Lion har USB problemer
Fra : Jens Erik Bech

Dato : 28-07-11 08:47

Min E-reader tavle dukker ikke op på skrivebordet i Lion, mens den i
Snow leopard kommer frem med både intern hukommelse og sd-kortet der
isidder den.
Computerne er helt ens MacBook Pro fra 1/2011. Kun styresystemet er
forskelligt.

Har andre registreret USB problemet?

MvH
Jens

Fra : Kurt Hansen

Dato : 28-07-11 09:57

Den 28/07/11 09.46, Jens Erik Bech skrev:
> [...]
> isidder den.
> Computerne er helt ens MacBook Pro fra 1/2011. Kun styresystemet er

Det svar venter vi så på. I mellemtiden kan man så hygge sig ved
udsigten til at stort set alle Adobe-programmer har problemer og her til
morgen bekendtgjordes det, at MS Office-pakken også har problemer.

Var det alligevel en beta der slap ud for tidligt?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kurt Brixen

Dato : 28-07-11 10:33

On 2011-07-28 08:57:04 +0000, Kurt Hansen said:

> [...]
> til morgen bekendtgjordes det, at MS Office-pakken også har problemer.
>
> Var det alligevel en beta der slap ud for tidligt?

Det er småproblemer:
http://kb2.adobe.com/cps/905/cpsid_90508.html#products

Sådan er det altid, når der kommer en ny OS version. Ingen
produktionsvirksomheder springer på en ny version før alt er tjekket.
Der er mange ting der skal passe sammen.

Min tidligere arbejdsplads kører Adobe CS på Windows XP endnu.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-07-11 10:39

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> [...]
> morgen bekendtgjordes det, at MS Office-pakken også har problemer.
>
> Var det alligevel en beta der slap ud for tidligt?

Sådan er det altid ... og Adobe og Microsoft har ja haft adgang til
Developer build i 6-7 mdr. så det er nok mere dem der skal forklare
hvorfor de ikke har brugt tiden til at optimere imod det nye system :)

Derudover er der jo ingen der bare opgraderer deres produktions system
uden først at chekke om alle de programmer de skal bruge til deres
arbejde virker som det skal ..

/thomas

/thomas

Fra : Kurt Brixen

Dato : 28-07-11 18:05

> [...]
>
> Derudover er der jo ingen der bare opgraderer deres produktions system
> uden først at chekke om alle de programmer de skal bruge til deres

Og mange firmaer tager penge for at det virker i Lion. Jeg forstår dem
egentlig godt, hvorfor ikke, når det er muligt.

Jeg er sikker på at Adobe Creative Suite 6 virker i Lion. Om 5.5 kommer til
det - hvem ved.

Silverfast ver. 6.6 virker med Snow Leopard. Den virker ikke med Lion, men
det gør version 8.

--
Venlig hilsen Kurt Brixen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-07-11 21:19

Kurt Brixen <kbrixen@gmail.invalid> wrote:

> [...]
> egentlig godt, hvorfor ikke, når det er muligt.
>
> Jeg er sikker på at Adobe Creative Suite 6 virker i Lion. Om 5.5 kommer til

5.5 var den "shipping version" så den plejer de nok at patche op hvis
der kommer nye OS versioner ...

/thomas

Fra : Kurt Brixen

Dato : 29-07-11 09:26

On 2011-07-28 20:19:13 +0000, Thomas von Hassel said:

> 5.5 var den "shipping version" så den plejer de nok at patche op hvis
> der kommer nye OS versioner ...

Du har ret. Jeg var vist for kategorisk. Adobe sender endda rettelser
ud til ældre versioner også.

Silverfast har i øjeblikket ikke en version, der kan køre på Lion. Den
nyeste er 6.6. De har annonceret at der kommer en ver. 8 i august, som
kører på Lion.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-07-11 11:09

Kurt Hansen wrote:

> [...]
> morgen bekendtgjordes det, at MS Office-pakken også har problemer.
>
> Var det alligevel en beta der slap ud for tidligt?

Det er der vist efterhånden temmelig meget, der tyder på... - Jeg har
fået melding gennem vores NisusWriter gruppe, at både ver. 1.5.x og den
nye ver. 2.x har endda meget store problemer, Mellel, Ready-Set-Go,
Endnotes, OpenOffice, NeoOffice, StarOffice, nyeste iTunes vil ikke
koble til AppStore, iPhones kan ikke synches via iCal, osv.osv.osv.....

Og på hardwaresiden... - vil ikke printe på flere Brother, Epson og HP
modeller, - taber netværk - både trådløse og cabled, eksterne USB og FW
enheder dukker ikke op....

...Nå nej, - det er jo bare mig, der er negativ og den eneste, der ikke
'kan se lyset' ...

- Og til Jens Eriks problem, - jeg aner ganske enkelt ikke, og det er
der vist heller ikke andre, der gør. - Mit eneste råd er at forblive på
10.6.x.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-07-11 11:19

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> [...]
>
> - Og til Jens Eriks problem, - jeg aner ganske enkelt ikke, og det er
> der vist heller ikke andre, der gør. - Mit eneste råd er at forblive på

Der er vist ingen der siger at 10.7.0 er perfekt. Og jeg vil da gerne se
om du kan påstå at der nogensinde har været en .0 release hvor der ikke
har været issues ?

