Off-line nyhedslæser til Linux
Fra : morten

Dato : 02-01-01 16:21

Jeg er måske en klovn, men jeg har svært ved at finde en nyhedslæser
til Linux med mulighed for off-line læsning(?!).

Mest oplagte er Pine, Emacs eller Netscape - kan de håndtere off-line
læsning?

Jeg bruger SuSE 7.0

På forhånd tak.

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

Fra : Peter Makholm

Dato : 02-01-01 16:36

morten <mle000@my-deja.com> writes:

> Mest oplagte er Pine, Emacs eller Netscape - kan de håndtere off-line
> læsning?

Jeg anvender Gnus i Emacs, der skulle have mulighed for off-line
news. Jeg har dog aldrig prøvet det.

Standardmetoden er vist nok at bruge leafnode eller hamster, der begge
er rimeligt små newsservere netop til dial-up linjer. Find begge på freshmeat

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 02-01-01 17:28

Peter M skrev:

> [...] eller hamster,

Er det ikke en vinduesting? Den hamster der nævnes på Freshmeat, er
en font-manager...

Noffle, derimod, er en mulighed.

// Klaus

Fra : Heine Laursen

Dato : 02-01-01 17:24

On Tue, 2 Jan 2001, morten wrote:

> Mest oplagte er Pine, Emacs eller Netscape - kan de håndtere off-line
> læsning?

Jeg bruger selv leafnode og pine til nyhedslæsning.
Den er meget nemt at installere.

Så foregår det sådan at første gang du køre leafnode henter den alle
nyhedsindexet ned. Så vælger du de grupper du vil følge med i.
Det foregår på den måde at du subscriber i din frvoritte news client og så
skal du lige læse den besked fra leafnode i den gruppe. Når du så køre
leafnode igen så kommer den gruppe med.

Leafnode henter på default kun poster ned der er skrevet inden for 10
dage. Dette kan dog ændres.

Jeg har så sat en crontab op der automatisk henter nyheds grupper ned hver
½ time hvis jeg er på internettet. og en anden crontab der får poster der
har ligget på maskinen i 20 dage til at forsvinde.

Der er dog den ulæmpe at hvis du ikke har læst i en nyheds gruppe inden
for 10 dage, forsvinder den og bliver ikke opdateret, før du begynder at
læse i den igen. Det kan dog også ændres.

Så er der sikkerheden. Enhver der prøver at få forbindelse til din
computer på port 119 kan gå ind og læse, subscribe, poste til
nyhedsgrupper, med mindre der er lukket af på en eller anden måde.

Jeg er meget tilfreds med leafnode, og kan varmt anbefale den.
Heine Laursen

Replace @Linux.dk with @pokerface.dk to mail

Fra : Heine Laursen

Dato : 02-01-01 17:27

On Tue, 2 Jan 2001, Heine Laursen wrote:

> Så er der sikkerheden. Enhver der prøver at få forbindelse til din
> computer på port 119 kan gå ind og læse, subscribe, poste til
> nyhedsgrupper, med mindre der er lukket af på en eller anden måde.

Åhh ja. Og du bliver holdt ansvarlig af misbrug, og din ISP kan lukke din
internet forbindelse.

Fra : morten

Dato : 04-01-01 20:27

In article <Pine.LNX.4.21.0101021709520.2400-100000@Linux>,
Heine Laursen <gozar@Linux.dk> wrote:
> On Tue, 2 Jan 2001, morten wrote:
> Jeg bruger selv leafnode og pine til nyhedslæsning.
> Den er meget nemt at installere.

[snip]

> Jeg har så sat en crontab op der automatisk henter nyheds grupper ned
hver
> ½ time hvis jeg er på internettet.

Tak for de gode råd allesammen. Jeg har p.t. lavet en løsning med
Leafnode og Netscape. Kan jeg eventuelt automatisk få trigget en
fetchnews, når der oprettes forbindelse til internet?

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

Fra : Per Abrahamsen

Dato : 02-01-01 18:13

morten <mle000@my-deja.com> writes:

> Mest oplagte er Pine, Emacs eller Netscape - kan de håndtere off-line
> læsning?

Gnus til Emacs kan, læs afsnitted "Gnus Unplugged" i manualen.

Fra : Karsten

Dato : 03-01-01 02:47

Jeg bruger Pan (http://www.superpimp.org), virker temmelig godt.
--
"Beyond the grave they will find nothing but death. But we shall keep the
secret, and for their happiness we shall allure them with the reward of