Forskel i individers værdi for fællesskabe~
Fra : Bo Warming

Dato : 24-05-11 15:36

Forskel i individers værdi for fællesskabet/fremtiden

Man talte så småt om demokratiets lighed-overdrivelsser. da min og
Glistrups utilitarist-helt , der gjorde
størst-mulig-lykke-for-flest-sloganet kendt , skrev følgende

"   Hver mand tæller for en, og ingen for mere end én.   Jeremy
Bentham
Og det er jo i skærende kontrast til Sokrates-inspiratorens elitære
sympati for halvguder, investorer, opfindere. generaler og helte,
nemlig følgende

"For mig er en lig titusind hvis han er den bedste " Heraklit

Hvis du ser på Faraday og Edison, der opfandt elektromotor og
glødelampe, så overgik deres betydning for landets eksport titusind
arbejderes.

Kunne en test afsløre, hvem de supergavnlige genier er, så burde de
måske have ekstra stemmer ved valget.

Snarere bør den kloge politiker forkæle de jobskabende genier via lav
selskabsskat osv

Kina gør netop dette og vinder derfor. Demokrati ville hurtigt halvere
deres vækst

Står du ved en Titanic-redningsbåd og skal fylde op fra massernes
underdæk så bør i hast udvælges sunde, stærke, kloge arbejdsmænd og
kvinder -
- og oldinge med lav resttid og babyer med høj dødelighed bør sættes
bagest i køen