musestyret navigation i Safari ?
Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 25-07-11 16:40

Hej gruppe,

Jeg har gennem længere tid brugt Opera som browser, og har vænnet mig
virkeligt meget til mouse gesures - altså at når man holder højre
musetast imens man kører mod venste, så opfattes det som Back.

Safari har jo også en del gode ting, så den ville jeg gerne i gang med
at bruge som min standard browser - men jeg savner altså mine mouse
gestures...

Det nærmeste jeg er kommet, er at man kan højreklikke og så få en menu,
hvori der står Back - men det er ikke helt så intuitivt synes jeg.

Er der nogen der kender andre muligheder ?

Andreas M. Hansen

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-07-11 19:50

Andreas Møller Hansen <nokke99@hotmail.com> wrote:

> [...]
> hvori der står Back - men det er ikke helt så intuitivt synes jeg.
>
> Er der nogen der kender andre muligheder ?

Jep, men de kræver en trackpad. Tre fingre til højre eller venstre
bladrer frem og tilbage i browseren
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 25-07-11 20:54

Den 25/07/11 20.50, Henrik Münster skrev:

> Jep, men de kræver en trackpad. Tre fingre til højre eller venstre
> bladrer frem og tilbage i browseren

Det var en smart ting - eg skulle lige gennemskue at den ruller siderne
til højre og venstre...

Der er mere og mere som taler for at jeg skal til at bruge min trackpad
meget mere end jeg gør.
Nu er det også den første bærbare som jeg nogensinde har haft, hvor jeg
kan bruge min trackpad fornuftigt - men det er nu svært at lægge mange
års musevaner fra sig....

Andreas M. Hansen

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 25-07-11 19:51

Andreas Møller Hansen <nokke99@hotmail.com> writes:

> [...]
> jeg.
>
> Er der nogen der kender andre muligheder ?

Kør fingeren til højre over ryggen på en Magic Mouse med seneste
udgave af Safari.

--
Thomas Bjorn Andersen - Quis custodiet ipsos custodes?
tba@gen-v.net +++ATH

Fra : Andreas Møller Hans~

Dato : 25-07-11 20:56

Den 25/07/11 20.51, Thomas Bjorn Andersen skrev:
> Andreas Møller Hansen<nokke99@hotmail.com> writes:
>

> Kør fingeren til højre over ryggen på en Magic Mouse med seneste
> udgave af Safari.

Desværre er en Magic Mouse ikke ergonomisk forenelig med min musehånd -
jeg har haft en lånt en uges tid, men der blev aldrig nogen succes - og
jeg havde ondt i hånden efter at have brugt den en times tid.

Andreas M. Hansen

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-07-11 22:24

Andreas Møller Hansen <nokke99@hotmail.com> wrote:

Det kan man også. Jeg skal godt nok bruge to fingre på min Magic Mouse,
men måske er det noget med indstillingerne.

> Desværre er en Magic Mouse ikke ergonomisk forenelig med min musehånd -
> jeg har haft en lånt en uges tid, men der blev aldrig nogen succes - og
> jeg havde ondt i hånden efter at have brugt den en times tid.

Jeg tror, du holder forkert. Eller rettere, så er din måde at holde på
ikke egnet til Apples mus. De skal ikke krammes inde i hånden ligesom de
store, ergonomiske mus fra Logitech (mener jeg det er). Det er mit
indtryk, at mange godt kan lide den slags mus, og det er jo også helt
fint. Apples mus er mere egnede til at holde let mellem fingrene og så
bevæge dem rundt ved at bevæge fingrene og kun flytte håndleddet ved de
helt store bevægelser. Men OK, efter jeg fik min Tragic Mac Pad stå min
Magic Mouse og keder sig det meste af tiden. Den har ikke engang en
hale, den kan jagte rundt efter.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-07-11 22:33

> [...]
> helt store bevægelser. Men OK, efter jeg fik min Tragic Mac Pad stå min
> Magic Mouse og keder sig det meste af tiden. Den har ikke engang en

Mus (og tastatur) er jo meget personlige ... jeg kan f.eks. heller ikke
bruge en magic mouse så jeg har købt et lager at mighty mice hvis de
skulle begydne at blive svært at få fat i.

jeg kan f.eks. heller ikke bruge ethvert tastatur ... til stor morskab
for mine kolleger hvis jeg skal bruge "møde computeren" en gang imellem

/thomas