Muslim hystreri holder Tyske turister væk ~
Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 29-05-11 11:07

http://politiken.dk/turengaartil/rejsenyt/ferieidanmark/ECE1294480/graensekontrol-skraemmer-tyske-turister-vaek/

Nu banker virkeligheden på døren, DFs inkompetance koster danmark de
dyrebare turist kroner, tyskerne vil nemlig ikke sidde i kø ved grænsen pga
de regler som DF har fået indført.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 29-05-11 12:31

On Sun, 29 May 2011 12:07:29 +0200, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) wrote:

> [...]
>
> Nu banker virkeligheden på døren, DFs inkompetance koster danmark de
> dyrebare turist kroner, tyskerne vil nemlig ikke sidde i kø ved grænsen pga

Hvem siger at de skal holde i kø.?

Det er da vist noget som EU-tosserne har bildt dem ind.

Fra : Michael Weber

Dato : 29-05-11 12:37

Den 29-05-2011 13:31, S.A.Thomsen skrev:
> Hvem siger at de skal holde i kø.?

"Aflysningerne skyldes frygt for lange bilkøer, men også politisk
holdning hos tyskerne.

»Planerne bliver opfattet som afstandtagen til EU og til Tyskland, så
der er kommet rigtig mange politiske reaktioner«, siger Carlos Villaro
Lassen."

hmm... "...men også politisk holdning hos tyskerne."

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 29-05-11 12:47

On Sun, 29 May 2011 13:37:03 +0200, Michael Weber wrote:

> [...]
> Lassen."
>
> hmm... "...men også politisk holdning hos tyskerne."

PRÆCIS som jeg skrev.

Tyskland er jo et af de mest EU-positive lande der findes, og de tager
kritik af EU's utallige mangler, som kritik af dem personligt.

Fra : Michael Weber

Dato : 29-05-11 13:04

Den 29-05-2011 13:46, S.A.Thomsen skrev:
> PRÆCIS som jeg skrev.

Du misser det også er den politiske holdning, som grænsekontrollen er et
udtryk for, tyskerne har et problem med. Ikke kun bilkøer, som du skriver.

> Tyskland er jo et af de mest EU-positive lande der findes, og de tager
> kritik af EU's utallige mangler, som kritik af dem personligt.

"Zugeständnis an Rechtsextreme
Dänemark macht Grenze dicht
An der deutsch-dänischen Grenze gibt es bald wieder ständige Kontrollen.
Die Rechtspopulisten der DVP haben eine Parlamentsmehrheit hinter ihre
Forderung gebracht. Sie wollen Kriminelle und Flüchtlinge aussieben.
Auch gegen das organisierte Verbrechen soll die Maßnahme wirken."
http://www.n-tv.de/politik/Daenemark-macht-Grenze-dicht-article3309176.html

"Dänemark will wieder Grenzkontrollen einführen

An der deutsch-dänischen Grenze gibt es bald wieder permanente
Kontrollen. Die Rechtspopulisten der DVP haben in Kopenhagen eine
Parlamentsmehrheit hinter ihre Forderung gebracht. Die EU fordert eine
"rasche Erklärung" Dänemarks für diesen Schritt. "
http://www.tagesspiegel.de/politik/daenemark-will-wieder-grenzkontrollen-einfuehren/4162206.html

"Trotz Schengen führt Dänemark wieder permanente Kontrollen an den
Grenzen zu Deutschland und Schweden ein. Finanzminister Claus Hjort
Frederiksen sagte, Kontrollstationen würden aufgebaut, um an
Grenzübergängen, Häfen und Flughäfen Stichkontrollen zu machen. Damit
werde auf zunehmende illegale Einwanderung und Grenzkriminalität reagiert.

Die Minderheitsregierung beugte sich damit dem Druck der
rechtspopulistischen Dänischen Volkspartei DF, die die Grenzen schon
seit Jahren wieder dichtmachen will. Die Zustimmung im Parlament steht
noch aus, gilt aber als wahrscheinlich."
http://www.tagesanzeiger.ch/ausland/europa/Daenemark-fuehrt-wieder-Grenzkontrollen-ein/story/10981049

"Kontrollen trotz Schengen
Dänemark bleibt im Schengen-Raum. Diese Beteuerung des dänischen
Finanzminister Claus Hjort Frederiksen wirkt ein wenig widersprüchlich
angesichts der Ankündigung, nach zehn Jahren wieder eine permanente
Grenzkontrolle an der Grenze von Dänemark zu Deutschland einzuführen.

Schließlich soll das Schengen-Abkommen eigentlich den freien
Grenzübertritt zwischen den beteiligten EU- und einigen anderen Ländern
garantieren.

Justizminister Lars Barfoed ergänzte sogleich, es gehe vornehmlich um
Einreisende aus Osteuropa - als könne dies beruhigen. Auch die
Parteichefin der rechtspopulistischen DVP, Pia K... "
http://www.morgenpost.de/printarchiv/politik/article1637198/Kontrollen-trotz-Schengen.html

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 29-05-11 13:37

On Sun, 29 May 2011 14:04:00 +0200, Michael Weber wrote:

> Du misser det også er den politiske holdning, som grænsekontrollen er et
> udtryk for, tyskerne har et problem med. Ikke kun bilkøer, som du skriver.

Hvilket jeg forklarer lige nedenunder.

> [...]
> An der deutsch-dänischen Grenze gibt es bald wieder ständige Kontrollen.
> Die Rechtspopulisten der DVP haben eine Parlamentsmehrheit hinter ihre

Allerede her hopper kæden af. brugen af ordene "Rechtsextreme" og
"Rechtspopulisten" viser tydeligt at det er rød-tosser.

> Sie wollen Kriminelle und Flüchtlinge aussieben.

Det er jo direkte løgn.

DF vil jo IKKE udvise flygtninge (med mindre de er kriminelle).

> Auch gegen das organisierte Verbrechen soll die Maßnahme wirken."

Hvad er der galt i det.?

> [...]
> Parlamentsmehrheit hinter ihre Forderung gebracht. Die EU fordert eine
> "rasche Erklärung" Dänemarks für diesen Schritt. "

IGEN bruges ordet "Rechtspopulisten", hvilket i mine øjne diskvalificerer
afsenderen.

> [...]
> Grenzübergängen, Häfen und Flughäfen Stichkontrollen zu machen. Damit
> werde auf zunehmende illegale Einwanderung und Grenzkriminalität reagiert.

Så langt så godt.

> Die Minderheitsregierung beugte sich damit dem Druck der
> rechtspopulistischen Dänischen Volkspartei DF,

IGEN bruges ordet "rechtspopulistischen".

> [...]
> Einreisende aus Osteuropa - als könne dies beruhigen. Auch die
> Parteichefin der rechtspopulistischen DVP, Pia K... "

Og IGEN ordet "rechtspopulistischen".

> http://www.morgenpost.de/printarchiv/politik/article1637198/Kontrollen-trotz-Schengen.html

Dine links viser tydeligt at Tyskland har et anstrengt forhold til
demokrati og ytringsfrihed (hvilket måske skyldes deres historisk betingede
dårlige samvittighed).

Det er det samme i Sverige, der bruger de samme betegnelser om de "politisk
ukorrekte" Sverigesdemokraterne.

Fra : Michael Weber

Dato : 29-05-11 13:53

Den 29-05-2011 14:37, S.A.Thomsen skrev:

> [...]
> dårlige samvittighed).
>
> Det er det samme i Sverige, der bruger de samme betegnelser om de "politisk

Så, nu ikke så pigesur lille thomsen.
Du kan sådan set godt mene, at tyskerne ikke fatter en brik af nogen som
helst og...nå da....bla bla bla....men uanset hvordan du vender og
drejer det, er det Danmark der har problemet.

Sådan ER det bare.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 29-05-11 13:57

On Sun, 29 May 2011 14:52:48 +0200, Michael Weber wrote:

<snip>

> Så, nu ikke så pigesur lille thomsen.

Nu er jeg hverken pigesur eller lille, så.........

> Du kan sådan set godt mene, at tyskerne ikke fatter en brik af nogen som
> helst og...nå da....bla bla bla....men uanset hvordan du vender og
> drejer det, er det Danmark der har problemet.

Hvilket problem.?

At tyskerne tror der står "soldater" ved grænsen og kropsvisiterer alle,
indtil de finder ud af at alle de tyskere der TOG på ferie i DK, ingen
problemer havde ved grænsen.?

> Sådan ER det bare.

Uvidenhed er svær at bekæmpe, når de uvidende ikke VIL høre noget.

Fra : Michael Weber

Dato : 29-05-11 14:07

Den 29-05-2011 14:56, S.A.Thomsen skrev:
> On Sun, 29 May 2011 14:52:48 +0200, Michael Weber wrote:
>
> <snip>

> Nu er jeg hverken pigesur eller lille, så.........

Pigesure thomsen :D

> Hvilket problem.?

Enten information eller tab af indtægter.
Either way...Danmark har problemet.

> At tyskerne tror der står "soldater" ved grænsen og kropsvisiterer alle,
> indtil de finder ud af at alle de tyskere der TOG på ferie i DK, ingen
> problemer havde ved grænsen.?

Du forudsætter at der kommer et "indtil".

"- Der har været en ret kraftig reaktion hos mange bureauer efter
planerne om mere grænsekontrol. Vi har ikke overblik over, hvor mange
aflysninger der er, men der er tale om en klar tendens, siger Carlos
Villaro Lassen, direktør i Feriehusudlejernes Brancheforening."

> Uvidenhed er svær at bekæmpe, når de uvidende ikke VIL høre noget.

Hvem er det svært for,hvem har problemet lille thomsen?
Det koster at være pigesur.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 29-05-11 15:14

On Sun, 29 May 2011 15:06:51 +0200, Michael Weber wrote:

<snip fnidder>

> Du forudsætter at der kommer et "indtil".

Selvfølgelig kommer det et "indtil".

> [...]
> aflysninger der er, men der er tale om en klar tendens, siger Carlos
> Villaro Lassen, direktør i Feriehusudlejernes Brancheforening."

FORDI de fanatiske tyske EU-tilhængere kører en skræmmekampange, uden
overhovedet at vide hvad forslaget går ud på.

Det er jo ikke engang vedtaget endnu.

> Hvem er det svært for,hvem har problemet lille thomsen?

Som jeg skrev: Uvidenhed er svær at bekæmpe, når de uvidende ikke VIL høre
noget.

Du kan sammenligne med "dræber-agurkerne". De uvidende tror jo at man dør
af at spise agurker, selvom det er langt farligere at gå hen til butikken
og købe en agurk, end det er at spise den.

Fra : Michael Weber

Dato : 29-05-11 15:20

Den 29-05-2011 16:13, S.A.Thomsen skrev:
> On Sun, 29 May 2011 15:06:51 +0200, Michael Weber wrote:
>
> <snip fnidder>

> Selvfølgelig kommer det et "indtil".

Det er da et gæt.
Mon prisen på kr. 150 mio for hytterne ved grænsen også dækker et
eventuel tab indtil?

> FORDI de fanatiske tyske EU-tilhængere kører en skræmmekampange, uden
> overhovedet at vide hvad forslaget går ud på.

Nåårh, lille pigesure thomsen....de dåmme eu-tilhængeres skræmmekampagne.

*LOL*

> Det er jo ikke engang vedtaget endnu.

Interessant.

> [...]

> af at spise agurker, selvom det er langt farligere at gå hen til butikken
> og købe en agurk, end det er at spise den.

Nårh lille pigesure thomsen...de dåmme tyskere, hva´?!
Men hvad koster det, thomsen?

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 29-05-11 15:53

On Sun, 29 May 2011 16:20:24 +0200, Michael Weber wrote:

> Det er da et gæt.

Nej, det er simpel logik.

> Mon prisen på kr. 150 mio for hytterne ved grænsen også dækker et
> eventuel tab indtil?

Det er peanuts i forhold til det der spares ved at kunne afvise kriminelle
ved grænsen.

<snip barnligt pladder>

Fra : Michael Weber

Dato : 29-05-11 15:57

Som jeg sagde:
Det er da et gæt.

