lion lansomt ??
Fra : jagge

Dato : 01-08-11 09:58

Hey

Der er noget som nager mig lidt efter at have brugt Lion et par uger.
Jeg har en helt uvidenskabelig og udokumenterbar fornemmelse af at noget
"filhåndtering" er blevet langsommere.

Noget så simpelt som at drag droppe pdf'er rundt mellem mails etc. Jeg
synes simpelthen jeg oftere en før har fornemmelsen af at systemet
sløves en smule ned, og jeg skal vente ved ret simple manøvrer.

Kan ikke lade være med at tænke om det har noget med det nye filsystem
at gøre. Et filsystem som jeg foriøvrigt ikke helt har gennemskuet, det
her med versioner, låste filer etc.

Anyhow hvad er jeres erfaringer ??

Jeg bruger det på en 3-4 år gammel macbook med core2duo processor 4GB
ram. Der er mere end 1/3 del fri på disken (150 mb)

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-08-11 10:02

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
>
> Kan ikke lade være med at tænke om det har noget med det nye filsystem
> at gøre. Et filsystem som jeg foriøvrigt ikke helt har gennemskuet, det

Det er ikke et nyt filsystem ... det er bare en mulighed som
programmerne kan skrives til at udnytte ...

> Anyhow hvad er jeres erfaringer ??
>
> Jeg bruger det på en 3-4 år gammel macbook med core2duo processor 4GB
> ram. Der er mere end 1/3 del fri på disken (150 mb)

har det kørende på en Mac Mini fra ca. samme årgang, ligenende specs ..
har ikke mærket noget graverende ..

/thomas

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 01-08-11 10:20

Den 01/08/11 11.01, Thomas von Hassel skrev:

> [...]
> programmerne kan skrives til at udnytte ...

> har det kørende på en Mac Mini fra ca. samme årgang, ligenende specs ..

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Graverende?...Nu jeg tænker over det, så flyttede jeg et kendt skydespil
COD fra Snow Leopard iMac core 2 Duo 3,06 Ghz til min beviseligt
hurtigere MacBook Pro Ci5, primo 2011, testet under SnowL.

Det kørte så dårligt at jeg måtte sætte skærmopløsningen drastisk ned.
Selv dette var ikke overbevisende. Det ligesom slaskede lidt.

der er vel ikke noget om det?

MvH
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-08-11 10:25

Jens Erik Bech <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
> COD fra Snow Leopard iMac core 2 Duo 3,06 Ghz til min beviseligt
> hurtigere MacBook Pro Ci5, primo 2011, testet under SnowL.

Hvad har det med Lion at gøre ?

/thomas

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 01-08-11 11:51

Den 01/08/11 11.25, Thomas von Hassel skrev:

> Hvad har det med Lion at gøre ?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Fordi selv samme MBP nu kører Lion. Så må jeg oplyse om at den er testet
hurtigere end iMac ved test under samme styresystem.(SnowL.)
Hvis jeg bare sagde at nu kørte den langsommere under Lion, så ville du
sige at det nok var maskinen som er langsommere i sig selv.

Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-08-11 11:53

> [...]

> Hvis jeg bare sagde at nu kørte den langsommere under Lion, så ville du
> sige at det nok var maskinen som er langsommere i sig selv.

Der er ikke meget af det du siger der giver mening men det er ikke noget
nyt ... vage beskrivelser og forvirrende forklaringer hjælper ikke ...

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 01-08-11 11:40

Jens Erik Bech <jenserikbech@gmail.com> writes:

> Det kørte så dårligt at jeg måtte sætte skærmopløsningen drastisk
> ned. Selv dette var ikke overbevisende. Det ligesom slaskede lidt.

Grafikkort har forskellige egenskaber. Du skal bede dit spil om at
genteste grafikkortet for at få optimal ydelse. Det hjælper ikke meget
med en minimal skærmstørrelse hvis der bruges en facilitet der er endnu
langsommere.

Herudover er grafikkortene i de bærbare ikke så gode som i de stationære
af samme årgang. Det er formentligt et spørgsmål om strømforbrug.

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 01-08-11 11:52

Den 01/08/11 12.39, Thorbjørn Ravn Andersen, 20110801 skrev:

> [...]
>
> Herudover er grafikkortene i de bærbare ikke så gode som i de stationære
> af samme årgang. Det er formentligt et spørgsmål om strømforbrug.
,,,,,,,,,,,,,,
MBP har jo 2 grafikkort. Hvordan sikrer man sig at den kører med det
dedikerede grafikkort under spil?

MvH
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-08-11 11:55

Jens Erik Bech <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,
> MBP har jo 2 grafikkort. Hvordan sikrer man sig at den kører med det
> dedikerede grafikkort under spil?

Det skulle den jo helst selv køre .. men du kan da prøve

<http://codykrieger.com/gfxCardStatus>

/thomas

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 01-08-11 17:45

Den 01/08/11 12.55, Thomas von Hassel skrev:

> Det skulle den jo helst selv køre .. men du kan da prøve
>
> <http://codykrieger.com/gfxCardStatus>
>
> /thomas
,,,,,,,,,,,,
Jeg installerede den og det virker efter mit subjektive skøn noget bedre.

MvH
Jens

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 01-08-11 12:06

> [...]

> Hvis jeg bare sagde at nu kørte den langsommere under Lion, så ville
> du sige at det nok var maskinen som er langsommere i sig selv.

Hvis du ikke har installeret programmet ved hjælp af
installationsprogrammet og det ikke kører optimalt, var det måske en ide
at prøve at bruge installationsprogrammet og se om det hjælper?

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 01-08-11 17:48

Den 01/08/11 13.06, Thorbjørn Ravn Andersen, 20110801 skrev:

> Hvis du ikke har installeret programmet ved hjælp af
> installationsprogrammet og det ikke kører optimalt, var det måske en ide
> at prøve at bruge installationsprogrammet og se om det hjælper?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Der er forskellige Video-indstillingsmuligheder i programmet.

Jens

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 01-08-11 12:06

Den 01/08/11 10.57, jagge skrev:
> [...]
>
> Jeg bruger det på en 3-4 år gammel macbook med core2duo processor 4GB
> ram. Der er mere end 1/3 del fri på disken (150 mb)
Der går sjældent røg af en brand uden der er ild i den.
https://discussions.apple.com/thread/3193912?start=30&tstart=0

Søg Google på:
Lion slower than Snow Leopard

MvH
Jens

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 01-08-11 12:07

Jens Erik Bech <jenserikbech@gmail.com> writes:

> ,,,,,,,,,,,,,,
> MBP har jo 2 grafikkort. Hvordan sikrer man sig at den kører med det
> dedikerede grafikkort under spil?

Det ved jeg ikke, jeg har ikke sådan en.

Strømbesparelse måske? Den æder jo strøm.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 01-08-11 19:32

Jens Erik Bech <jenserikbech@gmail.com> writes:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>
> Der er forskellige Video-indstillingsmuligheder i programmet.

Det ved jeg godt. Har du forstand på dem alle sammen?

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 01-08-11 20:49

Den 01/08/11 20.32, Thorbjørn Ravn Andersen, 20110801 skrev:

> Det ved jeg godt. Har du forstand på dem alle sammen?

Det vil jeg da mene at jeg har. Det er for eksempel en god idé at slå
ekstraeffekter i form af billedudjævninger fra, for at "gain momentum"
Men du må gerne udbygge med dine erfaringer.

MvH
Jens