Hvad betyder egentlig udtrykket sos´erne?
Fra : Patruljen

Dato : 31-05-11 16:07

Jeg kender udtrykket fra bogen Outsideren. men år det anvendes om
socialdemokraterne, hvad står forkortelsen så egentlig for?

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 01-06-11 06:41

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> wrote in message

> Jeg kender udtrykket fra bogen Outsideren. men år det anvendes om
> socialdemokraterne, hvad står forkortelsen så egentlig for?

Er det ikke blot de 3 første bogstaver i ordet? soc bliver til sos for at
sikre den rigtige udtale af c'et. Ellers kommer det til at lyde som
"suckerne" og hvor morsomt og rammende det end er, så er det lidt langt fra
"socialdemokraterne".

Fra : Jesper

Dato : 01-06-11 08:05

Patruljen <Patruljen@yahoo.dk> wrote:

> Jeg kender udtrykket fra bogen Outsideren. men år det anvendes om
> socialdemokraterne, hvad står forkortelsen så egentlig for?

Ses sædvanligvis som sosserne, det er en forkortelse for
socialdemokraterne. De kaldes også en masse andre muntre ting:

Socialakrobaterne
Socialkrabaterne
Socialkleptokraterne
osv.

--
Jesper
Danmark står på 4 søjler:

Fra : Mendoza

Dato : 01-06-11 16:49

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i meddelelsen

> Ses sædvanligvis som sosserne, det er en forkortelse for
> socialdemokraterne. De kaldes også en masse andre muntre ting:

> [...]

Asocialdemokraterne