gæstebog
Fra : PH

Dato : 11-08-01 18:47

jeg har oprettet en gæstebog på www.websup.dk
Man kan integrere gæstebogen ind i sit eget design, smart, men problemet er
at der er et link til at SE andre indlæg og at det ikke duer.
http://users.cybercity.dk/~dsl24660/gaestebog.htm

Fra : J.C. Voss

Dato : 11-08-01 18:57

PH <peterhoukjaer@it.dk> wrote:

> [...]
> Man kan integrere gæstebogen ind i sit eget design, smart, men problemet er
> at der er et link til at SE andre indlæg og at det ikke duer.

Jeg er _helt_ sikker på, at jeg forstår dit spørgsmål. Jeg kan ikke
finde noget link til at se andre indlæg, og det er sikkert det der er
problemet. Jeg bliver overfaldet af meddelelser om fejl i dit javascript
på siden, og en validering af din side hos <http://validator.w3.org/>
ville nok heller ikke skade. Så vidt jeg kan se har du to </body> tags,
det er ikke så godt, og kan være løsningen på dit problem.

--
Jonas @ 11°56° ------------------------------
'Det var mig der inspirerede | Remember Occam's razor? |

Fra : Marc Eley

Dato : 11-08-01 21:46

in article 9l3r5v$hu7$1@news.cybercity.dk, PH at peterhoukjaer@it.dk wrote
on 11/08/01 7:46 PM:

> [...]
> Man kan integrere gæstebogen ind i sit eget design, smart, men problemet er
> at der er et link til at SE andre indlæg og at det ikke duer.

Jeg kan overhovedet ikke få siden at se i min browser. Den crasher
fuldstændigt.

(Mac OS 9, IE 5)

/marc eley

www.grandissue.com

Fra : J.C. Voss

Dato : 11-08-01 21:55

Marc Eley <eley@eisenstein.dk> wrote:

> Jeg kan overhovedet ikke få siden at se i min browser. Den crasher
> fuldstændigt.
>
> (Mac OS 9, IE 5)

Synderen er fundet.

Fra : Marc Eley

Dato : 11-08-01 22:00

in article 1exzzlu.bygmxb1r90231N%jcSPAM@BLOCKvoss.tf, J.C. Voss at
jcSPAM@BLOCKvoss.tf wrote on 11/08/01 10:55 PM:

> Synderen er fundet.

Ahhaa, selveste djævelens værk...

/marc eley
www.grandissue.com

Fra : J.C. Voss

Dato : 11-08-01 22:33

> Ahhaa, selveste djævelens værk...

Djævelen? Pppffftt! Han er alt for blødsøden til at søsætte noget så
ondt (-;

Fra : Marc Eley

Dato : 11-08-01 23:04

in article 1ey00r8.xpuai717pcoyzN%jcSPAM@BLOCKvoss.tf, J.C. Voss at
jcSPAM@BLOCKvoss.tf wrote on 11/08/01 11:32 PM:

> Djævelen? Pppffftt! Han er alt for blødsøden til at søsætte noget så
> ondt (-;

;)

Til alle jer derude! Vi forkynder hermed at MS Frontpages kode er et opkog
af det dybeste dybe dønd i underverdenen. Kort sagt: hold nallerne fra det!

Fra : J.C. Voss

Dato : 11-08-01 23:14

> [...]

> af det dybeste dybe dønd i underverdenen. Kort sagt: hold nallerne fra det!

Fandt det her gyldne citat om FrontPage i en anden nyhedsgruppe om html:

"Using Frontpage is like driving a wrecked '62 Beetle spluttering
lots of oil in the street of your future father-in-law."

(-;

Fra : Marc Eley

Dato : 11-08-01 23:19

in article 1ey034p.jm2ld51x130hqN%jcSPAM@BLOCKvoss.tf, J.C. Voss at
jcSPAM@BLOCKvoss.tf wrote on 12/08/01 12:13 AM:

> [...]
>
> "Using Frontpage is like driving a wrecked '62 Beetle spluttering
> lots of oil in the street of your future father-in-law."

Der burde oprettes en:

dk.edb.internet.befri-verden-fra-Frontpage-kode

Nå nok om det... ;)

Fra : Allan Vebel

Dato : 11-08-01 23:30

Marc Eley <eley@eisenstein.dk> skrev

> Til alle jer derude! Vi forkynder hermed at
> MS Frontpages kode er et opkog af det
> dybeste dybe dønd i underverdenen. Kort
> sagt: hold nallerne fra det!

Jo, jeg har fjernet slamkode fra tusindvis af frontpage- og golivesider, så
jeg er også med på den vogn

--
Allan

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-08-01 23:53

Allan Vebel wrote:

> Jo, jeg har fjernet slamkode fra tusindvis af frontpage- og golivesider, så
> jeg er også med på den vogn

Been there, done that, doing it tomorrow!

Fra : Mette

Dato : 14-08-01 13:58

:

> Been there, done that, doing it tomorrow!

Hej drenge

Når nu I ikke bruger FrontPage - havd bruger I så? Koder I det hele selv eller
har I et eller andet smartere wysiwyg program.

(I kan nok høre at jeg kun kender FrontPage - men jeg er bestemt villig til at
lytte til fornuft)

Mette

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : J.C. Voss

Dato : 14-08-01 17:06

Mette <mettebech@mail.dk> wrote:

> Hej drenge

Hej Mette

> Når nu I ikke bruger FrontPage - havd bruger I så? Koder I det hele selv
> eller har I et eller andet smartere wysiwyg program.

