Renault bilradio spørger efter kode
Fra : Steen

Dato : 29-06-11 16:34

Min Renault Megane har været på værksted, og har i den forbindelse stået
uden strøm.
Nu spørger autoradioen efter den 4-cifrede kode, som jeg ikke kender (da
jeg ikke har haft bilen fra ny).

Nogen der kender et ninja-trick, eller skal jeg gå den tunge gang til et
autoriseret Renault-værksted?
--
Steen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-06-11 16:47

Steen skriver:

> Nu spørger autoradioen efter den 4-cifrede kode, som jeg ikke kender (da
> jeg ikke har haft bilen fra ny).
>
> Nogen der kender et ninja-trick, eller skal jeg gå den tunge gang til et
> autoriseret Renault-værksted?

Nåååh, _DEN_ radio.....

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : KASO

Dato : 29-06-11 21:30

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
> Steen skriver:

> Nåååh, _DEN_ radio.....

Jeg vil tro, at ca. 99% af Mégane'rne i DK kører rundt med standardradioen,
der er integreret i instrumentbordet og med brug af ratbetjening og display
i instrumentbord.

Fra : Fister

Dato : 29-06-11 16:48

Steen wrote on 6/29/2011 :
> [...]
> jeg ikke har haft bilen fra ny).

> Nogen der kender et ninja-trick, eller skal jeg gå den tunge gang til et

Et svagt bud!
http://www.fitaudio.com/
Kai

Fra : Brian

Dato : 29-06-11 18:24

Den 29-06-2011 17:34, Steen skrev:

> Nogen der kender et ninja-trick, eller skal jeg gå den tunge gang til et
> autoriseret Renault-værksted?

Hvis du har model nummer på radioen, kan man indimellem være heldig at
finde lidt finurligheder på nettet.

Ellers ville jeg da bare bede værkstedet der har lavet bilen, om at få
det fixet. Det kan ikke være nyt for en mekaniker, at mange radio'er
skal bruge en kode, hvis batteriet afmonteres.

/Brian

Fra : Ivan Madsen

Dato : 29-06-11 19:14

On Wed, 29 Jun 2011 19:24:02 +0200, Brian <nej@tak.du> wrote:

> [...]
>det fixet. Det kan ikke være nyt for en mekaniker, at mange radio'er
>skal bruge en kode, hvis batteriet afmonteres.

Da Saxoen fik træk var den gal - og jeg havde ikke koden nogen steder
i alt det papir jeg havde på den.
Den forhandler der oprindeligt havde solgt den var meget hjælpsom - de
havde kode til alle biler de havde solgt. Jeg havde bilens første
registreringsnummer og så tog det 30 sekunder, så havde jeg en kode,
der virkede.
Mon ikke Renault kan det samme?

Fra : Steen

Dato : 04-07-11 13:05

Ivan Madsen <karinogivan@gmail.com> wrote:

> [...]
> havde kode til alle biler de havde solgt. Jeg havde bilens første
> registreringsnummer og så tog det 30 sekunder, så havde jeg en kode,

Jo, jeg har netop talt med Renault. Det koster et par hundrede kroner,
da jeg ikke tidligere har været kunde hos dem
--
Steen

Fra : Anders Majland

Dato : 05-07-11 13:10

> Jo, jeg har netop talt med Renault. Det koster et par hundrede kroner,
> da jeg ikke tidligere har været kunde hos dem

Det var da billigt, Jeg har betalt citroen 400 plus moms for at låse en ny
radio op (havde skiftet radioen til en med nyere firmware der også kunne
læse MP3 - købt fra Bosch center med papirer etc)

Min egen fejl at jeg ikke havde spurgt til prisen - bad blot om at få det
gjort sammen med et ordinært service - havde egenligt forventet at de ville
gøre det uden beregning da de jo alligevel skulle computeren på for at
udlæse fejlkoder

/A

Fra : Steen

Dato : 04-07-11 13:05

Brian <nej@tak.du> wrote:

> [...]
> det fixet. Det kan ikke være nyt for en mekaniker, at mange radio'er
> skal bruge en kode, hvis batteriet afmonteres.