> Det er peanuts i forhold til det der spares ved at kunne afvise kriminelle
> ved grænsen.

Hvad baserer du det gæt på?

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 29-05-11 16:40

On Sun, 29 May 2011 16:57:02 +0200, Michael Weber wrote:

> Som jeg sagde:
> Det er da et gæt.

> Hvad baserer du det gæt på?

Simpel logik, hvilket tydeligvis IKKE er en af dine stærke sider.

Fra : Michael Weber

Dato : 29-05-11 16:43

Den 29-05-2011 17:40, S.A.Thomsen skrev:

> Simpel logik, hvilket tydeligvis IKKE er en af dine stærke sider.

Kan du kvalificerer dit gæt?

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 29-05-11 16:51

On Sun, 29 May 2011 17:43:02 +0200, Michael Weber wrote:

> Kan du kvalificerer dit gæt?

Før grænsekontrollen blev fjernet, var problemerne med kriminelle bander
fra østeuropa, næsten ikke-eksisterende.

Fra : Michael Weber

Dato : 29-05-11 17:20

Den 29-05-2011 17:50, S.A.Thomsen skrev:

> Før grænsekontrollen blev fjernet, var problemerne med kriminelle bander
> fra østeuropa, næsten ikke-eksisterende.

Hvem siger, at genindførelsen af grænsekontrollen vil stoppe problemet
med banderne?

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 29-05-11 18:20

On Sun, 29 May 2011 18:19:37 +0200, Michael Weber wrote:

> Hvem siger, at genindførelsen af grænsekontrollen vil stoppe problemet
> med banderne?

Det vil da helt sikkert ikke stoppe det helt, men "kun" begrænse det
væsentligt.

Tror du da at grænsekontrol bare er til pynt.?

Fra : Michael Weber

Dato : 29-05-11 18:28

Den 29-05-2011 19:20, S.A.Thomsen skrev:

> Det vil da helt sikkert ikke stoppe det helt, men "kun" begrænse det
> væsentligt.
>
> Tror du da at grænsekontrol bare er til pynt.?

Din logik forudsætter, at de kriminelle bander var, som de var da vi
havde grænsekontrol. Vi kan godt rulle grænsekontrollen tilbage, men vi
kan ikke rulle de kriminelle tilbage.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 29-05-11 18:32

On Sun, 29 May 2011 19:28:02 +0200, Michael Weber wrote:

> Din logik forudsætter, at de kriminelle bander var, som de var da vi
> havde grænsekontrol.

Hvorfor dog det.?

> Vi kan godt rulle grænsekontrollen tilbage, men vi
> kan ikke rulle de kriminelle tilbage.

Nu er grænsevagter ikke dummere end andre folks børn.

Fra : Michael Weber

Dato : 29-05-11 18:40

Den 29-05-2011 19:31, S.A.Thomsen skrev:

> Hvorfor dog det.?

Fordi du bruger situationen dengang i din logik.

> Nu er grænsevagter ikke dummere end andre folks børn.

Din logik er stadig fejlbehæftet.
Vi kan ikke "rulle" de kriminelle tilbage til dengang.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 29-05-11 18:44

On Sun, 29 May 2011 19:39:40 +0200, Michael Weber wrote:

> Fordi du bruger situationen dengang i din logik.

Tror du at grænsevagter KUN kan fange en slags kriminelle.?

> Din logik er stadig fejlbehæftet.

Din er ikke-eksisterende.

> Vi kan ikke "rulle" de kriminelle tilbage til dengang.

Hvem vil da også det.???

Fra : Michael Weber

Dato : 29-05-11 18:56

Den 29-05-2011 19:43, S.A.Thomsen skrev:

> Tror du at grænsevagter KUN kan fange en slags kriminelle.?

Din logik er stadig fejlbehæftet.

> Din er ikke-eksisterende.

*LOL*

> Hvem vil da også det.???

Det skal du, hvis du vil have din logik til at hænge sammen.

Vi tager den lige igen, citat dig:

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 29-05-11 19:05

On Sun, 29 May 2011 19:55:58 +0200, Michael Weber wrote:

> Din logik er stadig fejlbehæftet.

HVOR.???

> Det skal du, hvis du vil have din logik til at hænge sammen.

Overhovedet IKKE.

> Vi tager den lige igen, citat dig:
> "Før grænsekontrollen blev fjernet, var problemerne med kriminelle
> bander fra østeuropa, næsten ikke-eksisterende."

Økseskaft.???

Min påstand er beviselig SAND. Men det har INTET med dine feberfantasier at
gøre.

Fra : Michael Weber

Dato : 29-05-11 19:08

Den 29-05-2011 20:05, S.A.Thomsen skrev:

> HVOR.???

Som beskrevet tidligere.

> Overhovedet IKKE.

Jo.

> Økseskaft.???
>
> Min påstand er beviselig SAND. Men det har INTET med dine feberfantasier at
> gøre.

Nu ikke så pigesur, thomsen. :D

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 29-05-11 19:10

On Sun, 29 May 2011 20:07:44 +0200, Michael Weber wrote:

> Som beskrevet tidligere.

Du har ikke beskrevet en skid, men kun kommet med udokumenterede påstande.

Du er sgu FOR barnlig.

Fra : Michael Weber

Dato : 29-05-11 19:14

Den 29-05-2011 20:09, S.A.Thomsen skrev:

> Du har ikke beskrevet en skid, men kun kommet med udokumenterede påstande.

Jeg kan da godt gentage:
Din logik forudsætter, at de kriminelle bander var, som de var da vi
havde grænsekontrol.

> Du er sgu FOR barnlig.

Lille thomsen står pigesur og tramper i jorden. :D

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 29-05-11 19:20

On Sun, 29 May 2011 20:14:04 +0200, Michael Weber wrote:

> Jeg kan da godt gentage:
> Din logik forudsætter, at de kriminelle bander var, som de var da vi
> havde grænsekontrol.

Overhovedet IKKE. Grænsevagter kan godt finde ud af at fange flere
forskellige slags kriminelle.

Fra : Michael Weber

Dato : 29-05-11 19:25

Den 29-05-2011 20:20, S.A.Thomsen skrev:

> Overhovedet IKKE.

Jo, det forudsætter din logik.

>Grænsevagter kan godt finde ud af at fange flere
> forskellige slags kriminelle.

Det ændrer ikke din fejlbehæftede logik.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 29-05-11 19:30

On Sun, 29 May 2011 20:24:48 +0200, Michael Weber wrote:

> Jo, det forudsætter din logik.

Overhovedet IKKE.

> Det ændrer ikke din fejlbehæftede logik.

Søg hjælp.!!!

Fra : Michael Weber

Dato : 29-05-11 19:34

Den 29-05-2011 20:30, S.A.Thomsen skrev:

> Overhovedet IKKE.

Jo, det forudsætter din logik.

> Søg hjælp.!!!

Det er din logik, der er fejlbehæftet.

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-05-11 19:47

S.A.Thomsen <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i meddelelsen
1fzqbe6g4zex2$.1q3bk7maoro58.dlg@40tude.net:

> Overhovedet IKKE.

> Søg hjælp.!!!

Luk nu for helvedet arret, din imbicile chatnar. Du HAR vundet præmien som
dk.politiks flittigste skribent. Hold nu for helvede ferie fra usenet. Og
gerne i mange, mange år.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 29-05-11 23:16

On Sun, 29 May 2011 20:33:46 +0200, Michael Weber wrote:

> Jo, det forudsætter din logik.

Nej.

Fra : Michael Weber

Dato : 30-05-11 20:15

Den 30-05-2011 00:16, S.A.Thomsen skrev:

> Nej.

Jo.

> Overhovedet IKKE.

Jo.

Fra : DADK (the original)

Dato : 31-05-11 10:28

On 29-05-2011 20:46, Jens Bruun wrote:
> [...]
> dk.politiks flittigste skribent. Hold nu for helvede ferie fra usenet. Og

Jamen, søg hjælp. Du har tydelivis brug for det.

Fra : Vidal

Dato : 31-05-11 11:07

Den 29-05-2011 20:46, Jens Bruun skrev:

> Luk nu for helvedet arret, din imbicile chatnar. Du HAR vundet præmien som
> dk.politiks flittigste skribent. Hold nu for helvede ferie fra usenet. Og
> gerne i mange, mange år.

Måske skulle han spise nogle spanske agurker.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : DADK (the original)

Dato : 31-05-11 11:38

On 31-05-2011 12:07, Vidal wrote:

> Måske skulle han spise nogle spanske agurker.

Der er tydeligvis ikke en eksakt korrelation. Jeg synes det mere og mere
virker som en pandemi ala H1N1 eller hvad det hed, fugleinfluenza og
svineinfluenza. Nu har vi så bare "grøntsagsinfluenza". Men det bliver
nok det samme, beredskabet er helt vildt, og man skal under alle
omstændigheder være utrolig uheldig så længe det ikke er luftbårent. Men
den virus der truer os alle VIL komme på ET eller andet tidspunkt,
uanset hvad, som pest, den sorte død osv. Der er 10 tilfælde, mindst, på
store civilizationer der er bukket under for en sygdom.

Jeg synes bare Jens Bruun skulle hold kaje og stikke sin agurk op hvor
han helst vil have den, nemlig i røven.

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-11 12:19

"DADK
> Jamen, søg hjælp. Du har tydelivis brug for det.

Har du ikke tidligere forsøgt dig som hjælp til JB?
Hvordan gik det?

Mvh Eyvind

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 31-05-11 12:29

On Tue, 31 May 2011 13:18:38 +0200, Eyvind Dk wrote:

> "DADK
>
> Har du ikke tidligere forsøgt dig som hjælp til JB?
> Hvordan gik det?

KATASTROFALT dårligt, lader det til. ))

Fra : DADK (the original)

Dato : 31-05-11 12:35

On 31-05-2011 13:29, S.A.Thomsen wrote:

> KATASTROFALT dårligt, lader det til. ))

Hvad er JB?

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 31-05-11 13:30

On Tue, 31 May 2011 13:34:39 +0200, DADK (the original) wrote:

> Hvad er JB?

Jens Bruun

Fra : DADK (the original)

Dato : 31-05-11 21:17

On 31-05-2011 14:30, S.A.Thomsen wrote:

> Jens Bruun

Troede det mærke var forbudt. Er det ikke den hårfarve der gav kræft?

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-11 21:45

"DADK
> Troede det mærke var forbudt. Er det ikke den hårfarve der gav kræft?

Men du glemte at svare på spørgsmålet!

Mvh Eyvind

Fra : N.B.DK

Dato : 29-05-11 22:01

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> wrote in message
> Du er sgu FOR barnlig.

Og alligevel, lader du ham jage dig rundt i manegén...

--
MVH. N_B_DK

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 29-05-11 23:17

On Sun, 29 May 2011 23:01:03 +0200, N.B.DK wrote:

> "S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> wrote in message
>
> Og alligevel, lader du ham jage dig rundt i manegén...

Eller jeg jager ham rundt. Det er som man ser på det.

Fra : Vidal

Dato : 29-05-11 14:36

Den 29-05-2011 14:52, Michael Weber skrev:

> Så, nu ikke så pigesur lille thomsen.

Nej, nej, Thomsen er skam ikke sur. Men han har jo lige
forklaret at de fleste danske partier blot er varianter
af socialdemokratismen, især DF, som faktisk er 85-90% rent
socialdemokratisk. Og da han sandsynligvis agter at stemme
DF, hvis da ikke det modsatte, altså LA, kan han ikke lide
at blive benævnt rechtspopulistisch, som åbenbart har en
grim klang i hans ører.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 29-05-11 15:38

On Sun, 29 May 2011 15:36:15 +0200, Vidal wrote:

> Nej, nej, Thomsen er skam ikke sur. Men han har jo lige
> forklaret at de fleste danske partier blot er varianter
> af socialdemokratismen, især DF, som faktisk er 85-90% rent
> socialdemokratisk.

Hvor skrev jeg det.???

Jeg skrev at SOCIALPOLITIKKEN var variationer af den socialdemokratiske
udgave. Det er IKKE det samme som at ALT andet også er det.