Det må jo være udviklernes opgave at tage de forskellige developer build
og teste og/eller optimere deres software hvis der er problemer.

Jeg går da ud fra at f.eks. Nissus har haft adgang til, og køre med,
10.7 siden den første Developer release ?

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-07-11 11:49

Thomas von Hassel wrote:

> Der er vist ingen der siger at 10.7.0 er perfekt. Og jeg vil da gerne se
> om du kan påstå at der nogensinde har været en .0 release hvor der ikke
> har været issues ?

Selvfølgelig har der været småproblemer. Jeg har indtil nu købt både
10.3.0, 10.4.0, 10.5.0 og 10.6.0, men jeg har aldrig nogensinde set
noget lignede siden den gamle System 7.5.0!

> [...]
>
> Jeg går da ud fra at f.eks. Nissus har haft adgang til, og køre med,
> 10.7 siden den første Developer release ?

Selvfølgelig har vi det, og det har kørt rimelig godt til og med den
sidste DP version. Det begyndte at gå galt med GM - altså Retail
versionen, og hvor vi pludselig i løbet af nogle timer måtte ændre i
noget af NWPs primær-kode - med det resultat, at på visse MPB serier
kunne NWP pludselig ikke starte overhovedet, og på andre - både iMacs og
MacPro sluttede NWP uventet. - Det problem er heldigvis løst nu, men med
det resultat, at NWP 2.0 åbner langsommere end på Lion DP...

mvh. Erik Richard

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 30-07-11 00:43

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> og hvor vi pludselig i løbet af nogle timer måtte ændre i
> noget af NWPs primær-kode

Vi?

--
Mvh Martin

www.facebook.com/martin.bredthauer

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 28-07-11 13:04

Den 28/07/11 12.08, Erik Richard Sørensen skrev:

> [...]
>
> - Og til Jens Eriks problem, - jeg aner ganske enkelt ikke, og det er
> der vist heller ikke andre, der gør. - Mit eneste råd er at forblive på

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Huawei 3G router. Softwaren virker ikke i Lion, men virker i Snow Leopard.

MvH
Jens

Fra : Snorre Berg

Dato : 28-07-11 13:40

Den 28.07.11 12.08, skrev Erik Richard Sørensen:

> [...]
>
> - Og til Jens Eriks problem, - jeg aner ganske enkelt ikke, og det er
> der vist heller ikke andre, der gør. - Mit eneste råd er at forblive på

Etter min erfaring har det vært noe tull med første versjon av alle
oppdateringer helt siden Jaguar. Det er dumt å oppgradere med en gang ny
hovedoppdatering kommer. La andre ta seg av testinga for Apple, så kan
en heller hive seg på når alt er klart.

Fra : Kurt Brixen

Dato : 28-07-11 14:44

On 2011-07-28 12:39:57 +0000, Snorre Berg said:

> [...]
> ny hovedoppdatering kommer. La andre ta seg av testinga for Apple, så
> kan en heller hive seg på når alt er klart.

Den her gang ville jeg have det nye med det samme, og har det sidste
halve år ledt efter erstatning for programmer, der var afhængige af
Rosetta. Derfor blev jeg nødt til at købe en ny i1Display til
kalibrering. Den gamle fik jeg heldigvis solgt, så det blev ikke så
slemt.

Det eneste der mangler nu er scannerprogrammet Silverfast. Det kommer i
august, indtil da scanner jeg med det indbyggede.

Resten virker, og jeg er tilfreds med Lion. Skal lige lære at bruge
pegefeltet

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 28-07-11 10:37

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> writes:

> [...]
> til morgen bekendtgjordes det, at MS Office-pakken også har problemer.
>
> Var det alligevel en beta der slap ud for tidligt?

Apples generelle holdning er jo at udviklerne må holde sig ajour med
udviklingen.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 28-07-11 12:29

> Jeg går da ud fra at f.eks. Nissus har haft adgang til, og køre med,
> 10.7 siden den første Developer release ?

Det er under NDA om de har eller ej.

Udover et par småting synes jeg 10.7.0 har været et udmærket
bekendskab. Kvaliteten er som jeg har forventet.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 28-07-11 13:12

Jens Erik Bech <jenserikbech@gmail.com> writes:

> Huawei 3G router. Softwaren virker ikke i Lion, men virker i Snow Leopard.

Hente en 10.7 version af softwaren fra Huaweis hjemmeside?

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 28-07-11 14:24

Den 28/07/11 14.11, Thorbjørn Ravn Andersen, 20110728 skrev:

> Hente en 10.7 version af softwaren fra Huaweis hjemmeside?
,,,,,,,,,,,,,,

Der er ikke noget.

MvH
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-07-11 21:21

Jens Erik Bech <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,
>
> Der er ikke noget.

Her jo så problemet, hvis ansvar er det når ting holder op med at virke
?