Det er et mindre værksted i Autopartner-kæden, og vedkommende er ikke
interesseret i at løse problemet...men henviser til et autoriseret
Renault-værksted. Så må han nok forvente jeg ikke bruger Autopartner
længere.
--
Steen

Fra : bme

Dato : 29-06-11 19:53

Steen formulerede onsdag:
> [...]
> jeg ikke har haft bilen fra ny).
>
> Nogen der kender et ninja-trick, eller skal jeg gå den tunge gang til et

Hvis det der en "update list" kan du finde lidt hjælp her
http://www.renaultklubben.dk/forum/viewtopic.php/f,8/t,668/

/bme

Fra : Steen

Dato : 04-07-11 13:05

bme <bme@fritid.tele.hej> wrote:

> Steen formulerede onsdag:

> Hvis det der en "update list" kan du finde lidt hjælp her
> http://www.renaultklubben.dk/forum/viewtopic.php/f,8/t,668/
>
> /bme

Tak for info. Jeg er lidt i tvivl om hvor jeg finder den omtalte
pre-code http://bit.ly/lE9OyT
Nogen der kan hjælpe?
--
Steen

Fra : bme

Dato : 04-07-11 17:18

Steen har bragt dette til os:

> Tak for info. Jeg er lidt i tvivl om hvor jeg finder den omtalte
> pre-code http://bit.ly/lE9OyT
> Nogen der kan hjælpe?

Sidder på radioen - så ud med den, aflæs precode, beregn koden, i med
radio og følg vejledningen til at indkode koden. Vejledningen står så
vidt jeg husker i bilens instruktionsbog

/bo

Fra : Anders Majland

Dato : 29-06-11 21:01

> Nogen der kender et ninja-trick, eller skal jeg gå den tunge gang til et
> autoriseret Renault-værksted?

Jeg har downloadet noget der virkede på en renault traffic - hvor jeg havde
radioen ude for at montere en p-watch

Giv lige lyd og jeg kan sende det din vej

/A

Fra : Anders Majland

Dato : 30-06-11 08:40

> Jeg har downloadet noget der virkede på en renault traffic - hvor jeg
> havde radioen ude for at montere en p-watch

RENAULT-PRE-CODE-CALCULATOR.zip

/A

Fra : Steen

Dato : 04-07-11 13:05

Anders Majland <See.Signature@Address.invalid> wrote:

> Jeg har downloadet noget der virkede på en renault traffic - hvor jeg havde
> radioen ude for at montere en p-watch
>
> Giv lige lyd og jeg kan sende det din vej
>
> /A

Hej Anders. Jeg har fundet et lille program jeg skal indtaste en
pre-code i ( http://bit.ly/lE9OyT ) Kan du hjælpe med at lokalisere
denne pre-code?
--
Steen

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 04-07-11 13:20

On Mon, 4 Jul 2011 14:05:15 +0200, isteen@gmail.com (Steen) wrote:

>Hej Anders. Jeg har fundet et lille program jeg skal indtaste en
>pre-code i ( http://bit.ly/lE9OyT ) Kan du hjælpe med at lokalisere
>denne pre-code?
På billedet ser det ud som om den sidder på radioen (bagpå eller på
siden), har du kigget efter ?

/Hans

Fra : Steen

Dato : 04-07-11 13:23

Hans Kjaergaard <hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote:

> På billedet ser det ud som om den sidder på radioen (bagpå eller på
> siden), har du kigget efter ?
>

> /Hans

Nej, jeg har ikke haft radioen pillet ud af bilen.
--
Steen

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 04-07-11 13:29

On Mon, 4 Jul 2011 14:23:03 +0200, isteen@gmail.com (Steen) wrote:

>Nej, jeg har ikke haft radioen pillet ud af bilen.
Så er det nok vejen frem, ud med radioen og se efter, de koder er
individuelle og ikke nogen med kan forvente at finde på internettet.

/Hans

Fra : Anders Majland

Dato : 05-07-11 10:48

> Så er det nok vejen frem, ud med radioen og se efter, de koder er
> individuelle og ikke nogen med kan forvente at finde på internettet.

