Træt af trailere og Licens...
Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 14-07-11 16:10

Jeg er blevet træt af at være tvangsindlagt til at se på diverse
Trailere og Rettigshedshalløj når man sætter en DVD i afspilleren.

Jeg har trods alt betalt for de film jeg vil se.

Hvordan ripper jeg dem i den bedste kvalitet og med danske tekster og
lyd intakt?

Tanken er at filmene skal kunne ses direkte, på mit TV og på min Mac
samt på æ PC (Windows)

Kan det lade sige gøre og hvad skal jeg bruge?

H.

Fra : Kurt Brixen

Dato : 14-07-11 16:45

On 2011-07-14 17:10:28 +0200, Henrik, Silkeborg said:

> [...]
> samt på æ PC (Windows)
>
> Kan det lade sige gøre og hvad skal jeg bruge?

Ja. Jeg bruger Mac DVDRipper Pro. http://macdvdripperpro.com/
Du kan downloade en prøveversion, som virker nogle gange.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-07-11 17:14

<Henrik> wrote:

> [...]
> samt på æ PC (Windows)
>
> Kan det lade sige gøre og hvad skal jeg bruge?

Handbrake <http://handbrake.fr>

/thomas

Fra : Kurt Brixen

Dato : 14-07-11 18:36

On 2011-07-14 18:14:21 +0200, Thomas von Hassel said:

> Handbrake <http://handbrake.fr>
>
> /thomas

Den havde jeg ikke tænkt på. Men det kræver også VLC, før krypterede
dvd-film kan læses.
Desuden omkodes filmen.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Niels

Dato : 14-07-11 09:47

On Jul 14, 5:10 pm, Henrik, Silkeborg <henrik.silkeb...@gmail.com>
wrote:
> [...]
> samt på æ PC (Windows)
>
> Kan det lade sige gøre og hvad skal jeg bruge?

Prøv Handbrake.
http://handbrake.fr/

--
Niels

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 14-07-11 20:30

Henrik, Silkeborg <henrik.silkeborg@gmail.com> writes:

> Tanken er at filmene skal kunne ses direkte, på mit TV og på min Mac

Hvad kan dit TV finde ud af at vise (inklusiv DNLA)

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 15-07-11 15:03

On 2011-07-14 21:29:32 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen, 20110714 said:

> Hvad kan dit TV finde ud af at vise (inklusiv DNLA)

Det er PT en gammel flimmerkasse, dog med scartstik (-:

Er der noget jeg skal tage højde for når jeg skal købe?

H.

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-11 12:52

On Thu, 14 Jul 2011 17:10:28 +0200, Henrik, Silkeborg
<henrik.silkeborg@gmail.com> wrote:

> [...]
>samt på æ PC (Windows)
>
>Kan det lade sige gøre og hvad skal jeg bruge?

Hvis du også kører PC så hent DVD Shrink (gratis)

Allan

Fra : N/A

Dato : 15-07-11 15:05

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 15-07-11 15:05

On 2011-07-14 22:41:49 +0200, Thomas von Hassel said:

> Ja, rå VOB filer er for store og kvalitetstabet er minimalt ... jeg
> ripper i ca. 3500-4000kb/sec i Handbrake og du skal godt nok stå tæt på
> skærmen for at se forskellen fra en alm. dvd.
>

> /thomas

Det lyder godt, men i hvilket format? Vil være super fedt hvis man
kunne / kan bruge sammen format til TV, iPhone og iPad...???

H.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-07-11 15:20

<Henrik> wrote:

> Det lyder godt, men i hvilket format? Vil være super fedt hvis man
> kunne / kan bruge sammen format til TV, iPhone og iPad...???

h.264

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 15-07-11 16:53

Henrik, Silkeborg <henrik.silkeborg@gmail.com> writes:

> Det er PT en gammel flimmerkasse, dog med scartstik (-:

Hvordan havde du tænkt dig at bittene skulle marchere op på skærmen?

