Starte iTunes automatisk når iPhone tilslu~
Fra : Kent

Dato : 31-07-11 12:04

Efter jeg er gået over til Lion starter iTunes ikke længere når jeg
tilslutter min iPhone 3Gs fuldt opdateret. Jeg har set i
indstillingerne, at der er hakket af for at starte iTunes når en iPhone
tilsluttes.

Så hvad kan være gået galt? Er det kommet en ny funktion, som jeg ikke
er opmærksom på.

Kent

Fra : Henrik Münster

Dato : 31-07-11 13:24

Kent <kbm@invalid.invalid> wrote:

> [...]
> tilsluttes.
>
> Så hvad kan være gået galt? Er det kommet en ny funktion, som jeg ikke

Jeg har det samme problem med min iPhone 4 og min iPad 2, og det er
endda før jeg har opgraderet til Lion. Det kom, efter iTunes blev
opdateret sidst.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Steen

Dato : 31-07-11 16:00

> Jeg har det samme problem med min iPhone 4 og min iPad 2, og det er
> endda før jeg har opgraderet til Lion. Det kom, efter iTunes blev
> opdateret sidst.

Samme med fruens iPod Touch - til gengæld starter iPhoto ;-/
--
Steen

Fra : Henrik Münster

Dato : 31-07-11 19:01

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Samme med fruens iPod Touch - til gengæld starter iPhoto ;-/

Det gør det altid, når der ligger billeder i kamerarullen. Slet den, når
billederne er overført til iPhoto (hvis du altså vil gemme billederne),
og iPhoto åbner ikke længere, når en iOS-enhed tilsluttes. Jeg har det i
øvrigt på samme måde med mine enheder. iTunes vil ikke åbne, men
Aperture, som jeg bruger i stedet for iPhoto, åbner fint, når der er
billeder i kamerarullen.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Steen

Dato : 01-08-11 17:40

> Det gør det altid, når der ligger billeder i kamerarullen.

Nå, så det er derfor. Tak for info
--
Steen

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 31-07-11 14:03

Kent <kbm@invalid.invalid> writes:

> [...]
> iPhone tilsluttes.
>
> Så hvad kan være gået galt? Er det kommet en ny funktion, som jeg ikke

Det kan være at det program der smager efter eksterne enheder er blevet
forvirret. Apple har en supportside om hvordan man afinstallerer og
reinstallerer iTunes - det afhjalp problemet hos mig.

Fra : Henrik Münster

Dato : 31-07-11 19:01

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110731 <nospam0002+20110731@gmail.com> wrote:

> Det kan være at det program der smager efter eksterne enheder er blevet
> forvirret. Apple har en supportside om hvordan man afinstallerer og
> reinstallerer iTunes - det afhjalp problemet hos mig.

Forvirret! Forvirret(?)! Der er TRE enheder at holde styr på: En iPhone,
en iPad og en iMac. Det skulle en i5 processer med 16GB RAM gerne lige
kunne klare
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Kent

Dato : 02-08-11 21:43

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110731 udtrykte præcist:

> Det kan være at det program der smager efter eksterne enheder er blevet
> forvirret. Apple har en supportside om hvordan man afinstallerer og
> reinstallerer iTunes - det afhjalp problemet hos mig.

Jeg prøver at finde den pågældende beskrivelse. Tak.

Kent

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-08-11 22:04

Kent <kbm@invalid.invalid> wrote:

> Thorbjørn Ravn Andersen, 20110731 udtrykte præcist:

> Jeg prøver at finde den pågældende beskrivelse. Tak.

Jeg kan sagtens finde den, men øøøhhh.... Apple har åbenbart opdateret
til Web 2.0, så der dukker bare et vindue op med artiklen foran det
andet vindue. Der er altså ikke nogen URL, man lige kan klippe ud. Nå,
men gå ind på nedenstående URL. Gå ind under "Hent Kundeservice" og vælg
"Installation og fjernelse af iTunes". Her vælger du "Fjernelse af
iTunes", og nederst i højre spalte er der en artikel, der hedder
"Fjernelse og installering af Apple Mobile Device Service på Mac". Klik
på den.

<http://www.apple.com/dk/support/itunes/>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-11 22:37

Hej,

> Jeg kan sagtens finde den, men øøøhhh.... Apple har åbenbart opdateret
> til Web 2.0, så der dukker bare et vindue op med artiklen foran det
> andet vindue. Der er altså ikke nogen URL, man lige kan klippe ud.

Du kan bare højreklikke og vælge "Copy Link". Derudover skriver Apple jo
rent faktisk linket i det vindue, der dukker op, så man nemt kan kopiere
det.

