Idiotisk salat-hysteri
Fra : DADK (the original)

Dato : 28-05-11 04:13

Hysteriet om salat og agurker minder om de idiotiske scenarier efter
fugleinfluenzaen eller al det med kogalskab.

Der er 0.0000001% chance for at blive smittet og dalende.

Alligevel fjerner butikkerne gode salathoveder og agurker fra hylderne.

Jeg kidnappede nærmest et salat-hoved fra en Netto-medarbejkder og kan
sige følgendede :

Put olievenolie og salatolie ned i et glas
riv hvidløg derned
riv lidt, og jeg mener lidt, ingefær derned
hvis du har en peberkværn kværn peper, eller hæld pulveriseret peber udover
Brug ca 1-2/3 vineddike som du har brugte olie (altså olie totalt*0.7,
sådan ca)
heæld salt på, gerne store saltkorn
Hæld paprika derned

Lad det stå

Skær din salat ud i skiver og hæld ovenstående dressing over

SkÆr din agurk i små stykker og hæld den ned i blandingen og rør rundt

tilsæt ekstradele, f.eks kan man nu få et bundt radiser for 3 kroner, og
man kan købe 3 små dåser majs for 12 kr og en dåse tun i olie for 10 kr.

Det er enkelt men også lækkert

Hvis man spiser dette behøves ikke spise noget i 24 timer

Dressingen kan udvides til alt, jeg udvider salaten med majs, oliven,
agurk, kapers og nogle gange lidt stegt fisk, f.eks hornfisk der jo er
oppe i tiden

Fra : hanzen

Dato : 28-05-11 10:15

"DADK (the original)" wrote in message

Hysteriet om salat og agurker minder om de idiotiske scenarier efter
fugleinfluenzaen eller al det med kogalskab.

Det hedder dræberagurker.

-- --
hilzen
Hanzen

Fra : DADK (the original)

Dato : 28-05-11 10:36

On 28-05-2011 11:15, hanzen wrote:
> "DADK (the original)" wrote in message
>
> Hysteriet om salat og agurker minder om de idiotiske scenarier efter
> fugleinfluenzaen eller al det med kogalskab.
>

> Det hedder dræberagurker.

LOL - den var god. Og lad os dræbe alt liv på markerne for en sikkerheds
skyld. 7 mennesker er vistnok blevet syge.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 28-05-11 15:07

"hanzen" <hanzen@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> "DADK (the original)" wrote in message
>
> Hysteriet om salat og agurker minder om de idiotiske scenarier efter
> fugleinfluenzaen eller al det med kogalskab.
>
> Det hedder dræberagurker.

Det er da ikke hysteri hvis du bliver så alvorligt syg af det at du
risikerer at dø efter kort tids sygdom.

I de to andre tilfælde, fugleinfluenza og kogalskab, er jeg da kun glad for
at myndighederne tog deres forholdsregler. Der er ikke tale om overdrivelse,
og selv om der var, vil jeg da langt hellere have at man overdriver end at
blive holdt hen i uvidenhed. Jeg synes snarere at vi skal rose de danske
myndigheder end skælde ud på dem desangående.

Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 28-05-11 10:28

"DADK (the original)" <DADK@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der er 0.0000001% chance for at blive smittet og dalende.
>
> Alligevel fjerner butikkerne gode salathoveder og agurker fra hylderne.

Jeg har spist Nettos salathoved fra Tyskland i starten havde jeg blot en
skærene fornemmelse i mine tarme, her til morgen er det ren diarre, men
ellers går det godt. Jeg arbejder pt med fødevarer, men jeg lover læserne at
jeg nok skal vaske hænder grundigt.

Fra : DADK (the original)

Dato : 28-05-11 10:45

On 28-05-2011 11:28, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) wrote:
> "DADK (the original)"<DADK@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har spist Nettos salathoved fra Tyskland

Køber også iceberg i Netto, altså når det ikke skal være til "fin"
demonstrativ salat. Jeg købte Iceberg i går og i torsdags. Og jeg har
tilmed en ven der har kørt rundt i Polen og nordtyskland indenfor de
seneste 3 uger der lider af diarré.

Tror ikke folk skal tage det så alvorligt. Der dør mennesker i Danmark
hver evig eneste dag, og tit og ofte af madforgiftning, vi hører bare
aldrig om det fordi der ikke er en specifik trussels-bakterie fra
Tyskland man kan sætte navn på.

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 28-05-11 11:02

> [...]
> hver evig eneste dag, og tit og ofte af madforgiftning, vi hører bare
> aldrig om det fordi der ikke er en specifik trussels-bakterie fra Tyskland

Jamen tak for det , det var vel nok betryggende at høre, forresten det den
der opskrift hvor du blender salat, hvidløg med ingefær. Er det for
bakterierne eller bare smagen?. Men du har ret, man skal jo dø af et eller
andet.

--
TROLL-O-METER

5* 6* *7
4* *8
3* *9
2* *10
1* | *stuporous
0* -*- *catatonic
* |\ *comatose
* \ *clinical death
* \ *biological death
* _\/ *demonic apparition
* * *damned for all eternity

Fra : DADK (the original)

Dato : 31-05-11 10:34

On 28-05-2011 12:02, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) wrote:
> [...]
> der opskrift hvor du blender salat, hvidløg med ingefær. Er det for
> bakterierne eller bare smagen?. Men du har ret, man skal jo dø af et eller

Egentlig tror jeg på bakterier som noget godt, så det er kun smag. Jeg
har ikke haft en god, seriøs sygdom i 20 år og er snart bekymret. Det er
godt at få lidt resistens.