Yep det står på radioen

/A

Fra : Steen

Dato : 05-07-11 15:02

> Yep det står på radioen
>
> /A

Takker for alle inputs.
--
Steen

Fra : Leif Neland

Dato : 05-07-11 15:18

Den 05-07-2011 11:48, Anders Majland skrev:

> Yep det står på radioen
>
> /A

Hvad forhindrer radiotyven at bruge den kode til at låse radioen op igen?

Leif

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 05-07-11 15:36

On Tue, 05 Jul 2011 16:18:24 +0200, Leif Neland <leif@neland.dk>
wrote:

>Hvad forhindrer radiotyven at bruge den kode til at låse radioen op igen?
Viden om hvordan man gør.

/Hans

Fra : Leif Neland

Dato : 05-07-11 16:04

Den 05-07-2011 16:35, Hans Kjaergaard skrev:

> Viden om hvordan man gør.

Nu er det for det meste de dumme tyve, der bliver snuppet, så mon ikke
resten kan finde ud af det?

Fra : Anders Majland

Dato : 05-07-11 16:41

> Viden om hvordan man gør.

Hvis det nu havde været en "dyr" eftermonteret radio kunne der være ide i en
spærring. Men i en "dum" standard radio er der vel ikke det store marked for
den på hælermarkedet ? ikke her - men måske i østeuropa ?

Men det har da visst været en offenlig hemmelighed at radioer kunne
nulstilles på baggårdsværksteder i polen i årtier ...

Derfor har jeg heller ikke dårlig samvittighed med på danske at fortæller
hvordan koden kan omgåes. Altså at man kan finde et stykke software hvor man
indtaster koden fra radioen og den så "udregner" hvilken kode der skal
indtastes. Med til historien hører så at jeg faktisk havde betalt 10£ til en
engelsk hjemmeside for at få koden. Men i ventetiden (det var ikke en
automatisk genereret svarmail med koden) fandt jeg så softwaren så onkels
bil kunne få lyd igen efter at jeg havde monteret den p-watch han havde fået
af os i julegave ...

/A

Fra : Steen

Dato : 05-07-11 20:45

Den 05/07/11 17.40, Anders Majland skrev:
> Hvis det nu havde været en "dyr" eftermonteret radio kunne der være ide
> i en spærring. Men i en "dum" standard radio er der vel ikke det store
> marked for den på hælermarkedet

Det tænkte jeg også.
Hvem gider stjæle en standard autoradio, der er integreret i bilen, og
dermed ikke har frontpanel...som det grej man ofte eftermonterer?

Fra : Brian

Dato : 04-07-11 13:23

Den 04-07-2011 14:05, Steen skrev:

> Hej Anders. Jeg har fundet et lille program jeg skal indtaste en
> pre-code i ( http://bit.ly/lE9OyT ) Kan du hjælpe med at lokalisere
> denne pre-code?

En søgning med Google gav denne side:
http://car-radio-unlock.blogspot.com/2011/05/renault-espace-radio-code.html

Det er godt nok en Espace, men prøv...

/Brian

Fra : -=JF=-

Dato : 29-06-11 21:57

On 2011-06-29 17:34:26 +0200, Steen said:

> Nogen der kender et ninja-trick, eller skal jeg gå den tunge gang til et
> autoriseret Renault-værksted?

På Ford-biler sidder der et klistermærke med radiokoden på undersiden
af askebægeret... Mon Renault har noget lignende?
--
Mvh. John

Fra : RK

Dato : 30-06-11 09:10

On 2011-06-29 17:34:26 +0200, Steen said:

> [...]

>På Ford-biler sidder der et klistermærke med radiokoden på undersiden af
>askebægeret... Mon Renault har noget lignende?

Hvis det er en ret ny bil, så er der måske slet ikke askebæger i.
Det er der i hvert fald ikke i min Toyota Auris.

RK

Fra : Steen

Dato : 04-07-11 13:05

RK <Hej@der.dk> wrote: