Øget grænsekontrol en tabersag for DF?
Fra : Jens Bruun

Dato : 14-06-11 13:37

Næ, egentlig ikke. Faktisk tyder meget på, at DF har fundet en rigtig
vindersag:

http://www.b.dk/politiko/graensekamp-giver-pote-for-df

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 14-06-11 13:52

> Næ, egentlig ikke. Faktisk tyder meget på, at DF har fundet en rigtig
> vindersag:
>
> http://www.b.dk/politiko/graensekamp-giver-pote-for-df

Folket var ikke klar til at man nedlagde grænsekontrollerne. Politikerne
glemte at spørge folket om det var i orden at nedlægge dem ligesom
politikerne næsten altid glemmer at spørge folket når andre vigtige
beslutninger skal tages. Det er det man kalder magtfuldkommenhed, noget som
vore folkevalgte i høj grad lider af og bliver straffet for i al for ringe
grad.

Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Bo Warming

Dato : 14-06-11 16:42

On Tue, 14 Jun 2011 14:36:45 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>Næ, egentlig ikke. Faktisk tyder meget på, at DF har fundet en rigtig
>vindersag:
>
>http://www.b.dk/politiko/graensekamp-giver-pote-for-df

Malene Vind er taber ved at påstår hun taler som videnskabsmand når
hun personangriber om uvidenskabelig moral; den indre svinehund,
valgflæsk og laveste fællesnævner

Svinsk at TV-mikrofonholderne ikke graver i det

Fra : Bertel Brander

Dato : 14-06-11 18:51

Den 14-06-2011 14:36, Jens Bruun skrev:
> Næ, egentlig ikke. Faktisk tyder meget på, at DF har fundet en rigtig
> vindersag:
>
> http://www.b.dk/politiko/graensekamp-giver-pote-for-df

Det er vel ikke underligt at DF hellere vil diskutere
"grænsekontrol" end afskaffelse af efterlønnen. Så længe
DF er i stand til at få debatten til at handle om grænser,
og deres vælgere ikke har fundet ud af at "grænsekontrollen"
er værdiløs, vil de nok fortsætte med at stjæle vælgere
fra V og K. Men i det store billede flytter debatten om
"grænsekontrol" intet, de "blå" taber alligevel næste valg.

Fra : DADK (the original)

Dato : 14-06-11 19:04

On 14-06-2011 19:50, Bertel Brander wrote:

> Det er vel ikke underligt at DF hellere vil diskutere
> "grænsekontrol" end afskaffelse af efterlønnen.

Er efterlønnen afskaffet? Afskaffer tilbagetrækningsreformen efterlønnen?

Fra : Bertel Brander

Dato : 14-06-11 19:07

Den 14-06-2011 20:03, DADK (the original) skrev:

> Er efterlønnen afskaffet? Afskaffer tilbagetrækningsreformen efterlønnen?

Du ved godt hvad jeg mener, så hvad er pointen i
dit indlæg? At afspore debatten så vi undgår at
komme til at diskutere politik?

Fra : DADK (the original)

Dato : 14-06-11 19:14

On 14-06-2011 20:07, Bertel Brander wrote:

> Du ved godt hvad jeg mener,

Du mener ikke at efterlønnen er afskaffet, selvom du skriver det?

>så hvad er pointen i
> dit indlæg? At afspore debatten så vi undgår at
> komme til at diskutere politik?

Tja, at diskutere politik handler vel om at diskutere de faktiske
omstændigheder. Du omtaler en falsk tilstand, dvs "afskaffelse af
efterlønnen", og eftersom jeg gerne vil diskutere politik, og ikke
afspore debatten, tilspørger jeg dig om det var en fejl eller om du
virkelig selv tror på det.

Det var ikke en fejl, du tror åbenbart på det, eller hur?

Er efterlønnen afskaffet, ja eller nej? Bliver den afskaffet, ja eller nej?

Fra : Bertel Brander

Dato : 14-06-11 19:17

Den 14-06-2011 20:14, DADK (the original) skrev:

> Du mener ikke at efterlønnen er afskaffet, selvom du skriver det?

Du ved godt at jeg godt ved hvad der er sket med efterlønnen.

> Tja

Hvis ikke du vil diskutere politik, kan du så ikke finde
et andet sted at lade være med at diskutere politik?

Fra : DADK (the original)

Dato : 14-06-11 19:25

On 14-06-2011 20:17, Bertel Brander wrote:

> Du ved godt at jeg godt ved hvad der er sket med efterlønnen.

Nej, jeg er ikke oppe i dit hoved. Har kun det du har skrevet. Er
efterlønnen afskaffet, ja eller nej?

> Hvis ikke du vil diskutere politik, kan du så ikke finde
> et andet sted at lade være med at diskutere politik?

Jeg diskuterer netop politik. Det er ret væsentligt om efterlønnen er
afskaffet, synes du ikke? Du virker til at mene det, når du selv betoner
det som noget væsentligt.

Så er efterlønnen afskaffet - ja eller nej?

Fra : Bertel Brander

Dato : 14-06-11 19:38

Den 14-06-2011 20:24, DADK (the original) skrev:

> Jeg diskuterer netop politik

Nu har du sendt 3 indlæg i denne tråd, som alle
udelukkende har haft til formål at undgå at diskutere,
politik og trådens emne. Hvis du på et tidspunkt beslutter
dig for at tage stilling i debatten, svarer jeg gerne.

Fra : DADK (the original)

Dato : 14-06-11 20:07

On 14-06-2011 20:38, Bertel Brander wrote:

> Nu har du sendt 3 indlæg i denne tråd, som alle
> udelukkende har haft til formål at undgå at diskutere,
> politik og trådens emne. Hvis du på et tidspunkt beslutter
> dig for at tage stilling i debatten, svarer jeg gerne.

