Hvordan ser man koden til et tilsluttet ne~
Fra : Jens Erik Bech

Dato : 26-07-11 17:31

Fullrate er nede! Vi har kun en Huawei router tilbage koblet på 3.
Men kun min mac er på 3. min kones- spørger om koden på routeren.
den kode har jeg ikke. Men jeg er på! hvordan kan jeg se den?

Hjælp ønskes
MvH
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-07-11 17:36

Jens Erik Bech <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> Fullrate er nede! Vi har kun en Huawei router tilbage koblet på 3.
> Men kun min mac er på 3. min kones- spørger om koden på routeren.
> den kode har jeg ikke. Men jeg er på! hvordan kan jeg se den?

find den i hovednøgleringen

/thomas

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 26-07-11 17:54

Den 26/07/11 18.35, Thomas von Hassel skrev:

> find den i hovednøgleringen
,,,,,,,,,
Tak!

that hit the spot!

MvH
Jens

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-07-11 08:22

Jens Erik Bech <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> ,,,,,,,,,
> Tak!
>
> that hit the spot!

Er der en af jer, der vil forklare, præcis hvordan man gør det? For mig
er Hovednøgleringen én stor forvirring.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-07-11 08:43

> Er der en af jer, der vil forklare, præcis hvordan man gør det? For mig
> er Hovednøgleringen én stor forvirring.

Find det pågældende login i hovednøglering .. dobbeltklik på det, sæt
flueven i "vis password". Du bliver bedt om din adgangskode og voila!

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-07-11 10:29

> Find det pågældende login i hovednøglering .. dobbeltklik på det, sæt
> flueven i "vis password". Du bliver bedt om din adgangskode og voila!

Tak til jer begge. Det var smart. Vi har nemlig et netværk oppe i
Aalborg, hvor vi simpelthen ikke kan huske kodeordet. Jeg skal lige have
fat i den MacBook, der kan komme på.
Der er ellers mange nøgleringe og certifikater. Man har helt
lyst til at rense lidt ud. Nogle af dem er tydeligvis for gamle eller
fra hoteller, man har besøgt engang. Jeg synes også, der f.eks. er fire
til min Time Capsule, som har samme dato. Jeg er bare lidt utryg ved at
slette noget. Det kan jo være noget vigtigt.
Jeg har i øvrigt et tillægsspørgsmål: Kan man også finde koder
til et netværk i en iPhone? Min iPhone kan nemlig også komme på det
netværk, hvor vi har glemt koden, og den har jeg lige her.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-07-11 10:49

> [...]
> til et netværk i en iPhone? Min iPhone kan nemlig også komme på det
> netværk, hvor vi har glemt koden, og den har jeg lige her.

Ikke umiddelbart nej ...

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-08-11 15:32

> Ikke umiddelbart nej ...

Det var bare fordi, jeg havde iPhone'n hjemme. Nu har jeg lige været en
tur i Aalborg i går, og jeg fandt adgangskoden til netværket. Det var jo
dejligt. Tak for hjælpen.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 27-07-11 08:44

Den 27/07/11 09.22, Henrik Münster skrev:

> Er der en af jer, der vil forklare, præcis hvordan man gør det? For mig
> er Hovednøgleringen én stor forvirring.

Find nøgleringen med spotlight - søg efter keychain, og tryk på keychain
access under applications

Nu får du en liste frem over alle de poster der i din nøglering - find
her den ønskede og dobbeltklik på den.
Nu får du så et vindue over de attributter der er gemt - her er der så
et felt for "Show Password" - klik på det - du bliver så promptet for
dit administratorpasswrd til maskinen - derefter bliver det gemte
password vist - det bliver atter usynligt når du går ud.

Andreas M. Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-07-11 08:50

Andreas Møller Hansen <nokke99@hotmail.com> wrote:

> du bliver så promptet for
> dit administratorpasswrd til maskinen

Ikke helt, du bliver promtet for Keychain password, men det er som regel
det samme som dit login password.

/thomas