Libyens guld en trussel
Fra : E.Dalgas

Dato : 18-06-11 22:04

Some believe it is about protecting civilians, others say it is about oil,
but some are convinced intervention in Libya is all about Gaddafi¢s plan to
introduce the gold dinar, a single African currency made from gold, a true
sharing of the wealth.

Saving the world economy from Gaddafi
http://www.townshiptimes.co.za/?p=3896

Gaddafi | Gold For Oil | The ONLY Reason For The Invasion Of Libya
http://goldandsilverprice.my/2011/05/06/gadaffis-gold-for-oil-plan-key-to-natos-intervention/

--

Vh

E.D

Fra : DADK

Dato : 18-06-11 22:17

On 18-06-2011 23:04, E.Dalgas wrote:

> [...]
>
> Saving the world economy from Gaddafi
> http://www.townshiptimes.co.za/?p=3896
>
> Gaddafi | Gold For Oil | The ONLY Reason For The Invasion Of Libya

Det virker ærlig talt ikke alt for træværdigt

Fra : E.Dalgas

Dato : 18-06-11 23:00

On Sat, 18 Jun 2011 23:16:40 +0200, DADK wrote:

> Det virker ¿rlig talt ikke alt for tr¿v¿rdigt

Hvorfor ikke det ?

--

Vh

E.D

Fra : DADK

Dato : 04-07-11 03:54

On 18-06-2011 23:59, E.Dalgas wrote:

> Hvorfor ikke det ?

Fordi..Lad mig komme med et andet eksempel : Finland skulle gå med i EU
så alle deres rener kan få blinkende guldveste frem mod år 2017?

Fra : Bo Warming

Dato : 19-06-11 03:36

On Sat, 18 Jun 2011 23:16:40 +0200, DADK <DADK@webspeed.dk> wrote:

>Det virker ærlig talt ikke alt for træværdigt

Du har noget finans-forstand som du måske kunne delagtiggøre os i, så
dine links bliver troværdige, selvom det er nyt for DADK og mig
Skær ud i pap hvordan guld-møntfod kan ændre på lav produktivitet?

Townships som et af dine links har udgangspunkt i har jeg færdedes
meget i Afrika, som FN-ansat og det er jo slum af genbrugsmateraler og
uden fabrikker.

Guld og sølvpriser var ENGANG stabilisator for de usikre papirsedler
men nu er kredit sikret på mange andre måder

IT-industri har Afrika ikke meget begreb om, og derfor kan de ikke
hive sig op af gældsdyndet - og Vesten har givet dem ulandshjælp så de
er blevet dumme, bevidst og snedigt

USA blev engang rig på Fordbiler men Gadafi har kun olie og udskiber
han noget overhovedet fra et land der blev splittet af uintelligent
"arabisk forår" altså fantasier og visioner?

Sammenlign med Kina, som jeg vil skrive en trådstart om nu -
- de slog sig op uden guldreserver

Fra : E.Dalgas

Dato : 19-06-11 11:28

On Sun, 19 Jun 2011 04:36:24 +0200, Bo Warming wrote:

> Du har noget finans-forstand som du måske kunne delagtiggøre os i, så
> dine links bliver troværdige, selvom det er nyt for DADK og mig
> Skær ud i pap hvordan guld-møntfod kan ændre på lav produktivitet?

Hvem taler om lav produktivitet ?

Sagen drejer sig om hvorvidt Gadaffi havde planer om at ændre den
økonomiske magtbalance. Hvis han vil forene Afrika og skabe en helt ny
valuta (arab gold dinar) er det klart at det vil være en trussel.

Olie for Guld, jeres dollars kan i beholde selv.

> Townships som et af dine links har udgangspunkt i har jeg færdedes
> meget i Afrika, som FN-ansat og det er jo slum af genbrugsmateraler og
> uden fabrikker.

Da der er tale om en plan, eller et tilbud fra Gadaffi, til afrika, er det
jo ikke så underligt at en Syd Afrikansk avis har historien.

> Guld og sølvpriser var ENGANG stabilisator for de usikre papirsedler
> men nu er kredit sikret på mange andre måder

Hvorfor har DK`s nationalbank så denne regel ?

Nationalbanken skal eje guld ifølge Nationalbankloven, men at der løbende
dispenseres fra reglen om, at værdien af guldfonden skal svare til 25 pct.
af de udstedte cirkulerende sedler i Danmark.
http://epn.dk/okonomi2/dk/article1275893.ece

Hvorfor linkes værdien af DK`s guld reserve til værdien af DK pengesedler i
omløb.

> IT-industri har Afrika ikke meget begreb om, og derfor kan de ikke
> hive sig op af gældsdyndet - og Vesten har givet dem ulandshjælp så de
> er blevet dumme, bevidst og snedigt

Det kunne ændre sig med Gadaffi`s plan om et forenet Afrika.

