MacBook Pro til fjernsyn.
Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 25-07-11 18:33

Hej

Har prøvet at finde ud af hvad der skal til for at tilslutte en
MacBookPro til et fjernsyn, for at kunne se og høre film feks.
Er bare blevet forvirret.
De manualer jeg har kunnet finde viser en anden computer, idet stikkene
i venstre side ikke er magen til dem i manualerne.
Har fundet frem til at computeren er en A1278, men de manualer jeg kan
finde viser 2 audio stik i venstre side, hvor min kun har 1.

Spørgsmålet er nu:
Hvad skal jeg have fat på for at koble computeren til fjernsynet, både
med billede og lyd?

--
Uffe Bærentsen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-07-11 18:42

Uffe Bærentsen <leiti_FJERNES_@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Spørgsmålet er nu:
> Hvad skal jeg have fat på for at koble computeren til fjernsynet, både

Model nummeret A1278 kan dække ever mange forskellige modeller. Du kan
finde den nøjagtige model betegnelser i "System Profil" som du finder i
æble menu'en -> om denne mac -> mere info

/thomas

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 25-07-11 19:26

Den 25-07-2011 19:41, Thomas von Hassel skrev:

> Model nummeret A1278 kan dække ever mange forskellige modeller. Du kan
> finde den nøjagtige model betegnelser i "System Profil" som du finder i
> æble menu'en -> om denne mac -> mere info

Kan det passe det er en MacBookPro7,1 ?
Boot ROM er: MBP71.0039.BOB

--
Uffe Bærentsen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-07-11 19:29

Uffe Bærentsen <leiti_FJERNES_@hotmail.com> wrote:

> Kan det passe det er en MacBookPro7,1 ?
> Boot ROM er: MBP71.0039.BOB

Så er den jo helt ny ? .. så skal du have fat en MiniDisplay Port-> HDMI
adapter. Hvis du er rigtig heldig så får du også lyd med ud den vej,
alternativt skal du have et ekstra kabel fra lyd udgangen op i hhv.
fjersyn eller forstærker.

/thomas

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 25-07-11 19:48

Den 25-07-2011 20:28, Thomas von Hassel skrev:

> [...]
> adapter. Hvis du er rigtig heldig så får du også lyd med ud den vej,
> alternativt skal du have et ekstra kabel fra lyd udgangen op i hhv.

Tæt på ny.....
Det var netop for at få det rigtige kabel i første forsøg
Kan jeg se noget steds om lyden også er i MiniDisplayPort'en.
Eller skal jeg købe et kabel med separat stik til lyd, som så skal i
mini-jack stikket?

--
Uffe Bærentsen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-07-11 19:51

> [...]

> Kan jeg se noget steds om lyden også er i MiniDisplayPort'en.
> Eller skal jeg købe et kabel med separat stik til lyd, som så skal i

<http://support.apple.com/kb/HT4241>

/thomas

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 25-07-11 20:15

Den 25-07-2011 20:51, Thomas von Hassel skrev:

> <http://support.apple.com/kb/HT4241>

Er Item no.: 110709371277 ved ebay.de magen til?
Eller er det mon netop en der mangler lyden?

--
Uffe Bærentsen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-07-11 20:26

Uffe Bærentsen <leiti_FJERNES_@hotmail.com> wrote:

> Er Item no.: 110709371277 ved ebay.de magen til?
> Eller er det mon netop en der mangler lyden?

Det ligner noget no-name ... så chancen for at der er lyd med videre er
nok minimal ..

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 25-07-11 19:27

Uffe Bærentsen <leiti_FJERNES_@hotmail.com> writes:

> [...]
> Har fundet frem til at computeren er en A1278, men de manualer jeg kan
> finde viser 2 audio stik i venstre side, hvor min kun har 1.

Det er nok modellen stoerre end den 13" du har. Der er ogsaa
mikrofonindgang.

Det vigtigste spoergsmaal lige nu er hvilke stik dit fjernsyn har
(HDMI?) og den praecise model du har - hvis der er et DVI stik, kan du
nemlig bruge saadan et "saml lyd og DVI til HDMI"-kabel.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 25-07-11 19:45

Den 25-07-2011 20:26, Thorbjørn Ravn Andersen, 20110725 skrev:

> Det er nok modellen stoerre end den 13" du har. Der er ogsaa
> mikrofonindgang.

Tror det er en 13,3. Gør det den store forskel?

> Det vigtigste spoergsmaal lige nu er hvilke stik dit fjernsyn har
> (HDMI?) og den praecise model du har - hvis der er et DVI stik, kan du
> nemlig bruge saadan et "saml lyd og DVI til HDMI"-kabel.

Den side af sagen bliver HDMI, så meget har jeg styr på

--
Uffe Bærentsen