iPhoto?
Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 14-07-11 15:59

Har aldrig fundet en måde til at undgå dubletter i iPhoto.

Det må meget gerne ske under import.

Men også meget gerne i det der allerede ligger i iPhoto.

Findes det?

H.

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 15-07-11 09:12

Den 14/07/11 16.59, Henrik skrev:
> [...]
>
> Det må meget gerne ske under import.
>
> Men også meget gerne i det der allerede ligger i iPhoto.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Når iPhoto åbner "ved kameratilslutning", så sorterer den selv importen
således at den kun tager de nye billeder ind.
Jeg har billederne liggende "permanent" på hukommelseskortet. Den
stiller selv op til kun at tage billeder ind som ikke er der i forvejen.

Så dit spørgsmål virker lidt underligt.

MvH
Jens

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 15-07-11 15:07

On 2011-07-15 10:11:52 +0200, Jens Erik Bech said:

> [...]
> Jeg har billederne liggende "permanent" på hukommelseskortet. Den
> stiller selv op til kun at tage billeder ind som ikke er der i forvejen.

Jeg importerer ikke kun fra kamera, men også fra diverse usb sticks,
iPhones og harddiske etc...

Måske derfor jeg har problemet?

Der ligger i al fald en hel dubletter...

H.

Fra : Kurt Brixen

Dato : 15-07-11 17:11

On 2011-07-15 16:07:02 +0200, Henrik, Silkeborg said:

> Jeg importerer ikke kun fra kamera, men ogsΠfra diverse usb sticks,
> iPhones og harddiske etc...
>
> MŒske derfor jeg har problemet?
>
> Der ligger i al fald en hel dubletter...
>
> H.

Aperture kan tjekke for dubletter.

When you import images, Aperture automatically checks to see if any of
the images are
duplicates of previously imported images. Aperture checks the filename
of the master to
determine if an image is a duplicate of one in the library. Select the
ÒDo not import
duplicatesÓ checkbox to prevent Aperture from importing duplicates. If
this checkbox is
unselected, Aperture imports all images, even if they are duplicates,
and creates a new
master with a different name for each duplicate. Aperture never
overwrites or replaces
a master that has already been imported.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-07-11 17:23

Kurt Brixen <kbrixen@gmail.invalid> wrote:

> Aperture kan tjekke for dubletter.

Rudimentært ja, kun i det project du importerer i, og hvis du har et
stort bagkatalog med filer fra flere forskellige kameraer så er filnavn
alene ikke nok til at udrydde dubletter.

Jeg har på et tidspunkt brugt denne:

<http://www.brattoo.com/propaganda/>

/thomas