> Og da han sandsynligvis agter at stemme
> DF, hvis da ikke det modsatte, altså LA, kan han ikke lide
> at blive benævnt rechtspopulistisch, som åbenbart har en
> grim klang i hans ører.

Hold kæft hvor er du barnlig.

Ordet "højre/venstre-populist" er et skældsord om politikere man ikke kan
lide.

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-11 15:31

> [...]
>

> Dine links viser tydeligt at Tyskland har et anstrengt forhold til
> demokrati og ytringsfrihed (hvilket måske skyldes deres historisk

Alle dine betragtninger om tyskerne og deres holdninger ændrer ikke på, at
indfører vi grænsekontrol, så må vi undvære deres rare Euro-penge, fordi de
bliver væk.
I har heller ikke vurderet, om hvorvidt de vil se andre steder hen, når der
skal ledes efter egnede samarbejdspartnere, fordi vi pludseligt virker
mindre attraktive?

Vi er en del af Europa, og det skal vi vist være glade for.
Det europæiske samarbejde har sørget for fred i Europa de sidste mere end 50
år.
Det er en hel del bedre end alternativet.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 29-05-11 15:58

On Sun, 29 May 2011 16:30:54 +0200, Frodo Nifinger wrote:

> [...]
> indfører vi grænsekontrol, så må vi undvære deres rare Euro-penge, fordi de

Korrekt. Men kun indtil tyskerne finder ud af at det slet ikke bliver så
slemt som det påstås.

> I har heller ikke vurderet, om hvorvidt de vil se andre steder hen, når der
> skal ledes efter egnede samarbejdspartnere, fordi vi pludseligt virker
> mindre attraktive?

Nu mener jeg ikke at dansk udenrigspolitik skal bestemmes af hvor mange
sommerhuse tyskerne vil leje i sommerferien.

> Vi er en del af Europa, og det skal vi vist være glade for.

IKKE hvis det koster dansk selvstændighed.

> Det europæiske samarbejde har sørget for fred i Europa de sidste mere end 50
> år.

Man kan sagtens samarbejde UDEN at grænserne er åbne som ladeporte.

> Det er en hel del bedre end alternativet.

Jeg foretrækker en mellemting, hvor der stadig er fred i Europa og så meget
samhandel som muligt, men UDEN at nedlægge nationalstaterne.

EU er blevet et pampervælde af enorme dimensioner.

Fra : Martin Larsen

Dato : 29-05-11 16:01

On 29/05/11 16:30, Frodo Nifinger wrote:

> "S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Alle dine betragtninger om tyskerne og deres holdninger ændrer ikke på,
> at indfører vi grænsekontrol, så må vi undvære deres rare Euro-penge,

Gud fader hvor du er rød hjerneblæst idiot.

Tyskerne bliver væk (hvis de gør det) fordi DK er for dyrt og ikke af
nogen anden grund.

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-11 19:06

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Gud fader hvor du er rød hjerneblæst idiot.

Hvornår har du sidst taget en IQtest, min ven?
Dine skriblerier siger mere om dig selv end dem, du kaster for had.

Du fremstår for mig som en, der bruger et bordkomfur, fordi du ikke har
kapacitet til fire kogeplader.
Men jeg kan selvfølge også kun bedømme dig på, hvad du skriver herinde. MEn
foreløbigt stiller dine skriblerier dig ikke i et rosenrødt skær, politiske
holdninger uanset.

> Tyskerne bliver væk (hvis de gør det) fordi DK er for dyrt og ikke af
> nogen anden grund.

Hvis du nu kunne overkomme at læse hele tråden, ville du, hvis ellers din
korttidshukommelse tillader det, have registreret, at der refereres til
udtalelser fra direktøren i Feriehusudlejernes brancheforening Carlos Vilaro
Lassen jvf. artiklen:
http://politiken.dk/turengaartil/rejsenyt/ferieidanmark/ECE1294480/graensekontrol-skraemmer-tyske-turister-vaek/

Men den artikel kunne du ikke overkomme at læse?

Man må bestemt gå ud fra, at denne direktør næppe er socialist men derimod
stærkt interesseret i at hans branche klarer sig godt.

Han udtaler at reaktionen fra tyske kliemter har været kraftig hos mange
bureauer. Der er med andre ord tale om direkte aflysninger af allerede
bookede feriedage ovenpå den annoncered øgede grænsekontrol.

Dermed stemmer tyskerne med benene.
Det er noget DF aldrig fatter. Politik er i allerhøjeste om, hvad denne
verdens fru Jensener tænker og handler efter.

Det bedste eksempel, jeg kan gi, er dengang BSE hærgede i England og havde
antrit til det i Danmark.

Ritt Bjerregaard handlede meget resultut og kraftigt ved at slå enhver
kvægbesætning ned, hvor BSE blev konstateret og destruere tonsvis af foder.
Og sætte betydelige forbud i værk, så som forbyde udskæringer, hvor marv
kunne komme i kontakt med kød. mm.

Bønderne var hylefornærmet over de meningsløse spild, en hver med fornuft
kunne se, foregå.
Det gik helt hen over hovedet på dem, at hele teateret ikke havde en skid
med smittefare at gøre, men alt at gøre med fru Jensens tillid til oksekød.

Havde Ritt ikke handlet som hun gjorde, havde kvægproducenterne været
fallerede 14 dage senere.
Hun solgte fødevaresikkerhed til fru Jensen.

Noget tilsvarende kan meget vel ske her med VTECbakterien. Hvis det breder
sig, og bare det mindste viser sig at komme fra danske gartnerier, så har vi
balladen. Hvis så ikke fødevareministeren formår at handle kontant og
volsomt på det, brager hele gartneribranchen i gulvet.

I det aktuelle tilfælde handler det om tyskernes holdning til Danmark.
Hvis de får det indtryk, at vi er ved at blive europafjendske og dermed
uinteresserede i Tyskland, vender de sig væk fra os. Det gælder både i
feriesammenhænge og i industrisammenhænge. Der er masser af mulige
samarbejdspartnere i Europa, så hvis danskerne ikke vil os, så vælger vi
bare nogel andre.
Der er reel risiko for at Danske virksomheder slet ikke kommer i betragtning
i samarbejder, fordi vi defacto allerede er fravalgt i deres virkelighed.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : DADK (the original)

Dato : 31-05-11 11:30

On 29-05-2011 20:05, Frodo Nifinger wrote:

> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Hvornår har du sidst taget en IQtest, min ven?

Du lader tydeligvis ikke skammen fra den sidste IQ-test du tog påvirke
din hadskhed.

> Dine skriblerier siger mere om dig selv end dem, du kaster for had.
>
> Du fremstår for mig som en, der bruger et bordkomfur, fordi du ikke har
> kapacitet til fire kogeplader.
> Men jeg kan selvfølge

Stav korrekt

også kun bedømme dig på, hvad du skriver herinde.
> MEn foreløbigt stiller dine skriblerier dig ikke i et rosenrødt skær,
> politiske holdninger uanset.

Fuldkommen enig. Det er helt vanvittigt at påstå, at folk der har været
her år efter år på ferie - som tyskerne typisk har, de booker allerede i
efteråret, skulle holde op med det fordi man indfører
stikprøvekontroller i Padborg. De har allerede stikrpøvekontroller selv,
når man kører over grænsen til Polen, så alle tyskere kan sætte sig ind
i hvad det handler om. Det medfører hverken køer eller forringet
livskvalitet.

> [...]
>
> Man må bestemt gå ud fra, at denne direktør næppe er socialist men
> derimod stærkt interesseret i at hans branche klarer sig godt.

Hans påstande er bakket op af 0 facts, 0 fakta, ingen eksempler, ingen
dokumentation. Så man har AL MULIG GRUND til at konkludere, at hans
mening er politisk motiveret, og intet andet end politisk motiveret.

Vi taler om en grænsekontrol der ikke er effektueret endnu. Prøv at tage
dig sammen.

> Han udtaler at reaktionen fra tyske kliemter har været kraftig hos mange
> bureauer. Der er med andre ord tale om direkte aflysninger af allerede
> bookede feriedage ovenpå den annoncered øgede grænsekontrol.

Men ikke hvor mange, og ikke på hvilken måde reaktionen har været
"kraftig". Hvis du læser artiklen kunne den sagtens være kraftig
positiv. Vi ved ikke om citaterne er i sammenhæng, vi ved intet om
antallet af tyskere der er enige, vi har ikke engang det typiske
"offer"-interview med en påvirket person.

Vi har kun en journalistisk påstand der væves lidt regeringskritik
henover. Altså hvis vi skal se på det konkrete.

> Dermed stemmer tyskerne med benene.
> Det er noget DF aldrig fatter. Politik er i allerhøjeste om, hvad denne
> verdens fru Jensener tænker og handler efter.

Det er ikke journalistik, det er ussel meningsdanneri på et lavt niveau,
for det giver ikke engang objektiv mening

> Det bedste eksempel, jeg kan gi, er dengang BSE hærgede i England og
> havde antrit til det i Danmark.

Nu kommer det frem, at det i virkeligheden handler om noget andet

> [...]
>
> I det aktuelle tilfælde handler det om tyskernes holdning til Danmark.
> Hvis de får det indtryk, at vi er ved at blive europafjendske og dermed

Fuldkommen vrøvl. Hvorfor skulle tyskerne tro det? Tyskerne må da vide
at grænsekontrollen ikke handler om at fange tyskere, men om folk fra
Østeuropa der kører op i Jylland for at stjæle.

Du pådutter bare tyskerne en bestemt overbevisning, blot fordi du selv
besidder en ekstremistisk og fuldkommen efterprøvet fejlagtig tankegang

> [...]
> feriesammenhænge og i industrisammenhænge. Der er masser af mulige
> samarbejdspartnere i Europa, så hvis danskerne ikke vil os, så vælger vi

Så fordi man stiller 4 tykke toldere op ved grænsen, så vil det samlede
Tyskland se imod øst? Du er virkelig for viderekomne, vidal, håber ikke
du selv tror på alt det du skriver

> Der er reel risiko for at Danske virksomheder slet ikke kommer i
> betragtning i samarbejder, fordi vi defacto allerede er fravalgt i deres
> virkelighed.

Suk. Den værste var nu ham formanden for grænseforeningen, Phillip tror
jeg, et eller andet. Husker det ikke. Sikkert et andet navn.

Men han sagde at problemet ikke opstod med Schengen, men med
politireformen!! Det er nok månedens mest morsomme påstand. Som om
politireformen i sig selv skulle generere en masse kriminelle i øst, og
anspore folk til at tage til Danmark og stjæle kobberledninger, begå
hjemmerøverier og med falske id-kort nasse på velfærdssamfundet.

Den slags kom altså efter vi inviterede de tidligere østlande ind,
Rumænien, Bulgarien, det skete ikke pga en politireform i Danmark. Alle
andre "gamle" EU-lande har i øvrigt de samme problemer, og det ville da
være helt mærkeligt om hele EU havde lidt skade pga den danske politireform.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 31-05-11 17:27

"DADK (the original)" <DADK@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Du lader tydeligvis ikke skammen fra den sidste IQ-test du tog påvirke din
> hadskhed.

Ja, jeg indrømmer det.
Det piner og plager mig, at jeg ikke fik de sidste to point med op til 150.

> Stav korrekt

Der smutter af og til et "lig" hist og her. Også i krematoriet, så hvorfor
hænge sig så meget i det.
Er der ikke andet, du kan finde?
Iøvrigt er det ikke god netikette at påpege slå og stavefejl.

> [...]
> grænsen til Polen, så alle tyskere kan sætte sig ind i hvad det handler
> om. Det medfører hverken køer eller forringet livskvalitet.

Danmark er pludseligt blevet dyrere, siden man bookede sommerhusferien?
Siden man vælger at aflyse sin booking?
Sjovt nok lige efter, at grænsekontrollen bliver annonceret!

> [...]
> er politisk motiveret, og intet andet end politisk motiveret.
>
> Vi taler om en grænsekontrol der ikke er effektueret endnu. Prøv at tage

Og vi taler om holdninger, ikke fornuft. Det er det, du ikke forstår.