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 16-07-11 02:13

<Henrik> wrote:

> [...]
> samt på æ PC (Windows)
>
> Kan det lade sige gøre og hvad skal jeg bruge?

Rip DVD med MacTheRipper, slå UOP fra, brænd til DVD. Så kan du frit
springe rettighederne over.
--
Jesper
Danmark står på 4 søjler:

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-07-11 08:24

Jesper Ørsted <shefan@hotmail.com> wrote:

> Rip DVD med MacTheRipper, slå UOP fra, brænd til DVD. Så kan du frit
> springe rettighederne over.

Det er 2011 ... Er det ikke lige "living like 1999" at brænde dem
tilbage på DVD når man nu har fåen dem _af_ dvd'en ?

Harddiske er billige ...

/thomas

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 16-07-11 12:05

> Det er 2011 ... Er det ikke lige "living like 1999" at brænde dem
> tilbage på DVD når man nu har fåen dem _af_ dvd'en ?
>
> Harddiske er billige ...
>
> /thomas

Ja, det er fint, hvis du er tilfreds med at afspille fra 'puteren. Hvis
du insistere på at afspille den på "husalteret" på DVD, så er der ingen
vej udenom.
--
Jesper
Danmark står på 4 søjler:

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-07-11 14:03

> Ja, det er fint, hvis du er tilfreds med at afspille fra 'puteren. Hvis
> du insistere på at afspille den på "husalteret" på DVD, så er der ingen
> vej udenom.

Et Apple TV til skærmen, filmene i iTunes .. voila flambé

/thomas

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 17-07-11 14:08

> Et Apple TV til skærmen, filmene i iTunes .. voila flambé
>
> /thomas

Ikke Apple TV2?

Er der scart udgang? Og Lan det køre trådløst? Altså WiFi?

H.

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-11 14:30

Hej,

> Ikke Apple TV2?

Man kan også med Apple TV 2, jo.

> Er der scart udgang? Og Lan det køre trådløst? Altså WiFi?

Nej, Apple TV 2 har ikke SCART-udgang. Der er udelukkende HDMI. Trådløs
netadgang via wifi virker fint på den.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 17-07-11 15:24

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> writes:

> Nej, Apple TV 2 har ikke SCART-udgang. Der er udelukkende
> HDMI. Trådløs netadgang via wifi virker fint på den.

TV'ikke2'erne har så vidt jeg husker Componentkabeludgang.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 16-07-11 10:16

> Det er 2011 ... Er det ikke lige "living like 1999" at brænde dem
> tilbage på DVD når man nu har fåen dem _af_ dvd'en ?
>
> Harddiske er billige ...

Jeg har lige givet under 25 øre/GB for en harddisk. En DVD koster i
omegnen af 50 øre/GB.

--
Thomas Bjorn Andersen - Quis custodiet ipsos custodes?
tba@gen-v.net +++ATH

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 16-07-11 11:08

Den 14/07/11 17.10, Henrik skrev:
> [...]
> samt på æ PC (Windows)
>
> Kan det lade sige gøre og hvad skal jeg bruge?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Du skal bruge et moderne TV med USB-indgang som herfra kan afspille en
masse filmformater.
Så kan du rippe dine DVD til et mp4 format med faste undertekster. Med
"Handbrake for eksempel.

Din gamle CRT kasse skal du skrotte eller give til "Afrika".
Billigste fladskærm med afspilning er sådan en som denne:
http://www.bilka.dk/Elektronik/TV/Prosonic/Prosonic-40-LCD-B40I74--01274800300(Purchase_Other_DS)

Den har også PVR hvilket er optagelse af SD-og HD film fra TV til
memorystick eller harddisk.

