Gad vide.....
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-07-11 00:06

I de sidste 2-3 uger har der kørt en intens reklamekampagne for B&Os nye
BeoSound 8 docking system til iPod/iPad/iPhone - endda med et gavekort
til iTunes Store.

Så gad egentlig vide, om det var det, 'en tidligere topchef' hos Apple,
jeg efterhånden kender ret godt, var i Struer for at forhandle om sidste
sommer... - Et besøg hos mig blev aflyst i sidste øjeblik...

...jvf. den tidl. diskussion om Apple og TV produktion.

mvh. Erik Richard

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 13-07-11 05:30

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> writes:

> [...]
> Apple, jeg efterhånden kender ret godt, var i Struer for at forhandle
> om sidste sommer... - Et besøg hos mig blev aflyst i sidste øjeblik...

Hvis du kender ham ret godt, er det vel bare at spørge ham?

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 13-07-11 09:24

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110712 wrote:

> Hvis du kender ham ret godt, er det vel bare at spørge ham?

Det kunne jeg, men jeg véd også, han er endnu mere diskret, end jeg er,
og når det gælder 'business', så er han lukket som en østers.

mvh. Erik Richard

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 13-07-11 09:46

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> writes:

> Det kunne jeg, men jeg véd også, han er endnu mere diskret, end jeg
> er, og når det gælder 'business', så er han lukket som en østers.

Er du så ikke lidt indiskret hvis du afslører hans forretningsrejser?

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-07-11 20:51

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> [...]
> sommer... - Et besøg hos mig blev aflyst i sidste øjeblik...
>
> ...jvf. den tidl. diskussion om Apple og TV produktion.

Den er i hvert fald blevet en stor succes. For en måneds tid siden så
jeg den i B&O-butikken på Strandvejen i Hellerup. Der stod i vinduet, at
det var B&O's bedst sælgende musikanlæg nogensinde. Der var blevet solgt
25.000 eksemplarer siden januar, tror jeg det var.
For få uger siden var jeg i Apple Store på 5th Avenue i New
York. Der havde de BeoSound 8 stående i både sort og hvid til $999. Det
lader altså til, at Apple har taget anlægget til sig.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 13-07-11 20:57

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> [...]
> det var B&O's bedst sælgende musikanlæg nogensinde. Der var blevet solgt
> 25.000 eksemplarer siden januar, tror jeg det var.

Jeg tror bare de har indset at de skal en tak ned i prisleje inden de
rammer iPhone-segmentet og det har de så gjort.

Havde jeg manglet et anlæg havde jeg da været fristet :)

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-07-11 21:43

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110713 <nospam0002+20110713@gmail.com> wrote:

> Jeg tror bare de har indset at de skal en tak ned i prisleje inden de
> rammer iPhone-segmentet og det har de så gjort.
>
> Havde jeg manglet et anlæg havde jeg da været fristet :)

Er prisen i Danmark ikke kr. 8.000,- minus den obligatoriske femmer? Er
det "ned" i pris? Jeg synes da, det er meget pænt for en afspiller, der
kun kan spille fra ens iPod/iPad/iPhone. Men det er måske bare mig. Kan
man ikke få et rigtigt stereoanlæg for de penge? HiFi-klubben plejer da
vist at have nogle rigtig gode anlæg til en rimelig pris.
Men OK, jeg har ikke prøvet det eller hørt det rigtigt. Apple
Store i New York var ikke just et velegnet lytterum.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-07-11 21:45

> [...]
> man ikke få et rigtigt stereoanlæg for de penge? HiFi-klubben plejer da
> vist at have nogle rigtig gode anlæg til en rimelig pris.

Til den pris kan du få enda rigtig god lyd i HiFi klubben ...

> Men OK, jeg har ikke prøvet det eller hørt det rigtigt. Apple
> Store i New York var ikke just et velegnet lytterum.

Sonne havde den da vist til test sammen med andre iPod docks ?

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-07-11 00:40

Thomas von Hassel wrote:

> Til den pris kan du få enda rigtig god lyd i HiFi klubben ...

Øh...? - Hvilket 'anlæg' kan du få til den pris i den butik, der
samtidig lyder godt? - Ihvertfald hverken NAD eller Denon... Hvis du i
dag skal have en ordentlig forstærker, der blot tilnærmelsesvis kan
hamle op med forrige tiders kvalitet fra Sansui, Pioneer, Marantz,
Technics, Yamaha og ikke mindst Nakamichi, skal du over i noget Linn, -
og så begynder priserne ved ca. 18.000kr. - bare for forstærkeren... -
Men hvis du vil have rabalderlyd, så for min skyld ingen alarm...

