Problemer med ældre pc
Fra : BB

Dato : 11-08-01 19:19

Hejsa, jeg har lige lånt en ældre pc, vistnok en intel pentium...Jeg har det
problem at når jeg tænder for dyret sker der ikke rigtigt noget, der kommer
godt nok strøm til hd, cdrom og køleren, men der kommer ikke noget signal
til skærmen og det lyder ikke som om at den booter op...Hvad kan dette
skyldes?

Hilsen BB

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 11-08-01 21:09

> [...]
> godt nok strøm til hd, cdrom og køleren, men der kommer ikke noget signal
> til skærmen og det lyder ikke som om at den booter op...Hvad kan dette

Har du haft låget løftet for at se om alle komponenter sidder korrekt i
soklerne og alle stik korrekt på diske, bundkort osv.?

Ellers vil jeg gætte på en død processor.

Alternativt kan det være strømforsyningen som ikke levere den ene af de
mange forskellige spændinger som kræves i dyret.

Claus

Fra : BB

Dato : 11-08-01 22:28

Hejsa, jeg har sikret mig at alle kort sidder som de skal

Fra : JYK

Dato : 11-08-01 22:47

Jeg tror at det er bios den er galt med.

Hvis det var en defekt cpu, mener jeg, at den vil begynde at bippe en kode
(også hvis det var anden hardware for den sags skyld)!

Jesper Y. Kristiansen

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 11-08-01 20:30

Har den været skilt ad? Prøv evt. at nulstille BIOS. Det har virket for mig.

Fra : BB

Dato : 13-08-01 19:34

Ja, den har været skilt ad og jeg har pillet batteriet ud og sat i igen, no
effect. :(