MvH
Jens

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 16-07-11 12:10

Jens Erik Bech <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
> 0300(Purchase_Other_DS)
>
> Den har også PVR hvilket er optagelse af SD-og HD film fra TV til

Aldi sælger en 32" fladflimmer til 2.500 bananer.
--
Jesper
Danmark står på 4 søjler:

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 16-07-11 12:07

Thomas Bjorn Andersen <thomas@gen-v.net> writes:

> Jeg har lige givet under 25 øre/GB for en harddisk. En DVD koster i
> omegnen af 50 øre/GB.

Herudover er DVD-brænding langsomt, og det er noget bøvl at skifte
skiverne.

En moderne USB-disk modsvarer mindst 24-speed brænding og man behøver
ikke kontrollere kopien.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 16-07-11 13:05

shefan@hotmail.com (Jesper Ørsted) writes:

> Ja, det er fint, hvis du er tilfreds med at afspille fra 'puteren. Hvis
> du insistere på at afspille den på "husalteret" på DVD, så er der ingen
> vej udenom.

Mit forholdsvist billige TV har en USB indgang. Lige til at sætte en
harddisk til

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 16-07-11 15:24

> [...]

> Ja, det er fint, hvis du er tilfreds med at afspille fra 'puteren. Hvis
> du insistere på at afspille den på "husalteret" på DVD, så er der ingen

De fleste moderne fjernsyn kan afspille fra USB. Er man lidt opmærksom
på det når man køber, så kan de også afspille via DLNA fra en dims på
netværket.

USB-dimser er meget nemmere at håndtere end DVD-ditto.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 16-07-11 15:25

Thomas Bjorn Andersen <thomas@gen-v.net> writes:

> Mit forholdsvist billige TV har en USB indgang. Lige til at sætte en
> harddisk til

Skal du så ikke pille i*-enheden ud først når den har ladet op?

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 16-07-11 20:26

nospam0002+20110716@gmail.com (Thorbjørn Ravn Andersen, 20110716)
writes:

> Skal du så ikke pille i*-enheden ud først når den har ladet op?

Man har da ikke strøm på TV'et når man ikke bruger det? Tænk på hvor
mange CO2 bakterier græsplænen bliver forurenet med.

De små i*-enheder sidder på en overskydende USB port på serveren; de
store i*-enheder kræver alligevel 10W, hvilket er ca. 100% over hvad en
gennemsnitlig USB port leverer iflg. standarden.

Og for at være helt ærlig, så ligger alle vores tegne- og børnefilm på
serveren, så kan vi frit vælge hvilken enheder de skal streames til,
uanset om det skal ses på det store TV i stuen, det lille på værelset,
en af computerne, eller måske en iPad. På det punkt er livet lidt
nemmere, uden de der fysiske medier.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 17-07-11 07:58

Thomas Bjorn Andersen <thomas@gen-v.net> writes:

> Man har da ikke strøm på TV'et når man ikke bruger det? Tænk på hvor
> mange CO2 bakterier græsplænen bliver forurenet med.

Det er meget interessant at se hvordan CO² er den moderne version af
skyld, herunder at man kan købe aflad.

> De små i*-enheder sidder på en overskydende USB port på serveren; de
> store i*-enheder kræver alligevel 10W, hvilket er ca. 100% over hvad en
> gennemsnitlig USB port leverer iflg. standarden.

Tjah, Apple snyder hvor de kan for at få hul igennem. Se også de tricks
som det eksterne Air-drev bruger for at få strøm nok - ellers trist, jeg
kunne godt være fristet af det som et eksternt drev uden en Air.

> [...]
> uanset om det skal ses på det store TV i stuen, det lille på værelset,
> en af computerne, eller måske en iPad. På det punkt er livet lidt

Jeg spår at om 5, max 10, år er streaming begrebet forsvundet igen. Så
ER der der bare. Lige som strøm i væggen.

Jeg håber bare at brugerfladerne bliver lidt nemmere at danse med.
Kinesiske ingeniører er alt andet lige ikke så gode til det som fx B&O.