> [...]
> "arabisk forår" altså fantasier og visioner?
>
> Sammenlign med Kina, som jeg vil skrive en trådstart om nu -

Libyen har masser af guld

Libya has declared gold reserves worth more than $6bn at current prices,
thought to be held largely at home.

The reserves are substantial, ranking in the global top 25, according to
International Monetary Fund (IMF) data.
http://www.bbc.co.uk/news/business-12824137

Det er rigtigt at Kina ikke har haft den store interesse i at opbygge guld
reserven, men det skyldes lav guld pris historisk set. Det har nu ændret
sig markant og det siger vel det hele om guldet og dets betydning.

April 13, 2010

BEIJING (Commodity Online): China is on a gold buying spree these days. The
Chinese central bank-the People's Bank of China-is taking a series of steps
to increase its gold reserves to ensure that the precious yellow metal
replaces forex reserves held in the US dollar.

to overtake the US in gold reserves, China needs to add around 800 tonnes
of gold every year for the next 10 years. "It is going to be a very tough
task. Going by the present trend of China's plans of mopping up gold
reserves, nothing much has happened in the last six months, except for lots
of hype and less reality," Zhang said.

http://www.ibtimes.com/articles/19551/20100413/gold-reserves-tough-china-beat-us.htm

--

Vh

E.D

Fra : Bo Warming

Dato : 19-06-11 13:16

On Sun, 19 Jun 2011 12:28:06 +0200, "E.Dalgas" <e.b.d@live.dk> wrote:

>Hvem taler om lav produktivitet ?

Hvad producerer Libyen til eksport foruden olie

Da min farbror fra USA var i Bengazi i 1960 for at stoppe vibrationer
i olierafinaderi var de helt inkompetente mht at få olie op af jorden
uden hvid hjælp
> [...]
>
>Da der er tale om en plan, eller et tilbud fra Gadaffi, til afrika, er det
>jo ikke så underligt at en Syd Afrikansk avis har historien.

Og Sydafrika er det afrikanske land der har gjort sig mest afhængig af
Kina

>Hvorfor har DK`s nationalbank så denne regel ?

You tell me?

> [...]
>http://epn.dk/okonomi2/dk/article1275893.ece
>
>Hvorfor linkes værdien af DK`s guld reserve til værdien af DK pengesedler i

Dispensationer er nok defakto tusind gange de formelle
------------
Som cand.scient i biokemi har jeg i min laboratoriefortid ofte hørt
om Novo-protein og DNA at kiloprisen er en milliard gange gulds - og
de sjældne jordart-grundstoffer som Kinaopkøb er ved at tømme verden
for, er på samme plan

>Det kunne ændre sig med Gadaffi`s plan om et forenet Afrika.

JPs udlandsredaktion skriver 19.6 p 17 som avisens fact at

"Situationen i Libyen understreger at det er en MYTE at afrikanerne
kan håndtere kontinentets problemer " og overskrifter:"DEN AFRIKANSKE
UNION HAR SPILLET FALLIT"

USA har effektivt fordummet Afrikas """elilte""" pr snu ulandshjælp -
som jeg var del af i UNDP/Unesco

Kina er Afrikas håb og kort før bombning sejlede kinesiske krigsskibe
10000 Tripoli-udstationerede Kina-eksperter hjem til Kina

Ved min turisme i Tanzania 1973 oplevede jeg kinesisk jernbanebygning
hvor DE LOKALE LÆRTES OP, effektivt, hvad briterne kun gad vedr
minearbejdere

Fra : E.Dalgas

Dato : 19-06-11 22:32

On Sun, 19 Jun 2011 14:16:26 +0200, Bo Warming wrote:

> Hvad producerer Libyen til eksport foruden olie

Libya Industry Sectors
http://www.economywatch.com/world_economy/libya/industry-sector-industries.html

En stærk valuta som du har rigeligt af og selv kontrolere, kan betyde
udvikling og produktion. I dette tilfælde er tanken et forenet Afrika hvis
natur rigdomme og arbejdskraft kunne skabe en helt ny standard for
verdensdelen.

problem ? Gadaffi ønsker at holde vestens finans fyrster udenfor festen,
ved at forkaste dollars som valuta, og det koster som regel livet.

Et andet spørgsmål og problem er hvorvidt Afrika ville være istand til at
fuldføre Gadaffi`s planer.

> You tell me?

Note: DK = DK`s nationalbank

1

Officielt indgår de 67 tons guld i DK valuta reserve. DK kan altså, pga. af
guldfonden og hvis det skulle blive nødvendigt bringe flere penge i omløb.

2

Så DK kan reagere imod evt.finasielle stormløb og ulykker. Jeg ved godt at
det er lang tid siden at DK havde behov for at støve guldet af, men man ved
jo aldrig hvad der kan ske.