> Sonne havde den da vist til test sammen med andre iPod docks ?

Jeg har ikke hørt hans kommentarer, men jeg har hørt mange B&O anlæg, og
det har ikke just været en udpræget fornøjelse m.u.a. deres gamle Beolab
5000...

mvh. Erik Richard

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-07-11 05:53

> [...]

> og så begynder priserne ved ca. 18.000kr. - bare for forstærkeren... -
> Men hvis du vil have rabalderlyd, så for min skyld ingen alarm...

He-he, jeg må tilstå, at det vist er 20 år siden, jeg har handlet der.
Jeg regnede da med, at deres standard ikke var faldet siden. Du må også
huske, at "god lyd" afhænger af, hvor store krav man stiller. Man kan
altså godt få god lyd til betydeligt færre penge, end du nævner. Men
selvfølgelig vil det ikke tilfredsstille en rigtig feinschmecker.

> Jeg har ikke hørt hans kommentarer, men jeg har hørt mange B&O anlæg, og
> det har ikke just været en udpræget fornøjelse m.u.a. deres gamle Beolab
> 5000...

Det var sådan set også det, der var min pointe. Jeg synes, Beolab 8 er
ret dyr. Man skulle også gerne få lidt god lyd, når man giver så mange
penge. Misforstå mig ikke. Jeg kan vældig godt lide B&O. De er f.eks.
fantastisk dygtige til at lave rigtig god betjeningskomfort. Lidt
ligesom Apple. Jeg er bare godt klar over, at hvis man ser på
lydkvaliteten alene, kan man nok få mere for pengene andre steder.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-07-11 12:28

Henrik Münster wrote:

> [...]
> altså godt få god lyd til betydeligt færre penge, end du nævner. Men
> selvfølgelig vil det ikke tilfredsstille en rigtig feinschmecker.

Hvad NAD og Denon angår, er standarden ikke faldet, den er aldrig kommet
op. - Jeg /har/ haft Denon forstærker som sekundær forstærker - endda en
topmodel bestykket med ren MOSFET udgangstrin som på Tandberg. Men i
modsætning til Tandberg (TR-2055) er/var Denon uhyggelig hård og spids i
lyden selv med meget bløde højttalere, - og det er noget, der kan måles
objektivt.

Heldigvis har klubben nu også andre mærker end de to, og jeg handler der
skam, men det er ikke NAD og Denon, jeg går efter, hvis der skal nyt til...

> [...]
> ligesom Apple. Jeg er bare godt klar over, at hvis man ser på
> lydkvaliteten alene, kan man nok få mere for pengene andre steder.

Hm, hvis jeg stod og skulle købe et docksystem, ville mit første valg
være Bose. Den har en fantasisk klang. - Spiller man meget moderne
pop-rock-trence-techno, så kan det såmænd være komplet ligegyldig, men
når der spilles fx. jazz, hvor nuanceringen kommer mere frem, så slår
Bose efter min mening alt, hvad der er på markedet. - Og så koster den
svjh. lige under 4000kr....

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-07-11 17:14

> [...]

> når der spilles fx. jazz, hvor nuanceringen kommer mere frem, så slår
> Bose efter min mening alt, hvad der er på markedet. -

Absolut uenig. Hvis du hører musik med f.eks. komplekse bass gange og
dobbeltstoretromme, guitarsoli i lag på lag så bliver det meget hurtigt
mudret på et par middelmådeige højtalere.

Det eneste der er meget tilgivende er "P3 pop" ...

> Og så koster den
> svjh. lige under 4000kr....

Det Bose jeg har hørt har været noget tyndbenet skrammel ...

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-07-11 23:47

> [...]
>
> Det eneste der er meget tilgivende er "P3 pop" ...

> Det Bose jeg har hørt har været noget tyndbenet skrammel ...

