ikke slukker
helt, når jeg har klikket på "Luk computeren" og derefter på "ok". WindowsME
lukker, og skærmen bliver sort, men skiltet med "du kan nu slukke for din
computer" kommer ikke frem! Jeg plejer ellers lige at kunne skimte det skilt
i 2 sek, inden computeren slukker af sig selv! I stedet forbliver skærmen
sort, harddisken lyder til at gå ud, men der er stadig aktivitet på
bundkortet! Hvad skyldes dette? Og hvordan retter jeg problemet?
Ps. af og til sker det dog at computeren lukker som den skal, men det er
sjældent at jeg er så heldig.
Pps. Kan det skade dele af computeren hvis man afbryder strømmen midt i det
hele?? I så fald: Hvilke dele kan tage skade?
Mvh, Hans Christian.

Fra : A Nielsen

Dato : 11-08-01 23:43

Det er et kendt problem med Windows me, men det kan let rettest kik i hjælp
og følg vejledningen..

Hans Christian Johansen <hans@johansen.tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b75b0a1$0$312$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Niels

Dato : 12-08-01 00:31

Skift til NT eller W2K.
95, 98 og ME har altid haft nedluknings problemer uden nogen øjensynlig
årsag. På min DELL maskine har jeg haft dette problem med både 95, 98 og ME
og forsøgt alt uden held. Da jeg skiftede til W2K forsvandt alle disse
problemer. Nedlukning af tasks har altid fungeret problemfrit under NT/W2K.

mvh Niels

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 12-08-01 00:56

"Niels" <niels@cyberdude.dk> wrote in

> Skift til NT eller W2K.
> 95, 98 og ME har altid haft nedluknings problemer uden nogen øjensynlig
> årsag.

Ehh, nu har jeg nok installeret Win9x/ME på ihvertfald 50 forskellige
maskiner, og aldrig oplevet nedlukningsproblemer med en velfungerende
installation.

Derimod har jeg ofte oplevet problemet med maskiner der har det lidt varmt.
Præcis hvilke dele der er årsagen har jeg aldrig undersøgt, men ofte har
løsningen været forbedret køling.

Det er nemt at tjekke om det er problemet: Hiv kabinettet af og se om
problemet forsvinder. Gør det, så er det bare at forbedre kølingen. Ofte vil
en rensning af køleprofiler, gitre og blæsere være nok.

--
Kent Oldhøj - Dansk OverclockingFAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : -=Madsen=-

Dato : 12-08-01 01:38

"Kent Oldhøj" <wol@oldhoj.dk> skrev i en meddelelse
> "Niels" <niels@cyberdude.dk> wrote in

> Ehh, nu har jeg nok installeret Win9x/ME på ihvertfald 50 forskellige
> maskiner, og aldrig oplevet nedlukningsproblemer med en velfungerende
> installation.

<--------------->

Så har du været meget heldig
Microsoft har lavet en patche til win98SE som skulle rette problemet, så der
har da været problemer...

Fra : Nuclear Warhead

Dato : 12-08-01 20:25

Min Win98SE vil ikke lukke ned, hvor kan denne patch downloades?

MVH
Kasper

Fra : Madsen

Dato : 12-08-01 20:39

<http://www.microsoft.com/windows98/downloads/contents/wurecommended/s_wufeatured/win98se/>

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 13-08-01 03:11

"-=Madsen=-" <kem@SoftHome.net> wrote in

> Så har du været meget heldig

Held har næppe noget med sagen at gøre.

> Microsoft har lavet en patche til win98SE som skulle rette problemet,
> så der har da været problemer...

Det er nu stadig min personlige erfaring at det ikke er et typisk Win98
problem. På en maskine der er ordentligt sat sammen, af nogenlunde
fornuftige dele med opdaterede drivere, vil de færreste opleve det problem.

Og jeg ved godt at sådan er verdenen omkring mig ikke skruet sammen. Det
fremgår også af flertallet af de årsager MS angiver som værende det
egentlige problem.

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 12-08-01 13:42

On Sat, 11 Aug 2001 23:56:06 GMT, "Kent Oldhøj" <wol@oldhoj.dk> wrote:

>Ehh, nu har jeg nok installeret Win9x/ME på ihvertfald 50 forskellige
>maskiner, og aldrig oplevet nedlukningsproblemer med en velfungerende
>installation.

Win98SE har et nedlukningsproblem som kan rettes vha. af en patch fra
Microsoft.
Den findes ikke på Auto Update længere (ved ikke hvorfor) men jeg har
den downloadet. Det virker fint derefter.

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 12-08-01 23:24

Kent Oldhøj wrote:
> "Niels" <niels@cyberdude.dk> wrote in

Enig

> Ehh, nu har jeg nok installeret Win9x/ME på ihvertfald 50 forskellige
> maskiner, og aldrig oplevet nedlukningsproblemer med en velfungerende
> installation.

Hvis du ikke har oplevet nedlukningsproblemer har de maskiner nok heller
ikke haft netkort, eller også har du været MEGET heldig.Typisk når man
installerer et netkort med win98 vil computeren ikke lukke ned selv.
Nogle tilfælde kan det løses med at åbne msconfig og disable hurtig
lukning af computeren, ellers kan det være nødvendig at hente nogle
patches hjem.

MVH Mikkel Bundgaard

Fra : DWM

Dato : 12-08-01 23:30

"Mikkel Bundgaard" <mikkel_b@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nogle tilfælde kan det løses med at åbne msconfig og disable hurtig
> lukning af computeren, ellers kan det være nødvendig at hente nogle

Jeg har nu heller ikke det problem og jeg har 2 netkort i.
--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

PS: No it´s not a valid emailaddress

Fra : Jonny Jensen

Dato : 12-08-01 07:19

> Nedlukning af tasks har altid fungeret problemfrit under NT/W2K.

Indtil man installere andet software, for jeg har selv 2 gange været ude for
at Win2K ikke kunne finde ud af at lukke et eller andet prgram, og derfor
bare blev stående ved skrivebordet efter ikoner og bundlinjen var væk.

Der har også for nylig været en inde på dk.edb.system.ms-windows der har
haft det problem.

Jonny.

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-01 11:24

Jeg havde et lignende problem da jeg havde min k6-2 450 med win98se. Det
viste sig at være mit netkort, der på en eller anden måde skabte konflikter.
Ved at disable kortet løste jeg problemet, men det er jo ikke en holdbar
løsning, hvis man ofte skal bruge sit netkort!

Fra : Madsen

Dato : 12-08-01 14:05

> [...]

> lukker, og skærmen bliver sort, men skiltet med "du kan nu slukke for din

Prøv evt. at løbe MS's egen vejledning til fejlfinding af nedluknings-
problemer i Win98SE igennem:
<http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q238/0/96.ASP>
Mange af fejlene gælder sikker også for WinME.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.