Stop festfyrværkeriet i Libyen
Fra : Martin Larsen

Dato : 07-06-11 14:59

Terrorbombning af Gadaffi er ved at blive en dyr 'spøg' for DK

- Danmark var med som et af de første lande for at stoppe Gaddafis
slagtning af civile. Den opgave har vi løst, og nu må nabolande som
Italien, Frankrig og Spanien, der har større interesse i missionen, tage
over, siger Ib Poulsen.

Han mener, at Danmark i stedet bør koncentrere indsatsen om Esbern
Snares kamp mod pirater i farvandet ud fra Somalia.

http://www.fyens.dk/article/1864887:Indland-Fyn--DF-ordfoerer-vil-stoppe-Libyen-mission

Mvh
Martin

Fra : Bertel Brander

Dato : 07-06-11 18:29

Den 07-06-2011 15:59, Martin Larsen skrev:
> [...]
>
> Han mener, at Danmark i stedet bør koncentrere indsatsen om Esbern
> Snares kamp mod pirater i farvandet ud fra Somalia.

Der gik ikke mere end 5 minutter inden Søren gjorde
klart at det fortsat er DF politik at føre krig
i Libyen:
http://politiken.dk/politik/ECE1301875/espersen-banker-df-ordfoerer-paa-plads/

Fra : Martin Larsen

Dato : 07-06-11 18:56

On 07/06/11 19:29, Bertel Brander wrote:

> Der gik ikke mere end 5 minutter inden Søren gjorde
> klart at det fortsat er DF politik at føre krig
> i Libyen:
> http://politiken.dk/politik/ECE1301875/espersen-banker-df-ordfoerer-paa-plads/

Den politik er Brander vel enig i?

Fra : Bertel Brander

Dato : 07-06-11 19:05

Den 07-06-2011 19:56, Martin Larsen skrev:

> Den politik er Brander vel enig i?

Jeg mener at det er nyttesløst at kaste bomber ud over
folk i Libyen. Der er ingen tvivl om at Gadaffi er
storslem, og at han burde sendes på porten, og burde
være blevet det for længst. Men det projekt VKO, desværre
med S-SF's velsignelse, har gang i har jeg mere end
svært ved at se det fornuftige i.

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-06-11 22:34

Bertel Brander <bertel@post4.tele.dk> skrev i meddelelsen
4dee5fe9$0$36568$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Der gik ikke mere end 5 minutter inden Søren gjorde
> klart at det fortsat er DF politik at føre krig
> i Libyen:
> http://politiken.dk/politik/ECE1301875/espersen-banker-df-ordfoerer-paa-plads/

Men hvad synes du egentlig, Brandert?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Bertel Brander

Dato : 07-06-11 22:39

Den 07-06-2011 23:34, Jens Bruun skrev:
> Bertel Brander<bertel@post4.tele.dk> skrev i meddelelsen
> 4dee5fe9$0$36568$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Men hvad synes du egentlig, Brandert?

Du har stadig ikke lært at stave

Fra : DADK (the original)

Dato : 07-06-11 22:37

On 07-06-2011 19:29, Bertel Brander wrote:

> Der gik ikke mere end 5 minutter inden Søren gjorde
> klart at det fortsat er DF politik at føre krig
> i Libyen:

Desværre nej. Desto længere tid man trækker pinen ud desto større bliver
skandalen.

Fra : Bertel Brander

Dato : 07-06-11 22:40

Den 07-06-2011 23:36, DADK (the original) skrev:

> Desværre nej. Desto længere tid man trækker pinen ud desto større bliver
> skandalen.

Det er egentlig underligt, i folketinget er der meget stor
flertal for "missionen" i Libyen, i dk.politik er det mere
end svært at finde en eneste, der er for.

Fra : DADK (the original)

Dato : 07-06-11 23:30

On 07-06-2011 23:40, Bertel Brander wrote:

> Det er egentlig underligt, i folketinget er der meget stor
> flertal for "missionen" i Libyen, i dk.politik er det mere
> end svært at finde en eneste, der er for.

Og sådan har det været lige siden starten. Og tror du vil kunne se et
lignende mønster hvis du spørger "manden på gaden", ikke 100% imod, men
i hvert fald mere imod end de partier de typisk stemmer på.

Fra : Rado

Dato : 12-06-11 07:11

On Tue, 07 Jun 2011 15:59:08 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Terrorbombning af Gadaffi er ved at blive en dyr 'spøg' for DK

De kan da bare betale tilbage igen med det de har nok af - olie - når
de har fået styr på tingene. De burde Irak vel sådan set også gøre.

--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer

Fra : Bo Warming

Dato : 12-06-11 17:14

On Sun, 12 Jun 2011 08:10:47 +0200, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
wrote:

>De kan da bare betale tilbage igen med det de har nok af - olie - når
>de har fået styr på tingene. De burde Irak vel sådan set også gøre.

Mon ikke Danmark i det skjulte får nogen vennetjenester af USA til
gengæld for at USA får hindret at Libyen sælger olie til Kina?

Hvis Grønland viser sig at have meget olie, har vi nok også redskaber
til at hindre, at Grønland sælger den til Kina. Og det belønnes vi for
- mon ikke ?

Fra : Bertel Brander

Dato : 12-06-11 18:22

Den 12-06-2011 08:10, Rado skrev:

> De kan da bare betale tilbage igen med det de har nok af - olie - når
> de har fået styr på tingene. De burde Irak vel sådan set også gøre.

Jeg ved ikke rigtigt om det er rimeligt at smide bomber
i hovedet på folk, og derpå bede de overlevende om at
betale for bomberne.