Jeg kan huske, at der i hvert fald for nogle år siden var en del debat
om Bose. Nogle mente, at det var ren svindel. Alle komponenterne var
noget billigt bras, men det blev sat smart op med højttalere i specielle
faconer med refleksion af lyden fra væggen og den slags. Der var mange,
der mente, at indehaveren af Bose var en svindler, der bildte folk ind,
at der lå enormt meget udvikling bag produkterne, og så var det i
virkeligheden noget billigt skidt. Bose klarede sig også jævnt dårligt i
anmeldelser. Nogle sagde, at de kun solgte godt pga. god markedsføring
og god kommission til sælgerne i butikkerne.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-07-11 01:17

Henrik Münster wrote:

> [...]
> anmeldelser. Nogle sagde, at de kun solgte godt pga. god markedsføring
> og god kommission til sælgerne i butikkerne.

De rygter er forlængst manet i jorden - rent faktisk for mere end 30 år
siden. Bose er og har altid været på forkant med udvikling inden for
højttalerteknologi sammen med JBL, men det er altid ilde set, at et -
især i Europa - forholdsvis ukendt mærke på både konsumer og det
professionelle markedet pludselig i løbet af ganske få år går ind og
overtager markedet fra ellers så velkendte mærker som både IMF, Goodman,
Tannoy, Peerless, Wallace osv.. Det var dengang især deres modeller 201,
301 og 401, der blev populære på mellemprisområdet, mens det var 701 og
især 901 til det lidt dyrere publikum.

Og på det proffe marked var det især B-906A, B-911A og B-1101A - et par
bamser på næsten 100kg /stk., der slog flere af de andre ud. Stort set
de eneste, der overlevede på det professionelle marked, var/er Tannoy
med deres berømte Cube.

Bose forsøgte så på et tidspunkt midt i 1980'erne at lancere en 'billig
'L' serie' af både 201, 301 og 401 + en helt ny 101. 101 var beregnet
til vægophæng. Priserne blev halveret i forhold til de originale
versioner ved at bruge forholdsvis billige komponenter fra en
ny-tilkommen fabrik i Taiwan, og det skulle de nok ikke have gjort.
L-serien var ikke god, selvom kabinet og konstruktionsprincip var
identisk med B-serien. Men mange ville gerne have noget, der stod 'Bose'
på, så de købte gladeligt L-serien, hvor fx. en L-301 kostede knap
1400kr. mod B-301's godt 2700kr. pr. stk..

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-07-11 06:48

> [...]

> på, så de købte gladeligt L-serien, hvor fx. en L-301 kostede knap
> 1400kr. mod B-301's godt 2700kr. pr. stk..

Du kan jo slet ikke sammenlige det Bose sælger til professionelle og det
de sælger til consumers ?

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-07-11 12:05

Thomas von Hassel wrote:

> Du kan jo slet ikke sammenlige det Bose sælger til professionelle og det
> de sælger til consumers ?

Eneste forskel på konsumudgaverne B-906*), B-911 og B-1101 og B-906A,
B-911A og B-1101A, at A serien var forsynet med aktive delefiltre, så
man kunne tilpasse overgangsfrekvenserne i forhold til de lokaler, man
spillede i. Kabinetter og enheder er/var identiske.

*) B-906 er en videreudvikling af den berømte B-901, og som man kan
brokoble med op til 4 bokse pr. kanal. Flere danske orkestre brugte i
80'erne og beg. af 90'rne B-906, men skiftede til B-906A pga. det aktive
delefilter.

mvh. Erik Richard

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 15-07-11 16:23

> [...]
> anmeldelser. Nogle sagde, at de kun solgte godt pga. god markedsføring
> og god kommission til sælgerne i butikkerne.

Det husker jeg også og det hænger ved når jeg ser et Bose produkt. Det
virker som om især US-forbrugerne er ret glade for mærket, omend det
også derover kan dele vandene den dag i dag.

I øvrigt sjovt som mange her i gruppen også har eller tidl. har haft
interesse for hi-fi Og nu da HDD-plads, båndbredde på
netforbindelsen osv. gør det dagligdags-muligt at hente 24 bit
optagelser fra div. lydentusiast-firmaer kan vi passende kombinere de to
passioner; Mac og hi-fi og køre det store udstyrsridt igen-igen
(eksotiske DAC og særlige lydegnede USB kabler). For som i de gode gamle
analoge dage stortrives alle mulige teorier om optimering af det
digitale signal! Her gik man og troede at musik omsat til "nul" og "et"
endelig var gjort til målbar og objektiv ting, men næh nej

--
Mvh Martin

www.facebook.com/martin.bredthauer

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-07-11 16:29

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> gør det dagligdags-muligt at hente 24 bit
> optagelser fra div. lydentusiast-firmaer

hvilke ?

