Langsom Time Machine
Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 23-07-11 19:11

Jeg har bemærket at min Time Machine er blevet meget længere om at køre
OG at blæseren går i gang når den står og hygger sig med at indeksere
sikkerhedskopien (hvilket godt kan tage sin tid).

Er det et generelt fænomen eller er det bare min maskine der har en særhed?

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 24-07-11 11:58

nospam0002+20110723@gmail.com (Thorbjørn Ravn Andersen, 20110723)
writes:

> [...]
> sikkerhedskopien (hvilket godt kan tage sin tid).
>
> Er det et generelt fænomen eller er det bare min maskine der har en særhed?

Jeg har nu bemærket at når jeg sidder med maskinen så bliver der ikke
registereret kørslerne af Time Machine. Det er kun når den får lov at
stå helt i fred at det registreres. Det er godt nok lidt sært.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-07-11 12:06

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110724 <nospam0002+20110724@gmail.com> wrote:

> [...]
> registereret kørslerne af Time Machine. Det er kun når den får lov at
> stå helt i fred at det registreres. Det er godt nok lidt sært.

Ikke her ... kører helt efter planen hver time ...

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 24-07-11 12:28

> Ikke her ... kører helt efter planen hver time ...

Jeg er begyndt at overveje om det vil være bedre at købe en ny disk
(mere plads, ah) og installere Lion fra bunden på den og så trække min
Time Machine sikkerhedskopi ind oven i den.

Jeg synes jeg har lidt for mange særheder til jeg kan lide det :(

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-07-11 12:38

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110724 <nospam0002+20110724@gmail.com> wrote:

> Jeg synes jeg har lidt for mange særheder til jeg kan lide det :(

Vi har efterhånden vænnet os til det, så vi skal nok bære over med dig.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 24-07-11 12:29

> Ikke her ... kører helt efter planen hver time ...
>
> /thomas

Det er din Developer Lion (som er med på ferie?) du har installeret fra
bunden eller opgraderet en 10.6?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-07-11 12:51

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110724 <nospam0002+20110724@gmail.com> wrote:

> Det er din Developer Lion (som er med på ferie?) du har installeret fra
> bunden eller opgraderet en 10.6?

Det er en 10.6 som er opgraderet til 10.7 DP1 og derefter igennem alle
de beta der har været tom. GM (som er samme build som i andre kan købe i
App Store)

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 24-07-11 12:52

> Det er en 10.6 som er opgraderet til 10.7 DP1 og derefter igennem alle
> de beta der har været tom. GM (som er samme build som i andre kan købe i
> App Store)

Tjah, så er det nok bare mig der er uheldig.

Har du styr på hvor den der DMG ligger på disken? Eller forsvinder den
når man afslutter installationen?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-07-11 12:57

> [...]

> Tjah, så er det nok bare mig der er uheldig.
>
> Har du styr på hvor den der DMG ligger på disken? Eller forsvinder den

Installations mediet ? ... den selvdestruerer når du kører
installationen

Du kan hente den igen ved at hold "alt" nede når du klikker på
"purchased" i App Store

..dmg filen ligger i "Installer" app'en

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 24-07-11 13:01

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Vi har efterhånden vænnet os til det, så vi skal nok bære over med dig.

Tak :) Er helt rørt.

Nå, det viser sig at hybrid diske er halvdyre, så det må jeg lige
genoverveje

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-07-11 18:16

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110724 <nospam0002+20110724@gmail.com> wrote:

> Tak :) Er helt rørt.
>
> Nå, det viser sig at hybrid diske er halvdyre, så det må jeg lige
> genoverveje

Det må være den her nye hybrid-teknologi. Hybrid-biler er også ret dyre.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 24-07-11 13:04

> Installations mediet ? ... den selvdestruerer når du kører
> installationen
>
> Du kan hente den igen ved at hold "alt" nede når du klikker på
> "purchased" i App Store

Det prøver jeg. Det var ikke lige det nemmeste at regne ud at man
"bare" gjorde sådan.

Argh, den siger at fordi jeg har installeret Lion Server vil det koste
mig 478 kroner. De HAR da fået de penge

> .dmg filen ligger i "Installer" app'en

Må på hovedet ned i filsystemet...

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-07-11 18:16

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110724 <nospam0002+20110724@gmail.com> wrote:

Kun hvis den ligger i Applications-mappen og man laver en installering
oveni Snow Leopard.

> Det prøver jeg. Det var ikke lige det nemmeste at regne ud at man
> "bare" gjorde sådan.
>
> Argh, den siger at fordi jeg har installeret Lion Server vil det koste
> mig 478 kroner. De HAR da fået de penge

Hvad sker der ved at holde Alt nede i App Store? Jeg kan da bare åbne
den almindelige side, hvor man normalt henter Lion, og så downloade den
gratis igen. Den skriver "Installed", og den knap kan man bare klikke
på.

> Må på hovedet ned i filsystemet...

Måske kan du finde den igen:

<http://www.eggfreckles.net/tech/burning-a-lion-boot-disc/>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 24-07-11 18:32

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Det må være den her nye hybrid-teknologi. Hybrid-biler er også ret dyre.

Hvis lidt elektronik kan få dem til at køre dobbelt så hurtigt i
overhalinger er det vel også penge værd? :)

Indtil videre er det blevet til at jeg laver en kopi af min Time
Capsule på ekstern USB og reformaterer den og ser om det hjælper.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 24-07-11 18:33

> [...]

> den almindelige side, hvor man normalt henter Lion, og så downloade den
> gratis igen. Den skriver "Installed", og den knap kan man bare klikke

SÃ¥ sagde den den var installeret allerede og ikke gad.

Jeg hentede den, fandt DMG'en og lavede en dvd. SÃ¥ er jeg glad igen :)

Hvis jeg så bliver bonnet to gange så må jeg jo grovbrokke mig til
Apple.

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-07-11 19:43

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110724 <nospam0002+20110724@gmail.com> wrote:

> Så sagde den den var installeret allerede og ikke gad.

Nå OK. Jeg gjorde det på to forskellige computere.

> Jeg hentede den, fandt DMG'en og lavede en dvd. Så er jeg glad igen :)

Hvordan overtalte du den så til at lade dig hente den?

> Hvis jeg så bliver bonnet to gange så må jeg jo grovbrokke mig til
> Apple.

Det burde du ikke, hvis du har brugt samme konto. Men jeg ved ikke
rigtig, om det ændrer noget, at du har server installeret.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 06-08-11 21:11

> Det burde du ikke, hvis du har brugt samme konto. Men jeg ved ikke
> rigtig, om det ændrer noget, at du har server installeret.

En opfølgning: Jeg blev bonnet to gange, grovbrokkede mig, blev
refunderet halvdelen, grovbrokkede mig og fik refunderet den anden
halvdel.

Den stakkels medarbejder tog det meget professionelt.

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-08-11 23:16

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110806 <nospam0002+20110806@gmail.com> wrote:

> [...]
> halvdel.
>
> Den stakkels medarbejder tog det meget professionelt.

Efter at have hentet Lion to gange, er jeg begyndt at kopiere den til de
andre computere frem for at hente den igen. Det er jo både hurtigere og
nemmere, og så risikerer man ikke at skulle betale flere gange. Første
gang var jeg dog ikke helt vågen og lavede en hurtig installation på en
ekstra MacBook bare for at prøve det. Jeg var ikke klar over, at den
sletter installationsprogrammet automatisk. Nu sørger jeg for at gemme
det.
--
Henrik Münster
Esbjerg