Re: Træt af trailere og Licens...
Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 17-07-11 16:50

On 2011-07-14 22:41:49 +0200, Thomas von Hassel said:

> Ja, rå VOB filer er for store og kvalitetstabet er minimalt ... jeg
> ripper i ca. 3500-4000kb/sec i Handbrake og du skal godt nok stå tæt på
> skærmen for at se forskellen fra en alm. dvd.
>

> /thomas

Tror der er noget galt med mine indstillinger i Handbrake!

En film der er 1 time og 36 minutter kommer til at fylde 24 GB! Og det
tog 5 timer et rippe den.

Hvad kan være galt?

H.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 17-07-11 16:58

Henrik, Silkeborg <henrik.silkeborg@gmail.com> writes:

> En film der er 1 time og 36 minutter kommer til at fylde 24 GB! Og det
> tog 5 timer et rippe den.
>
> Hvad kan være galt?

Brug en af de foruddefinerede indstillinger, så bliver det nok bedre :)

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 17-07-11 23:14

<Henrik> wrote:

> Tror der er noget galt med mine indstillinger i Handbrake!
>
> En film der er 1 time og 36 minutter kommer til at fylde 24 GB! Og det
> [...]

Hvis du vælger en indstilling med Constant Quality, så kan størrelsen af
filen der kommer ud svinge meget!
Vælg Average Bitrate i stedet.
--
Jesper