/thomas

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 29-07-11 23:05

Den 28/07/11 22.20, Thomas von Hassel skrev:

> Her jo så problemet, hvis ansvar er det når ting holder op med at virke
> ?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Du har en mærkelig forvredet tankegang Thomas. Hvis ansvar er det hvis
en bil går i stå? Står du i vejkanten og råber det trodsigt ud over verden?

Der er kommet et nyt Apple styresystem som hedder "lion" I gruppen er
der tråde som snakker om erfaringer med det nye system.

Se det som et "review" af det nye system. Det er ikke mit ansvar at
Apple har udgivet det.

Det er Apples ansvar. Jeg kan kun konstatere at "Det nye State of the
art 3G modem Huawei" ikke kan indstilles i "Lion"

Da det kan indstilles i Snow leopard og Windows så er der lette udveje
der. Men ikke i smarte nye Lion!

Det spiller så kun en rolle for dem der ikke som jeg har "alle"
styresystemer i min palet.
Men ham der lige har købt den nye Airbook med Lion han er screwed!
Hvem har screwed ham?

Hamselv? Han kunne bare have købt en anden computer med et andet system!
men Apple reklamerede så inderligt for Airbook og lion! De fik ham på
krogen med deres forblommede snak!

Når nu USA går på røven på tirsdag. Hvem har så ansvaret?

Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-07-11 23:13

Jens Erik Bech <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> Du har en mærkelig forvredet tankegang Thomas.

jep ..

> Hvis ansvar er det hvis en
> bil går i stå? Står du i vejkanten og råber det trodsigt ud over verden?

endnu engang virker bilanalogierne ikke ... men ok, se det som du
beslutter at skifte motor dagen inden du tager på bilferie ...

> [...]
> 3G modem Huawei" ikke kan indstilles i "Lion"
>
> Da det kan indstilles i Snow leopard og Windows så er der lette udveje

Så lad være med at opgradere indtil det kan ..

> Det spiller så kun en rolle for dem der ikke som jeg har "alle"
> styresystemer i min palet. Men ham der lige har købt den nye Airbook med
> Lion han er screwed! Hvem har screwed ham?

Så må han undersøge tingene hvis de er "mission critical" og vente til
det virker ..

/thomas

Fra : Kurt Brixen

Dato : 29-07-11 23:43

> [...]
> 3G modem Huawei" ikke kan indstilles i "Lion"
>
> Da det kan indstilles i Snow leopard og Windows så er der lette udveje

SÃ¥dan er det hver gang, der kommer et nyt system.
Når man vil opdatere så hurtigt som muligt, får man også alle
udfordringerne.

Jeg har pt. to stk. hardware, der ikke er optimale endnu. Men det kommer
vel hen ad vejen.

--
Venlig hilsen Kurt Brixen

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 28-07-11 15:05

Jens Erik Bech <jenserikbech@gmail.com> writes:

> ,,,,,,,,,,,,,,
>
> Der er ikke noget.

Så kan det være at det ikke er understøttet længere af producenten. Den
slags sker både i Mac og Windowsverdenen.

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-11 18:13

Hej,

> [...]
> isidder den.
> Computerne er helt ens MacBook Pro fra 1/2011. Kun styresystemet er

Tænkte jeg lige vil gå ind i din konkrete problemstilling, istedet for
alle de forskellige irelevante indlæg, der har været.

Glem ideen om at der skulle være et generelt USB-problem i Lion. Der er
ikke noget i din oplevelse som antyder det, og man kan ikke stole på
det, som Erik skriver om USB.

For at få løst dit problem er det nødvendigt at du kommer med nogle
flere oplysninger:

Hvad er det for en tavle, du har sat til?
Hvordan er den tilsluttet?
Hvilket filsystem er den/SD-kortet formatteret med?

Det kunne jo fx være at du havde installeret 3.-parts software på Snow
Leopard som understøtter det konkrete filsystem, men som ikke længere er
kompatibelt med Lion og derfor ikke virker. Det behøver ikke at have
noget som helst med USB at gøre.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 30-07-11 00:22

Jens Erik Bech <jenserikbech@gmail.com> writes:

> Det er Apples ansvar. Jeg kan kun konstatere at "Det nye State of the
> art 3G modem Huawei" ikke kan indstilles i "Lion"

Det er velkendt at hardware der ikke umiddelbart understøttes i selve
operativsystemet (OS X så vidt som Windows) kræver en driver fra
producenten for at fungere.

Det er også velkendt at disse har det med kun at virke på den version af
operativsystemet de er skrevet til.

I dit aktuelle tilfælde står der på pakken dimsen kom i, hvilke
versioner af operativsystemet som leverandøren siger det virker under.
Der stod med pæn stor sandsynlighed ikke 10.7 og det er derfor ikke
garanteret fra producentens side at det vil virke under 10.7. Der er
faktisk ingen der har lovet dig at dimsen vil virke under 10.7.

Det er derfor rettidig omhu at du selv checker at alle de drivere du
bruger, kan fåes i en 10.7 version fra producenten inden du opgraderer.

Om producenten så gider lave en 10.7 version til din dims, er en anden
historie. Det er derfor det er så vigtigt at købe dimser som er
understøttet af OS X direkte hvis overhovedet muligt.