> [...]
> Vi ved ikke om citaterne er i sammenhæng, vi ved intet om antallet af
> tyskere der er enige, vi har ikke engang det typiske "offer"-interview med

Kan du fortælle mig, hvad kraftigt positivt, der er i disse to linier?:
"Flere tyskere har valgt at aflyse deres sommerhusferie i Danmark på grund
af den skrappe grænsekontrol, der nu skal oprettes. Det fortæller Carlos
Villaro Lassen, direktør i Feriehusudlejernes Brancheforening. "

> Vi har kun en journalistisk påstand der væves lidt regeringskritik
> henover. Altså hvis vi skal se på det konkrete.

Nej, vi har et interview med Carlos Villaro Lassen, direktør i
Feriehusudlejernes Brancheforening, der beklager sig på vegne af sin
branche.

> Det er ikke journalistik, det er ussel meningsdanneri på et lavt niveau,
> for det giver ikke engang objektiv mening

Jeg bedriver ikke journalistik!

> Nu kommer det frem, at det i virkeligheden handler om noget andet

Nope! Dette er et eksempel, der skal forsøge at vise dig, at folkeopinion
ikke nødvendigvis følger rationalitet og snusfornuft, men langt simplere
instinkter.

> Fuldkommen vrøvl. Hvorfor skulle tyskerne tro det? Tyskerne må da vide at
> grænsekontrollen ikke handler om at fange tyskere, men om folk fra
> Østeuropa der kører op i Jylland for at stjæle.

Fordi vi sender det signal.
Regeringen udsender det klare signal, at for at bevare magten, bøjer de sig
for et højrepopulistisk parti, der er erklæret EUmodstandere og indfører
grænsekontrol.
Det er, hvad tyskerne ser.
Det hjælper intet at argumntere for, at de må da kunne se, at det ikke er
for at genere dem, osv.
Fro de taber ingenting ved at vælge fra. Hvorfor skulle de fordybe sig i,
hvorfor og hvordan, hvis ikke det er ret vigtigt for dem, i kraft af
interesser de måtte ønske at beskytte på tværs af grænsen?

Den almindelige tysker vælger, hvad for ham synes mest interessant eller
nemmest.
Det samme gælder virksomheder.
Hvis vi i deres bevidsthed har ekskluderet os, så kigger de slet ikke
længere i vores retning, når der skal vælges samarbejdspartnere.
Det er sådan det fungerer. Sådan er det også, når man vælger bil. Man
starter med at frasortere mærker, på baggrund af, hvad man føler for, hvad
man har hørt skidt om osv . Amn går ikke i detaljer for at se, om det nu
også kan være rigtigt. Man fravælger bare, enten bevidst eller endnu værre
ubevidst.

Burkino Faso, Nordkorea, Parkistan eller Afganistan springer for eksempel
ikke i øjnene som ferimål, selvom der garanteret findes steder i de nævnte
lande, der er et besøg værd.
Med andre ord, man vælger ikke at overveje dem som feriemål. -Frasorteret!

> Du pådutter bare tyskerne en bestemt overbevisning, blot fordi du selv
> besidder en ekstremistisk og fuldkommen efterprøvet fejlagtig tankegang

Du er så fuldstændigt og totalt galt afmarcheret, som du overhovedet kan
være.
Dette er en problematik, du ikke forstår. - Længere er den vist ikke.

> [...]
> Tyskland se imod øst? Du er virkelig for viderekomne, vidal, håber ikke du

Det er ikke pga de fire tykke toldere. Det er pga. signalet vi sender.
De fravælger, fordi, det ikke har nogen omkostninger for dem at gøre sådan.

Skal jeg gi et eksempel mere?
Husker du Wash N'Go? Proctor & Gamgles store hårshampoo revolution i
slutfirserne?

Proctor & Gamgle fandt på at blande shampoo og balsam sammen i samme flaske
og markedsføre det under navnet
Wash N'Go. Det var en gigantisk succes! De tog 8/10 af shampoomarkedet på
tre måneder.
Otte tiendedele! det var en revolution. Man fik blødt og lækkert hår bare
ved at vaske det.
Det gik strygende. Med massiv markedsføring kendte succesen ingen grænser.
Lige indtil først en artikel om en kvinde, der efter sigende havde mistet
hår pga Wash N'Go dukkede op i EkstraBladet.
en til dukkede op et par uger efter.

Det var nok! Efter to måneder kunne man ikke længere finde Wash N'Go på
hylderne i supermarkedet.
Historierne havde intet på sig. Kræfter i branchen slap disse historier løs
pga brødnid.
I dag kan man stadig købe samme type shampoo/balsam, og ingen tænker på om
håret nu også kunne falde af.

Så lidt skal der til at vælte læsset. For fru Jensen mister ikke noget ved
at fravælge et produkt. Hun tager bare et andet. Godt nok er beskyldningerne
uhørte, men hvorfor løbe risikoen, når man bare kan vælge anderledes?
Hun giver sig ikke til at undersøge, om det nu også kan passe!
Nope, hun vælger bare noget andet.

> [...]
> andre "gamle" EU-lande har i øvrigt de samme problemer, og det ville da
> være helt mærkeligt om hele EU havde lidt skade pga den danske

Har du et sekund overvejet, at de 180 millioner kr måske var meget bedre
brugt direkte mod problemet?
En patruljevogn med to betjente koster gns. 1,5 mill. eller 4,5 mill/år i
døgndrift. Det er 60 patruljevogne, vi kunne allokere til at genere Romaer,
der vil prøve lykken her i landet døgnet rundt. Hvis man fuldt bevidst giver
dem hele møllen hver gang med alt, hvad burokratiet kan trække, hver gang de
laver noget kriminelt og iøvrigt må finde sig i at have en patruljevogn på
slæb over alt, går der ikke mange dage, før de pisker over grænsen til bedre
jagtmarker.
Hvis tolerancen er så snæver, opgiver de.

Det var langt bedre udnyttelse af pengene
Men det er slet ikke det, det handler om.
Det er signalpolitik fra DF.
Hævdelse af nationalstaten og fjentliggørelse af EU.
DF kører nemlig en nationalistisk semisocialdemokratisk politik.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : DADK (the original)

Dato : 31-05-11 21:01

On 31-05-2011 18:26, Frodo Nifinger wrote:

> "DADK (the original)" <DADK@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, jeg indrømmer det.
> Det piner og plager mig, at jeg ikke fik de sidste to point med op til
> 150.

Tillykke. Godt klaret. Jeg har kun været oppe at snuse på 146 da jeg
blev testet i folkeskolen, når jeg tager den der mensa-test ligger jeg
stabilt på de cirka 125-130. Så jeg er ikke overdrevent intelligent, men
bare sådan cirka middel.

> Der smutter af og til et "lig" hist og her. Også i krematoriet, så
> hvorfor hænge sig så meget i det.
> Er der ikke andet, du kan finde?
> Iøvrigt er det ikke god netikette at påpege slå og stavefejl.

Nej, men det er heller ikke god etikette at starte med at spørge til
folks IQ ift en dum måling. Som du gjorde.

> Danmark er pludseligt blevet dyrere, siden man bookede sommerhusferien?

Og det har du fra...?

> Siden man vælger at aflyse sin booking?

Hvis folk aflyser må sommerhusene da blive billigere. Det er ren logik
du kan se effektueret i praksis hver eneste år. Igen, vi har intet
talmateriale der dokumenterer at det faktisk er tilfældet at folk i
Tyskland aflyser deres ferie i Danmark pga en toldstation der ikke er
oprettet endnu. Hvis nogen tyskere afbestiller, kunne det skyldes det
højtryk der har ligget over Tyskland i 3 uger og givet nærmest tropisk
varme visse steder.

> Sjovt nok lige efter, at grænsekontrollen bliver annonceret!

Sjovt nok aflyser nogen altid deres ferie lige inden feriesæsonen. Er
der aflyst flere end normalt? Vi ved det ikke. Vi må ikke få tallene at
vide. Hvis jeg skal gætte frit fra leveren tror jeg det skyldes at vi i
år har FLERE tyske bookninger end året før, du ved, historisk tysk vækst
osv, og så for at få de sidste fyldt går pressechefen i tyske medier for
at få tyskernes sympati, "det er ikke så slemt osv", men det opfanges af
Ritzau hvortil han siger at han oplever at folk vælger Danmark fra. uden
at konkretisere det eller have statistisk belæg for det. Så vidt jeg er
orieneteret slår antallet af tyskere der holder ferie i Danmark rekord,
ligesom vi havde rekord for 2 år siden og 5 år siden.

Jeg ved en lille smule om det her. Har i anden sammenhæng arbejdet med
wonderful copenhagen, dvs det nye visitdenmark osv.

> Og vi taler om holdninger, ikke fornuft. Det er det, du ikke forstår.

?? Så hvis du har den holdninfg, at tyskere aflyser deres ferie pga
grænsekontrollen, så går jeg galt i byen hvis jeg skriver du intet belæg
har for påstanden? Jeg skal argumentere med følelser, eller en "skarp
holdning"?

> [...]
> grund af den skrappe grænsekontrol, der nu skal oprettes. Det fortæller
> Carlos Villaro Lassen, direktør i Feriehusudlejernes Brancheforening. "

Flere. Flere = flere end normalt. "Flere" instruerer en forventning om
mange, eller et usædvanligt højt antal. Men vi aner det ikke, det er
blot - igen, fanfare, Ritzaus vinkling - der forfremmes til sandhed i
alverdens medier. Og netop pga dette "flere" blev det en historie på
Tekst-TV, i BT, i Politiken, i Information osv. Men ingen, udover den
person der fandt på formuleringen "flere", ved om det drejer sig om 0,
1, 5, 500 eller 10.000 personer. Eller om det overhovedet er rigtigt.
Ritzau er berømt for at huse journalister der ikke var gode nok til at
blive ansat på aviserne.

> Nej, vi har et interview med Carlos Villaro Lassen, direktør i
> Feriehusudlejernes Brancheforening, der beklager sig på vegne af sin
> branche.

Ja, men jeg tror ikke du kan finde ét eneste interview med Carlos
Villaro Lassen hvor han ikke beklager sig. Han frister også en
tilværelse i sit selvopfundne "Dansk Kommunikationsforening" Han kommer
ikke med tal, han kommer ikke med noget konkret, han nævner ikke om det
er 1 lejer eller 10.000 lejere der har aflyst, og han antyder jo selv at
han ikke kender årsagen til at den enkelte lejer har aflyst. Men at
lejere aflyser forud for feriesæsonen er helt normalt, det sker hvert
år, og så længe man ikke kan fremvise tal eller deciderede prototype
eksempler bør man være varsom med at tage Carlos Villaro Lassen ord for
gode varer.

> Jeg bedriver ikke journalistik!

Næh, men du vil gerne tages alvorligt som om du gjorde. Hvis jeg blot
skulle forholde mig til dit ønske om kun at opfatte dig som én der
bedriver "holdninger" kunne jeg ryste på hovedet og i bedste South
Park-stil sige "you bastard", men der er vel en grund til at du skriver
her. Du vil vel gerne mødes med dine synspunkter, og konfrontere de
synspunkter du er uenig i med selvsamme?

I øvrigt vil jeg gerne beklage eller undskylde jeg ikke fik svaret på
dit svar vedr efterlønnen. Det var bare så utrolig langt, og indeholdt
ikke meget andet end repetetioner, så jeg udskød det, og en dag var det
bare væk.

Jeg går som regel død udover 200 linier

> Nope! Dette er et eksempel, der skal forsøge at vise dig, at
> folkeopinion ikke nødvendigvis følger rationalitet og snusfornuft, men
> langt simplere instinkter.

Jamen det er vi enige i. Det er klart for enhver. At adskillige
professoreer har været ude og sige at VTEC-viraen ville forsvinde i går,
men så i stedet alligevel forstærkes, så folks frygt maksimeres, er også
klassisk. Jeg har selv undervist sådanne overlæger i mikrobiologi fra
Aarhus universitet / Skejby, de ved 110% utrolig meget om deres emne,
men jeg tror det er svært for dem at se ud over petriskålen og sætte
ting i større uprøvet perspektiv.

> Fordi vi sender det signal.

Er det ikke et godt signal at sende? Det øger jo tyskernes egen
sikkerhed på de campingpladser mv der er typiske jagtrevirer for
østeuropæiske tyvebander.

> Regeringen udsender det klare signal, at for at bevare magten, bøjer de
> sig for et højrepopulistisk parti, der er erklæret EUmodstandere og
> indfører grænsekontrol.

Hvis grænsekontrol er "populistisk" og lig med "EU-modstand" så går jeg
ind for populisme og EU-modstand. Det er helt ufatteligt at det skal
problematiseres at et land der har massive problemer med udefrakommende
kriminalitet pga de åbne grænser, i Sydjylland er 1/4 af de indsatte i
fængslerne fra Østeuropa, skal kritiseres for at sætte nogle toldere op
ved grænsen.

Hvis det strider imod EU's regler, så er det EU der har et problem, ikke
Danmark

> Det er, hvad tyskerne ser.
> Det hjælper intet at argumntere for, at de må da kunne se, at det ikke
> er for at genere dem, osv.

De har selv grænsekontrol til Polen. I forrige måned var jeg og min
kammerat en smut i Polen, og vi holdt i kø og skulle vise pas til
toldere / grænsevagter / whatever. Vi planlægger en tur til Litauen her
14-15, skal gerne rapportere hvad jeg oplever desangående.

> Fro de taber ingenting ved at vælge fra. Hvorfor skulle de fordybe sig
> i, hvorfor og hvordan, hvis ikke det er ret vigtigt for dem, i kraft af
> interesser de måtte ønske at beskytte på tværs af grænsen?

Nu intellektualiserer du på de ikke-eksisterende tyskeres vegne, som du
ikke ved findes, eller hvis de findes ikke ved hvor mange de er, og hvad
deres motiver er osv. Du antager blot en hel masse, stadigvæk, på
baggrund af, at den journalist i Ritzau der spredte budskabet ud til
alle medier brugte begrebet "flere" uden at det blev konkretiseret
yderligere.

> Den almindelige tysker vælger, hvad for ham synes mest interessant eller
> nemmest.

Du mener vel, det almindelige menneske, og den mængde er tyskere blandt

> Det samme gælder virksomheder.
> Hvis vi i deres bevidsthed har ekskluderet os, så kigger de slet ikke
> længere i vores retning, når der skal vælges samarbejdspartnere.

Helt korrekt. Men hvad fortæller dig at virksomheder skulle have den
opfattelse, eller udenlandske statsborgere skulle have den opfattelse?

Svaret er : Ingenting. Det eneste der fortæller dig det, er dine
ovenovernævnte "holdninger"

Nu er det dig der forveksler holdninger med fornuft

> [...]
> hvad man har hørt skidt om osv . Amn går ikke i detaljer for at se, om
> det nu også kan være rigtigt. Man fravælger bare, enten bevidst eller

Well, jeg har ikke kørekort eller et ønske om at eje en bil. De er dyre,
forurener og man risikerer jo bare at slå sig selv eller andre ihjel.
Jeg kan overhovedet ikke finde på noget godt at sige om personbillisme.

> Burkino Faso, Nordkorea, Parkistan eller Afganistan springer for
> eksempel ikke i øjnene som ferimål, selvom der garanteret findes steder
> i de nævnte lande, der er et besøg værd.

Ejheller Libanon. Alligevel måtte Danmark evakuere 6.000 "danske"
statsborgere fra Libanon under den seneste Israel-Palæstina krig.

> Med andre ord, man vælger ikke at overveje dem som feriemål. -Frasorteret!

Med mindre man har hele parnasset af venstereorienterede som
upportunistisk vedhæng. Den "danske" Guantanamo-fange Slimane-et eller
andet fik jo stor opbakning og sympati fra bla SF's ledelse der donerede
penge, på hans forklaring om at han bare havde været på ferie i
Afghanistan. Så du af alle må vel tro på at man kan tage på ferie i
Afghanistan trods bomberne, dronerne osv. Som muslim og med langt skæg
langt fra alfarvej er det da kun amerikanernes mistro og manglende
kulturelle forståelse der får dem til at fængsle stakkels Slimane.

> Du er så fuldstændigt og totalt galt afmarcheret, som du overhovedet kan
> være.
> Dette er en problematik, du ikke forstår. - Længere er den vist ikke.

Nå, du kom altså til kort.

> Det er ikke pga de fire tykke toldere. Det er pga. signalet vi sender.
> De fravælger, fordi, det ikke har nogen omkostninger for dem at gøre sådan.

Er du sindssyg det har store omkostninger. Ca 95% af alle tyskere der
kommer til Danmark for at holde ferie er gengangere. De gør det år efter
år efter år. I vestjylland har du hele hoteller hvor "beboernes" navne
står på døren, her bor familien Schultz osv, og det går i arv - det
samme foregår på Bornholm. Hele hoteller lever kun af ganske bestemte
familier der igennem 4 generationer har booket hotellet, haft "deres"
værelse og sat deres præg på det lokale liv. På Bornholm er det sket i
snart hundrede år, selv under krigen var de bare tyske feriegæster, ikke
nazister.

Den slags traditioner smides ikke ud, blot fordi man indfører samme
kontrol der er, som når de samme tyskere kører til Polen. Og husk at
Schengen samarbejdet kun har lidt over 10 år på bagen, de fleste tyskere
kan huske da kontrollen var meget værre.

> Skal jeg gi et eksempel mere?
> Husker du Wash N'Go? Proctor & Gamgles store hårshampoo revolution i
> slutfirserne?

Ja

> [...]
> en til dukkede op et par uger efter.
>
> Det var nok! Efter to måneder kunne man ikke længere finde Wash N'Go på

Wash'no go var et koncept, ikke et firma. Firmaet bag, Pantene, lever i
bedste velgående og sælger i dag masser af shampoo-artikler i f.eks
Netto. Men de jyske heder sælges ikke på et falsk koncept, de er der for
tyskerne uanset hvad.

> Historierne havde intet på sig. Kræfter i branchen slap disse historier
> løs pga brødnid.
> I dag kan man stadig købe samme type shampoo/balsam, og ingen tænker på
> om håret nu også kunne falde af.

Du virker til at være meget forbrugs-orienteret

> Så lidt skal der til at vælte læsset.

Næh, man fandt bare på andre navne. Pantene Pro V osv

> [...]
> vælge anderledes?
> Hun giver sig ikke til at undersøge, om det nu også kan passe!

Du virker til at være totalt ude af trit med moderne markedsførings
mekanismer, og du kan slet ikke abstrahere fra de produkter som alm.
markedsføring kolporterer. Du er slet og ret forbruger, og når du
kritiserer en virksomhed går det på at de ikke længere producerer det
produkt du har bildt dig selv ind du har brug for. Det er lidt komisk

> Har du et sekund overvejet, at de 180 millioner kr måske var meget bedre
> brugt direkte mod problemet?

Hvordan? Direkte grænsekontrol er ift Schengen ulovlig

> [...]
> pisker over grænsen til bedre jagtmarker.
> Hvis tolerancen er så snæver, opgiver de.

Det må vi ikke. Vi må ikke gøre noget der er permanent eller rettet imod
bestemte lande eller befolkningsgrupper. Samtidig må grænsekontrollen
ikke være "systematisk", som det hedder. Det kan man læse al mulig ind
i, man kan med sikkerhed læse X antal patruljevogne der jager sigøjnere
i døgndrift ind under begrebet "systematisk"

> Det var langt bedre udnyttelse af pengene
> Men det er slet ikke det, det handler om.
> Det er signalpolitik fra DF.
> Hævdelse af nationalstaten og fjentliggørelse af EU.

Jeg synes det er godt der er nogen der gider nationalstaten Danmark. som
et politisk tema. Når ingen andre gider, så må man vel klappe i hænderne
af Dansk Folkeparti. Jeg er stolt af mit hjemland, da jeg læste historie
på universitetet blev jeg bare endnu mere imponeret over vores komplekse
fortid. Vi har intet at skamme os over. Danmark bør bevares.

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-11 14:18

> [...]
> sådan cirka middel.

> Nej, men det er heller ikke god etikette at starte med at spørge til folks

Nu startede Martin med at skrive:
"Gud fader hvor du er rød hjerneblæst idiot."
uden at have gjort sig den ulejlighed at læse artiklen, jeg kommenterede.
Så tampen var IMHO helt på sin plads.

> Og det har du fra...?

Det var ikke en konstatering men et spørgsmål!

> [...]
> oprettet endnu. Hvis nogen tyskere afbestiller, kunne det skyldes det
> højtryk der har ligget over Tyskland i 3 uger og givet nærmest tropisk

Jeg citerer lige manden igen:

"Der har været en ret kraftig reaktion hos mange bureauer efter planerne om
mere grænsekontrol. Vi har ikke overblik over, hvor mange aflysninger der
er, men der er tale om en klar tendens«, siger han."

> Ja, men jeg tror ikke du kan finde ét eneste interview med Carlos Villaro
> Lassen hvor han ikke beklager sig. Han frister også en tilværelse i sit
> selvopfundne "Dansk Kommunikationsforening"

Det her er så manden, du omtaler:
http://www.fbnet.dk/danmark/da-dk/menu/turist/nyheder/nyheder/ny-mand-i-turismen.htm

> [...]
> her. Du vil vel gerne mødes med dine synspunkter, og konfrontere de
> synspunkter du er uenig i med selvsamme?

Nej, det ville være formålsløst.
Jeg skriver normalt ikke ret meget her i gruppen og holder mig normalt fra
at slynge politiske budskaber ud.
Det tjener ikke noget formål. Folk, der færdes her har forlængst valgt deres
parti og har skarpe, ja typisk radikale holdninger til stort set alle sider
af samfundet.
Gruppen her er ikke et repræsentativt udsnit af befolkningens sammensætning
prollitisk, men er derimod et billede af den næsten totale polarisering af
politikken. Her er en håndfuld radikale socialister, meget kraftig
repræsentation af ultraliberalister og en håndfuld højrepopulister og en
enkelt nynazist. At diskuktere politik er reelt spild af tid. Man kan ikke
svinge modparten, og de, der læser med, har også valgt deres standpunkt for
længst.

Man kan prøve at påpege visse faktualiteter i debatten i ny og næ, og se, om
ikke det kan bringe lidt fornuft ind i galskaben.
Men hånden på hjertet, så er det med sikkerhed et spild af tid.
Men sjovt er det ind imellem Jeg er jo tilsyndeladende frivilligt faldet
i fælden et par gange.

> [...]
>
> Er det ikke et godt signal at sende? Det øger jo tyskernes egen sikkerhed
> på de campingpladser mv der er typiske jagtrevirer for østeuropæiske

Ikke hvis det fortolkes som en grænse mod Tyskland og EU.
Det er de udsagn man ser fra politisk side i de tyske dagblade og TV.

Man kan argumentere for, at det er dem,d er fejlinformererr og har
holdninger, uden at der nødvendigvis er hold i dem, men det er ligegyldigt
for resultatet.
Den enkelte tysker har fået det signal, at Danmark er ved at EU-fjendtligt
og dermed Tysklandsfjendtligt.
Det er uden betydning, om signalet er korrekt eller ej. Det er det budskab,
der er sendt.

For som beskrevet er der ingen omkostninger ved fravalg. Det er os, der har
problemet, fordi vi mærker konsekvensen af de andres fravalg.

> [...]
> kriminalitet pga de åbne grænser, i Sydjylland er 1/4 af de indsatte i
> fængslerne fra Østeuropa, skal kritiseres for at sætte nogle toldere op

Det er nationalpopulisme.
Politiet og toldmyndigheder har påpeget, at det ikke er det rigtige værktøj,
til det, man hævder, er hensigten.
Pengene var bedre brugt på anden måde.
Det er netop det signal, hvad DF ønsker at sende: "Vi vil ud af EU"
Jeg synes, det er uforståeligt, at Venstre og konservative, der begge er
Pro-EU, er gået med til at gennemføre denne handling.
For det er ikke velset i erhvervslivet.

> Hvis det strider imod EU's regler, så er det EU der har et problem, ikke
> Danmark

Nope, det er os der har det økonomiske problem, fordi vi må undvære, fordi
de fravælger.
Det er ret ligegyldigt, om det er inden for reglerne eller falder udenfor.
Vi har stadig problemet.

> [...]
> / grænsevagter / whatever. Vi planlægger en tur til Litauen her 14-15,
> skal gerne rapportere hvad jeg oplever desangående.

De har ikke permanent grænsekontrol mod Polen.
Polen er indtrådt i Shengen, så det må de ikke.

Der er heller ingen grænsekontrol mellem Tyskland og Tjekkiet
Der kørte jeg i påsken!

> [...]
> ovenovernævnte "holdninger"
>
> Nu er det dig der forveksler holdninger med fornuft

Du glemmer den ret kraftige omtale, der er i den tyske presse.
Den spreder en ret negativt omtale, og det påvirker folkeopinionen kraftigt.

> [...]
> sat deres præg på det lokale liv. På Bornholm er det sket i snart hundrede
> år, selv under krigen var de bare tyske feriegæster, ikke nazister.

Der ligger vist et par pænt store overdrivelser begravet her.

> [...]
> Men de jyske heder sælges ikke på et falsk koncept, de er der for tyskerne
Pantene er heller ikke et firma, men et koncept.
Firmaet bag hedder Proctor & Gamble. De ejer bla.a også mærket Pampers og
mange andre mærker.

Det ændrer ikke på, at Wash N'Go var en kæmpesucces, der tog
kæmpemarkedsandele, lige frem til at der kom to løgnehistorier i pressen om
produktet. Fra 80% af markedet til 0 på to måneder.
Havde det nu været en virksomhed, hvor shampooen var hovedproduktet, havde
det betydet konkurs.

> Du virker til at være meget forbrugs-orienteret

Nej, jeg prøver blot at demonstrere, hvad markedskræfterne er for en
størrelse, hvor megen irrationalitet, der er bag, og hvor lidt der skal til
at vælte læsset i den heseende, og at Danmark set udefra er underlagt de
samme kræfter.

> Næh, man fandt bare på andre navne. Pantene Pro V osv
Ikke på stedet. Det tog tid for Proctor & Gamble at genvinde markedsandele.
Og de har aldrig nogensinde haft samme markedsandel siden.

> [...]
> kritiserer en virksomhed går det på at de ikke længere producerer det
> produkt du har bildt dig selv ind du har brug for. Det er lidt komisk

Lad nu være med at skyde mig noget i skoene.
Det udstiller kun dig selv.
GASA har allerede opgjort de første omkostninger ved VTEC-balladen.

Carletti, som jeg har arbejdet for, mistede kortvarigt 15% af omsætningen i
Danmark (3 uger), da Ekstrabladet bragte en historie om, at en familie i
Vestjylland var blevet forgiftet af skumbananer.
Det viste sig, at der for det første var tale om skumkyllinger, som firmaet
slet ikke producerede, og at familienfaderen fik hjertestop, lige efter at
have spist en "kylling". Konen og en broder var gået i schok over
hændelsen, og det blev altså fortolket som en forgiftning.
Det havde ingen som helst samenhæng med skumkyllingen, og da slet ikke med
CArlettis skumbananer overhovedet, og alligevel var det på vej til en
forretningsmæssig katastrofe, fordi en vestjysk politibetjent siger:
Forgiftet af en skumbanan, til en journalist på EB.

Sådan er verden indrettet. Et dårligt rygte kan koste mange penge, fordi
forretningen svigter.

> [...]
> kan med sikkerhed læse X antal patruljevogne der jager sigøjnere i
> døgndrift ind under begrebet "systematisk"

Hvorfor skulle vi ikke måtte allokere patruljevogne tli at stoppe
ulovligheder på motorvejsnettet?
Og hvis en patrulje stopper en kriminel handling, er det da op til dem at
kontrollere, at ulovlighederne ikke fortsætter efterfølgende.
De kan uden ændringer i lovgrundlaget følge efter en mistænkt og sikre, at
vedkommmende ikke genoptager ulovligheder.

Det er blot at tildele justisministeriet midlerne og udsende instruktion om,
hvordan midlerne skal administreres og anvendes.
Man skal ikke lave love om Romaer, polakker eller andre. Man skal bare
udnytte gældende regler og så følge den til dørs.
Følge reglerne til det pinagtige.

> [...]
> på universitetet blev jeg bare endnu mere imponeret over vores komplekse
> fortid. Vi har intet at skamme os over. Danmark bør bevares.

Hvorfor er man bange for den nationale identitet, fordi man vælger at indgå
i et fællessakb med andre?
Det er jo ikke sådan, man man skal til at tale anderledes, eller at polakker
fortrænger os ud af landet.

Så længe vi afholder os fra at have fælles udenrigspolitik og forsvar i EU,
er der intet at frygte.
Der kan være uhensigtsmæssigheder, men de kan for pokker da rettes til.

Samarbejde er bedre end konflikter. Danmark vil stadig være Danmark, selv om
vi er en del af den Europæiske Union.
Jeg frygter ikke for vores identitet og egenart. Den er der ingen, der kan
tage fra os.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 01-06-11 19:40

Frodo Nifinger <jnisnabelatdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
4de63c1d$0$306$14726298@news.sunsite.dk:

> Nu startede Martin med at skrive:
> "Gud fader hvor du er rød hjerneblæst idiot."
> uden at have gjort sig den ulejlighed at læse artiklen, jeg
> kommenterede. Så tampen var IMHO helt på sin plads.

Fis med dig. Det er udtryk for ekstrem dårlig stil at rode sig ud i
IK-forklaringer i dk.politik, men du er selvfølgelig i godt selskab sammen
med chatnarren og stalinisten.

Og tillykke med din næsten-IK på 150. Jeg tager dig virkelig alvorligt nu.
Respeeeeekt.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 01-06-11 21:28

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> med chatnarren og stalinisten.
>
> Og tillykke med din næsten-IK på 150. Jeg tager dig virkelig alvorligt nu.

Du må ha glemt smiley'en, Jens.
For ellers må jeg da for alvor hellere stoppe abbonementet på dk.politik.

Jeg har den fornemmelse, at man risikerer at blive sygeligt indædt,
empatiløs og nacissistisk af at kæmpe for sine politiske idealer her.
Har det noget på sig, for jeg kan stort set ikke genkende dig her?

Hvis det er tilfældet, bør man droppe det, for det er reelt ikke umagen
værd.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 01-06-11 22:35

Frodo Nifinger <jni@GIRAFfiber.dk> skrev i meddelelsen
4de6a0d5$0$308$14726298@news.sunsite.dk:

> Du må ha glemt smiley'en, Jens.

Right. Så stiller sagen sig helt anderledes. Og du har slet ikke udvist
ekstrem dårlig stil. Dét siger sig selv. Man kan komme langt med smilies.

> For ellers må jeg da for alvor hellere stoppe abbonementet på
> dk.politik.

På forhånd tak. Denne gruppe har rigeligt med idioter, der diverterer os
andre med resultatet af denne og hin IK-test. Og du vil ikke blive savnet.
(og så staves det forøvrigt "abonnement")

Måske du bare skal slå dine folder hos Mensa, hvor man går meget op i dén
slags med IK og stavning? Med en IK på næsten 150 er du jo selvskreven som
medlem. Jeg er sikker på, du, chatnarren og stalinisten kan få nogle givende
diskussioner til medlemsmøderne.

> Jeg har den fornemmelse, at man risikerer at blive sygeligt indædt,
> empatiløs og nacissistisk af at kæmpe for sine politiske idealer her.
> Har det noget på sig, for jeg kan stort set ikke genkende dig her?

Fuck dig, Jesper. Hold du dig bare til din angivelige IK på næsten 150 - så
skal det nok gå. Du har jo tydeligvis meget mere empati og er mindre
nacisistisk end mig, så hvad fanden i helvede laver du egentlig hér? Har du
ikke en østjysk sportshal, der skal passes, når du nu ikke pakker slik
længere?

> Hvis det er tilfældet, bør man droppe det, for det er reelt ikke
> umagen værd.

Skrid nu bare, selvretfærdige skiderik.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Vidal

Dato : 01-06-11 22:52

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 01-06-11 23:43

> [...]
> du ikke en østjysk sportshal, der skal passes, når du nu ikke pakker slik

Hold da helt kæft!

Kig en gang omkring dig , Jens!
Er der i det hele taget nogen tilbage, du kan lide?

Du må ha det godt, eller i det mindste få det bedre

EOD fra min side.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-06-11 21:43

Frodo Nifinger <jni@GIRAFfiber.dk> skrev i meddelelsen
4de6c06c$0$306$14726298@news.sunsite.dk:

> Hold da helt kæft!
>
> Kig en gang omkring dig , Jens!
> Er der i det hele taget nogen tilbage, du kan lide?

Ikke i dk.politik.

Du minder lidt om Per Vadmand, der også kiggede ind i dk.politik nu og da
for at fortælle, hvor klog han var, og hvor dumme vi andre var - og at han
forøvrigt ikke gad beskæftige sig med skribenterne på dk.politik.

> Du må ha det godt, eller i det mindste få det bedre
>
> EOD fra min side.

Af hjertet tak.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : DADK (the original)

Dato : 02-06-11 03:12

On 01-06-2011 23:35, Jens Bruun wrote:

> På forhånd tak. Denne gruppe har rigeligt med idioter,

Ja, du prøvede f.eks at sælge min adresse forleden til en anden, så han
kunne sagsøge mig, på trods af at denne adresse var givet i
fortrolighed. Skal jeg minde om at jeg er i besiddelse af din adresse også?

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 02-06-11 08:39

"DADK (the original)" <DADK@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, du prøvede f.eks at sælge min adresse forleden til en anden, så han
> kunne sagsøge mig, på trods af at denne adresse var givet i fortrolighed.
> Skal jeg minde om at jeg er i besiddelse af din adresse også?

Jamen er det da ikke den adresse han fremviser i tide og utide. Eller har
Jens nu også hemmelig adresse.

Fra : DADK (the original)

Dato : 04-06-11 14:52

On 02-06-2011 09:38, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) wrote:
> "DADK (the original)"<DADK@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen er det da ikke den adresse han fremviser i tide og utide. Eller har
> Jens nu også hemmelig adresse.

Hvorfor spørger du så, nedenfor, klaphat?

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-06-11 21:40

(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) <la@hotmail.com> skrev i meddelelsen
is7emf$ilm$1@speranza.aioe.org:

> Jamen er det da ikke den adresse han fremviser i tide og utide. Eller
> har Jens nu også hemmelig adresse.

Næ, Flemse. Jeg tør godt stå ved, hvem jeg er, og hvor jeg bor:

Jens Bruun
Hvidovrevej 500, 3. tv.
2650 Hvidovre
Telefon 40 87 60 87

Din tur, Flemse...

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : DADK (the original)

Dato : 02-06-11 03:10

On 01-06-2011 15:18, Frodo Nifinger wrote:

Er det helt umuligt for dig at slette citater der alligevel er irrelevante?

> Nu startede Martin med at skrive:
> "Gud fader hvor du er rød hjerneblæst idiot."
> uden at have gjort sig den ulejlighed at læse artiklen, jeg kommenterede.
> Så tampen var IMHO helt på sin plads.

Men jeg er ikke Martin, og det var mig du svarede. Men lad det ligge.

> Det var ikke en konstatering men et spørgsmål!

Jamen så er svaret nej. Man drøner i tysk bil helt sikkert i 9 ud af 10
tilfælde over grænsen som man altid har gjort.

> [...]
> om mere grænsekontrol. Vi har ikke overblik over, hvor mange aflysninger
> der er, men der er tale om en klar tendens«, siger han."

Og jeg må så recitere mig selv :

> [...]
tilfældet at folk i Tyskland aflyser deres ferie i Danmark pga en
toldstation der ikke er oprettet endnu."