/thomas

Fra : Kurt Brixen

Dato : 15-07-11 17:01

On 2011-07-15 17:28:47 +0200, Thomas von Hassel said:

> hvilke ?
>
> /thomas

Her er et par link

https://www.hdtracks.com/index.php

og nederst på denne side er der også nogle:
http://www.computeraudiophile.com/content/Computer-Audiophile-Suggested-Hardware-List

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-07-11 17:19

Kurt Brixen <kbrixen@gmail.invalid> wrote:

> Her er et par link
>
> https://www.hdtracks.com/index.php
>
> og nederst på denne side er der også nogle:
> [...]

Ak .. næsten intet indenfor mine genrer .... tror bare jeg bliver ved
med at købe CD'er ;)

/thomas

Fra : Kurt Brixen

Dato : 16-07-11 10:10

On 2011-07-15 18:19:15 +0200, Thomas von Hassel said:

> Ak .. næsten intet indenfor mine genrer .... tror bare jeg bliver ved
> med at købe CD'er ;)
>

> /thomas

Heller ikke for mine ører Jeg køber også cd'er endnu, og ripper til FLAC.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 16-07-11 12:07

Den 15/07/11 18.00, Kurt Brixen skrev:

> Her er et par link
>
> https://www.hdtracks.com/index.php
>
> og nederst på denne side er der også nogle:
> http://www.computeraudiophile.com/content/Computer-Audiophile-Suggested-Hardware-List
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Og her er et links om at det nok er svindel alt sammen:
http://www.computeraudiophile.com/content/Scandal-Brewing-High-Resolution-Downloads

Man plejer at definere lydkvalitet ved sampling-rate som er det antal
dele et sekunds musik er defineret i.

CD kvaliteen har 44.100 Khz i samplingsrate i stereo, hvorimod DVD
kvaliteten byder på 48.000 Khz i samplingsrate i 5.1(7.1)
DVD byder på den høremæssige udvidelse som hedder Surround. Den består i
5.1 højttalere hvor .1 udgøres af en subwoofer der spytter en baseffekt
ud. Den ene af de 5 er centerhøjttaler og de 4 er front-stereo og
bag-stereo-lydeffekt.

Her er der en enorm lytte-kvalitetsforskel.

Blu-ray-kvalitet kan byde på 96.000 Khz i samplingrate.
Derefter er der den måde lyden er komprimeret
Bedst er ukomprimeret PCM/WAV
Og ja den er bedre end Dolby Pro og DTS HD.
Selv om de er fyrsteligt gode er de trods alt lydkomprimeringer overfor
5.1 i ukomprimeret PCM.

Denæst er der bitraten som kan sammenlignes med om musikken kommer i en
"poste-vandstråle eller i et rent vandfald." Jo større bitrate jo større
vandfald."

Der er ikke i disse normer inkluderet en synlig parameter for bit-dybde.
det er første gang jeg har set en anprisning på denne parameter. Jeg
kender ikke engang "bit-dybden" for Dolby eller DTS eller sågar PCM. men
måske de kloge hoveder her i gruppen kan oplyse om det vidunderlige i
bitdybde?

Jeg eksperimenterer en hel del med lydforskelle og min subjektive
opfattelse er at den store kvalitetsforskel ligger i forandring fra
44.100 til 48.000 khz samplingsrate. 44.100 forekommer som en fattig
udgave af musik i sammenligning med 48.000 khz.
Alligevel er det den vi alle må nøjes med.

MvH
Jens

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 16-07-11 15:34

Jens Erik Bech <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
> til 48.000 khz samplingsrate. 44.100 forekommer som en fattig udgave af
> musik i sammenligning med 48.000 khz. Alligevel er det den vi alle må

Bitraten er et produkt af bitdybden, samplingsfrekvensen og antallet af
kanaler

Kan ikke helt følge dine analogier, men måske er det du betegner som
vandfald faktisk bitdybden!?

Citat fra http://en.wikipedia.org/wiki/Audio_bit_depth

An audio file's bit rate can be calculated given sufficient information.
Given any three of the following four values, the fourth can be
calculated.

