MacBook 6,1 uden respons fra powerknappen!
Fra : Langgaard

Dato : 29-07-11 09:19

Hej

En af vennerne har haft stjålet en Macbook 6,1, den er nu dukket op
igen, men nu er der ingen respons fra "Power" knappen, han havde ingen
forsikring der ville/kunne dække den. Jeg tilbød at kikke på den og
fortalte om denne udmærkede gruppe spækket med eksperter
Jeg har prøvet at sætte en anden disk i den, at pille rammene ud et
modul af gangen, og bytte dem, men intet har givet nogen forandring,
der sker stadigvæk intet når man trykker på powerknappen, slet intet:-
(

Den er ladet op med den originale lader.

Er der noget andet jeg kan gøre inden jeg siger til ham at den skal
til reparation?

Pengene er ikke så store så det ville være fint med en henvisning til
en fornuftig reparatør

--
Langgaard

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 31-07-11 09:27

Den 29/07/11 17.18, Langgaard skrev:
> Hej

> Er der noget andet jeg kan gøre inden jeg siger til ham at den skal
> til reparation

Ja

"

Nulstilling af SMC på bærbare computere med et batteri, som ikke er
beregnet til at blive fjernet

Bemærk: Bærbare computere med et batteri, som ikke er beregnet til at
kunne tages ud, omfatter MacBook Pro (primo 2009) og nyere, alle
modeller af MacBook Air samt MacBook (ultimo 2009).

Luk computeren.
Sæt stikket til MagSafe-strømforsyningen i en stikkontakt, og slut
derefter strømforsyningen til computeren (hvis den ikke allerede er
tilsluttet).
Tryk samtidigt på Skift-Ctrl-Alternativ i venstre side af det
indbyggede tastatur og afbryderknappen.
Slip tasterne og afbryderknappen samtidigt.
Tryk på afbryderknappen på computeren.
Bemærk: LED-lampen på MagSafe-strømforsyningen skifter muligvis
tilstand eller slukkes midlertidigt, når du nulstiller SMC.

"

http://support.apple.com/kb/HT3964?viewlocale=da_DK

Fra : Langgaard

Dato : 15-08-11 01:05

On 31 Jul., 10:26, Henry Lerche Madsen <henrylerchemad...@mac.com>
wrote:

> Ja
>
> Nulstilling af SMC p b rbare computere med et batteri, som ikke er
> beregnet til at blive fjernet

Hej

Jeg har nu forsøgt at nulstille "SMC", men der er ingen respons fra
computeren, ikke et det mindste der kunne indikere at der er liv i den
eller giver håb om at der vil komme det.

Jeg har nu fundet et par taster der ikke hænger, men er lidt
"klistrede", det tyder vel på væske?

Er der tale om væske, må det være små mængder, da jeg ikke umiddelbart
kan se noget når jeg fjerner bunden på computeren, men en dråbe på det
rigtige/forkerte sted er vel også nok

Er der nogen der kender nogen der kan kikke på maskinen og måske give
en pris på en reparation, eller bare et tip om hvad der kan være i
vejen?

--
Langgaard

Fra : Lyrik

Dato : 17-08-11 11:37

Den 15/08/11 09.04, Langgaard skrev:

> [...]
>
> Er der nogen der kender nogen der kan kikke på maskinen og måske give
> en pris på en reparation, eller bare et tip om hvad der kan være i

Syndromet tyder på at der er spildt væske i den.
Så skal der skiftes noget omkring tænd og slukknappen og logicboardet
skal renses/udskiftes.
Fik det lavet på en MacBook hos Humac, for ca. 1100 kroner.
Det kan du ikke nolre med selv.

Jens