Linket er:

http://support.apple.com/kb/HT1747?viewlocale=da_DK

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Kurt Brixen

Dato : 03-08-11 11:05

On 2011-08-02 21:37:11 +0000, Jens Kristian Søgaard said:

> [...]
>
> Du kan bare højreklikke og vælge "Copy Link". Derudover skriver Apple
> jo rent faktisk linket i det vindue, der dukker op, så man nemt kan

Jeg har samme problem medf iPad, og det blev også løst, men efter
genstart af Mac, er det tilbage.
Så fulgte jeg denne vejledning også:
http://support.apple.com/kb/TS3540?viewlocale=da_DK
- men uden af det blev bedre. Dewr var heller ikke alle filer som
skulle slettes, som jeg havde.

Nu venter jeg og ser om det bliver rettet ved en opdatering.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Kent

Dato : 07-08-11 13:19

Kurt Brixen forklarede:

> [...]
> slettes, som jeg havde.
>
> Nu venter jeg og ser om det bliver rettet ved en opdatering.

En del af løsningen i begge beskrivelser er at slette iTunes. Dette er
bare ikke muligt, da "iTunes.app kan hverken ændres eller slettes,
fordi emnet kræves af Mac OS X".

Jeg må nok også bare vente på en løsning.

--

Kent

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-08-11 16:21

> [...]

> bare ikke muligt, da "iTunes.app kan hverken ændres eller slettes,
> fordi emnet kræves af Mac OS X".
>
> Jeg må nok også bare vente på en løsning.

Det gør jeg også. Min kones MacBook Pro er også begyndt på det.
Problemet er jo ikke, at iTunes ikke kan genkende enhederne. Problemet
er, at iTunes ikke starter automatisk. Starter man det manuelt, kan det
sagtens synkronisere iPhone, iPad osv.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Kent

Dato : 07-08-11 19:33

Henrik Münster kom med denne ide:

> [...]
> Problemet er jo ikke, at iTunes ikke kan genkende enhederne. Problemet
> er, at iTunes ikke starter automatisk. Starter man det manuelt, kan det

Ja, hvis bare iTunes allerede er åbent så er der ikke noget problem.

Så prøvede jeg lige igen at fjerne hakket i "Åbn iTunes, når denne
iPhone tilsluttes", restartede og så virker det igen. Jeg har restartet
flere gange for at prøve og det virker hver gang.

Tja?

--

Kent

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-08-11 21:31

> [...]

> iPhone tilsluttes", restartede og så virker det igen. Jeg har restartet
> flere gange for at prøve og det virker hver gang.

Virker det, hvis du fjerner hakket?(!) Det burde da være omvendt. Nå,
men det vil jeg da prøve.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Kent

Dato : 08-08-11 03:02

> Virker det, hvis du fjerner hakket?(!) Det burde da være omvendt. Nå,
> men det vil jeg da prøve.

Jo altså restarte ( måske ikke nødvendigt?) og så sætte det igen. Nogle
gange ved jeg godt hvad jeg mener og glemmer derfor at skrive det
--
Kent

Fra : Kurt Brixen

Dato : 08-08-11 09:36

On 2011-08-07 18:32:33 +0000, Kent said:

> [...]
> iPhone tilsluttes", restartede og så virker det igen. Jeg har restartet
> flere gange for at prøve og det virker hver gang.

Tak for tippet. Nu virker det også her. iTuneshelper manglede, selv om
den stod i login-emner.

Jeg testede lige. Det virker hver gang nu.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Kent

Dato : 07-08-11 13:05

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110731 forklarede:

> Det kan være at det program der smager efter eksterne enheder er blevet
> forvirret. Apple har en supportside om hvordan man afinstallerer og
> reinstallerer iTunes - det afhjalp problemet hos mig.

Jeg har ledt i hos apple og googlet, men kan ikke finde nogle
anvisninger. Har du et link?

Kan iTuneshelper have noget at gøre med dette? Programmet var i
opstartslisten men findes åbenbart ikke mere i Lion.

--

Kent

Fra : Kent

Dato : 07-08-11 13:09

Kent formulerede søndag:
> [...]
>
> Kan iTuneshelper have noget at gøre med dette? Programmet var i
> opstartslisten men findes åbenbart ikke mere i Lion.

Og så fik jeg lige læst igen, så glem det.

--

Kent

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 31-07-11 21:14

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Forvirret! Forvirret(?)! Der er TRE enheder at holde styr på: En iPhone,
> en iPad og en iMac. Det skulle en i5 processer med 16GB RAM gerne lige
> kunne klare

Du af alle burde da vide at ingen er hævet over at blive forvirret over
sære småting.

Måske er den pågældende iMac ved at blive dement? Det kunne forklare
problemet :)

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-08-11 15:32

> [...]

> sære småting.
>
> Måske er den pågældende iMac ved at blive dement? Det kunne forklare

Den er kun et år gammel, men det kan selvfølgelig være præsenil demens.
Det sker jo i selv de bedste kredse. Jeg vil lige finde ledig tid til at
installere Lion og så se, om ikke det hjælper.
--
Henrik Münster
Esbjerg