moduler til mus...
Fra : Mikkel Gjoel

Dato : 28-12-00 20:56

Jeg har installeret en usb-mus under linux. Det virker fortrinneligt -
og tog kun et par timer at få til at fungere ;)

Mit problem er nu: Hvordan får jeg automatisk loadet de moduler der er
brug for, ved opstart?

Musen hedder /dev/input/mice - og så vidt jeg er det character-device
13-63 (ikke at jeg forstår hvad det er - mknod blablabla. c 13 63).
Jeg har i modules.conf lavet en pre-install mousedev - der installerer
alle de ting der er nødvendige (usbcore, hid osv...) - men hvad skal jeg
alias'e mousedev med? Jeg har prøvet med char-major-13-63, dog uden
succes.
Kan jeg få modulet loadet hver gang der læses fra mice-filen??

Problemet er _ikke_ at det er en forkert config-fil eller lignende.
modprobe -k mousedev fungerer fint :)

Med venlig hilsen
\\Mikkel Gjøl

Fra : Mikkel Gjoel

Dato : 28-12-00 23:07

Mikkel Gjoel wrote:
> [...]
> char-major-13-63, dog uden succes.
> Kan jeg få modulet loadet hver gang der læses fra mice-filen??

Ok, har løst problemet selv. Jeg ved ikke lige om der er noget jeg har
klokket i det, men når gpm startes, loades det modul der passer til
char-major-13 - ikke char-major-13-63. Ingen idé om hvorfor (bttv er
f.eks. char-major-81-0...

Nå, løsningen var ihvertfald at tilføje "alias char-major-13 mousedev" -
og lave en "pre-install mousedev modprobe -k usb-uhci; modprobe -k
usbcore; modprobe -k input; modprobe -k hid" - eller måske lidt mere
korrekt, at lade 'input' være char-major-13. :)

\\Migselv