Ja, jeg "håndkoder", men jeg får hjælp af nogle fremragende programmer.
Jeg bruger en skøn blanding af PageSpinner og BBedit Lite, begge til
Macintosh. PageSpinner er en text-editor, der farvekoder tags, så ens
dokumenter bliver lidt mere overskuelige. Ydermere har man mulighed for,
vha. tastatur-kommandoer, at oprette sit eget bibliotek over tags man
bruger tit. Du kan læse mere om dets specifikationer på
<http://www.optima-system.com/pagespinner/>. BBedit lite er et
kraftfuldt værktøj der supplerer PageSpinner fortrinligt. F.eks. find og
erstat store tekstblokke i et ubegrænset antal filer er virkelig
uundværligt når man har mange sider og ikke har SSI.

Der findes en masse lignende programmer til PC, både free- og shareware.
Den danske Stones Webwriter skulle være rigtig god.

For at bruge tekstbaserede editorer kræver det at man sætter sig lidt
mere ind i HTML end hvis man bruger WYSIWYG-programmer. Det er en sund
process, for man får størrere forståelse for HTML og dets egenskaber.

Jeg har lavet en side med links til nogle forskellige programmer, du kan
finde den her <http://verture.vsn.nu/sw.html>.

> (I kan nok høre at jeg kun kender FrontPage - men jeg er bestemt villig
> til at lytte til fornuft)

Det er godt at høre [ikke at det jeg skriver nødvendigvis var
fornuftigt], velkommen tilbage fra den mørke side (-;

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 14-08-01 21:08

Mette wrote:

> [...]
> har I et eller andet smartere wysiwyg program.
>
> (I kan nok høre at jeg kun kender FrontPage - men jeg er bestemt villig til at

Det er lidt forskeligt.
Der hvor jeg arbejder, er der som regel en designer der bruger
Dreamweaver til at skabe sidedesignet med, når han så er færdig med at
placere alle elementerne så det ser flot ud, giver han siderne til os
progrømmerer der fjerner overflødig kode, lægger al funktionaliteten ind
i siderne og så videre.
Når jeg i fritiden laver sider, laver jeg alt dirrekte i koden, Til ren
HTML bruger jeg Stones Webwriter men ofte bruger jeg andre specifikke
programmer til at lave ASP, JSP og ColdFusion sider.
Hvis du bare skal lave almindelige html sider, så få dig en ordentlig
teksteditor (som f.eks Stones Webwriter) og skriv det på den måde. Det
er absolut det der giver det bedste resultat og faktisk går det ikke
langsommere end at designe det via WYSIWYG-programmer. Hvis det endelig
skal være WYSIWYG så prøv Dreamweaver.
Med venlig hilsen
Lars

Fra : Anders Hertz

Dato : 15-08-01 07:59

On Tue, 14 Aug 2001 12:58:19 +0000 (UTC), Mette <mettebech@mail.dk>
wrote:
>Når nu I ikke bruger FrontPage - havd bruger I så? Koder I det hele selv eller
>har I et eller andet smartere wysiwyg program.

Jeg anvender Macromedia Dreamweaver til det grunlæggende, og dernæst
en editor til at lave alle fin justeringerne med.

Du kan se nærmere om den her (og også prøve den i 30 dage):
http://www.macromedia.com/software/dreamweaver/

Dreamweaver har en dejlig funktion hvor den kan fjerne største delen
af det "junk" som MS FP smider ind.

MVH
Anders

Fra : Allan Vebel

Dato : 15-08-01 22:46

Mette <mettebech@mail.dk> skrev

> Når nu I ikke bruger FrontPage - havd bruger I så?
> Koder I det hele selv eller har I et eller andet smartere
> wysiwyg program.

Jeg koder det hele selv, som regel i Stone's TextTool eller Notepad, en
sjælden gang imellem i Stone's WebWriter.

Jeg hader wysiwyg-editorer fordi de begrænser mig i mine
udfoldelsesmuligheder - og så selvfølgelig al den overflødige kode.

Min søster bruger GoLive, og her har jeg været nødt til at indsætte koden
til www.thecounter.com for hende. Det har igen betydet at hun slet ikke kan
hente sin forside ind i GoLive - og jeg kan komme med mange andre eksempler.

Essensen af det hele er at wysiwyg-programmer kan det de er designet til at
kunne, at lave kode ud fra det du henter ind på skærmen, men hvis du vil
lave noget andet end det programmet kan, er du altså begrænset til dette.

Ved at kode det hele selv kommer du helt uden om disse begrænsninger - og
det er faktisk ikke så svært at lære. Du vil samtidig finde glæde i at få
noget simpel kode til at fungere på den måde du gerne vil have det til at
fungere på - og kan arbejde videre på det. Det vigtigste er at du er åben
for nye måder at gøre tingene på, for HTML-standarden forandrer sig hele
tiden. Den kode jeg lavede for 3 år siden er ikke gyldig kode i dag, så det
har jeg måttet lave om på - alene det har været en spændende proces (når NN4
stadig spiller ind) i hele forløbet.

I dag bruges css til at bestemme udseendet at siden - og html til
indholdet - hvor mange wysiwyg-programmer gerne sætter "gammeldags" kode ind
for at bestemme udseenet med det samme.

De værste, i nævnte rækkefølge:

Microsoft Publisher
Microsoft Word
Adobe GoLive
Microsoft Frontpage
og alle de andre, som jeg ikke vil sætte rækkefølge på - men det er det
sikkert andre der vil?

--
Allan