Katten på side 43. (lidt langt)
Fra : Trine

Dato : 11-08-01 20:36

Jeg sidder lige og bladrer i min nye bibel (Politikens kattebog sæføli
*gg*)...og falder over KATTEN...sååååk

Som tidligere skrevet, er min købstilladelse blevet inddraget af gemalen,
indtil vi får noget større at bo i.....men så har jeg jo også tid til at
finde lige præcis den/de kat/katte jeg vil have Ikke fordi jeg tror at
det kommer til at holde stik (Da vi skulle have vores første fælles kat, var
mit eneste kriterie at den ikke måtte være sort og hvid (fordi jeg synes at
de var kedelige) *ggggg*, men det synes Emil at jeg lige skulle revurdere
......plask og så var jeg solgt . Men jeg har jo lov til at
drømme...drømme mig væk til mit lille nedlagte landsted, med plads til alle
de dyr jeg vil have

Nu ligger landet sådan at Philip (underkommandoen) og jeg ikke er helt enige
i hvordan drømmekatten ser ud....
Philip har forelsket sig dybt i en blå brite (findes de med grønne eller blå
øjne skulle jeg spørge fra Philip) eller en russian blue ...og
....øøøhh...min er...øøøhhh ( det var så her jeg begyndte at kigge bogen
igennem )..katten på side 43..hvad er det for en ?? mit gæt er en blåmasket
hellig birma ??....Og så kunne jeg også godt tænke mig en rød huskat, en
siameser (magen til Ann R.´s Ditte *gg*), en Manxkat, en sølvfarvet Somali,
en sortsmoke Norsk skovkat som den på side 150, en ..og en, og så liige
en....
Hm det er vist godt at jeg har et stykke tid at spare op i

Som jeg har sagt til Philip, det er ikke et spørgsmål om at have for mange
dyr, men et spørgsmål om at købe et hus der er stort nok *lol*

/Trine, der er midt i en dejlig dagdrøm

Fra : Fie & Christian

Dato : 11-08-01 20:46

Hej Trine

> Jeg sidder lige og bladrer i min nye bibel (Politikens kattebog sæføli
> *gg*)...og falder over KATTEN...sååååk

Hvor skægt! Jeg sad osgå lige og kiggede missere her for et par timer siden
i "biblen"

(snip Trines mål i livet

> [...]
enige
> i hvordan drømmekatten ser ud....
> Philip har forelsket sig dybt i en blå brite (findes de med grønne eller

I bogen nævnes kobber, dyb orange, blå, odd-eyed (2 forskellige farver, så
vidt jeg husker), himalayablå (hvad i alverden er det?!), grøn og blå-grøn -
afhængigt af pelsfarven. Hvilken pelsfarve der hænger sammen med hvilken
farve øjne, må du ikke spørge om

> [...]
> ...øøøhh...min er...øøøhhh ( det var så her jeg begyndte at kigge bogen
> igennem )..katten på side 43..hvad er det for en ?? mit gæt er en

Ja, nu er det jo ingen hemmelighed, at min store drøm er en dag at anskaffe
mig en hellig birma de er simpelthen så smukke og dejlige og bløde og
dejlige og.... og.... og......men det må vente til finanserne og pladsen er
til det Men den på side 43 er vist ikke hvid nok til at være en hellig
birma tror jeg.......mon ikke det er en blanding med noget birma i ?

(snip opremsning af smukke katte)

> /Trine, der er midt i en dejlig dagdrøm

/Fie, som håber at finde tid til at komme til Tåstrup imorgen og beundre
birmaer

Fra : N/A

Dato : 11-08-01 21:27

Fra : Trine

Dato : 11-08-01 21:27

Det skider jeg på...du er en haj

Jamen så er det jo "bare" sådan en jeg skal have *ggg*

/Trine

Fra : Camilla Scharff

Dato : 11-08-01 21:46

"Trine" <musen@kirstein.dk> skrev...

Hej Trine

> Jeg sidder lige og bladrer i min nye bibel (Politikens kattebog sæføli
> *gg*)...og falder over KATTEN...sååååk

Ja, det sker temmelig ofte... altså, at man finder katten! - det kan nemlig
ændre sig Tro mig, jeg har fundet mange KATTEN! (har dog holdt mig i
skindet - ellers ville jeg have ca. 100 katte nu, hvis de vel at mærke var
til salg overhovedet).

SNIP
> [...]
blå
> øjne skulle jeg spørge fra Philip) eller en russian blue ...og

Blå briter findes kun med kobber/gule øjne - og det _skal_ de have... Og
hvis du spørger min veninde, som er briteopdrætter, så er briten "Katten for
rigtige mænd" (det er hendes "slogan"...), så mon ikke Philip er inde på
noget af det rigtige...? - hvad det så siger om vi andres mænd, ved jeg ikke
rigtig )
Du kan se mange flere briter her: http://hjem.get2net.dk/bb-klubben. Hvis du
kigger under "Briten" og "Racebeskrivelse", så er det min venindes hankat,
der slænger sig dér øverst - og han er dejlig...

Mht. Russeren, så skal man lige være opmærksom på, at den somme tider
betegnes som værende mere reserveret og lidt en en-personers kat - om det er
helt rigtigt ved jeg ikke...

> [...]
blåmasket
> hellig birma ??....Og så kunne jeg også godt tænke mig en rød huskat, en

Som Grit allerede har svaret på, så er det en Ragdoll - også dejlige, og
store!

> Som jeg har sagt til Philip, det er ikke et spørgsmål om at have for mange
> dyr, men et spørgsmål om at købe et hus der er stort nok *lol*

Men selvom man har et meget stort hus, så kan man nu godt få for mange...

Camilla

Fra : Trine

Dato : 11-08-01 21:59

> [...]
for
> rigtige mænd" (det er hendes "slogan"...), så mon ikke Philip er inde på

He he det var noget han kunne forholde sig ...Hmmm rigtige mænd.....

Som Grit allerede har svaret på, så er det en Ragdoll - også dejlige, og
store!

Store?? sådan Maine Coon store??

> Men selvom man har et meget stort hus, så kan man nu godt få for mange...

Og hvor mange er så for mange *ggg*??

/Trine

Fra : Susanne

Dato : 12-08-01 21:36

Hej Trine.
Jeg var lige inde og studere bogen for at se den kat, du omtalte. Faktisk er
katten med på en del sider. Og på nogle af dem, kan du endda bedre se den
ordentlig. Jeg har selv en Blåmasket Hellig Birma hankat . Og han er mere
"ren" i farverne, syntes jeg.'Jeg er selvfølgelig villig til at maile dig et
billede af ham :c) Han er jo også "Verdens Bedste Kat" og har det bedste
temperament jeg til dags dato har set en kat med. *S*
Mvh
Susanne

Trine <musen@kirstein.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9l461r$165u$1@news.cybercity.dk...