mærkelig fejl i samba?
Fra : Tonni Aagesen

Dato : 28-12-00 20:57

Hej NG,

På min Debian maskine, der kører med samba som PDC for to NT-maskiner, får
jeg efter kort tids drift en mærkelig fejl.
Pludselig går netværkstrafikken fuldstændig amok og jeg får en
fejlmeddelelse i retningen af:
"VFS: to many files open, maximum of 4096 files reached"
Her efter er systemet låst, og jeg kan ikke gøre andet end at slukke og
tænde computeren. Samtidigt viser stifinder på NT-maskinerne, at der er
forbundet en 11-12 stykker ekstra netværksdrev magen til det drev der skal
være der. Det har altså kopieret sig selv?
Det sker på begge NT-maskiner, og problemet er opstået efter jeg skiftede
fra RedHat til Debian.
Er der nogen der har en løsning problemet, eller hvordan det kan
lokaliseres?

Godt nytår
Tonni Aagesen

PS: I "smb.conf" står der noget med noget "socket options = IPTOS_LOWDELAY
TCP_NODELAY SO_SNDBUF=4096 SO_RCVBUF=4096", som netop er sat til 4096
ligesom i fejlmeddelelsen, kan det være her noget knirker??