Kineserne er pengefixerede dvs mindre selv~
Fra : Bo Warming

Dato : 08-06-11 20:03

Kineserne er pengefixerede dvs mindre selvbedrageriske

De er ikke så komplicerede som os der har lag på lag af fantasier og
livsløgne, hvor de har one-track-mind og er materialistiske

De er dog ikke bliinde for at samlen i lade har spinnoff -
arbejdsglæde og dygtiggørelse

En masse vitser er forståelige for os med de mange selvbedrag og er
uforståelige for de enkle - dyriske? - kinesere

"Forargelse er den følelse, man får, når man ser andre gøre noget, man
gerne selv ville, men ikke selv tør! Anders Mattesen

`"Few things are harder to put up with than the annoyance of a good
example.Mark Twain
"   Den misundelige piner sig selv som en fjende. Demokrit
"   Few things are harder to put up with than the annoyance of a
good example. Mark Twain

Hver gang man udretter noget, skaffer man sig en fjende. Man skal
forblive middelmådig for at være populær. -Oscar Wilde
   Intet er mere uudholdeligt end en tåbe, der har heldet med
sig.    Marcus Tullius Cicero

"Nogle ægtemænd har sukket over at deres kone bollede ved siden af.
Langt flere har sukket over at ingen søgte at komme til at elske med
deres kone" Nietzsche.

Ser vi på lovjunglens ubehageligheder for os danskere, bliver man for
alvor misundelig på konfuzianernes enkle liv

" Laws once introduced without reason, and has become
reasonable.Pascal
"A multitude of laws in a country is like a great number of
physicians, a sign of weakness and malady. Francois de Voltaire
Plov   At være Retfærdighedens Tjener, i Praksis at finde
overbevisende Argumenter for det Resultat, Magthaverne har brug for.
Plov   Det er bedre, at Livet tager Livet af Loven, end at Loven
tager Livet af Livet.
Plov   Det er hæmningen, der betinger alt kultur.    Johannes V.
Jensen 1873-1950
Plov   Going to law is losing a cow for the sake of a cat. Deal with
things before they appear. Put things in order before disorder
arises.Chinese Proverb Chinese Proverb
Plov   Hvad er egentlig Juraens formål?
Plov   Hvis man skulle studere alle love, fik man slet ikke tid til
at overtræde dem. Goethe
plov   H
Plov   Plurality which is not reduced to unity is confusion, unity
Plov   Politik er den kunst at forhindre folk i at blande sig i, hvad
der angår dem. Paul Valéry
plov   RITUALER: Det er absurd og afsindigt, at man viser lydighed
mod sædvanerne. Nietzsche
Plov   Ship me somewheres east of Suez, where the best is like the
worst, Where there aren't no Ten Commandments an' a man can raise a
thirst; For the temple-bells are callin', an' it's there that I would
be - By the old Moulmein Pagoda, looking lazy at the sea; on the road
to Mandalay, Where the old Flotilla lay, with our sick beneath the
awnings when we went to Mandalay! O the road to Mandalay,
where the flyin'-fishes play, An' the dawn comes up like thunder outer
China 'crost the Bay. Rudyard Kipling
plov   Støder dumhed og grundighed sammen, får man begrebet
administration. Oliver Hassencamp
plov   To be a law-giver is a sublimated form of tyrrany. Nietzsche
Plov   When I refuse to obey an unjust law I do not contest the right
of the majority to command, but I simply appeal from the sovereignty
of the people to the sovereignty of mankind.      Alexis de
Tocqueville
plov   When one wants to change manners and customs, one should not
do so by changing the laws.    Montesquieu
plov   When you prevent me from doing anything I want to do, that is
persecution; but when I prevent you from doing anything you want to
do, that is law, order and morals.      George Bernard Shaw
plov1   "A state is better governed, which has but few laws, and those
laws are strictly observed.      Rene Descartespg talrige
græske og romerske politiske tænkere
Plovad      Havde der ikke været dårlig mennesker, havde der
heller ikke været gode advokater. Charles Dickens
(1812-1870)English Novelist
plovad   "Tfirst thing we do, let's kill all the lawyer"Henry VI"
Shakespeare
plovad   Advokater er folk der udlejer deres ord og vrede. Anonym
plovad   Der er kun én forskel mellem en kvindelig advokat og en Pit
Bull Terrier - og det er læbestiften. Parterick Murray
plovad   En advokat med en håndtaske kan stjæle mere end 100 mand med
skydevåben. Maio Puco
plovad   En god sagfører er en dårlig nabo. Ordsprog
plovad   En jury består af tolv personer valgt til at afgøre, hvem der
har den bedste sagfører. Robert Frost
plovad   Hvis du kan løbe rundt med din advokat, har du en forkert
advokat. John Nolan
plovad   Jeg savner en advokat til at beskytte mig mod min advokat.
Anonym
Plovadd   "Going to law is losing a cow for the sake of a cat.
Deal with things before they appear. Put things in order before
disorder arises."Chinese Proverb
Plovadv   At starte en retssag, er at miste en ko for at vinde en kat.
Konfutze
plovre   Det overrasker mig, at så mange mennsker kaster sig over
kriminalitet, når der er så mange lovlige måder at være uærlig på. Al
Capone
Plovre   Konsekvens er den fantasiløses sidste tilflugt. Oscar
Wilde
plovre   Som advokat er du i stand til at elske dit arbejde, tjene en
masse penge og holde dig inden for lovens rammer. Men du skal vælge én
af de tre muligheder. Jack Dee
Plovstat   Mennesket skylder Staten hele sin eksistens.   Hegel
plovaaTo bønder påstår begge, at de ejer den samme ko. Mens den ene
trækker i dens hoved og den anden i dens hale, bliver koen malket af
en advokat. Jødisk ordsprog

   Det, vi kalder retfærdighed, er blot den uretfærdighed, vi er
flest om Steen Borbjerg
re   Du må ikke røve. Du må ikke ihjelslå. Sådanne ord kaldte man
engang hellige. Dem bøjede man knæ og hoved for. Dem tog man skoene af
for. Men jeg spørger jer: Hvor var der nogensinde bedre røvere og
drabsmænd i verden end sådanne hellige ord selv har været det- ligger
det ikke i alt liv selv at røve og slå ihjel.Og derved at sådanne ord
kaldtes hellige, blev SANDHEDEN så ikke derved slået ihjel. Nietzsche
re   Enhver tosse kan finde på regler, og alle tosser vil følge
dem. Henry David Thoreau
Re   Fremskridtet er kun muligt, hvis man intelligent overtæder
reglerne. Boleslaw Barlog
Re   Har man ingen karakter, må man skaffe sig leveregler. Albert
Camus
re   Jeg holder mere af personer end af principper, og jeg holder
mere af personer uden principper end af noget andet i verden. Oscar
Wilde
Re   Jeg lytter ikke længere til gode råd om, hvordan man skal
opfører sig, og derfor er jeg også holdt op med at finde på nogen.
George Bernard Shaw
re   Man bør ikke på Christiansborg blande sig i, hvordan folk
hygger sig. Men man bør skabe bl. a. de økonomiske forudsætninger for,
at folks hyggetilværelse bliver bedst mulig. Glistrup

Meget kan sammenfattes i at de advokat og lovjunglefri kinesere er
mere pacifistiske end Gandhi og hand ØjeForØjeGørVerdenBlind

Militært var de dog nødt til i 1710 at erobre Tibet der i århundreder
havde sendt plyndrende ryttere mod Kina