Linket fungerer ikke, har tjekket for mellemrum, m,ulighed for malparsed
urls osv

> [...]
> Det tjener ikke noget formål. Folk, der færdes her har forlængst valgt
> deres parti og har skarpe, ja typisk radikale holdninger til stort set

Det er korrekt. Og man, folk, jeg selv, ekstremiserer sig selv ved at
deltage. Fronterne skærpes, sættes op, og man går så et skridt, to
skridt osv ekstra, for at tydeliggøre f.eks en pointe. Så hvis man gerne
vil bevare begge ben på jorden, og bevare et "sundt" forhold til
politik, så bør man ikke deltage i dk.politik

> Gruppen her er ikke et repræsentativt udsnit af befolkningens
> sammensætning prollitisk, men er derimod et billede af den næsten totale
> polarisering af politikken.

Korrekt

> [...]
> højrepopulister og en enkelt nynazist. At diskuktere politik er reelt
> spild af tid. Man kan ikke svinge modparten, og de, der læser med, har

Det sker at folk ændrer standpunkt.

> [...]
> Men hånden på hjertet, så er det med sikkerhed et spild af tid.
> Men sjovt er det ind imellem Jeg er jo tilsyndeladende frivilligt

Ja, for det KAN jo være meget morsomt, og ikke altid er det spild af
tid. Når jeg deltager får jeg f.eks det ud af det, at jeg tvinges til at
sætte mig ind i nogle sager jeg ikke ikke ville sætte mig ind i ellers,
af egen drift, eller endda høre om. Så ville jeg bare høre om f.eks
"vækstpakker" eller lignende i TV-avisen, men når man diskuterer her er
man nødt til at slå op og læse hvad det handler om. Det er en måde at
holde sig orienteret på, bevare gejsten så at sige. Det er sgu de
færreste jeg kender der går op i indholdet i politik. De fleste er enten
ligeglade eller stemmer på det som deres forældre gør / gjorde. Hvis man
begynder at tale tilbagetrækningsreform, så får man et "Øh, ja - men
tror du ikke den nye X-men film er sej"? Deltagerne i denne gruppe er på
godt og ondt vel en slags "nørder" der har et lad os sige "intenst"
forhold til samfundets udvikling og samfundsopbygningen generelt. Meget
af det handler jo ikke om politik, måske 70-80% er
dagligdagsbegivenheder, du kunne omdøbe dk.politik til dk.snak.samfund,
det ville være mere dækkende. Og nu så jeg f.eks den store parti-debat
på TV2 News her i aftes, og jeg kunne ikke lade være med at tænke på at
Rasmus Jarlov fra K er blevet så god og dygtig. Han huserede her i
dk.politik i en 4-5 år før han blev valgt ind for de Konservative. Så
det er jo ikke lutter idioter du har med at gøre.

(...)

> Ikke hvis det fortolkes som en grænse mod Tyskland og EU.

Men det gør det jo ikke, vel? Du har ikke leveret beviser for det, dem
der har påstået det har ikke leveret beviser, man har ikke kunne
interviewe én eneste tysk turist der har afbestilt sin rejse fordi
vedkommende følte sig konfronteret med en "grænse".

Derudover vil jeg da håbe man opfatter grænsen mellem Danmark og et
hvilket som helst andet land som en grænse.

> Det er de udsagn man ser fra politisk side i de tyske dagblade og TV.

Suk. Jeg så også en reaktion i en Schweizisk avis, hvor man anklegede
Danmark for at "vende verden ryggen". Helt utroligt. Schweiz er ikke
medlem af EU eller NATO, insisterer på at stå uden for international lov
og ret osv

> Man kan argumentere for, at det er dem,d er fejlinformererr og har
> holdninger, uden at der nødvendigvis er hold i dem, men det er
> ligegyldigt for resultatet.

Resultatet er, at du ikke ved om nogen rent faktisk har afbestilt deres
rejse pga den kommende danske grænsekontrol.

> Den enkelte tysker har fået det signal, at Danmark er ved at
> EU-fjendtligt og dermed Tysklandsfjendtligt.
> Det er uden betydning, om signalet er korrekt eller ej. Det er det
> budskab, der er sendt.

Du aner det ikke, du ved det ikke, du kan hverken bevise det eller
sandsynliggøre det. Det er blot noget du antager, fordi det muligvis
passer i dine i forvejen fastindgroede holdninger. Alligevel er du fræk
nok til at stille det op som en sandhed.

> For som beskrevet er der ingen omkostninger ved fravalg. Det er os, der
> har problemet, fordi vi mærker konsekvensen af de andres fravalg.

Men vi mærker jo ingen konsekvens. Du kan ikke bevise at det har haft en
konsekvens. Endda er den "konsekvens" du krampagtigt fastolder dig i
ikke-eksisterende, det er bare ord, for konsekvensen er fremtidg, den
handler om forventning. Jeg vil vædde med, at Danmark får det bedste
sommerhus-år hvad angår udenlandske turister ift de sidste 5 år. Jeg er
100% sikker, Hvorfor? Jo fordi finanskrisen er ebbet ud, så
nordeuropæiske turister kommer valfartende til i større antal, og det er
samtidig blevet dyrere at rejse til eksotiske destinationer.

Turisterne vil så kunne se med egne øjne at grænsen ikke er lukket, men
at de kan køre lige igennem. For 99% vedkommende. Og de ville kunne se,
at det ikke er de danske politikere der er problemet, men de europæiske
politikere der i strid med EU-pagten konsekvent og uophørligt kritiserer
andre landes indenrigspolitiske beslutninger. Vi har et fint eksempel i
vores egen Poul Nyrup, der jo kommenterer ethvert valg, hvor
socialdemokraterne ikke har fået flertal, som "en skamplet på Europa"
osv, så det lyder helt officielt, nu når han har været en fremtrædende
formand for henved 350 medlemmer af EP. F.eks når finnerne stemmer nogle
nationalister til magten, Østrig vælger en højreregering selv efter Jurg
Haider er død, svenskerne stemmer på Sverigesdemokratern3e osv

Det er ganske ufatteligt at "4 tykke toldere" skal identificeres med
fascisme, nationalisme og fremmedhad

> Det er nationalpopulisme.

Gu fanden er det ej!! Det er sund fornuft.

> Politiet og toldmyndigheder har påpeget, at det ikke er det rigtige
> værktøj, til det, man hævder, er hensigten.
> Pengene var bedre brugt på anden måde.

Nej, du misforstår. De siger IKKE at det IKKE er et godt værktøj, de
siger at man bruge give flere ressorucer til politiet til opklaring af
kriminalitet INDE i landet. Men det siger vel sig selv, at hvis man kan
forhindre nogle rumænske røverbander i at rejse ind i landet, så
allokerer man også flere ressourcer til opklaring af den kriminalitet de
rumænske røverbander der er sluppet ind begår inde i landet.

> Det er netop det signal, hvad DF ønsker at sende: "Vi vil ud af EU"

Selvom jeg aldrig vil kunne stemme på DF, så er det også mit
udgangspunkt. Vi skal ud af EU, og det kan ikke gå hurtigt nok. Vi må
danne en nordisk eller skandinavisk union, og så derfra nærme os EU
igen. EU er godt på papiret, men fører til alt for megen dårligdom.

> Jeg synes, det er uforståeligt, at Venstre og konservative, der begge er
> Pro-EU, er gået med til at gennemføre denne handling.
> For det er ikke velset i erhvervslivet.

Selvom man er pro-EU er man vel ikke nødvendigvis
pro-indvandrer-bande-kriminalitet? Du er, som du har antydet mere end
klart, eller du er ligeglad med den kriminalitet indlemmelsen af
østlandende har ført med sig, men det betyder jo ikke at regeringen også er.

> Nope, det er os der har det økonomiske problem, fordi vi må undvære,
> fordi de fravælger.

Jamen det er da fint vi i det mindste har et valg. Tænk, det var et tema
at Danmark ikke måtte håndhæve sin egen grænse. Hvad giver du mig? Hvor
er vi henne så? Så kan vi jo lige så godt nedlægge Folketinget. hæren,
kongehuset og alle kommunerne, og så bare lade EU administrere
protektoratet EU77, The area formerly known as Denmark

> Det er ret ligegyldigt, om det er inden for reglerne eller falder udenfor.
> Vi har stadig problemet.

Nej, hvis det falder uden for reglerne har EU's regler et problem. SÃ¥
skal EU's regler laves om

> De har ikke permanent grænsekontrol mod Polen.
> Polen er indtrådt i Shengen, så det må de ikke.

Jo, præcis på samme måde, de har samme form for grænsekontrol som vi
indfører i Danmark. En permanent døgnbemanding, hvor man vinker
mistænkelige biler ind til siden. Og det er tyskerne der har det, ikke
Polen.

> Der er heller ingen grænsekontrol mellem Tyskland og Tjekkiet
> Der kørte jeg i påsken!

Du blev bare ikke vinket ind. Lagde du ikke mærke til personalet? De
sidder og tjekker nummerplader og ansigter via computer. Akkurat det samme.

(...)

Tror det er nogenlunde korrekt, og det går i arv. Kommer fra Bornholm,
så jeg ved at når forældrene har lejet et bygning gennem 20 år kommer
børnene og derefter børnebørnene også. På hotellerne har man alle
historierne om krigsenker, eller soldaterne der vendte tilbage som
venner osv

Men de gjorde det før Schengen. gjorde det under Schengen, og kan
sikkert godt se igennem fingre med at nogle polakker vinkes ind til
siden anno 2011.

De gør det år

> Der ligger vist et par pænt store overdrivelser begravet her.

Nej, det er sandt. Selv hvis vi går ned fra hotelniveau er det virkelig
ekstremt. Da jeg boede på landet på Bornholm havde næsten enhver gård
med respekt for sig selv en lade der var ombygget til menneskelig bolig,
hvor der hvert år kom en bestemt tysk familie, eller "klan". Det var
ligesom deres ejendom. Den stod så tom i 9 måneder ca hvert år, fulft
møbleret mend ofte brugt som lagerrum, og blev så gjort klar - og så
rykkede de tyske familier ind. Og hen ad vejen blev de tyske familier jo
dus med de danske familier, og gennem flere generationer er meget stærke
venskaber opstået, og det går i arv at man nu tager til xxx sted på
Bornholm på den tyske side. Det er 100% sådan det er.

Men også på hotellerne og motellerne har du den nære tilknytning. Du kan
tage til allinge-Sandvig, alle malerier på de forsk hoteller er enten
malet af tyskere medens de var på ferie, eller forestiller tyskere på
ferie på Bornholm, malet af en dansk maler.

> [...]
> om produktet. Fra 80% af markedet til 0 på to måneder.
> Havde det nu været en virksomhed, hvor shampooen var hovedproduktet,

Wasnhǵo fungerer vist stadig helt fint i Sydamerika

> Nej, jeg prøver blot at demonstrere, hvad markedskræfterne er for en
> størrelse,

Jamen, hvorfor føler du trang til at demonstrere lige dette over for mig?

> [...]
> Ikke på stedet. Det tog tid for Proctor & Gamble at genvinde markedsandele.
> Og de har aldrig nogensinde haft samme markedsandel siden.

Det er jo lige meget, hvis man tjener det samme på andre produkter der
reelt er det samme men man blot giver andre navne

> Lad nu være med at skyde mig noget i skoene.
> Det udstiller kun dig selv.
> GASA har allerede opgjort de første omkostninger ved VTEC-balladen.

Korrekt, og jeg mener virkelig tyskerne har et forklaringspronlem

> Carletti, som jeg har arbejdet for, mistede kortvarigt 15% af
> omsætningen i Danmark (3 uger), da Ekstrabladet bragte en historie om,
> at en familie i Vestjylland var blevet forgiftet af skumbananer.

Den historie kan jeg faktisk godt huske!! Det er i modsætning til din
Wash'n'go faktisk et godt eksempel, fordi Carletti brandede sig selv på
mærket carletti, og ikke skumbananer eller kokosstjerner osv. Så alt
hvad de solgte blev stigmatiseret af, at Carletti blev hængt ud. Den
slags har de store firmaer ikke problemer med i dag, f.eks pantene. Om
så 100.000 mennesker fik kræft af at bruge deres produkter kunne de blot
vende rundt og sælge produktet i et andet navn.

> [...]
> en forretningsmæssig katastrofe, fordi en vestjysk politibetjent siger:
> Forgiftet af en skumbanan, til en journalist på EB.