Genindførelse af guldfoden i Danmark
Efter første verdenskrig blev det et erklæret mål for den økonomiske
politik i Danmark at få guldfoden og guldindløseligeheden genindført. Det
ansås dog for vigtigere at sikre et rimeligt aktivitetsniveau, og først i
1924 besluttede man at gå gradvist tilbage til guldpariteten. Den 1. januar
1927 genindførtes guldindløseligheden til den gamle guldparitet, dvs. 2.480
kr. pr. kg fint guld. Hermed havde man genetableret det, som kaldtes for
den ærlige krone. Ligesom i Storbritannien indførtes en guldbarrefod, i
første omgang for en periode på 3 år. En guldbarre havde en værdi af ca.
28.000 kr., hvilket i dag svarer til ca. 700.000 kr. I slutningen af såvel
1929 som 1930 blev guldbarrefoden forlænget med et år ad gangen.

Depressionen medførte pres på valutareserven i Danmark bl.a. som følge af,
at udlandet trak tilgodehavender hjem. Den 22. september 1931, dagen efter
at Storbritannien forlod guldfoden, indførte Danmark et forbud mod eksport
af guld. I perioden 21.-29. september blev der vekslet 7,5 mio.kr. til guld
under en bevidst langsommelig ekspedition. Den 29. september 1931 vedtog
Rigsdagen at forlade guldbarrefoden.

http://www.nationalbanken.dk/DNDK/Publikationer.nsf/side/Kvartalsoversigten_3_kvartal_1999/$file/nb02.htm

> [...]
>
> "Situationen i Libyen understreger at det er en MYTE at afrikanerne
> kan håndtere kontinentets problemer " og overskrifter:"DEN AFRIKANSKE

Underlig konklusion. Har Afrika nogen sinde haft en reel mulighed for at
arbejde og udvikle sig ud at deres problemer ?

> Kina er Afrikas håb og kort før bombning sejlede kinesiske krigsskibe
> 10000 Tripoli-udstationerede Kina-eksperter hjem til Kina

sÅ meget for det håb.

--

Vh

E.D

Fra : Bo Warming

Dato : 20-06-11 02:32

On Sun, 19 Jun 2011 23:31:49 +0200, "E.Dalgas" <e.b.d@live.dk> wrote:

>Libya Industry Sectors
>http://www.economywatch.com/world_economy/libya/industry-sector-industries.html

Selv dadler og figner fra landet ses ikke i vore butikker

> [...]
>udvikling og produktion. I dette tilfælde er tanken et forenet Afrika hvis
>natur rigdomme og arbejdskraft kunne skabe en helt ny standard for

Så når USA får LIbyens naboer til at støtte NATO-angreb, er der ingen
håb om samling af verdensdelen ?

>problem ? Gadaffi ønsker at holde vestens finans fyrster udenfor festen,
>ved at forkaste dollars som valuta, og det koster som regel livet.

Ja p.t. koster det hans tropper livet og hvis ikke han overgiver sig
så også flere og flere civile livet og hans sønner og ham selv

>Et andet spørgsmål og problem er hvorvidt Afrika ville være istand til at
>fuldføre Gadaffi`s planer.

Tyder noget på en sådan chance?

> [...]
>under en bevidst langsommelig ekspedition. Den 29. september 1931 vedtog

Men siden 1945 har vi været en lydig undersåt under USA, ikke ?

>Underlig konklusion. Har Afrika nogen sinde haft en reel mulighed for at
>arbejde og udvikle sig ud at deres problemer ?

Landene fik uafhængighed 1945-77. men var for fattige til at bruge den
til nogen af de reformer, som er nødvendige for Gadafis gulddinar
eller anden løsrivelse fra USA

>sÅ meget for det håb.

Altså USA hindrer at Libyen har et håb?

Sælger Libyen bare een tønde olie til udlandet iår?

Fra : Bo Warming

Dato : 19-06-11 00:06

Det eOn Sat, 18 Jun 2011 23:04:23 +0200, "E.Dalgas" <e.b.d@live.dk>
wrote:

> [...]
>
>Saving the world economy from Gaddafi
>http://www.townshiptimes.co.za/?p=3896
>
>Gaddafi | Gold For Oil | The ONLY Reason For The Invasion Of Libya

Det er IKKE om at beskytte civle libere

Man guld er en gammeldagsforklaring i en IT-verden hvor andre
råstoffer er vigtigere

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 19-06-11 19:35

"E.Dalgas" <e.b.d@live.dk> skrev i en meddelelse news:1pumiohspo18e.1iky5tk5no9z1$.dlg@40tude.net...

> [...]
>
> Saving the world economy from Gaddafi
> http://www.townshiptimes.co.za/?p=3896
>
> Gaddafi | Gold For Oil | The ONLY Reason For The Invasion Of Libya

Lyder bekendt, og skildret glimmerende i dette show.
http://www.youtube.com/watch?v=Z3ZVgj_-VAg

Jan Rasmussen