god nok til Win95?
Fra : KO

Dato : 11-08-01 11:08

Kan en lille PC 486 på 66 Mhz med 16 MB ram trække Win95? Og er der overhovedet plads på en 250 MB HD?

Hvad hedder de indstikskort, som hverken er PCI el AGP? For han skulle gerne have et andet grafikkort. Det han har nu, er på 1 MB,
og kan vist ikke engang kører 800*600 opløsning i 256 farver!!

Fra : Villy Jensen

Dato : 11-08-01 12:04

> [...]
gerne have et andet grafikkort. Det han har nu, er på 1 MB,
> og kan vist ikke engang kører 800*600 opløsning i 256 farver!!

'486 16/250 er OK til WIN95 (men hold dig fra WIN98)
Der er også fin plads til tekstbehandling og regneark, men hold dig fra
spil!

Med 1 MB videoRAM SKAL du kunne køre 800*600 opløsning i 256 farver!
- har du den rigtige WIN 95 driver til kortet?

Det er nok en VL-bus (brun sokkel i forlængelse af ISA-stikket)
(Du kan være heldig at købe et brugt VL-bus videokort af mig, incl 2MB)

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Ole Axelsen

Dato : 11-08-01 11:59

"KO" <kim.olsen@tdcadsl.dk> wrote in message
> Kan en lille PC 486 på 66 Mhz med 16 MB ram trække Win95? Og er der
overhovedet plads på en 250 MB HD?

Det kan den godt. Da Win95 i sin tid kom frem var det en helt normal
størrelse på computere. (Jeg havde på det tidspunkt en 486 DX 33 med 8 MB
RAM). Det vil selvfølgelig ikke være nogen raket, men med et fornuftigt
udvalg af programmer kan det være en fin lille skrivemaskine, og den vil
også godt kunne anvendes til behersket brug på nettet.
Ang. plads på disken bør det heller ikke være et problem, igen selvfølgelig
afhængig af hvilke programmer du vil installere. Jeg vil mene du kan have
både Win95, Works eller måske en begrænset Officepakke og også noget
Internet, og stadig have plads til et par små spil, hvis det skulle ønskes.

Ca. pladskrav.

> Hvad hedder de indstikskort, som hverken er PCI el AGP? For han skulle
gerne have et andet grafikkort. Det han har nu, er på 1 MB,
> og kan vist ikke engang kører 800*600 opløsning i 256 farver!!

Det er ISA, og i en 486'er kan det også være VL-bus bus. Det er faktisk bare
en ISA der er forlænget med noget der ligner en PCI sokkel, og denne er
normalt brun. Et 1 MB grafikkort kan godt køre 800*600, så måske du skulle
lede efter de rigtige drivere.

--
Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.

Fra : KO