Bit rate = (sampling rate) x (bit depth) x (number of channels)

E.g., for a recording with a 44.1 kHz sampling rate, a 16 bit depth, and
2 channels (stereo): 44100 x 16 x 2 = 1411200 bits per second, or 1411.2
kbit/s

The eventual file size of an audio recording can also be calculated
using a similar formula:

File Size (Bytes) = (sampling rate) x (bit depth) x (number of channels)
x (seconds) / 8

E.g., a 70 minutes long CD quality recording will take up 740880000
Bytes, or 740MB:

44100 x 16 x 2 x 4200 / 8 = 740880000 Bytes

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-07-11 09:38

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> Øh...? - Hvilket 'anlæg' kan du få til den pris i den butik, der
> samtidig lyder godt? - Ihvertfald hverken NAD eller Denon...

Der var ingen der sagde det skulle være referenceklasse, men dog bedre
end iPod docks ...

<http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/systemer/denon_rcd-m38-argon
-6220_system.htm>

<http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/systemer/nad_c715-argon-6220
_system_sysnadarg01.htm>

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-07-11 15:07

Thomas von Hassel wrote:

> Der var ingen der sagde det skulle være referenceklasse, men dog bedre
> [...]

Nå? - Jeg er nu ikke så sikker på, lige netop de to forstærkere vil
kunne gøre noget som helst - end ikke mod BeoSound 8... - For et par
måneder siden var jeg endda nede i den lokale 'kub' for at kigge på
højttalere. Og nu kender jeg ham, der har den afdeling, og han frarådede
mig overhovedet at kigge på noget som helst Argon i prisklassen under
2500kr. pr. stk., hvis jeg ville have noget, der bare kunne matche min
Nakamichi forstærker i minimal grad...

mvh. Erik Richard

Fra : Franz Berliner

Dato : 14-07-11 08:43

> [...]
> Men OK, jeg har ikke prøvet det eller hørt det rigtigt. Apple
> Store i New York var ikke just et velegnet lytterum.

Til den pris er markedet nærmest oversvømmet med aktive monitors der
leverer betydeligt bedre lyd.

Her er et lille udvalg af dem:
http://www.4sound.dk/shoppingsystem/produkter.asp?gruppe=Studieh%F8jttal
ere&price_min=2500&price_max=5000
--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 13-07-11 22:05

> [...]

> det "ned" i pris? Jeg synes da, det er meget pænt for en afspiller, der
> kun kan spille fra ens iPod/iPad/iPhone. Men det er måske bare

Ud fra http://www.bang-olufsen.com/specifications?productid=941 kan den
afspille fra iP*-dimser, Phono-stik _og_ Airport Express/Bluetooth.

Der er altså Airplay i skidtet og måske også at den kan lege Bluetooth
højttalere.

Det er vel ok, men må indrømme jeg havde forventet mindst en radio.

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-07-11 05:53

> [...]

> højttalere.
>
> Det er vel ok, men må indrømme jeg havde forventet mindst en radio.

Det havde jeg også. Jeg må tilstå, at efter jeg havde skrevet, for jeg
forventede også lidt mere, så kom jeg til at tænke på, at nu om dage har
man vel ikke rigtig brug for en cd-afspiller eller den slags. Men lige
en radio kunne det jo være rart at have. Jeg hører efterhånden meget
mere radio end min egen musik.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Frank Bach

Dato : 14-07-11 06:44

Den 14/07/11 06.52, Henrik Münster skrev:

> [...]
> man vel ikke rigtig brug for en cd-afspiller eller den slags. Men lige
> en radio kunne det jo være rart at have. Jeg hører efterhånden meget
Jeg bruger min iTelefon som radio næsten dagligt da jeg har temmelig
langt til arbejde. Det rykker lyden i bilen en tak op når det kører ud
via den digitale udgang. Men selvfølgelig er der begrænsninger i alle
iPod docks -- bare det at afstanden mellem højttalerne ikke er er
vanvittig stor gør at I skal sammenlig med med en "transistorradio". Med
et par små kvalitetshøjttalere, en lille 2x15W forstærker som fx "Pure"
eller lign. kommer man meget længere i lydkvalitet og for mindre penge.
Men gudbevares, jeg har også en Superpig der både er smart, hælder bas
ud ved godt lydtryk og imponerer naboen - men hifi er det ikke, og det
bliver de andre doks heller ikke.

