PCMCIA-netkort
Fra : Kasper

Dato : 11-08-01 16:42

Hej
Jeg har lige været ude og købe PCMCIA-netkort (Singlepoint 10/100Mbps
FastEthernet Cardbus fra CNet) til en bærbar Toshiba
satellite 230cx, men computeren vil simpelthen ikke genkende kortet - den
bliver ved med at sige at begge PCMCIA-sokler er tomme. Skal der installeres
specielle drivere... eller noget
Jeg kører win98 se2.

Håber nogen kan hjælpe
/Kasper

Fra : -=- Siggy -=-

Dato : 12-08-01 10:02

Prøv at sætte et andet pcmcia kort i. Hvis kortet findes af pc'en, kunne det
tyde på, at der er noget galt med netkort.
hvis kortet ikke findes, tyder det på at den er gal med dine porte. Hvis du
har mulighed for det, så sæt kortet i en anden bærbar, for at
dobbelttjekke...

/Siggy

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 12-08-01 12:52

"-=- Siggy -=-" <riversen@get2net.dk> wrote in message
> [...]
du
> har mulighed for det, så sæt kortet i en anden bærbar, for at

Ikke nødvendigvis..
Nu har jeg ikke lige fulgt med indenfor PCMCIA og hvad der hører men er der
kommet en nyere revision der gør at man ikke kan bruge spritnye kort i
laptops der er 3+ år gamle?
Fordi jeg har oplevet Præcis det samme med min 3 år gamle Siemens laptop da
jeg lånte et 3com 10/100 netkort af en af mine venner. Det ville bare ikke
findes af computeren selv med de rigtige drivere.
Idet jeg sætter mit gamle combo PCMCIA netkort i spiller det med det
samme...

/Dennis

Fra : -=- Siggy -=-

Dato : 12-08-01 15:48

> "-=- Siggy -=-" <riversen@get2net.dk> wrote in message
> det
> du
>
> Ikke nødvendigvis..

netop derfor jeg ikke kommer med en endelig konklusion...

Fra : KlausF

Dato : 12-08-01 12:57

"Kasper" <kaspermoller@wanadoo.dk> wrote in message
> [...]
> satellite 230cx, men computeren vil simpelthen ikke genkende kortet - den
> bliver ved med at sige at begge PCMCIA-sokler er tomme. Skal der

Nu ved jeg ikke hvor gammel den 230cx'er er, men på flere af de ældre
Toshibaer skal man i BIOS'en vælge om det er et PCMCIA eller et CardBus
kort.

Mvh Klaus

Fra : ThomasT

Dato : 13-08-01 17:39

Prøv at sætte kortet i en anden bærbar. Det kan godt være defekt. Det har
jeg været ude for og fik det byttet.

ThomasT

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 16-08-01 16:29

Hejsa
Nu siger udu CARDBUS kort ?!

Det kunne jo være at din PC ikke kan lide Cardbus kort, prøv med et PCCARD
kort (pcmcia's nye navn)
Jeg har set nogle laptops der ikke kan lide cardbus kort, pga strømforbruget
til et sådant...

Mvh
Martin