Og i alle de svar du har givet har du undgået at tage stilling til om
din påstand "afskaffelsen af efterlønnen" er korrekt eller ej.

Du vægrer dig naturligvis fordi du ved at du ikke havde og har ret.
Derfor taler du udenom og fabler om "trådens emne". Efterlønnen er ikke
afskaffet.

Men du mener åbenbart at udspredelse af løgne og falske budskaber er
"politik", og det at forholde sig til sandheden er en "afsporing af
debatten". Jaja. Så kender vi dig igen Bertel.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 14-06-11 23:07

On Tue, 14 Jun 2011 21:06:35 +0200, DADK (the original) wrote:

> [...]
> "politik", og det at forholde sig til sandheden er en "afsporing af
> debatten". Jaja. Så kender vi dig igen Bertel.

LOL. Sikke dog Brander spræller i nettet, når han bliver fanget med
fingrene i kagedåsen. )))))

Fra : Michael Weber

Dato : 14-06-11 19:00

Den 14-06-2011 14:36, Jens Bruun skrev:
> Næ, egentlig ikke. Faktisk tyder meget på, at DF har fundet en rigtig
> vindersag:
>
> http://www.b.dk/politiko/graensekamp-giver-pote-for-df

"- Det her er en debat, som på alle måder passer Dansk Folkeparti godt.
I Danmark forsvarer Dansk Folkeparti den jævne dansker mod eliten, og
internationalt er det kampen for det lille Danmark mod de store lande og
EU, siger Niels Krause-Kjær.

Målingen er foretaget i dagene fra den 6. juni til den 13. juni. Det var
netop i den periode, at sagen om grænsekontrol gik fra en
ekspeditionssag i Folketingets Finansudvalg til at eksplodere på
mediernes forside.

Og det passer Dansk Folkeparti godt:

- Hvor har de været heldige. I stedet for at diskutere efterløn og
tilbagetrækningsreform så diskuterer vi nu på den bane, hvor de er
allerstærkest, og hvor de har størst troværdighed i forhold til deres
vælgere, siger Niels Krause-Kjær."
http://www.b.dk/politiko/graensekamp-giver-pote-for-df

Niels Krause-Kjærs analyse viser, at DFs vælgere er mere til retorik end
egentlig indhold.

Fra : Bertel Brander

Dato : 14-06-11 19:04

Den 14-06-2011 20:00, Michael Weber skrev:

> "- Det her er en debat, som på alle måder passer Dansk Folkeparti godt.
> I Danmark forsvarer Dansk Folkeparti den jævne dansker mod eliten

Jeg undrede mig over det der med "I Danmark forsvarer Dansk
Folkeparti den jævne dansker mod eliten", DF èr eliten i
Danmark, hvordan kan de så forsvare "den jævne dansker"
mod eliten?

> [...]
> http://www.b.dk/politiko/graensekamp-giver-pote-for-df
>

> Niels Krause-Kjærs analyse viser, at DFs vælgere er mere til retorik end

DFs politik er mest symbolpolitik, afstemt efter hvad
der giver stemmer, om det så har nogen virkning ude i
virkeligheden er for DF og deres vælgere ligegyldigt.

Fra : Michael Weber

Dato : 14-06-11 19:12

Den 14-06-2011 20:04, Bertel Brander skrev:

> Jeg undrede mig over det der med "I Danmark forsvarer Dansk
> Folkeparti den jævne dansker mod eliten", DF èr eliten i
> Danmark, hvordan kan de så forsvare "den jævne dansker"
> mod eliten?

Pia K lå

Pia K lå på 3. pladsen på listen over de mest magtfulde danskere i 2010.
http://www.business.dk/bny/ingen-over-eller-ved-siden-af-maersk

http://www.business.dk/billeder/her-er-danmarks-ti-mest-magtfulde-mennesker

> DFs politik er mest symbolpolitik, afstemt efter hvad
> der giver stemmer, om det så har nogen virkning ude i
> virkeligheden er for DF og deres vælgere ligegyldigt.

Det ser sådan ud.

Fra : Martin Larsen

Dato : 14-06-11 19:12

On 14/06/11 20:04, Bertel Brander wrote:

> [...]
> der giver stemmer, om det så har nogen virkning ude i
> virkeligheden er for DF og deres vælgere ligegyldigt.

Og de "symboler" får rød-fjolserne til at pisse blod - ha ha ha

Fra : Bo Warming

Dato : 17-06-11 05:13

rOn Tue, 14 Jun 2011 20:12:09 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Og de "symboler" får rød-fjolserne til at pisse blod - ha ha ha

DF har forståeligt INDHOLD og minder dejlig lidt om den uddannede
blærede "elite" så de bør få et godt valgn

Fra : Vidal

Dato : 15-06-11 22:17

Den 14-06-2011 20:00, Michael Weber skrev:

> Niels Krause-Kjærs analyse viser, at DFs vælgere er mere til retorik end
> egentlig indhold.

Vi ved jo, at nogle mennesker er nemmere at narre end andre.
12-14% af vælgerbefolkningen tilsyneladende.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : @

Dato : 16-06-11 15:17

On Wed, 15 Jun 2011 23:16:56 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Vi ved jo, at nogle mennesker er nemmere at narre end andre.
>12-14% af vælgerbefolkningen tilsyneladende.

!!!!!!!

er der virkelig ikke flere som stemmer socialistisk her i landet?

Fra : Vidal

Dato : 17-06-11 10:15

Den 16-06-2011 16:17, @ skrev:

> !!!!!!!
>

> er der virkelig ikke flere som stemmer socialistisk her i landet?

Der er meget få rigtige socialister i Danmark. Jeg hører ikke
til blandt dem.

--
Venlig hilsen,

Vidal