MVH Frank Bach
Esbjerg

PS: @Henrik: der ligger sådan en B&O bix ude ved Bauhaus i Esbjerg hvor
du kan høre dimsen -- bare en forbugeroplysning hvis du overvejede at
forvilde dig over atlanten

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-07-11 23:47

Frank Bach <frank@FJERNDETTEfrankix.dk> wrote:

> PS: @Henrik: der ligger sådan en B&O bix ude ved Bauhaus i Esbjerg hvor
> du kan høre dimsen -- bare en forbugeroplysning hvis du overvejede at
> forvilde dig over atlanten

Nå ja, det er da også rigtigt. Vi står bare ikke lige for at skulle
investere i den slags. Vi kan bedre lide at høre radio. Det er mere
varierende, og man får nyheder, debat og andet spændende mellem
musikken.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-07-11 06:08

> [...]
> investere i den slags. Vi kan bedre lide at høre radio. Det er mere
> varierende, og man får nyheder, debat og andet spændende mellem

Sjovt hvor forskellige vi er. Jeg _hader_ alm. radio... man kan ikke
springe numrene over ... :)

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 13-07-11 22:06

> Sonne havde den da vist til test sammen med andre iPod docks ?

Mange var der, men jeg synes ikke dén var der. Der var til gengæld den
der zeppeliner.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 14-07-11 06:16

nospam0002+20110713@gmail.com (Thorbjørn Ravn Andersen, 20110713)
writes:

> Mange var der, men jeg synes ikke dén var der. Der var til gengæld den
> der zeppeliner.

http://www.dr.dk/dr2/soeinding/?p=757

Konklusionen var, at ingen af dem lyder specielt godt.

--
Thomas Bjorn Andersen - Quis custodiet ipsos custodes?
tba@gen-v.net +++ATH

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-07-11 09:38

Thomas Bjorn Andersen <thomas@gen-v.net> wrote:

> nospam0002+20110713@gmail.com (Thorbjørn Ravn Andersen, 20110713)

> http://www.dr.dk/dr2/soeinding/?p=757
>
> Konklusionen var, at ingen af dem lyder specielt godt.

Det er jo simpel fysik ... pga. størrelsen og pga. højre/venstre
højtaler sidder så tæt på hinanden ...

Jeg har selv en Zeppelin og det er fint til baggrundsmusik og "casual
listening"

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 14-07-11 08:49

stuff@NOSPAMkampp.dk (Franz Berliner) writes:

> Til den pris er markedet nærmest oversvømmet med aktive monitors der
> leverer betydeligt bedre lyd.

Tjoh, men målgruppen har jo klart indikeret med deres køb af
telefon/mp3-afspiller at de prioriterer funktionalitet meget højt, og
det ved B&O jo godt hvordan man leverer...

Fra : Franz Berliner

Dato : 14-07-11 09:55

> [...]

> telefon/mp3-afspiller at de prioriterer funktionalitet meget højt, og
> det ved B&O jo godt hvordan man leverer...

Jeg bekræftede bare Münsters udsagn om at man kunne få bedre og
billigere lyd - uden at forholde mig til andre aspekter af hvorfor folk
køber B&O

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-07-11 23:47

Franz Berliner <stuff@NOSPAMkampp.dk> wrote:

> Jeg bekræftede bare Münsters udsagn om at man kunne få bedre og
> billigere lyd - uden at forholde mig til andre aspekter af hvorfor folk
> køber B&O

Jeg prøvede også selv noget i den stil engang i en lavere prisklasse.
Forledt af anbefalinger på iLounge købte jeg et sæt computerhøjttalere
og en iPod-dock i stedet for et decideret anlæg med indbygget dock. Det
skulle give meget mere lyd for pengene. Det lød da også fint i forhold
til prisen, men jeg løb lidt sur i alle ledningerne med løs dock, to
satellitter og en subwoofer.
Jeg må nu indrømme, at din idé lyder meget tiltalende. Jeg har
specielt altid set op til Dynaudio uden nogensinde at have haft råd til
det. Man sætter vel sin iPod i en dock og slutter et kabel herfra til
højttalerne, går jeg ud fra. Man kunne vel også sætte en en AirPort
Express til og så streame musikken. Så ville man få et stereoanlæg uden
et stereoanlæg. Der er jo bare to højttalere
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Franz Berliner

Dato : 15-07-11 09:34

> Man kunne vel også sætte en en AirPort > Express til og så streame
> musikken. Så ville man få et stereoanlæg uden > et stereoanlæg. Der er
> jo bare to højttalere

Jeps

--
Franz : http://www.berliner.dk