Jeg hader, af hele mit hjerte, Ekstra Bladet og BT. Der er en række
journalister og redaktører jeg personligt godt kunne tænke mig at slå
tænderne ud på, eller om ikke andet se dem stege i deres eget fedt.
Fuldkommen gravalvorligt.

> Sådan er verden indrettet. Et dårligt rygte kan koste mange penge, fordi
> forretningen svigter.

Du har ret

> Hvorfor skulle vi ikke måtte allokere patruljevogne tli at stoppe
> ulovligheder på motorvejsnettet?

Ikke hvis de jager en bestemt type nationalitet eller etnisk gruppe

> [...]
> De kan uden ændringer i lovgrundlaget følge efter en mistænkt og sikre,
> at vedkommmende ikke genoptager ulovligheder.

Ja. det gør man jo også - udviser. Men selv det er jo et problem for
velmenerne. Udvisder man en gruppe sigøjnere som sidste år, der opholder
sig på privat område og tydeligvis har ernæret sig ved tyveri, er det
åbenbart ikke nok ift EU-pagten, og de har særme lagt sag an om
erstatning ved EU-domstolen. Hvad giver du mig.

> Det er blot at tildele justisministeriet midlerne og udsende instruktion
> om, hvordan midlerne skal administreres og anvendes.

Du har tydeligvis ikke forstået hvad det handler om. Justitsministeriet
er magteløs, EU er i dag over dansk lovgivning.

> Man skal ikke lave love om Romaer, polakker eller andre. Man skal bare
> udnytte gældende regler og så følge den til dørs.
> Følge reglerne til det pinagtige.

Ja, det er vores eneste mulighed, men den virker som en hullet si. Det
er jo derfor det kan være nødvendigt at oprette en toldfunktion i Padborg

> Hvorfor er man bange for den nationale identitet, fordi man vælger at
> indgå i et fællessakb med andre?

Hvem er det?

> Det er jo ikke sådan, man man skal til at tale anderledes, eller at
> polakker fortrænger os ud af landet.

Nej, netop ikke, så hvorfor skriver du ovenstående?

> Så længe vi afholder os fra at have fælles udenrigspolitik og forsvar i
> EU, er der intet at frygte.

Ikke andet end østbander der hærger, fylder op i fængslerne og gør at
helt almindelige mennesker i Sønderjylland bruger penge på overfaldsalarmer

> Der kan være uhensigtsmæssigheder, men de kan for pokker da rettes til.

Ja, f.eks ved at genindføre en grænsekontrol

> Samarbejde er bedre end konflikter. Danmark vil stadig være Danmark,
> selv om vi er en del af den Europæiske Union.

Det er ikke "samarbejde" når snart 80% af vor lovgivning er EU-diktat,
dvs dekreter

> Jeg frygter ikke for vores identitet og egenart. Den er der ingen, der
> kan tage fra os.

Nej, ikke fra OS, men hvad med næste generation? De vil ikke opleve en
dansk egenart, kun noget islam og EU

Fra : J. Nielsen

Dato : 31-05-11 21:03

On Tue, 31 May 2011 18:26:36 +0200, "Frodo Nifinger" <jni@GIRAFfiber.dk>
wrote:

>"Flere tyskere har valgt at aflyse deres sommerhusferie i Danmark på grund
>af den skrappe grænsekontrol...

Nævn to.
--

-JN-

Fra : Patruljen

Dato : 29-05-11 12:52

Fra : Patruljen

Dato : 29-05-11 12:53

On 29 Maj, 14:56, "S.A.Thomsen" <s_a_thom...@yahoo.com> wrote:

> Uvidenhed er svær at bekæmpe, når de uvidende ikke VIL høre noget..

Ja. Det er rart at få sandheden fra en førstehåndskilde -

Fra : Michael Weber

Dato : 29-05-11 13:19

Den 29-05-2011 12:07, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) skrev:
> [...]
>
> Nu banker virkeligheden på døren, DFs inkompetance koster danmark de
> dyrebare turist kroner, tyskerne vil nemlig ikke sidde i kø ved grænsen pga

En læser, der tørt spørger (under kommentar):
"kriminelle Dänen
Wird Dänemark vehindern, dass kriminelle Dänen in den Süden reisen?"

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 29-05-11 13:39

On Sun, 29 May 2011 14:18:37 +0200, Michael Weber wrote:

> [...]
> "kriminelle Dänen
> Wird Dänemark vehindern, dass kriminelle Dänen in den Süden reisen?"

Det var dog en ekstremt idiotisk kommentar. Hvis Tyskland ikke vil have
besøg af kriminelle danskere, kan de da bare give dem et los i røven,
tilbage til Danmark.

Fra : Michael Weber

Dato : 29-05-11 13:47

Den 29-05-2011 14:39, S.A.Thomsen skrev:
> Det var dog en ekstremt idiotisk kommentar.

Næ.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 29-05-11 13:52

On Sun, 29 May 2011 14:47:28 +0200, Michael Weber wrote:

> Næ.

Og HVORFOR mener du at den ikke er idiotisk.?

Fra : Michael Weber

Dato : 29-05-11 13:57

Den 29-05-2011 14:52, S.A.Thomsen skrev:

> Og HVORFOR mener du at den ikke er idiotisk.?

Den sætter sagen på hovedet.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 29-05-11 13:58

On Sun, 29 May 2011 14:57:17 +0200, Michael Weber wrote:

> Den sætter sagen på hovedet.

HVORDAN.???

Det er da Tysklands opgave at "sortere" dem der rejser ind i Tyskland, IKKE
Danmarks.

Fra : Michael Weber

Dato : 29-05-11 14:16

Den 29-05-2011 14:58, S.A.Thomsen skrev:
> HVORDAN.???

Danmark har ikke travlt med trafikken den anden vej.

> Det er da Tysklands opgave at "sortere" dem der rejser ind i Tyskland, IKKE
> Danmarks.

Pigesure banaliteter :)

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 29-05-11 15:41

On Sun, 29 May 2011 15:15:40 +0200, Michael Weber wrote:

> Danmark har ikke travlt med trafikken den anden vej.

Det vil da være en grov overtrædelse af menneskerettighederne, hvis Danmark
forhindrede danske statsborgere et rejse ud af Danmark.

> Pigesure banaliteter :)

Du kalder altså simple fakta for "Pigesure banaliteter".... Sølle...

Fra : Michael Weber

Dato : 29-05-11 15:47

Den 29-05-2011 16:40, S.A.Thomsen skrev:

> Det vil da være en grov overtrædelse af menneskerettighederne, hvis Danmark
> forhindrede danske statsborgere et rejse ud af Danmark.

> Du kalder altså simple fakta for "Pigesure banaliteter".... Sølle...

Du får den lige igen :D

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 29-05-11 16:00

On Sun, 29 May 2011 16:46:33 +0200, Michael Weber wrote:

> [...]
> "kriminelle Dänen
> Wird Dänemark vehindern, dass kriminelle Dänen in den Süden reisen?"

Du mener altså at grov overtrædelse af menneskerettighederne, er en "sjov"
ting.

Du er sgu ikke for kvik.

Fra : Michael Weber

Dato : 29-05-11 16:02

Den 29-05-2011 16:59, S.A.Thomsen skrev:

> Du mener altså at grov overtrædelse af menneskerettighederne, er en "sjov"
> ting.
>
> Du er sgu ikke for kvik.

Du er for pigesur til at forstå den anden gang?
:D

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 29-05-11 16:53

On Sun, 29 May 2011 17:01:44 +0200, Michael Weber wrote:

> Du er for pigesur til at forstå den anden gang?
> :D

Det er da vist DIG der ikke har fattet pointen.

Danmark kan IKKE forhindre danske statsborgere (uanset om de er kriminelle
eller ej) i at rejse til Tyskland, da det ville være en grov overtrædelse
af menneskerettighederne. DERFOR var den tyske kommentar idiotisk.

Fra : Michael Weber

Dato : 29-05-11 17:23

Den 29-05-2011 17:53, S.A.Thomsen skrev:

> [...]
> eller ej) i at rejse til Tyskland, da det ville være en grov overtrædelse
> af menneskerettighederne. DERFOR var den tyske kommentar idiotisk.

Du er jo spejlblank.
*LOOL*

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 29-05-11 18:21

On Sun, 29 May 2011 18:23:12 +0200, Michael Weber wrote:

> Du er jo spejlblank.
> *LOOL*

Søg hjælp.

Fra : Michael Weber

Dato : 29-05-11 18:33

> Søg hjælp.

Jeg kan ikke gøre noget, der gør dig mindre spejlblank.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 29-05-11 18:46

On Sun, 29 May 2011 19:32:41 +0200, Michael Weber wrote:

> Jeg kan ikke gøre noget, der gør dig mindre spejlblank.

Du kan få professionel hjælp til at komme ud af dit fantasiunivers.

Fra : Michael Weber

Dato : 29-05-11 18:59

Fra : Bo Warming

Dato : 29-05-11 14:28

<la@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Nu banker virkeligheden på døren, DFs inkompetance koster danmark de
>dyrebare turist kroner, tyskerne vil nemlig ikke sidde i kø ved grænsen pga

De tyske turister vil blive vinke hurtigt igennem i de fleste tilfælde

Der vil være begynderproblemer men en vis grænsekontrol er nødvendig
så DF bør roses

Vi skal have stoppet hjemmerøverier

Fra : Ivannof

Dato : 30-05-11 02:34

On 29 Maj, 12:07, "\(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)" <l...@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> Nu banker virkeligheden på døren, DFs inkompetance koster danmark de
> dyrebare turist kroner, tyskerne vil nemlig ikke sidde i kø ved grænsen pga

Nu vi snakker om virkeligheden.

Er vi et land eller er vi en delstat i EU?

Jeg mener selv at vi er et land og at det at være et land markeres af
en grænse.

En grænse behøver jo ikke at være som mellem Gaza og Israel, men er
det vi snakker om her er det egentlig ikke EU fanatikernes irritation
over at vi ikke endnu har et land, der hedder Europa, og at selv
snakken om "grænse" ødelægger deres europæiske begreber. Jeg har Uffe
Ellemand i baggrunden i radioen, der snakker om symbolpolitik. Men det
er måske meget reelt at snakke om at Uffe gerne så grænsen som et
symbol og dermed ikke noget reelt. En slags europæisk kommunegrænse.

I virkeligheden debatterer vi om Europa skal være ÈT land eller om vi
stadig har selvstændige lande.

Mener vi virkeligt at det er OK at vi bliver ét samlet land ligesom
USA (eller Sovjet) ad bagvejen. Og hvis vi ikke synes det er OK skal
vi så klage til EU?

Hilsen Ivan

Fra : Martin Larsen

Dato : 30-05-11 09:49

On 30/05/11 10:33, Ivannof wrote:

> [...]
>
> Mener vi virkeligt at det er OK at vi bliver ét samlet land ligesom
> USA (eller Sovjet) ad bagvejen. Og hvis vi ikke synes det er OK skal

Du ved godt at PN står med den ene fod i et globalt kalifat?

Fra : Ivannof

Dato : 30-05-11 14:41

"Martin Larsen" skrev i meddelelsen

> [...]
> vi så klage til EU?

Du ved godt at PN står med den ene fod i et globalt kalifat?
Han hedder Master Kalifatman

Fra : DADK (the original)

Dato : 31-05-11 17:22

On 29-05-2011 12:07, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) wrote:
> [...]
>
> Nu banker virkeligheden på døren, DFs inkompetance koster danmark de
> dyrebare turist kroner, tyskerne vil nemlig ikke sidde i kø ved grænsen pga

Sikke da noget vrøvl.

1. Det er ikke "muslimhysteri" der har ført til grænsekontrollen, for en
gang skyld, det er østkriminelle bander. Men hvad hjertet er fuldt af...

2. Det er noget flot at analysere effekten af en lov der ikke er
implementeret endnu. Kender jeg tyskerne ret vil det rygtes at de ikke
kontrolleres og ikke skal holde i kø

3. Mængden af tyske turister handler også om, at de opfatter Danmark som
et trygt land. Hvis vi kan gøre landet tryggere langs den jyske vestkyst
vil vi få mere tysk turisme.