240GB SSD til MBP4.1 OWC eller andre forsl~
Fra : Flemming Rubini

Dato : 29-07-11 15:37

Jeg er ved at handle SSD hos Other World Computing:
240GB Mercury EXTREME Pro 3G SSD 2.5" Serial-ATA 9.5mm Solid State
Drive, 420 USdollars.
Er det okay eller kan jeg lige så godt gøre det herhjemme?

--
Flemming

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-11 16:11

Hej,

> Jeg er ved at handle SSD hos Other World Computing:
> 240GB Mercury EXTREME Pro 3G SSD 2.5" Serial-ATA 9.5mm Solid State
> Drive, 420 USdollars.
> Er det okay eller kan jeg lige så godt gøre det herhjemme?

Nu skriver du ikke om du handler privat eller som virksomhed, men hvis
du lægger lidt moms og gebyr oven i prisen så ender du vel på ca. 2800 -
2900 kr.

Du kan købe en 240 GB SSD som OCZ Vertex 2 i Danmark til 2339 kr. inkl.
porto. Så vidt jeg husker er det samme controller som i den disk OWC
sælger. Derudover er der den fordel at det nok er en del nemmere at få
tingene repareret/udskiftet ved tilfælde af fejl ved en dansk forhandler
end at skulle til og sende tingene på tværs af verden hver gang.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Flemming Rubini

Dato : 29-07-11 16:19

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> [...]
> tingene repareret/udskiftet ved tilfælde af fejl ved en dansk forhandler
> end at skulle til og sende tingene på tværs af verden hver gang.

Tak. Jeg er privat, og jeg er ikke så modig, at jeg ikke vil sætte pris
på nemmere returadgang. Tak for specifikationerne. Min Macbook Pro Early
2008, med SATA I (1,5 GB/s) er ikke så nem at finde en SSD til, og dér
har OWC et godt ry for kompabilitet. Jeg glæder mig til at tjekke ud om
det er samme spec.

Jeg tror jeg sparer julegaverne i år. Eller rettere jeg mangler en ><
tast, den tror jeg at jeg ønsker mig. <her skulle være en emoticon med
nissehue, men naaaajjjj>

--
Flemming

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-11 16:48

Hej,

> [...]
> 2008, med SATA I (1,5 GB/s) er ikke så nem at finde en SSD til, og dér
> har OWC et godt ry for kompabilitet. Jeg glæder mig til at tjekke ud om

Det undrer mig at du siger det. Umiddelbart burde det da være den
absolut nemmeste model at finde SSD til, da du nærmest ikke rigtigt har
nogen krav til SSDen. Rent "teknisk" burde det være supernemt at finde
noget der virker sammen.

Det eneste problem jeg kan forestille mig er den rent fysiske størrelse
- om SSD'en lige skulle være en millimeter eller to for høj til at kunne
være i kabinettet... men umiddelbart ser det ikke ud til at være noget
folk har problemer med.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 29-07-11 16:55

> [...]

> - om SSD'en lige skulle være en millimeter eller to for høj til at kunne
> være i kabinettet... men umiddelbart ser det ikke ud til at være noget

Ork, jeg har da ikke styr på SATA hastigheder og så meget andet.
Jeg må kravle mig igennem.
Netop højden især! Men jeg tror det var Vertex 3 som virkede afskækkende
på mig på et tidspunkt.

--
Flemming

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-11 17:00

Hej,

> Ork, jeg har da ikke styr på SATA hastigheder og så meget andet.

Det er ikke det store problem. Din hastighed (1,5 GB/s) er den lavest
mulige. Da systemet er bagudkompatibelt betyder det at alle
SATA-hastigheder virker med din maskine.

Du kan dog selvfølgelig godt tænke lidt i at SSD-disken måske kommer til
at "leve længere" end din bærbar, og så kan der jo godt være mening i at
købe en disk med 6 GB/s istedet for 3 GB/s.

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-11 17:01

Hej,

> Det er ikke det store problem. Din hastighed (1,5 GB/s) er den lavest

Jeg retter lige mig selv... mener selvfølgelig Gb/s (gigabit per sekund)
og ikke GB/s (gigabyte per sekund).

Fra : Flemming Rubini

Dato : 29-07-11 17:09

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Hej,

> Jeg retter lige mig selv... mener selvfølgelig Gb/s (gigabit per sekund)
> og ikke GB/s (gigabyte per sekund).

) Gbps. Nåh men jeg opnå alligevel højst 100 MB/s men det er også
mere end de 20 MB/s jeg er vant til. Og pyh hvor Løven dog æder af min
tålmodighed. Den skal få med SSD'en ska' den.
Og ja du har præcis ret, jeg tænker da disken skal ud igen på et
tidspunkt, jeg går nemlig efter den største jeg har råd til, 240GB. Men
heldigvis er prisforskellen mærkbar op til 6G så det ikke længere øger
kompleksiteten.

--
Flemming