Må man køre bil med hovedtelefoner på?
Fra : Steen

Dato : 09-07-11 15:37

Det er sikkert ganske lovligt at køre bil med de små in-ear mikrofoner,
som både kan bruges til musik og håndfri telefonering - men hvad med
større on-ear/over-ear hovedtelefoner?

Udover det nok ikke er optimalt at lytte til Slayer for fuld styrke, med
et par voldsomme over-ear hovedtelefoner...og føre bil samtidigt i
trafikken
--
Steen

Fra : Ivan Madsen

Dato : 09-07-11 15:39

On Sat, 9 Jul 2011 16:36:46 +0200, isteen@gmail.com (Steen) wrote:

> [...]
>
>Udover det nok ikke er optimalt at lytte til Slayer for fuld styrke, med
>et par voldsomme over-ear hovedtelefoner...og føre bil samtidigt i

Det er vel ikke værre end at sidde inde i en af de
"dunk-a-dunk-a-dunk" biler man kan høre 2 km væk!

Fra : Ole Sørensen

Dato : 16-07-11 21:07

> Det er vel ikke værre end at sidde inde i en af de
> "dunk-a-dunk-a-dunk" biler man kan høre 2 km væk!

Jamen jeg skal altså bruge et eller andet for at overdøve mekanik
belastet af 15 års brug! :)

Fra : Ivan Madsen

Dato : 16-07-11 21:16

On Sat, 16 Jul 2011 22:07:02 +0200, Ole Sørensen <ng@kunos.nu> wrote:

>Jamen jeg skal altså bruge et eller andet for at overdøve mekanik
>belastet af 15 års brug! :)

Skru lidt op for raioen - men iøvrigt er det vel lovligt! Det er kun
mobi'er lovgivningen skyder efter - jeg mener at huske, at vores egen
helt specielt morsomme Jan kørte med en diktafon for at provokere på
et tidspunkt

Fra : jan.froerup@gmail.co~

Dato : 16-07-11 22:08

Ivan Madsen <karinogivan@gmail.com> skrev :

> [...]
>mobi'er lovgivningen skyder efter - jeg mener at huske, at vores egen
>helt specielt morsomme Jan kørte med en diktafon for at provokere på

Han har skam bemeldte diktafon stadigvæk - og stuntet virker stadig -
hihi...

...De bli'r sgu så kede af det :)

--
Jan_stevns

Life sucks !! - pass the beernut's

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 09-07-11 15:58

> [...]

>Det er sikkert ganske lovligt at køre bil med de små in-ear mikrofoner,
>som både kan bruges til musik og håndfri telefonering - men hvad med
Ja det nå du godt så længe det ikke forhindre dig i at fører bilen på
betryggende vis.
Selv døve må fører bil.

At det så er usmart at sidde med et sådant par bøffer omkring ørene og
under fuld udblæsning nyde sine favoritter er en anden sag.

I modsætning til døve så er hørende afhænige af deres hørelse for at
sanse hvad der sker omkring dem, og da de hørende er van til i et
givent omfang at få sanseindtryk den vej, så er de faktisk
handicappede i større omfang end de døve er, når deres hørelse ikke
kan opfange evt. faresignaler.

/Hans

Fra : Steen F.

Dato : 17-07-11 15:13

Den 09-07-2011 16:57, Hans Kjaergaard skrev:
> Selv døve må fører bil.

Jeg har været ude for en uheldig episode med en døv bilist.
Han holder forrest i et lyskryds og jeg holder bagved. Længere tilbage
kommer en ambulance med udrykning (dens blink er svært at se pga vejens
forløb og de andre biler). Jeg dytter af den døve, for at få ham til at
køre frem, så ambulancen kan komme igennem. Men I kan jo selv gætte hvad
der skete.. ikke en skid. Han flyttede sig et par cm da han langt om
længe kunne se blinket fra ambulancen.
Jeg betvivler faktisk at døve kan føre et køretøj på betryggende vis i
en krisesituation. Forestil dig at en døv bakker ud fra en parkeringsbås
og der render et barn bagved som vedkommende ikke har set. Folk omkring
råber STOOOOOP men han hører ingenting...